Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.479
4.809
Tja, nou slijten ze de tickets aan de Bastille jeugd. Het geld van alternatieve bezoekers is niet beter dan het geld van Bastille fans. En ze zijn natuurlijk best populair. Ik hoop wel dat op die donderdag er nog wat fatsoenlijks bijkomt. Met een Tame Impala maak je mij btw ook niet zo blij. Maar het is nu wel echt te veel pop. P!nk vind ik leuk (ook niet meer dan dat), hopelijk komt er voor mij nog wel een leuke rocknaam bij. Op mijn redelijk realistische verlanglijstje staan:
Gary Clark jr
Garbage
The Struts
Greta van Fleet
Rise Against
Tenacious D
Airbourne
Volbeat

 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:
Waarom zouden ze Tame Impala achter de hand houden?
Lijkt me logischer dat ze die eerst bekend hadden gemaakt als ze die hebben voor de donderdag en daarna pas Bastille in een pakketje, is een veel mooiere en exclusievere boeking dan Bastille die er elke paar jaar staan en op die manier zou je alvast heel wat dagkaarten kunnen slijten aan alternatievere bezoekers.

Was ik ook aan het denken, maar ik denk dat ze daar soms weinig ‘keuze’ in hebben. Voor hetzelfde geld moesten ze gewoon eerst Bastille delen en krijgen we Tame Impala wat laten. Als ze een Tame Impala neerzetten na Pink, en een ijzersterke Barn hebben, dan is de donderdag gered.

Maar please: geen tegenvallers meer. Ook niet voor de andere dagen.

Snap wel wat je zegt maar Tame Impala is inmiddels al voor een groepje festivals bekend gemaakt dus je zou denken dat ze die ook wel bekend mogen maken terwijl Bastille nog het Sportpaleis uit moet verkopen...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Tja, nou slijten ze de tickets aan de Bastille jeugd.

Nu, dat 'slijten' zou ik niet echt te hard roepen. ;-) Bastille zie ik sowieso geen hele hoop tickets verkopen. Op Pukkelpop was de verkoop van hun dag een kleine ramp en hun Sportpaleis is nog altijd niet vol. Eigenlijk is dit terug een Lotto Arena/ Vorst band maar dat willen zij (en hun management) natuurlijk niet graag horen.

We mogen zeker nog wat groots op die main verwachten denk ik. De donderdag is traditioneel ijzersterk, nu is ze nog erg matig. Ook wetende dat Pink fans niet perse allemaal echt (I know: er zijn uitzonderingen, don't shoot me!) typische 'festivalgangers' zijn en dus sneller een ticket voor haar losse shows in NL zullen kopen. Een Tame Impala erna zou het geheel wel wat logischer maken.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Hoewel ik snap dat veel forumleden enthousiaster zijn over het vrijdagprogramma, verwacht ik dat de donderdag toch beduidend sneller zal uitverkopen dan de vrijdag hoor. Pink doet in Nederland gewoon concerten in de Arena (razendsnel uitverkocht) en het Malieveld. Rock Werchter is haar enige show op deze tournee in Vlaanderen en acts als Bastille passen goed bij haar en zullen de nodige twijfelaars over de streep halen. Misschien is Pink bij onze zuiderburen wat minder populair dan hier. Desondanks denk ik niet dat de organisatie van Rock Werchter zich druk zal maken over de kaartverkoop van de donderdag. Wat combitickets betreft is het misschien een ander verhaal, maar daarom hebben ze er bijvoorbeeld op de vrijdag voor de popliefhebbers een artiest als Kylie Minogue bij gezet.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.261
1.321
Mja, Bastille voor P!nk... Zo komt (helaas) mijn voorspelling uit van pagina 101 van dit forum...

Maar voor Bastille had ik Vampire Weekend en na P!nk Red Hot Chili Peppers geplaatst, er is dus nog hoop :)

Ook Tame Impala (alhoewel niet zo'n indruk gemaakt op mij bij hun show in Vorst Nationaal in 2016), The Chemical Brothers of zelfs The Prodigy zouden mooi zijn als donderdagafsluiter. Als Bastille en P!nk maar niet gevolgd worden door Major Lazer of een EDM-DJ... Dan wordt het wel heel triest.

Bastille is ook voor mij een teleurstellende naam... Ze zijn goed op weg om de - voor mij - minste bovenkaart sinds zeer lang te hebben... Ik begrijp wel dat Bastille, P!nk, Mumford & Sons en Florence + the Machine objectief gezien goede boekingen zijn voor een festival als Rock Werchter, maar voor mij is het niet. Hopelijk compenseren ze dit met een mooi programma in de breedte.
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
Ik ben zelf ook absoluut niet de grootste fan van dezeaffiche. Maar ik denk dat de meesten hier ook wel vergeten dat wij hier met een select groepje muziekliefhebbers zitten die doorgaans eerder van alternatieve (rock) muziek houden. Als ik zo bij mijn vrienden hoor (mensen rond de 20) dan vinden ze deze affiche zeker even waardig aan een jaar als 2017 (KOL, Radiohead, Arcade fire, LP, Foo Fighters, SYOD) . En bovendien er zijn 26 namen bekend... Dat is nog geen 1/3de van de totale namen, en werchter heeft altijd mooie namen onderaan staan. + The Cure, TOOL, Nothing but Thieves, Weezer, Vance Joy, The Blaze, Two Door Cinema Club, Florence and the machine, Tom Misch, Jungle, Kurt Vile, The 1975, Mac Demarco en Bring me The Horizon zijn stuk voor stuk leuke namen. Het zijn misschien niet de namen die we in ons hoofd hebben en daardoor soms wat teleurstellingen, maar toch verdorie lekkere namen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.479
4.809
Paddy wrote:
Tja, nou slijten ze de tickets aan de Bastille jeugd.

Nu, dat ‘slijten’ zou ik niet echt te hard roepen.
1f609.svg
Bastille zie ik sowieso geen hele hoop tickets verkopen. Op Pukkelpop was de verkoop van hun dag een kleine ramp en hun Sportpaleis is nog altijd niet vol. Eigenlijk is dit terug een Lotto Arena/ Vorst band maar dat willen zij (en hun management) natuurlijk niet graag horen.

We mogen zeker nog wat groots op die main verwachten denk ik. De donderdag is traditioneel ijzersterk, nu is ze nog erg matig. Ook wetende dat Pink fans niet perse allemaal echt (I know: er zijn uitzonderingen, don’t shoot me!) typische ‘festivalgangers’ zijn en dus sneller een ticket voor haar losse shows in NL zullen kopen. Een Tame Impala erna zou het geheel wel wat logischer maken.

Ik denk dat je dat grootse dan vooral in een aansprekende barnheadliner zal moeten zoeken (dEus?). Een grote dansafsluiter, zoals de donderdag vroeger steeds had, is er de laatste jaren niet meer. 2016 met disclosure was de laatste keer. Ik heb sterk het vermoeden dat P!nk de laatste naam op de main zal zijn.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
mattman wrote:

Paddy wrote:
Tja, nou slijten ze de tickets aan de Bastille jeugd.


Nu, dat ‘slijten’ zou ik niet echt te hard roepen.
1f609.svg
Bastille zie ik sowieso geen hele hoop tickets verkopen. Op Pukkelpop was de verkoop van hun dag een kleine ramp en hun Sportpaleis is nog altijd niet vol. Eigenlijk is dit terug een Lotto Arena/ Vorst band maar dat willen zij (en hun management) natuurlijk niet graag horen.

We mogen zeker nog wat groots op die main verwachten denk ik. De donderdag is traditioneel ijzersterk, nu is ze nog erg matig. Ook wetende dat Pink fans niet perse allemaal echt (I know: er zijn uitzonderingen, don’t shoot me!) typische ‘festivalgangers’ zijn en dus sneller een ticket voor haar losse shows in NL zullen kopen. Een Tame Impala erna zou het geheel wel wat logischer maken.

Ik denk dat je dat grootse dan vooral in een aansprekende barnheadliner zal moeten zoeken (dEus?). Een grote dansafsluiter, zoals de donderdag vroeger steeds had, is er de laatste jaren niet meer. 2016 met disclosure was de laatste keer. Ik heb sterk het vermoeden dat P!nk de laatste naam op de main zal zijn.

2017 had je The Chainsmokers als grote dance afsluiter, stonden weliswaar in The Barn maar toch.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.479
4.809
Tja, nou slijten ze de tickets aan de Bastille jeugd. Het geld van alternatieve bezoekers is niet beter dan het geld van Bastille fans. En ze zijn natuurlijk best populair. Ik hoop wel dat op die donderdag er nog wat fatsoenlijks bijkomt. Met een Tame Impala maak je mij btw ook niet zo blij. Maar het is nu wel echt te veel pop. P!nk vind ik leuk (ook niet meer dan dat), hopelijk komt er voor mij nog wel een leuke rocknaam bij. Op mijn redelijk realistische verlanglijstje staan:
Gary Clark jr
Garbage
The Struts
Greta van Fleet
Rise Against
Tenacious D
Airbourne
Volbeat

En Frank Carter, de Staat, dEus.
Skunk Anansie
Deftones en als ze echt lef hebben, zetten ze soulfly op het affiche.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
mattman wrote:

Paddy wrote:
Tja, nou slijten ze de tickets aan de Bastille jeugd.


Nu, dat ‘slijten’ zou ik niet echt te hard roepen.
1f609.svg
Bastille zie ik sowieso geen hele hoop tickets verkopen. Op Pukkelpop was de verkoop van hun dag een kleine ramp en hun Sportpaleis is nog altijd niet vol. Eigenlijk is dit terug een Lotto Arena/ Vorst band maar dat willen zij (en hun management) natuurlijk niet graag horen.

We mogen zeker nog wat groots op die main verwachten denk ik. De donderdag is traditioneel ijzersterk, nu is ze nog erg matig. Ook wetende dat Pink fans niet perse allemaal echt (I know: er zijn uitzonderingen, don’t shoot me!) typische ‘festivalgangers’ zijn en dus sneller een ticket voor haar losse shows in NL zullen kopen. Een Tame Impala erna zou het geheel wel wat logischer maken.

Ik denk dat je dat grootse dan vooral in een aansprekende barnheadliner zal moeten zoeken (dEus?). Een grote dansafsluiter, zoals de donderdag vroeger steeds had, is er de laatste jaren niet meer. 2016 met disclosure was de laatste keer. Ik heb sterk het vermoeden dat P!nk de laatste naam op de main zal zijn.

Hier werd wel eerder getipt dat een elektronische act na Pink zou spelen. Die plannen kunnen natuurlijk gewijzigd zijn.

Om te reageren op andere berichten: Tame Impala kan ook naar PKP komen he. Die staan de donderdag voor pukkelpop in Frankrijk, dus die kunnen dan direct door naar België om er vrijdag of zaterdag te spelen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
Goh ja, als ze een beetje voort borduren op de bestaande geruchten heb je straks wel een affiche met Tool, The Cure, Underworld, Kurt Vile, Jungle, Weezer, Mac Demarco, Tame Impala, dEUS, Thom Yorke, Janelle Monae, Interpol, Foals, Vampire Weekend, Parquet Courts, Courtney Barnett, Balthazar, Beirut, Mogwai, Brockhampton, Whispering Sons, Brutus, Robyn, Frank Turner, The Streets, RBCF, ...

En dan geven we er plots geen moer meer om dat Bastille subheadliner speelt voor Pink.
 

DJTHOMASTY

Playlistbediener
6 nov 2016
26
0
Bospop begint ook een mooie line-up bij mekaar te krijgen, trekt mij momenteel al meer dan wat ze op Werchter hebben bevestigd ...
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.077
429
Goh ja, als ze een beetje voort borduren op de bestaande geruchten heb je straks wel een affiche met Tool, The Cure, Underworld, Kurt Vile, Jungle, Weezer, Mac Demarco, Tame Impala, dEUS, Thom Yorke, Janelle Monae, Interpol, Foals, Vampire Weekend, Parquet Courts, Courtney Barnett, Balthazar, Beirut, Mogwai, Brockhampton, Whispering Sons, Brutus, Robyn, Frank Turner, The Streets, RBCF, …

En dan geven we er plots geen moer meer om dat Bastille subheadliner speelt voor Pink.

Dan zijn we mss zelfs blij dat Bastille op de main stage speelt en je dus zonder enige twijfel naar een van de bovenstaande namen kan :D Want kiezen is verliezen, maar in dit geval valt die keuze dan wel mee :D
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Kereltje wrote:
Goh ja, als ze een beetje voort borduren op de bestaande geruchten heb je straks wel een affiche met Tool, The Cure, Underworld, Kurt Vile, Jungle, Weezer, Mac Demarco, Tame Impala, dEUS, Thom Yorke, Janelle Monae, Interpol, Foals, Vampire Weekend, Parquet Courts, Courtney Barnett, Balthazar, Beirut, Mogwai, Brockhampton, Whispering Sons, Brutus, Robyn, Frank Turner, The Streets, RBCF, …

En dan geven we er plots geen moer meer om dat Bastille subheadliner speelt voor Pink.

Dan zijn we mss zelfs blij dat Bastille op de main stage speelt en je dus zonder enige twijfel naar een van de bovenstaande namen kan
1f600.svg
Want kiezen is verliezen, maar in dit geval valt die keuze dan wel mee
1f600.svg

Dan moet je die tent natuurlijk wel binnengeraken ;)
 

Kirsch

Campingartiest
27 okt 2015
71
2
Wel grappig al dat boegeroep hier over Bastille. Een snelle blik over de FB timeline en Tweet van RW leert dat The Nays zwaar in de minderheid zijn vandaag en The Ayes fors in de meerderheid zijn. Denk niet dat Herman en z'n vrienden erg onder de indruk zullen zijn van het boegeroep hier :lol:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken