Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.261
1.323
Geen enkele naam voor het hoofdpodium in dit pakket trouwens. Zo blijft er de vraag of we nog een Tame Impala/The Chemical Brothers/The Prodigy/Major Lazer... mogen verwachten op donderdag. En de mainstage op zondag blijft, op Yungblud en Muse na, ook blank. Opvallend toch.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.261
1.323
Nog een veranderingetje: op vrijdag is Weezer 'over' The 1975' 'gesprongen' op mainstage. Zo staat The 1975 nu waarschijnlijk als derde op mainstage, zo rond 15.30u à 16.00u moet dat zijn. Sterk onderhandeld!
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Zo, zondagavond is wel erg netjes! Underworld, New Order én Muse. Menig festival zal jaloers zijn.
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Wat een ontzettend mooie vrijdag gaat dat worden! Helaas valt dat midden in mijn tentamenweek en vrees ik dat ik er niet heen kan gaan. Ik ga alle opties bekijken om toch de vrijdag bij te kunnen wonen ;)
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.374
3.397
Alhoewel, Janelle zie ik wel overlappen met The Cure, en de combi The Cure-Tool ga ik sowieso zien.

Monae staat derde laatste in The Barn. Dat in combinatie met het feit dat de laatste Barn act meestal al gedaan is voor de laatste main act start, zal er voor zorgen dat je Janelle, The Cure en Tool allemaal zal kunnen zien (behalve als je helemaal vooraan wil staan bij The Cure). Zie Yannick zijn clashfinder voor een idee van het schema, lijkt me een goede gok.

En dan nog te weten dat er met dEUS, Robyn, Interpol, Christine; Greta, Foals en mister Thommy Yorke nog veel mooie inkoppertjes zitten aan te komen. Beloofd dus voor volgende week.
Inderdaad, ik had toch zeker vandaag Foals en Christine erbij verwacht. Volgende week dan maar :)
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Ik verwacht trouwens dat ze, gezien haar populariteit, Christine & The Queens weleens als sub voor Muse kunnen gaan zetten. Het is een rare combi, maar bij Werchter hebben we dat wel eerder gezien. Persoonlijk zou ik haar een plaatsje lager zetten, maar ze staat overal hoog dit jaar, lijkt het.
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
Christine and the queens, alstublieft. Ik vraag me echt af welk festival er het briljante plan had om als eerste te beslissen dat zij wel eens headliner materiaal is. Waardoor ineens alle andere festivals dachten dat ze daar ook mee konden wegkomen... Tot daar aan toe dat ze haar in Frankrijk zo hoog hebben zitten. Maar in andere landen waar ze amper radiohits heeft en zwakke streamingscijfers heeft... Angele scoort bv. zelfs al beter op spotify. Zou ik echt waar de zwakste sub in jaren vinden. Zelfs als je haar zou vergelijken met 'kleinere subs' van de afgelopen jaren zoals James Blake, Alt-J dan is zij nog steeds vele malen kleiner en in mijn ogen (heel subjectief natuurlijk) vele mindere muziek. Dus Werchter als je meeleest, als je haar toch perse wilt laten komen. Zet haar dan om 6 uur in the barn zoals Angus & Julia Stone want dat is de grootte die ze eigenlijk is.
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Buh, behalve Elbow en New Order zijn dit echt geen dingen die ik wil zien. Tegenvallend rijtje. Gelukkig nemen ze geen al te belangrijke plaatsen in op de affiche. Op naar beter volgende week? Foals, Greta Van Fleet, The Struts, Flogging Molly, Vampire Weekend, Live, Skunk Anansie, Tenacious D, Incubus, ...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
Christine and the queens, alstublieft. Ik vraag me echt af welk festival er het briljante plan had om als eerste te beslissen dat zij wel eens headliner materiaal is. Waardoor ineens alle andere festivals dachten dat ze daar ook mee konden wegkomen… Tot daar aan toe dat ze haar in Frankrijk zo hoog hebben zitten. Maar in andere landen waar ze amper radiohits heeft en zwakke streamingscijfers heeft… Angele scoort bv. zelfs al beter op spotify. Zou ik echt waar de zwakste sub in jaren vinden. Zelfs als je haar zou vergelijken met ‘kleinere subs’ van de afgelopen jaren zoals James Blake, Alt-J dan is zij nog steeds vele malen kleiner en in mijn ogen (heel subjectief natuurlijk) vele mindere muziek. Dus Werchter als je meeleest, als je haar toch perse wilt laten komen. Zet haar dan om 6 uur in the barn zoals Angus & Julia Stone want dat is de grootte die ze eigenlijk is.

Uhm, in België verkoopt ze vlot Vorst Nationaal uit, dus je kan haar toch minimaal als een Barnheadliner beschouwen lijkt me.

Ik verwacht overigens ook nog een naam na TGTB&TQ. Die band heeft mijn ogen toch niet de aantrek om een tent van 20k man te vullen als headliner.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.905
5.329
ik denk dat we toch nog een zeer stevige band genre architects of parkway drive mogen verwachten, waarschijnlijk op de zondag.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Toch opvallend: vandaag heel weinig DTRH- namen in het pakket. Terwijl namen als Editors (ook op Main Square), Thom Yorke, Beirut, Vampire Weekend, Robyn en Foals wel verwachte namen zijn.

Doet me vermoeden dat er een soort gentlemen's agreement is tussen RW en DTRH om die namen wat later te delen. a je zien dat 3-4-5 van de namen uit dat rijtje in het volgende pakket zitten. ;-)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.134
777
Toch opvallend: vandaag heel weinig DTRH- namen in het pakket. Terwijl namen als Editors (ook op Main Square), Thom Yorke, Beirut, Vampire Weekend, Robyn en Foals wel verwachte namen zijn.

Doet me vermoeden dat er een soort gentlemen’s agreement is tussen RW en DTRH om die namen wat later te delen. a je zien dat 3-4-5 van de namen uit dat rijtje in het volgende pakket zitten.
1f609.svg
En dat ze dan tegelijk met Tame Impala komen? #wishfulthinking
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
mattman wrote:
Toch opvallend: vandaag heel weinig DTRH- namen in het pakket. Terwijl namen als Editors (ook op Main Square), Thom Yorke, Beirut, Vampire Weekend, Robyn en Foals wel verwachte namen zijn.

Doet me vermoeden dat er een soort gentlemen’s agreement is tussen RW en DTRH om die namen wat later te delen. a je zien dat 3-4-5 van de namen uit dat rijtje in het volgende pakket zitten.
1f609.svg


En dat ze dan tegelijk met Tame Impala komen? #wishfulthinking

Ik zeg doen!

Oké: voorpelling time! In de Barn staat tot nu toe één naam op donderdag (Elbow) en één grote naam op zaterdag (TGTBATQ). Ik gok dat dit de Barn headlineconstructie wordt voor beide dagen:

DO: Beirut - Elbow - dEUS
ZAT: TDCC - Interpol - TGTBATQ - Thom Yorke

Zit een beetje wishful thinking bij, (maar niet zoooo veel). Zou wel meteen de lineup volledig compleet maken voor mij.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Waar staat Angèle dan, langs de zijkant mee te kijken? :p

ZAT: TDCC – Interpol – Angèle - TGTBATQ – Thom Yorke ;-)

Al kan Interpol ook op de main verschijnen. Zou een typische RW stunt zijn.
 

dropbox

Playlistbediener
14 feb 2018
7
0
5 à 6 barnheadliners verspreid over twee festivaldagen. Ja hoor, is maar een béétje wishful thinking :lol:
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Na het tegenvallende maar verwachtende nieuws van de week met Bastille(kom op zeg Werchter), vandaag wel mooi nieuws. Blij met Elbow, The Good The Bad & The Queen, Brockhampton en New Order in ieder geval. Langzaamaan alle Damon Albarn bandjes eens af aan het strepen zo. Volgend jaar dus Blur maar doen? haha.

Rest van het pakketje ken ik niet echt goed, dus ben benieuwd of er mensen een bio gaan maken van. Hierover hebben zal ik die van Miles Kane nog eens af gaan maken ergens deze denken, want dat was ik alweer vergeten.
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
Voor dit forum had ik eigenlijk nog niet echt gehoord van The Good The Bad and The Queen. En buiten dat Damon de frontman weer is weet ik er nog steeds eigenlijk niets over. Ik ken er ook geen liedjes van maar vind het wel goed als het zo luister. Maar zijn ze echt wel zo groot als iedereen hier aanneemt? Hebben bij mijn weten geen enkele radiolied gehad en amper streams. Begrijp me niet verkeerd ik vind het goed, maar vanwaar die hoge spot dan (buiten de bekende groepsleden).
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.683
7.401
Met brockhampton, suicideboys, angele en Charlotte gainsburg kan ik niks. Grote kans dat new order en muse overlappen dus die zondag ook nog maar 1 naam om te zien. Mac demacro niet mijn ding, elbow wel aardig als er niks anders staat en kruangbin ken ik niet. Houdt voor mij 2 namen over die ik graag wil zien waarvan 1 op de overvolle vrijdag. Ik weet het nog niet dit jaar, want het komt ook al niet uit met mijn vakantie dagen.

Sorry voor de azijn :D
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken