Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.374
3.397
Klein detail voor de makers van clashfinders dat ik zonet het opgemerkt. Brockhampton staat nu in The Barn volgens de site terwijl ze vanochtend zijn aangekondigd voor KluB C.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.686
6.863
Met het nieuwe album Bubble Gum vandaag uit, rijst bij mij de vraag of er op RW ook nog een plekje is voor De Staat. Ze zullen alleszins beschikbaar zijn. Binnenkort een paar kleine gigs in België, wellicht op Werchter met deels Nederlands publiek een leuke Barn naam? Volgens mij genieten ze niet zoveel bekendheid in België, maar er is maar 1 manier om daar verandering in te brengen :)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.686
6.863
Of misschien eerder Klub C dan. Zou voor mij iig een leuke naam voor overdag zijn, en het is sowieso een goeie liveband.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Met het nieuwe album Bubble Gum vandaag uit, rijst bij mij de vraag of er op RW ook nog een plekje is voor De Staat. Ze zullen alleszins beschikbaar zijn. Binnenkort een paar kleine gigs in België, wellicht op Werchter met deels Nederlands publiek een leuke Barn naam? Volgens mij genieten ze niet zoveel bekendheid in België, maar er is maar 1 manier om daar verandering in te brengen
1f642.svg

Wat mij betreft openen ze de mainstage, kunnen ze makkelijk aan. We hebben als Nederland ook nog wat goed te maken na dat fiasco met Kensington :p
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.686
6.863
Legendarische recensie van de Humo ook nog steeds: “Wist u dat Albert Heijn tegenwoordig ook bands verkoopt? Kensington vindt u naast de dozen poedermelk, de vla uit brik en de microgolflasagne.”

https://www.humo.be/rock-werchter/366275/review-kensington-op-rock-werchter-2016
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Echt goed dit weer man. Elke naam is raak!
Voor ieder wat wils en voor de muziekliefhebbers 10 geweldige namen. Die vrijdag is echt een pareltje.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Alsof groepen als Ghost, Vampire Weekend, Foals, Greta Van Fleet, Parkway Drive, Balthazar, Rolling Blackouts Coastal Fever, Black Box Revelation en The van Jets geen regelrechte inkoppers zijn voor komende editie. Geduld, jongens.
1f609.svg
Ghost gaat deze zomer met Metallica op tournee. Dus vanwaar zou die band een inkopper zijn voor Rock Werchter?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Wie kan me de populariteit van Brockhampton uitleggen? Hiphop zakt steeds verder de stront in op deze manier.

Bro,

Brockhampton is de act die hiphop de afgelopen twee jaren nodig had. Een collectief die elkaar door de persoonlijkheid en diversiteit van de karakters zo onwijs versterkt. Daarbij is deze groep onwijs bescheiden en gedraagt niemand zich als de welbekende 'rocksterren van het heden'. De productie van onder meer Romil Hemnani is verfrissend en de hoeveelheid waarin hij 4 geweldige albums produceerde staat voor ongekend talent. Frontman Kevin Abstract is een van de weinige rappers die op mannen valt en bindt hier geen doekjes om in zijn songs. Een figuur waar de jeugd tegenop kan kijken. Zeer verfrissend tussen alle rappers die er ongeïnspireerd project na project uitpompen. Daarbij is een podium vol met springende guys gewoon een stuk vermakelijker dan een rapper met een mc en bijbehorende schreeuwende dj.

Ik sta er van de kijken dat je zo ongenuanceerd iets staat te roepen. Dat je dan nog eerder over Suicideboys pist kan ik nog wel inkomen maar Brockhampton... Dit is juist een act waar we onwijs blij mee moeten zijn.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=__VkyJWH5ak[/video]

[video]https://www.youtube.com/watch?v=8CfWTV5kQUM[/video]
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.905
5.329
Yannick wrote:
Alsof groepen als Ghost, Vampire Weekend, Foals, Greta Van Fleet, Parkway Drive, Balthazar, Rolling Blackouts Coastal Fever, Black Box Revelation en The van Jets geen regelrechte inkoppers zijn voor komende editie. Geduld, jongens.
1f609.svg


Ghost gaat deze zomer met Metallica op tournee. Dus vanwaar zou die band een inkopper zijn voor Rock Werchter?

Ghost misschien niet, maar ik zie al die andere bands wel komen, al moeten we dan wachten tot na februari tot al deze zaalshows afgelopen zijn.
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
Met het nieuwe album Bubble Gum vandaag uit, rijst bij mij de vraag of er op RW ook nog een plekje is voor De Staat. Ze zullen alleszins beschikbaar zijn. Binnenkort een paar kleine gigs in België, wellicht op Werchter met deels Nederlands publiek een leuke Barn naam? Volgens mij genieten ze niet zoveel bekendheid in België, maar er is maar 1 manier om daar verandering in te brengen
1f642.svg
Ik als jonge belg kende ze in (2016/2017 weet het niet zeker was in ieder geval het jaar van witch doctor) enkel van witch doctor en dat ze dan altijd van die circlepits deden. En ik liep op pukkelpop rond en zag op een bord dat de staat in een kwartier begon. Maar die stonden helemaal niet op de lineup dus waren als vervanger lastminute toegevoegd. ik ben er volledig onvoorbereid zonder verwachtingen heen gegaan. En het was echt 1 van de hoogtepunten van het jaar dus ik kan hun komst alleen maar toejuichen! Lijkt me ook zeker een logische boeking.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.356
2.695
Dr. Hannibal wrote:
Met het nieuwe album Bubble Gum vandaag uit, rijst bij mij de vraag of er op RW ook nog een plekje is voor De Staat. Ze zullen alleszins beschikbaar zijn. Binnenkort een paar kleine gigs in België, wellicht op Werchter met deels Nederlands publiek een leuke Barn naam? Volgens mij genieten ze niet zoveel bekendheid in België, maar er is maar 1 manier om daar verandering in te brengen
1f642.svg


Wat mij betreft openen ze de mainstage, kunnen ze makkelijk aan. We hebben als Nederland ook nog wat goed te maken na dat fiasco met Kensington
1f61b.svg
Zeker welkom.
Maar liefst wel een paar uur later op de dag want dat eerste optreden van de dag haal ik nooit.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Maar liefst wel een paar uur later op de dag want dat eerste optreden van de dag haal ik nooit.

Daar had ik vorig jaar op meerdere festivals ook last van ja, verdomme ik word oud! En ik moet dit jaar op Lowlands nog 25 zien te worden!
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
451
62
Hmm ik had wat andere namen verwacht... maar genoeg om te ontdekken. Inmiddels al bezig geweest met Brockhampton en Janelle Monae. Valt niet tegen...
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
Yannick wrote:
Alsof groepen als Ghost, Vampire Weekend, Foals, Greta Van Fleet, Parkway Drive, Balthazar, Rolling Blackouts Coastal Fever, Black Box Revelation en The van Jets geen regelrechte inkoppers zijn voor komende editie. Geduld, jongens.
1f609.svg


Ghost gaat deze zomer met Metallica op tournee. Dus vanwaar zou die band een inkopper zijn voor Rock Werchter?
Een inkopper is het misschien niet nee. Ze zijn inderdaad met Metallica op tour, maar die nemen na elke 3 (?) weken een pauze. Als ik me niet vergis valt Rock Werchter in zo'n pauze. Het zou dus zomaar kunnen dat Ghost deze gaten opvult met een aantal losse optredens.
 

Lynette

Randprogramma
4 okt 2016
136
0
Ik ben echt ontzettend blij met Janelle Monáe! Wat een topwijf is dat zeg! Klein beetje pijnlijk wel dat ze op de vrijdag staat, maar dan moet ik maar BMTH of The Cure voor haar laten schieten, so be it. Voor de rest ken ik weinig, heb van een hoop wel gehoord maar nooit geluisterd. Mac DeMarco klinkt zo op t eerste gehoor best leuk en Brockhampton viel me ietsje tegen na al dat gerave over die band hier, maar zal het nog even een tweede kans geven.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.686
6.863
Even tussendoor, ben ik de enige die die dikke kop van Macklemore echt een soort lelijke puist op die artiesten pagina vind? Buiten het feit dat zijn muziek ook een soort auditieve steenpuist is stoor ik mij enorm aan zijn arrogante hoofd op die pagina...
 

Ouwe Rockert

Campingartiest
20 dec 2015
76
4
Met het nieuwe album Bubble Gum vandaag uit, rijst bij mij de vraag of er op RW ook nog een plekje is voor De Staat. Ze zullen alleszins beschikbaar zijn. Binnenkort een paar kleine gigs in België, wellicht op Werchter met deels Nederlands publiek een leuke Barn naam? Volgens mij genieten ze niet zoveel bekendheid in België, maar er is maar 1 manier om daar verandering in te brengen
1f642.svg

Ik spreek zo af en toe de bassist van De Staat, en die geeft aan (op de vraag "wanneer staan jullie eindelijk eens op Werchter") dat ze in België om één of andere reden maar geen voet aan de grond krijgen zoals in Nederland, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Zwitserland enz. Terwijl ze internationaal toch al op de meeste grote(re) festivals gestaan hebben.

Laat maar doorkomen, ergens halverwege de middag mainstage!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Trouwens wel opvallend hoe relatief laag Janelle Monae op de lineup staat. Staat elders veel hoger op de lineups. Ze hebben dat weer goed onderhandeld. Benieuwd of hen dat ook gelukt is voor Solange...
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.479
3.634
Reaguurder op efestivals: "Where is:
Smashing Pumpkins
Tenacious D
Gojira
Parkway Drive
Skunk Anansie
The Chemical Brothers
The Prodigy
Greta van Fleet
Dropkick Murphies
Ghost
Wolfmother
Biffy Clyro
Richard Ashcroft
Prophet of Rage
Graveyard ?"
Insider efestivals: "There's some better days ahead for you, no need to panic just yet ;) "
Dit klinkt hoopvol :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken