Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.261
1.322
Red Hot Chili Peppers hebben vandaag trouwens optredens in Egypte en Japan (het festival Summer Sonic - tegelijkertijd met Pukkelpop) bekend gemaakt. Dat begint toch aardig op een wereldtour te lijken.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Wel grappig al dat boegeroep hier over Bastille. Een snelle blik over de FB timeline en Tweet van RW leert dat The Nays zwaar in de minderheid zijn vandaag en The Ayes fors in de meerderheid zijn. Denk niet dat Herman en z’n vrienden erg onder de indruk zullen zijn van het boegeroep hier
1f606.svg

Jong volk is veel meer actief op sociale media.

Ticketverkoop vind ik een betere maatstaf.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Wel grappig al dat boegeroep hier over Bastille. Een snelle blik over de FB timeline en Tweet van RW leert dat The Nays zwaar in de minderheid zijn vandaag en The Ayes fors in de meerderheid zijn. Denk niet dat Herman en z’n vrienden erg onder de indruk zullen zijn van het boegeroep hier
1f606.svg

Ze hebben met de huidige lineup natuurlijk al een redelijk popminnend publiek aangetrokken hé. Als daar dan nog eens een popnaam bijkomt, kan je makkelijk op bijval rekenen. Stel dat de eerste namen pakweg Radiohead, Nick Cave en Tame Impala waren (ik zeg maar wat), dan waren de reacties op een Bastille veel minder mals geweest. Daarom vind ik het helangrijk dat de volgende lading namen, vrijdag dus, er eentje wordt die een andere richting uitgaat. Kwestie van een mix aan volk op je festival te lokken.

Plus: veel van die 'woep woep meisjes' zijn vooral heel erg luid op FB ("OMG nu moeten we zeker gaaan!") maar dat schijnt zich niet altijd te uiten in een grotere ticketverkoop. En de mensen die van pakweg Kurt Vile houden gaan niet zo snel en kwistig lopen te woepen en hart emojis delen op de social media.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Plus: veel van die ‘woep woep meisjes’ zijn vooral heel erg luid op FB (“OMG nu moeten we zeker gaaan!”) maar dat schijnt zich niet altijd te uiten in een grotere ticketverkoop. En de mensen die van pakweg Kurt Vile houden gaan niet zo snel en kwistig lopen te woepen en hart emojis delen op de social media.
Wij woepen bij Thom Yorke. ;)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
mattman wrote:
Plus: veel van die ‘woep woep meisjes’ zijn vooral heel erg luid op FB (“OMG nu moeten we zeker gaaan!”) maar dat schijnt zich niet altijd te uiten in een grotere ticketverkoop. En de mensen die van pakweg Kurt Vile houden gaan niet zo snel en kwistig lopen te woepen en hart emojis delen op de social media.

Wij woepen bij Thom Yorke.
1f609.svg

Mijn god ja. ;-)
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.356
2.695
Wel grappig al dat boegeroep hier over Bastille. Een snelle blik over de FB timeline en Tweet van RW leert dat The Nays zwaar in de minderheid zijn vandaag en The Ayes fors in de meerderheid zijn. Denk niet dat Herman en z’n vrienden erg onder de indruk zullen zijn van het boegeroep hier
1f606.svg
Mja. Facebook.
Ik bepaal toch liever zelf wat ik graag hoor.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Morgen weer zoals vorig jaar 3 dagen op rij namen, of moet ik toch maar zonder verwachtingen gaan slapen?

Ik zou al mijn pijlen op vrijdag zetten eerlijk gezegd.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.479
4.809
Paddy wrote:
Tja, nou slijten ze de tickets aan de Bastille jeugd. Het geld van alternatieve bezoekers is niet beter dan het geld van Bastille fans. En ze zijn natuurlijk best populair. Ik hoop wel dat op die donderdag er nog wat fatsoenlijks bijkomt. Met een Tame Impala maak je mij btw ook niet zo blij. Maar het is nu wel echt te veel pop. P!nk vind ik leuk (ook niet meer dan dat), hopelijk komt er voor mij nog wel een leuke rocknaam bij. Op mijn redelijk realistische verlanglijstje staan:
Gary Clark jr
Garbage
The Struts
Greta van Fleet
Rise Against
Tenacious D
Airbourne
Volbeat

En Frank Carter, de Staat, dEus.
Skunk Anansie
Deftones en als ze echt lef hebben, zetten ze soulfly op het affiche.

Heideroosjes
Steel Panther
Bush
Cypres Hill
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
451
62
Net Scooter op StuBru, mijn gedachte; zet die maar na Pink, dan wordt het toch nog een feestje :lol:
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.077
429
Gokje voor morgen: Mac DeMarco, Foals, Architects (morgen of niet denk ik), Lewis Capaldi, Interpol, Octavian en Robyn :) Wie waagt er nog een gokje?
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
451
62
Mac de Marco, Foals, Interpol, Garbage, Skunk Anansie de Staat, Cypress Hill en Tenacious D.

Of slechts 1 grotere naam; Editors of RHCP misschien wel?
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
James Blake (morgen nieuwe cd) Mac Demarco, Foals, Vampire Weekend, Brockhampton, Greta Van Fleet, Kruangbin, Jon Hopkins, Billie eilish zijn namen die ik morgen verwacht en hoop. Tame Impala zou heel leuk zijn maar verwacht ik op pkp. Deus, Balthazar, Jaguar Jaguar, Whispering Sons, Black box revelation, zwangere guy, tourist lemc verwacht ik ook allemaal, maar dat lijkt me voor in de week van eigen kweek.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Mijn wishlist: iets uit het rijtje Thom Yorke, dEUS, Janelle Monae, Solange, The Good The Bad and The Queen, Vampire Weekend en Interpol.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.374
3.397
Voor de mensen die efestivals niet meelezen: de insider van het letterspelletje een paar maanden geleden noemt het pakket van morgen 'rather interesting and exciting'. Verder bevestigt hij dat de Pink de absolute headliner is op donderdag en die momenteel het best verkoopt. We moeten dus geen grotere act dan haar meer verwachten. Sluit natuurlijk niet uit dat er nog iets achter kan, maar ik denk dat we geen te hoge verwachtingen moeten hebben.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.048
343
Voor de mensen die efestivals niet meelezen: de insider van het letterspelletje een paar maanden geleden noemt het pakket van morgen ‘rather interesting and exciting’. Verder bevestigt hij dat de Pink de absolute headliner is op donderdag en die momenteel het best verkoopt. We moeten dus geen grotere act dan haar meer verwachten. Sluit natuurlijk niet uit dat er nog iets achter kan, maar ik denk dat we geen te hoge verwachtingen moeten hebben.

Blijkbaar loopt het zelfs zo goed dat ze in 2018 al hoopte om het bordje uitverkocht, op één of meerdere dagen, te zetten. December is verkoop stilgevallen...
Enkel namen van morgen zijn hierboven al gepasseerd. (persoonlijk voor mij geen hoogvliegers, voor andere hier in huis is tem god dusja)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.261
1.322
Thijs wrote:
Voor de mensen die efestivals niet meelezen: de insider van het letterspelletje een paar maanden geleden noemt het pakket van morgen ‘rather interesting and exciting’. Verder bevestigt hij dat de Pink de absolute headliner is op donderdag en die momenteel het best verkoopt. We moeten dus geen grotere act dan haar meer verwachten. Sluit natuurlijk niet uit dat er nog iets achter kan, maar ik denk dat we geen te hoge verwachtingen moeten hebben.

Blijkbaar loopt het zelfs zo goed dat ze in 2018 al hoopte om het bordje uitverkocht, op één of meerdere dagen, te zetten. December is verkoop stilgevallen…
Enkel namen van morgen zijn hierboven al gepasseerd. (persoonlijk voor mij geen hoogvliegers, voor andere hier in huis is tem god dusja)

Amai, had niet gedacht dat de verkoop zo goed gaat... Anderzijds niet te verbazen, zijn veel namen die "het grote publiek" aanspreken. En de concurrentie (in het dichtere en verderer buitenland) met ongeveer hetzelfde publiek laat het tot nu toe ook wat afweten eigenlijk.

"voor andere hier in huis is tem (=Thom?) god --> Thom Yorke denk ik toch. Of god moet op dEUS slagen. Of misschien zoek ik het te ver :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken