Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.674
658
Wat ik hoop voor morgen:

Donderdag, zaterdag en zondag namen die me niets zeggen zodat ik genoeg heb met mijn vrijdag-kaartje*.
En op vrijdag graag Rolling Blackouts Coastal Fever, Parquet Courts, FIDLAR, Tame Impala, Beach House, Wolfmother of Incubus

*Of als het The Strokes of Red Hot Chili Peppers is, mag dit natuurlijk op elke dag maar denk dat die een aparte aankondiging zouden krijgen, en geloof hier toch niet meer in.

Waarom hoop je dat dit er nog allemaal op de vrijdag bijkomt? Volgens mij kun je ze (plannings technisch) lang niet allemaal zien. Of gaat het er meer om dat ze op het affiche stonden toen jij op het festival aanwezig was?

Sowieso zie ik wel vaker dat mensen liefst zoveel mogelijk acts op 1 festival(dag) willen hebben. Maar de praktijk wijst gewoon uit dat het praktisch onmogelijk om dan al die artiesten ook daadwerkelijk te zien. Zou dan liever hopen dat de interessant namen dan elders staan, of wellicht een jaartje later.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.761
Ik hoop maar op één ding: Thom Yorke. ;-) De rest is mooi meegenomen.

Met "de rest" bedoel ik Vampire Weekend, Solange, Interpol, Liam Gallagher, dEUS, Balthazar, Christine, Parquet Courts, The Roots, Robyn, Anna Calvi, Beach House, Whispering Sons, Beirut, Hot Chip, Maribou State, RCBF, Cat Power, Primal Scream, Spiritualized en IDLES op herhaling. Zie Foals en Greta Van Fleet ook wel komen, maar die moeten eerst nog wat concertkaartjes verkopen. En qua rockband verwacht ik nog een Parkway Drive. Niet mijn ding, maar wel leuk voor de liefhebbers.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.480
4.812
Ik hoop dat er morgen enkele leuke rock / metal namen tussen zitten, zoals:

Airbourne
Bush
Gary Clark jr
Garbage
The Struts
Greta van Fleet
Rise Against
Deftones
Heideroosjes
Steel Panther
Parkway Drive
Suede
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.905
5.329
Ik vraag me eigenlijk af als werchter, of gelijk welk festival eigenlijk zich een hol aantrekt van wat er op dit forum wordt gezegd of gewenst.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.761
Ik vraag me eigenlijk af als werchter, of gelijk welk festival eigenlijk zich een hol aantrekt van wat er op dit forum wordt gezegd of gewenst.

Absoluut niet. :)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
neracroft wrote:
Wat ik hoop voor morgen:

Donderdag, zaterdag en zondag namen die me niets zeggen zodat ik genoeg heb met mijn vrijdag-kaartje*.
En op vrijdag graag Rolling Blackouts Coastal Fever, Parquet Courts, FIDLAR, Tame Impala, Beach House, Wolfmother of Incubus

*Of als het The Strokes of Red Hot Chili Peppers is, mag dit natuurlijk op elke dag maar denk dat die een aparte aankondiging zouden krijgen, en geloof hier toch niet meer in.

Waarom hoop je dat dit er nog allemaal op de vrijdag bijkomt? Volgens mij kun je ze (plannings technisch) lang niet allemaal zien. Of gaat het er meer om dat ze op het affiche stonden toen jij op het festival aanwezig was?

Sowieso zie ik wel vaker dat mensen liefst zoveel mogelijk acts op 1 festival(dag) willen hebben. Maar de praktijk wijst gewoon uit dat het praktisch onmogelijk om dan al die artiesten ook daadwerkelijk te zien. Zou dan liever hopen dat de interessant namen dan elders staan, of wellicht een jaartje later.

Ik zei 'OF'... 1 naam van dat lijstje op vrijdag zou mij al ontzettend blij maken.

Momenteel heb ik 4 must see's die dag (waarvan ik eventueel Kurt Vile kan laten vallen als die overlapt wegens dat ik die al op BKS zal kunnen zien). Dus mogen wel nog 2 a 3 toffe namen bij hoor.

Een band als Rolling Blackouts CF of Parquet Courts is ook een band die om 13u ofzo geprogrammeerd zal staan op Werchter. Dus dan heb je een dag van een 12-tal uur. Kan je wel een 6/7 tal bands zien hoor.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Philip wrote:
Biffy half juni op Isle Of Wight festival


Zijn spijtig genoeg ook niet meer wat ze geweest zijn….

Fuck, weer iemand die een van mijn favoriete liveartiesten aanpakt... triggered.

Niet meer wat ze geweest zijn? Nouja dat is duidelijk met een band die progressie maakt. Als je doelt op hun laatste dat inderdaad wat makkelijker en catchy is dan hun eerste platen heb je gelijk. Maarja, die eerste ken jij waarschijnlijk toch niet. Die voorlaatste plaat had misschien geen dubbelalbum moeten zijn want als het een enkeltje was dan hadden ze echt een geweldige plaat afgeleverd. Met liedjes als Flammable en In The Name of The Wee Man en Friends and Enemies maken ze nog steeds liedjes die bij hun beste horen.

Maar live, daar is waar deze gasten uitblinken. Ik begrijp niet dat je als Rock Werchter ganger niet graag een rockband ziet die geheel verdient, in de UK overal headliner is. Die mannen brengen een dijk van een liveshow, zijn allemaal fijne kerels en brengen meestal een leuke productie mee. Gewoon een van de betere stadion rockbandjes van de afgelopen jaar. Bring of the Biff!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.261
1.323
"C'est quand les nouveaux noms du #MSF2019 ?"... c'est MAINTENANT ? !

Charlotte de Witte, Miles Kane, Caravan Palace, Agar Agar, Masego Music, shame, Arnaud Rebotini, Eddy de Pretto, John Butler Trio, RIVAL SONS, IDLES, Tamino & Jonathan Wilson !

Rendez-vous du 5 au 7 juillet à Arras ? https://goo.gl/2xe2pi
 

Sakke

Playlistbediener
3 jan 2016
48
32
Sakke wrote:
Gokje voor Cactus: Sting, Patti Smith, Live en Robert Plant.
Heb zo’n voorgevoel dat er zeker 2 correct zijn :p
En geen idee wat er fout is gegaan met m’n vorig bericht…

Ligt het nu aan mij of zijn Sting en LIVE niet echt cactusnamen? Lijken toch altijd iets alternatief te boeken dan die 2?

Klopt. Al kan je Oscar & The Wolf ook niet bepaald alternatief noemen... Het waren de eerste namen die in me opkwamen. Misschien toch nog iets bij voor Werchter :)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.905
5.329
“C’est quand les nouveaux noms du #MSF2019 ?”… c’est MAINTENANT
1f64c.svg
!

Charlotte de Witte, Miles Kane, Caravan Palace, Agar Agar, Masego Music, shame, Arnaud Rebotini, Eddy de Pretto, John Butler Trio, RIVAL SONS, IDLES, Tamino & Jonathan Wilson !

Rendez-vous du 5 au 7 juillet à Arras
1f449.svg
https://goo.gl/2xe2pi

Ik zie hier eigenlijk alles van naar werchter komen
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.261
1.323
Meer namen "zeer binnenkort" stond er in het bericht van vorige week... Dan vandaag om 16.00u toch nog namen mag ik veronderstellen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.905
5.329
misschien nieuwe namen graspop vandaag? het is vrij uitzonderlijk dat beide op dezelfde dag releasen
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
Meer namen “zeer binnenkort” stond er in het bericht van vorige week… Dan vandaag om 16.00u toch nog namen mag ik veronderstellen.

Jezebel zei droogweg "nee" toen er om hints voor het pakketje van vandaag gevraagd werd. Denk dat er gewoon niets volgt deze week.
 

Verwijderd lid 37501

Campingartiest
13 dec 2017
69
0
We kunnen beter nog wat geduld hebben en dolgelukkig zijn wanneer volgende namen komen : Rival Sons / Xavier Rudd / Wolfmother / The Specials / King Buffalo. Band met ballen. Wait and see.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken