Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Met brockhampton, suicideboys, angele en Charlotte gainsburg kan ik niks. Grote kans dat new order en muse overlappen dus die zondag ook nog maar 1 naam om te zien. Mac demacro niet mijn ding, elbow wel aardig als er niks anders staat en kruangbin ken ik niet. Houdt voor mij 2 namen over die ik graag wil zien waarvan 1 op de overvolle vrijdag. Ik weet het nog niet dit jaar, want het komt ook al niet uit met mijn vakantie dagen.

Sorry voor de azijn
1f600.svg

Zou Charlotte Gainsbourg echt een kans geven. Eén keer live gezien en echt sterk. Verder gaat New Order zeker de voorkeur krijgen boven Muse voor mij (die mij toch niet echt boeien). Janelle zal waarschijnlijk voor The Cure/Tool spelen. Met wat geluk na Weezer en dus tijdens BMTH (dus je vermijdt er moshende tieners mee).
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.077
429
Met brockhampton, suicideboys, angele en Charlotte gainsburg kan ik niks. Grote kans dat new order en muse overlappen dus die zondag ook nog maar 1 naam om te zien. Mac demacro niet mijn ding, elbow wel aardig als er niks anders staat en kruangbin ken ik niet. Houdt voor mij 2 namen over die ik graag wil zien waarvan 1 op de overvolle vrijdag. Ik weet het nog niet dit jaar, want het komt ook al niet uit met mijn vakantie dagen.

Sorry voor de azijn
1f600.svg

Heb hetzelfde gevoel, voor mij geen enkele wauw naam in dit pakketje :/ Voor mij mag er op de dagen buiten vrijdag nog wat stevigs bij (en met stevig bedoel ik niet iets als $uicideboy$)
Mijn nieuwe clashfinder is ook klaar :) https://clashfinder.com/s/rw19j/
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Brian wrote:
Met brockhampton, suicideboys, angele en Charlotte gainsburg kan ik niks. Grote kans dat new order en muse overlappen dus die zondag ook nog maar 1 naam om te zien. Mac demacro niet mijn ding, elbow wel aardig als er niks anders staat en kruangbin ken ik niet. Houdt voor mij 2 namen over die ik graag wil zien waarvan 1 op de overvolle vrijdag. Ik weet het nog niet dit jaar, want het komt ook al niet uit met mijn vakantie dagen.

Sorry voor de azijn
1f600.svg


Heb hetzelfde gevoel, voor mij geen enkele wauw naam in dit pakketje :/ Voor mij mag er op de dagen buiten vrijdag nog wat stevigs bij (en met stevig bedoel ik niet iets als $uicideboy$)
Mijn nieuwe clashfinder is ook klaar
1f642.svg
https://clashfinder.com/s/rw19j/

Leuk dat ze The Good The Bad and The Ugly gaan vertonen in de Barn! ;-)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.134
777
jarne wrote:

Brian wrote:
Met brockhampton, suicideboys, angele en Charlotte gainsburg kan ik niks. Grote kans dat new order en muse overlappen dus die zondag ook nog maar 1 naam om te zien. Mac demacro niet mijn ding, elbow wel aardig als er niks anders staat en kruangbin ken ik niet. Houdt voor mij 2 namen over die ik graag wil zien waarvan 1 op de overvolle vrijdag. Ik weet het nog niet dit jaar, want het komt ook al niet uit met mijn vakantie dagen.

Sorry voor de azijn
1f600.svg



Heb hetzelfde gevoel, voor mij geen enkele wauw naam in dit pakketje :/ Voor mij mag er op de dagen buiten vrijdag nog wat stevigs bij (en met stevig bedoel ik niet iets als $uicideboy$)
Mijn nieuwe clashfinder is ook klaar
1f642.svg
https://clashfinder.com/s/rw19j/

Leuk dat ze The Good The Bad and The Ugly gaan vertonen in de Barn!
1f609.svg
Met live begeleiding van Ennio Morricone? Dat zou pas vet zijn...
 

jackson

Nieuw lid
20 jan 2018
4
0
Hallo,

Al lang trouwe volger van dit forum, leuk al dat speculeren. Maakt een werkweek weer een stuk aangenamer.
Ik had toch even een vraag omtrent The Strokes, zou dit kunnen dat ze komen?
Ik weet da Jezebel op efestival al had gezegd ' we're not getting the strokes though' maar zou dit niet kunnen wijzen op het feit dat we ze de daaropvolgende aankondiging niet gingen krijgen?
Of is er ergens iets waar ik overgelezen/gemist heb?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.905
5.329
Brian wrote:
Met brockhampton, suicideboys, angele en Charlotte gainsburg kan ik niks. Grote kans dat new order en muse overlappen dus die zondag ook nog maar 1 naam om te zien. Mac demacro niet mijn ding, elbow wel aardig als er niks anders staat en kruangbin ken ik niet. Houdt voor mij 2 namen over die ik graag wil zien waarvan 1 op de overvolle vrijdag. Ik weet het nog niet dit jaar, want het komt ook al niet uit met mijn vakantie dagen.

Sorry voor de azijn
1f600.svg


Zou Charlotte Gainsbourg echt een kans geven. Eén keer live gezien en echt sterk. Verder gaat New Order zeker de voorkeur krijgen boven Muse voor mij (die mij toch niet echt boeien). Janelle zal waarschijnlijk voor The Cure/Tool spelen. Met wat geluk na Weezer en dus tijdens BMTH (dus je vermijdt er moshende tieners mee).


de tijd van moshende tieners op BMTH is al lang voorbij, na wat ze uitgebracht hebben de laatste 3 albums
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.077
429
mattman wrote:

jarne wrote:

Brian wrote:
Met brockhampton, suicideboys, angele en Charlotte gainsburg kan ik niks. Grote kans dat new order en muse overlappen dus die zondag ook nog maar 1 naam om te zien. Mac demacro niet mijn ding, elbow wel aardig als er niks anders staat en kruangbin ken ik niet. Houdt voor mij 2 namen over die ik graag wil zien waarvan 1 op de overvolle vrijdag. Ik weet het nog niet dit jaar, want het komt ook al niet uit met mijn vakantie dagen.

Sorry voor de azijn
1f600.svg



Heb hetzelfde gevoel, voor mij geen enkele wauw naam in dit pakketje :/ Voor mij mag er op de dagen buiten vrijdag nog wat stevigs bij (en met stevig bedoel ik niet iets als $uicideboy$)
Mijn nieuwe clashfinder is ook klaar
1f642.svg
https://clashfinder.com/s/rw19j/


Leuk dat ze The Good The Bad and The Ugly gaan vertonen in de Barn!
1f609.svg


Met live begeleiding van Ennio Morricone? Dat zou pas vet zijn…

Haha wooopss
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.479
4.810
mattman wrote:

jarne wrote:

Brian wrote:
Met brockhampton, suicideboys, angele en Charlotte gainsburg kan ik niks. Grote kans dat new order en muse overlappen dus die zondag ook nog maar 1 naam om te zien. Mac demacro niet mijn ding, elbow wel aardig als er niks anders staat en kruangbin ken ik niet. Houdt voor mij 2 namen over die ik graag wil zien waarvan 1 op de overvolle vrijdag. Ik weet het nog niet dit jaar, want het komt ook al niet uit met mijn vakantie dagen.

Sorry voor de azijn
1f600.svg



Heb hetzelfde gevoel, voor mij geen enkele wauw naam in dit pakketje :/ Voor mij mag er op de dagen buiten vrijdag nog wat stevigs bij (en met stevig bedoel ik niet iets als $uicideboy$)
Mijn nieuwe clashfinder is ook klaar
1f642.svg
https://clashfinder.com/s/rw19j/


Leuk dat ze The Good The Bad and The Ugly gaan vertonen in de Barn!
1f609.svg


Met live begeleiding van Ennio Morricone? Dat zou pas vet zijn…

Als na ‘the ecstasy of gold’ Metallica begint, is het voor mij helemaal af.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.077
429
mattman wrote:

Brian wrote:
Met brockhampton, suicideboys, angele en Charlotte gainsburg kan ik niks. Grote kans dat new order en muse overlappen dus die zondag ook nog maar 1 naam om te zien. Mac demacro niet mijn ding, elbow wel aardig als er niks anders staat en kruangbin ken ik niet. Houdt voor mij 2 namen over die ik graag wil zien waarvan 1 op de overvolle vrijdag. Ik weet het nog niet dit jaar, want het komt ook al niet uit met mijn vakantie dagen.

Sorry voor de azijn
1f600.svg



Zou Charlotte Gainsbourg echt een kans geven. Eén keer live gezien en echt sterk. Verder gaat New Order zeker de voorkeur krijgen boven Muse voor mij (die mij toch niet echt boeien). Janelle zal waarschijnlijk voor The Cure/Tool spelen. Met wat geluk na Weezer en dus tijdens BMTH (dus je vermijdt er moshende tieners mee).

de tijd van moshende tieners op BMTH is al lang voorbij, na wat ze uitgebracht hebben de laatste 3 albums

Oke, op Medicine gaan ze niet moshen, maar bij Mantra en Wonderfull life verwacht ik wel wat moshpits. + op hun vorige plaat stonden wel heel wat nummers ideaal voor moshpits. En Sempiternal is van begin tot het einde moshpits :)
[video]https://www.youtube.com/watch?v=-1pnCBr9_lc[/video]
 

Verwijderd lid 37501

Campingartiest
13 dec 2017
69
0
Lastig om vrolijk te worden van de line-up dit jaar. Wat een saaie bedoening... Ik mis het stevigere gitaarwerk : waar zijn de Royal Bloods, Pearl Jams of NIN's naartoe? Blij met Tool, BMTH, NBT en Muse, maar mag het wat meer zijn? Het is de 1ste keer in vele jaren dat ik echt ontevreden ben op wat we te horen gaan krijgen. Hopelijk worden de gaten nog opgevuld naar mijn smaak. Maar desalniettemin : ik zal er dit jaar ook weer zijn :)
 

Dweezzill

Campingartiest
25 feb 2017
52
15
Hallo,

Al lang trouwe volger van dit forum, leuk al dat speculeren. Maakt een werkweek weer een stuk aangenamer.
Ik had toch even een vraag omtrent The Strokes, zou dit kunnen dat ze komen?
Ik weet da Jezebel op efestival al had gezegd ‘ we’re not getting the strokes though’ maar zou dit niet kunnen wijzen op het feit dat we ze de daaropvolgende aankondiging niet gingen krijgen?
Of is er ergens iets waar ik overgelezen/gemist heb?

Ik hoop het mee met je... De Schuer ofte LN zou goed zot zijn om ze te laten schieten als ze in de buurt zijn. Dat zo'n band slechts 1x in dit apenland gespeeld heeft is echt te gek voor woorden. Want fans zijn er genoeg. Yours truly included.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.683
7.401
Brian wrote:
Met brockhampton, suicideboys, angele en Charlotte gainsburg kan ik niks. Grote kans dat new order en muse overlappen dus die zondag ook nog maar 1 naam om te zien. Mac demacro niet mijn ding, elbow wel aardig als er niks anders staat en kruangbin ken ik niet. Houdt voor mij 2 namen over die ik graag wil zien waarvan 1 op de overvolle vrijdag. Ik weet het nog niet dit jaar, want het komt ook al niet uit met mijn vakantie dagen.

Sorry voor de azijn
1f600.svg


Zou Charlotte Gainsbourg echt een kans geven. Eén keer live gezien en echt sterk. Verder gaat New Order zeker de voorkeur krijgen boven Muse voor mij (die mij toch niet echt boeien). Janelle zal waarschijnlijk voor The Cure/Tool spelen. Met wat geluk na Weezer en dus tijdens BMTH (dus je vermijdt er moshende tieners mee).

Was in verwarring met Charlotte dewitte. Zal het vanmiddag eens beluisteren.

Die vrijdag kan echt heerlijk worden als het blokkenschema goed in elkaar zit. Nbt - kurt ville - weezer - janelle monae - the cure - tool. Daar zou ik nog wel vrij voor willen regelen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Alsof groepen als Ghost, Vampire Weekend, Foals, Greta Van Fleet, Parkway Drive, Balthazar, Rolling Blackouts Coastal Fever, Black Box Revelation en The van Jets geen regelrechte inkoppers zijn voor komende editie. Geduld, jongens. ;)
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.899
4.043
Lastig om vrolijk te worden van de line-up dit jaar. Wat een saaie bedoening… Ik mis het stevigere gitaarwerk : waar zijn de Royal Bloods, Pearl Jams of NIN’s naartoe? Blij met Tool, BMTH, NBT en Muse, maar mag het wat meer zijn? Het is de 1ste keer in vele jaren dat ik echt ontevreden ben op wat we te horen gaan krijgen. Hopelijk worden de gaten nog opgevuld naar mijn smaak. Maar desalniettemin : ik zal er dit jaar ook weer zijn
1f642.svg

Ik snap (en deel) je gevoel. Toch verbaast de verplaatsing qua headliners me niet zo.
Vorig jaar was een geweldige affiche voor rockliefhebbers. Hoewel ik niet zo'n rock werchter-liefhebber ben, kon ik niet aan een combi onderuit. Een heleboel van m'n vrienden (heel verschillend qua favoriete muziekgenres) vonden het absoluut geen goede affiche en hoewel zij jaarlijks gaan, zijn er velen die het vorige jaar niet meegedaan hebben.

Dat tekende zich klaarblijkelijk ook in de ticketverkoop, het bordje 'uitverkocht' is vlak voor het festival van start ging omhoog gehouden, maar zelfs dat was een beetje twijfelachtig. Ook losse dagen verkochten niet zoals ze daar gewoon zijn. Dat die verkoop nu wel loopt als een trein, met name donderdag (voor een naar mijn gevoel popartiestje dat zelf 'rockstar' beweert te zijn en ideale liedjes voor jonge tieners lijkt te maken), zegt voldoende.

Ik verwacht nog wel wat rock geprogrammeerd over de andere dagen, anders vrees ik dat ze de rockliefhebbers van vorig jaar voor een deel verliezen in combi en enkel op vrijdag mee krijgen. Al zullen ze niet te lang moeten wachten met die namen of die groep koopt zijn vrijdagticket en houdt het verdere afwachten voor bekeken.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.333
7.324
Tot dusver een topaffiche. Prachtige namen. Goede headliners. Enige voor mij saaie puntje zijn the Cure, Mumford en Florence and the Machine maar daar staat vast wel iets anders moois tegenover.
 

NiekBBQ

Randprogramma
21 nov 2016
189
119
Als je deze line-up afzet tegen 2018 springen de tranen in je ogen.
Deze zomer zijn er echter maar weinig goede namen aan het touren dus dit probleem hebben alle festivals.

Jammer maar helaas. Positief voor de bankrekening.

Wie kan me de populariteit van Brockhampton uitleggen? Hiphop zakt steeds verder de stront in op deze manier.
 

Philip

Nieuw lid
10 nov 2016
4
0
Help help help ... Buiten Tool geen enkele, enkele band waarmee ik iets heb, itt de voorgaande jaren.
Echt voor mij persoonlijk de meest belabberde line up in de 15 jaar dat ik naar Werchter ga :(
Misschien is het ook gewoon mijn eigen schuld, want los van wat er staat ga ik toch ook nu weer gewoon combi.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Wie kan me de populariteit van Brockhampton uitleggen?

Zijn een hoop creatievelingen die in één huis in één jaar tijd drie albums hebben opgenomen, geproduced en gemastered. Maakten daar zelf ook de videos, merch etc. Zo'n diy-cultuur en dan ook nog eens drie albums waar de ene na de andere klapper op staat (voornamelijk SATURATION II) maakt wat Brockhampton zo uniek maakt. Hun lyrics zijn goed doordacht, LGBTQI+-geladen en de energie en chemie die ze hebben op het podium is ongelooflijk. Alle vocalisten/rappers hebben hun eigen stijl, voornamelijk Joba is onnavolgbaar goed. Vorig jaar op Lowlands stond de Bravo in de fik en de pit werd alsmaar groter. Een must als je van hiphop houdt, ook voor als je niet van hiphop houdt trouwens.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.479
3.634
Snap dit nooit zo goed. Ben het ermee eens dat dit niet de meest sprankelende line up is die Werchter heeft gehad de laatste jaren. Maar zoals je zelf zegt "Misschien is het ook gewoon mijn eigen schuld." Niemand verplicht jou om naar RW te gaan, als je de line up echt zo "belabberd" vindt (wat natuurlijk mag), waarom ga je dan? Koop een dagticket of ga naar een ander festival waar je de line up wel leuk vindt. Het zou de mensen die wel naar RW gaan enorm helpen als de mensen die de line up slecht vinden, maar wel een ticket kopen gewoon thuis blijven. Want hoe meer mensen er thuis blijven, hoe groter de kans dat deze namen niet terugkomen en er volgend jaar dus een "betere" line up verschijnt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken