Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.762
Ik vind niet dat RW minder alternatief boekt dan vroeger, wel integendeel. De editie van vorig jaar had de meest alternatieve set headliners sinds... ooit? Dat de headliners dit jaar tegenvallen voor muziekfanatici komt ook door het aanbod. Pink was nooit geboekt geweest als er wat anders beschikbaar was. Dat het goed verkoopt is natuurlijk mooi meegenomen.

De undercard lijkt de headliners stilaan mooi te compenseren tot nu toe. The Cure, Tool, Florence, New Order, Janelle Monae, The Good The Bad And The Queen, Mac DeMarco, Weezer, Brockhampton, Charlotte Gainsbourg, Underworld, Kurt Vile, Jungle, Khruangbin, Elbow en Kalkbrenner vind ik toch wel breed en scherp geboekt voor zo'n festival. Meer van dat!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.481
4.812
Pink heeft Werchter juist graag geboekt. Niet omdat ze niks beters konden krijgen. Blijkbaar moeilijk om te accepteren, maar Pink is een erg gewilde naam. Veel hits, goede show, populair. Daar heeft Werchter niet lang over nagedacht.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.048
343
Pink heeft Werchter juist graag geboekt. Niet omdat ze niks beters konden krijgen. Blijkbaar moeilijk om te accepteren, maar Pink is een erg gewilde naam. Veel hits, goede show, populair. Daar heeft Werchter niet lang over nagedacht.
Ik had vernomen dat Pink op Werchter staat omdat ze nergens anders kon gezet worden (Rammstein en Metallica al in KBS en voor de rest hebben wij geen stadions)
Maar of het echt zo gegaan is, me do not know....
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.762
Pink heeft Werchter juist graag geboekt. Niet omdat ze niks beters konden krijgen. Blijkbaar moeilijk om te accepteren, maar Pink is een erg gewilde naam. Veel hits, goede show, populair. Daar heeft Werchter niet lang over nagedacht.

Werchter heeft nog nooit zon pure popnaam hun festival laten headlinen en dat zal wel een reden hebben. Kan me voorstellen dat ze die liever neerzetten op een Boutique, maar dan hadden ze geen donderdagheadliner gehad. Dus in dat opzicht wel goed gedaan. Vorig jaar stond Bruno Mars ook gewoon op Boutique (uiteindelijk ook een frissere popnaam dan een Pink).
 

TheseThingsHappen

Playlistbediener
11 jun 2017
42
0
Paddy wrote:
Pink heeft Werchter juist graag geboekt. Niet omdat ze niks beters konden krijgen. Blijkbaar moeilijk om te accepteren, maar Pink is een erg gewilde naam. Veel hits, goede show, populair. Daar heeft Werchter niet lang over nagedacht.

Werchter heeft nog nooit zon pure popnaam hun festival laten headlinen en dat zal wel een reden hebben. Kan me voorstellen dat ze die liever neerzetten op een Boutique, maar dan hadden ze geen donderdagheadliner gehad. Dus in dat opzicht wel goed gedaan. Vorig jaar stond Bruno Mars ook gewoon op Boutique (uiteindelijk ook een frissere popnaam dan een Pink).

The Black Eyed Peas?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.261
1.323
ChiquitaChaser wrote:

Joe wrote:

ChiquitaChaser wrote:

dinofest wrote:
De popnamen zijn echt alleen de laatste jaren toegenomen hoor. Eind jaren 90, begin 2000 had je echt geen afsluiter zoals pink met nog eens bastille ervoor. OK je had wel eens een basement jaxx of Live. Maar het gehalte stijgt wel. Ik heb heimwee naar de dagen met sepultura, rage, rhcp en Neil Young na mekaar op 1 dag.
Ik klaag zeker niet, want je zal me wel met een pintje op de wei vinden en ga ik naar de bands die ik goed vind.


Daar heb je momenteel andere festivals voor (die je vroeger niet had)
Trouwens, eerste keer Metallica op Werchter? Redelijk veel kritiek op geweest en kijk nu….


Welke festivals dan?
Dit jaar heb ik nog wel een ticketje gekocht maar als dit de trend is dat Rock Werchter de komende jaren doorzet ga ik me vanaf volgend jaar een hoop Euro’s besparen.


Groezrock, Graspop, lokerse feesten, …
Festivals genoeg die binnen een bepaald genre programmeren. De bands hierboven zijn een momentopname van een nostalgische programmatie binnen een festival.
Wie weet ga je binnen 25jaar hetzelfde zeggen van RockWerchter 2020? kan altijd
1f642.svg


Die festivals zijn er allemaal al jaren en Graspop bezoek ik ook jaarlijks maar die zijn heus geen reden voor Werchter om dit jaar met zo’n voorlopig flauwe line up af te komen. Zeker wanneer je vergelijkt met vorig jaar.

Ik hoop dus dat het gewoon aan de beschikbaarheid van de artisten ligt.

Denk ik wel. Kijk naar de soortgelijke festivals in het buitenland... Dit jaar tourt er niet zo geweldig veel qua grote namen die festivals aandoen, deels veroorzaakt door Metallica, Rammstein, Muse en P!nk die geen festivals doen, maar enkel touren met eigen shows. Rock Werchter heeft als enige (!) Europese festival die laatste twee kunnen overtuigen om toch één festival aan te doen. Mooi gedaan toch?

Maar persoonlijk: de bovenkant van de affiche is voor mij de minste in jaren (enkel The Cure en Tool zijn wauw voor mij, Muse OK), maar Rock Werchter is veel meer dan dat natuurlijk. Zo ben ik blij dat er (in tegenstelling tot vorig jaar bijvoorbeeld) weer uitstekende dance geprogrammeerd wordt: The Blaze, Underworld, Paul Kalkbrenner (hoe goed is zijn recentste album 'Parts of life' zeg! Daar zitten zoveel emoties in: euforie, ingetogenheid, tristesse, dan eens vreugdevol, dan eens hard, dan weer eens zacht en dromerig. Topalbum!)...

Dit gezegd zijnde: als achteraf zou blijken dat The Who en Neil Young weggezet zijn op aparte evenementen/concerten, zal ik toch wel wat teleurgesteld zijn in 'mijn' festival. Als zou blijken dat ze beiden een (uitgebreide) Europese tour doen, zou één van die twee namen er toch mogen staan ...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.481
4.812
In de lagere regionen mis ik de rocknamen ook (nog). Tuurlijk, programmeert Werchter breed, maar op het gebied van stevige gitaren mag er nog wel wat namen bijkomen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.194
6.667
tash sultana 26 juni sportpaleis, kan geschrapt worden. Wel nooit gedacht dat ze hier een sportpaleis voor gingen vrij maken. Dacht toch niet dat dit ZO groot was.
Dit concert werd zopas geannuleerd, vraag me af wat de reden is :roll:
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Het is mij opgevallen dat van de 6 headliners, er 3 op de editie van 2015 speelden (met dan ook nog eens Elbow en Years & Years als vrij grote namen die ook gedeeld zijn). Toen was er ook nog Lenny Kravitz, Faith No More (ipv Foo Fighters), The Prodigy, The Chemical Brothers, Pharrell Williams, Noel gallagher ... waar er nu The Cure, Tool, Underworld, Pink, Bastille op die lijntjes staan. Dus op vlak van grote kleppers (afhankelijk van smaak natuurlijk) zitten we wel in grote lijnen in een gelijkaardig scenario. Maar die undercard moet wel énorm aangedikt worden om aan een gelijkaardige affiche te komen, daar zit volgens mij het grote verschil met de affiches van voorbije jaren.


 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
6 juli: The Who + Eddie Vedder + Kaiser Chiefs in Londen. Op The Who zou ik niet hopen. Maar Eddie Vedder zou heel mooi zijn!
 

Sakke

Playlistbediener
3 jan 2016
48
32
6 juli: The Who + Eddie Vedder + Kaiser Chiefs in Londen. Op The Who zou ik niet hopen. Maar Eddie Vedder zou heel mooi zijn!

Zou echt geweldig zijn maar ik vrees eerlijk gezegd voor allebei...
Vanwaar heb je deze informatie trouwens? Vind er namelijk niets over terug.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.481
4.812
Kans op Eddie Vedder lijkt mij nog kleiner dan the Who. Als Eddie al festivals aan doet, lijkt mij de kans dat hij op RW staat alsnog klein.
( wel een geniale naam voor op the slope met zijn ukelele, al gaat dat natuurlijk nooit passen).

The Who verwacht ik ook niet, maar misschien miniem kansje voor op de donderdag met daarna Pink als afsluiter?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.905
5.329
kans op kaiser chiefs wordt hierdoor wel al groter denk ik, zou me verbazen dat ze 1 concert doen en daarnaast niks meer.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.481
4.812
kans op kaiser chiefs wordt hierdoor wel al groter denk ik, zou me verbazen dat ze 1 concert doen en daarnaast niks meer.

Hebben in Nederland (4x) en in het Verenigd Koninkrijk al een rits optredens staan. Wel volop ruimte rondom Werchter. Voor mij hoeft het niet (vind hun optredens altijd een beetje gemaakt), maar zijn natuurlijk best een bekende en populaire naam.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Kans op Eddie Vedder lijkt mij nog kleiner dan the Who. Als Eddie al festivals aan doet, lijkt mij de kans dat hij op RW staat alsnog klein.
( wel een geniale naam voor op the slope met zijn ukelele, al gaat dat natuurlijk nooit passen).

Ik vind Eddie ook een moeilijke. Op elk festival waar hij staat is ie headliner. Bij Werchter zal dat niet zo zijn. En om Eddie nou telaten subben of in de Barn... Dure naam.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken