Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.480
4.812
mattman wrote:

James wrote:
Reken er maar op dat P!NK langer speelt dan QotSA want die gaat gewoon haar stadion tour setlist & productie meenemen, dan heb je dus veel minder tijd voor een coheadline en die gaan minstens 1,5 uur willen spelen (net als Gorillaz vorig jaar)…


Maar de dag erna zal The Cure ook een langere show spelen dan Tool, terwijl ze co-headliner zijn. En Jack White mocht ook gewoon zijn headlineset van 1,5 uur doen voor Pearl Jam (die 2 uur kreeg). Dus het kan wel.

Gevoelsmatig moeten we woensdag tame Impala krijgen. Zo niet, dan vrees ik dat ze PkP aandoen. Al staat PkP wel al redelijk ‘vol’ met ook Foo Fighters, National, 21 Pilots, Snow Patrol, Gambino, Post Malone en Prophets Of Rage als kanshebbers.

Het kan ook wel, maar had ze dan eerder in een constructie voor The Cure verwacht bijvoorbeeld, zie die spot na P!NK gewoon niet gebeuren.
Op Pukkelpop samen met The National zou ook wel mooi zijn trouwens, maar dit is weer voor een ander topic.

Edit: is het al zeker dat Tool na The Cure speelt?

Nee, niet zeker. Maar Tool staat wel als ‘grootste’ naam genoemd en is daarmee de meest waarschijnlijke afsluiter.
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
387
61
6 December (p90) werd geschreven dat Eminem op de planning stond maar helaas niet komt, op dat moment was P!nk al bekend, Juist?
Lijkt me dus de bedoeling dat er toch over co-constructie gesproken wordt, Juist?

Nu zegt de persoon op Efestivals dat P!nk wel degelijk de headliner van de donderdag is, Juist?
Als Eminem het oorspronkelijk plan is wat niet door is gegaan moet er toch een aannemelijk budget over zijn voor een vervanger en zouden we deze toch nog moeten krijgen?
dus de uitspraak van P!nk is de headliner van de donderdag, akkoord ma qua grote schat ik Eminem toch nog net iets wat groter. Zou het dan niet logisch zijn dat we ter vervanging van Eminem toch een vrij deftige act mogen verwachten die op zijn minst even groot is als P!nk of Eminem?
Of wil ik nu te veel?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.905
5.329
6 December (p90) werd geschreven dat Eminem op de planning stond maar helaas niet komt, op dat moment was P!nk al bekend, Juist?
Lijkt me dus de bedoeling dat er toch over co-constructie gesproken wordt, Juist?

Nu zegt de persoon op Efestivals dat P!nk wel degelijk de headliner van de donderdag is, Juist?
Als Eminem het oorspronkelijk plan is wat niet door is gegaan moet er toch een aannemelijk budget over zijn voor een vervanger en zouden we deze toch nog moeten krijgen?
dus de uitspraak van P!nk is de headliner van de donderdag, akkoord ma qua grote schat ik Eminem toch nog net iets wat groter. Zou het dan niet logisch zijn dat we ter vervanging van Eminem toch een vrij deftige act mogen verwachten die op zijn minst even groot is als P!nk of Eminem?
Of wil ik nu te veel?

Of eminem was helemaal niet op de donderdag geplanned? Zou wel verklaren waarom de zaterdag uit het duo mumford and sons en florence and the machine bestaat, beide vind ik toch geen echt hoogvliegers.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.193
6.667
Als Eminem het oorspronkelijk plan is wat niet door is gegaan moet er toch een aannemelijk budget over zijn voor een vervanger en zouden we deze toch nog moeten krijgen?
Misschien stond ie wel geprogrammeerd voor Boutique/Classic dat toen nog niet was bekend gemaakt, dat kan ook natuurlijk. Fleetwood Mac zou bijvoorbeeld perfect in het KBS/Sportpaleis hebben kunnen gestaan hebben met Eminem op Boutique op de gesuggereerde 15 juni.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.374
3.397
Foals in mei naar AB, schrappen die handel
Hmm, ik vind het toch een opvallend kleine zaal voor Foals (ondanks dat ze vorige keer Vorst absoluut niet konden uitverkopen). Ik verwacht ze nog altijd op RW als de AB heel snel uitverkoopt en er geen extra concert komt.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.077
429
duyck wrote:
Foals in mei naar AB, schrappen die handel

Hmm, ik vind het toch een opvallend kleine zaal voor Foals (ondanks dat ze vorige keer Vorst absoluut niet konden uitverkopen). Ik verwacht ze nog altijd op RW als de AB heel snel uitverkoopt en er geen extra concert komt.

Denk ook dat het gewoon heel snel gaat uitverkopen en de aankondiging van Werchter de week dat het uitverkoopt zal zijn. Foals moet de AB toch echt wel snel uitverkocht krijgen lijkt mij.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
In Nederland doen ze ook gewoon een zaalshow in mei + DTRH het weekend na Werchter. Denk dat ze in België inderdaad gewoon gaan wachten op de buzz rond nieuwe single en (vermoedelijk) snel uitverkochte AB show.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.480
4.812
In juni touren ze door de UK, 2 juli staan ze in Dublin. Ik schat de kans op foals toch wat lager in dan jullie.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.905
5.329
Foals in AB in mei, kunnen we hiermee schrappen dat ze op werchter staan? zou het vreemd vinden om 2 optrdens in België te hebben met slechts een maand tussen

net gezien dat dit al gepost was
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.193
6.667
Kings Of Leon naar FiB. KoL of toch Editors als sub/coheadliner voor Muse? Ofwel, de pest of cholera? :lol:
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.761
Kings Of Leon naar FiB. KoL of toch Editors als sub/coheadliner voor Muse? Ofwel, de pest of cholera?
1f606.svg

Eerlijk? 835 keer liever Editors dan KuL.

Objectief gezien ook gewoon beter omdat het voor hen langer geleden is. Zie beide liever niet komen natuurlijk.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
451
62
Bloc Party staat 28 en 29 juni in Engeland. Res. Brighton en Bristol, dus die kans wordt wat kleiner...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.686
6.863
Yannick wrote:
Kings Of Leon naar FiB. KoL of toch Editors als sub/coheadliner voor Muse? Ofwel, de pest of cholera?
1f606.svg


Eerlijk? 835 keer liever Editors dan KuL.

Objectief gezien ook gewoon beter omdat het voor hen langer geleden is. Zie beide liever niet komen natuurlijk.

Moet eerlijk zeggen dat ik beide bands niet heel verschrikkelijk vind, met name het feit dat ze (te) vaak op het affiche hebben gestaan maakt ze zo gehaat hier. KoL heeft best wat mooie nummertjes in hun back catalogue, Editors hebben een paar prima nummers op hun nieuwe album. Zeker die laatsten zou ik best een leuke toevoeging aan dit affiche vinden, gezien het feit dat ze met dit nieuwe album nog niet op Werchter hebben gestaan.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.261
1.323
Over Kings of Leon: ik begrijp de haat van sommigen niet. Dat is echt een kwaliteitsband hoor. IJzersterke albums (zeker in het begin, al mocht hun laatste worp er zeker ook zijn!) en live gewoon superstrak en steengoed. Vlekkeloze muzikanten, geweldige zang. OK, ze doen weinig aan interactie en zijn statisch, maar dat maakt mij niet uit. In 2017 nog enorm van hun concert genoten.

Dit gezegd zijnde, ze zullen wel niet aanwezig zijn dit jaar. Nog dicht tegen 2017 (al is dit zeker niet altijd een argument bij Rock Werchter :)), maar vooral: zonder nieuw werk zie ze er echt niet staan.

Editors lijkt me inderdaad wel een zekerheid voor Muse... En als er een act op onmiddellijke herhaling komt, zie ik George Ezra wel nog net onder een subheadliner staan. Vorig jaar nog om 15.45u in The Barn (met vlak voor hem Post Palone en vlak na hem David Byrne, wat ongelooflijk sterk was die zondag toch geprogrammeerd), maar wat een evolutie heeft die in tussentijd gemaakt... Lotto Arena vlotjes uitverkocht in oktober en populairder als ooit tevoren... Een garantie voor extra ticketverkoop lijkt me. Let op, voor mij persoonlijk hoeft het echt niet... Maar als organisatie denkende en naar zijn tourschema kijkende...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
Waarom verwachten we eigenlijk een coheadliner voor Muse? Als er nu een naam is op de affiche die geen commercieel sterke omkadering nodig heeft, dan is het Muse wel, en voorbije passages hebben dat ook bevestigd (respectievelijk Kasabian, Stereophonics en Bjork als sub). Dat die zondag zo traag gevuld wordt doet me vermoeden dat de verkoop daar ook niet tegenvalt.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.261
1.323
Waarom verwachten we eigenlijk een coheadliner voor Muse? Als er nu een naam is op de affiche die geen commercieel sterke omkadering nodig heeft, dan is het Muse wel, en voorbije passages hebben dat ook bevestigd (respectievelijk Kasabian, Stereophonics en Bjork als sub). Dat die zondag zo traag gevuld wordt doet me vermoeden dat de verkoop daar ook niet tegenvalt.

In 2010 (Stereophonics-jaar) was er ook nog wel Faithless na Muse... En Bjork was/is toch een exclusieve naam. Maar ik begrijp wat je wil zeggen. Een George Ezra kan ook :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.761
Waarom verwachten we eigenlijk een coheadliner voor Muse? Als er nu een naam is op de affiche die geen commercieel sterke omkadering nodig heeft, dan is het Muse wel, en voorbije passages hebben dat ook bevestigd (respectievelijk Kasabian, Stereophonics en Bjork als sub). Dat die zondag zo traag gevuld wordt doet me vermoeden dat de verkoop daar ook niet tegenvalt.

Verwacht geen coheadliner, maar hoop wel op een mooie sub. En sub-sub. ;-)

Ik vind Muse absoluut niks en cijfer die band in m'n hoofd het liefst weg. En aangezien ik op donderdag en zaterdag al ga kamperen in de tenten (veronderstel ik...), hoop ik dat er op zondag teninste wel wat moois op de main stage bijkomt. Iets dat ik dan als afsluiter van mijn festival kan beschouwen. Al vind ik een New order ook wel mooi, en hoop ik op die gast in m'n avatar als Barn afsluiter van het weekend....

Vandaar ook mijn hoop op Tame Impala na Pink. Staat er naast Cure en Tool tenminste nog één headliner die ik wil zien. Je merkt het: persoonlijk hé.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken