In 2008 deze band ontdenkt door hun geweldig album Puzzle en dan komt er een jaar later ook nog eens een prachtige plaat "Only revolutions".Fuck, weer iemand die een van mijn favoriete liveartiesten aanpakt… triggered.
Niet meer wat ze geweest zijn? Nouja dat is duidelijk met een band die progressie maakt. Als je doelt op hun laatste dat inderdaad wat makkelijker en catchy is dan hun eerste platen heb je gelijk. Maarja, die eerste ken jij waarschijnlijk toch niet. Die voorlaatste plaat had misschien geen dubbelalbum moeten zijn want als het een enkeltje was dan hadden ze echt een geweldige plaat afgeleverd. Met liedjes als Flammable en In The Name of The Wee Man en Friends and Enemies maken ze nog steeds liedjes die bij hun beste horen.
Maar live, daar is waar deze gasten uitblinken. Ik begrijp niet dat je als Rock Werchter ganger niet graag een rockband ziet die geheel verdient, in de UK overal headliner is. Die mannen brengen een dijk van een liveshow, zijn allemaal fijne kerels en brengen meestal een leuke productie mee. Gewoon een van de betere stadion rockbandjes van de afgelopen jaar. Bring of the Biff!
De 2 volgende albums (Sililarities en Opposites) zijn, om het zacht uit te drukken, niet zo goed ;-) maar dan is den Ellipsis terug meer de muziek dat ik van hun verwacht!
Maar weet je wat mij nog het meeste stoort? Dat ze zich voordoen als een 3koppige band maar op het podium een extra gitarist meenemen, diee dan helemaal in het zwart of wit kleden zodat hij het minst zou opvallen. Ge bent een band met 3 of met 4 hé maar 3,5, nee dank u.
Maar soit, kunnen mij perfect een anderhalf uur boeien als ik de setlist mag kiezen (wat ze naar mijn smaak niet echt doen)