Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Klopt, tegengestelde meningen maken dit forum mooi. Opmerking was ook met name gericht op de comment van Wessel dat Pretparkfan niets op dit forum te zoeken had aangezien de lichting van vorige week zijn ding niet was.

Gelukkig vroeg ik mezelf dat ook al af vandaag ;)
Ik kom hier echt niet om te katten.

Wat doe ik hier
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.357
2.697
dinofest wrote:
De popnamen zijn echt alleen de laatste jaren toegenomen hoor. Eind jaren 90, begin 2000 had je echt geen afsluiter zoals pink met nog eens bastille ervoor. OK je had wel eens een basement jaxx of Live. Maar het gehalte stijgt wel. Ik heb heimwee naar de dagen met sepultura, rage, rhcp en Neil Young na mekaar op 1 dag.
Ik klaag zeker niet, want je zal me wel met een pintje op de wei vinden en ga ik naar de bands die ik goed vind. . Maar van mij mag het terug iets meer “rock” werchter worden.

Daar heb je momenteel andere festivals voor (die je vroeger niet had)
Trouwens, eerste keer Metallica op Werchter? Redelijk veel kritiek op geweest en kijk nu….
Welke festivals dan?
Dit jaar heb ik nog wel een ticketje gekocht maar als dit de trend is dat Rock Werchter de komende jaren doorzet ga ik me vanaf volgend jaar een hoop Euro's besparen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Wat is een muzieksnob? (het eerste wat ik tegen kwam op google was een vaag artikel)

'Een snob is in het algemeen iemand die denkt dat hij in wezen meer is dan anderen op grond van afkomst, kennis, intellect of rijkdom. Deze superioriteit uit zich over het algemeen in een (eventueel denkbeeldige) verfijnde smaak.'

Muzieknerds die meestal haten op (populaire) muziek die zij zelf niks vinden.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.686
6.864
Wat is een muzieksnob? (het eerste wat ik tegen kwam op google was een vaag artikel)

snob.png
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Dus je moet naar andere festivals uitwijken die je vroeger niet had omdat de line up van werchter naar pop schuift? Ik ga al 25 jaar naar werchter en van mij mag rock werchter blijven zoals het was. Een festival mag meegaan met de tijd maar moet z'n eigenheid bewaren. En inderdaad ik zal er dit jaar ook zijn, graag zelfs, maar kijk toch meer uit naar sziget dit jaar.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.048
343
ChiquitaChaser wrote:

dinofest wrote:
De popnamen zijn echt alleen de laatste jaren toegenomen hoor. Eind jaren 90, begin 2000 had je echt geen afsluiter zoals pink met nog eens bastille ervoor. OK je had wel eens een basement jaxx of Live. Maar het gehalte stijgt wel. Ik heb heimwee naar de dagen met sepultura, rage, rhcp en Neil Young na mekaar op 1 dag.
Ik klaag zeker niet, want je zal me wel met een pintje op de wei vinden en ga ik naar de bands die ik goed vind. . Maar van mij mag het terug iets meer “rock” werchter worden.


Daar heb je momenteel andere festivals voor (die je vroeger niet had)
Trouwens, eerste keer Metallica op Werchter? Redelijk veel kritiek op geweest en kijk nu….

Welke festivals dan?
Dit jaar heb ik nog wel een ticketje gekocht maar als dit de trend is dat Rock Werchter de komende jaren doorzet ga ik me vanaf volgend jaar een hoop Euro’s besparen.
Groezrock, Graspop, lokerse feesten, ...
Festivals genoeg die binnen een bepaald genre programmeren. De bands hierboven zijn een momentopname van een nostalgische programmatie binnen een festival.
Wie weet ga je binnen 25jaar hetzelfde zeggen van RockWerchter 2020? kan altijd :)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.905
5.329
wat een slachveld is me dat hier aan het worden zeg. Iedereen heeft recht op een eigen mening, en iedereen kan bepaalde bands goed of slecht vinden, hoeven we mekaar niet voor aan te vallen he.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.686
6.864
wat een slachveld is me dat hier aan het worden zeg. Iedereen heeft recht op een eigen mening, en iedereen kan bepaalde bands goed of slecht vinden, hoeven we mekaar niet voor aan te vallen he.

Kom je weleens op andere delen van het internet? Dit is echt een bijzonder vriendelijk en gemoedelijk forum. Het Pinkpop topic is regelmatig nog een groter slagveld dan je hier net gelezen hebt, en zelfs dat is nog een stelletje lieve puppies bij elkaar vergeleken met bijvoorbeeld youtube commentsecties of zelfs gewoon facebook.
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
xydroh wrote:
wat een slachveld is me dat hier aan het worden zeg. Iedereen heeft recht op een eigen mening, en iedereen kan bepaalde bands goed of slecht vinden, hoeven we mekaar niet voor aan te vallen he.

Kom je weleens op andere delen van het internet? Dit is echt een bijzonder vriendelijk en gemoedelijk forum. Het Pinkpop topic is regelmatig nog een groter slagveld dan je hier net gelezen hebt, en zelfs dat is nog een stelletje lieve puppies bij elkaar vergeleken met bijvoorbeeld youtube commentsecties of zelfs gewoon facebook.
Nadat je van Fb comments, boordevol verzuurde, racistische sh*t reacties over klimaatmarsen, migratie,... komt. Ben ik inderdaad heel blij als ik hier even rustig een (eventueel verhitte) muziekdiscussie kan lezen. Discussie kan zeker geen kwaad, maakt het wat interessant in weken zoals deze zonder namen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.357
2.697
Joe wrote:

ChiquitaChaser wrote:

dinofest wrote:
De popnamen zijn echt alleen de laatste jaren toegenomen hoor. Eind jaren 90, begin 2000 had je echt geen afsluiter zoals pink met nog eens bastille ervoor. OK je had wel eens een basement jaxx of Live. Maar het gehalte stijgt wel. Ik heb heimwee naar de dagen met sepultura, rage, rhcp en Neil Young na mekaar op 1 dag.
Ik klaag zeker niet, want je zal me wel met een pintje op de wei vinden en ga ik naar de bands die ik goed vind. . Maar van mij mag het terug iets meer “rock” werchter worden.


Daar heb je momenteel andere festivals voor (die je vroeger niet had)
Trouwens, eerste keer Metallica op Werchter? Redelijk veel kritiek op geweest en kijk nu….


Welke festivals dan?
Dit jaar heb ik nog wel een ticketje gekocht maar als dit de trend is dat Rock Werchter de komende jaren doorzet ga ik me vanaf volgend jaar een hoop Euro’s besparen.

Groezrock, Graspop, lokerse feesten, …
Festivals genoeg die binnen een bepaald genre programmeren. De bands hierboven zijn een momentopname van een nostalgische programmatie binnen een festival.
Wie weet ga je binnen 25jaar hetzelfde zeggen van RockWerchter 2020? kan altijd
1f642.svg
Die festivals zijn er allemaal al jaren en Graspop bezoek ik ook jaarlijks maar die zijn heus geen reden voor Werchter om dit jaar met zo'n voorlopig flauwe line up af te komen. Zeker wanneer je vergelijkt met vorig jaar.

Ik hoop dus dat het gewoon aan de beschikbaarheid van de artisten ligt.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
pretparkfan wrote:
Hoe volwassen…
Kijk gasten, als er gezaag en geklaag komt op namen als Muse, Mumford, enzovoort, dan moet je er ook mee leren leven dat er geklaagd wordt op wat voor de alternativo’s goede namen zijn.

Het pakketje van vorige week weerspiegelt vrijwel perfect waar Rock Werchter voor staat. Dus dan kan ik er niet bij dat iemand die actief is op het Werchter forum zo’n pakketje in zijn geheel afkraakt. Dan is Werchter misschien gewoon niet je ding en hoef je hier niet te komen zeuren.
Dit vind ik persoonlijk toch een vreemde reactie. Alsof je niets te zoeken hebt op dit forum omdat er van dat laatste pakketje weinig/niets tussen zit waar Pretparkfan warm van wordt. Wel, dan heb ik hier ook weinig te zoeken blijkbaar (ondanks dat ik toch al best vaak op Werchter ben geweest). Iedereen heeft z'n smaak en mening daarover, maar zoals al enkele keren door anderen aangehaald, is het toch jammer dat mensen bijna uitgelachen worden omwille van het feit dat ze iets niet graag horen wat het merendeel hier wél graag hoort.

Wél, om het dan toch over die laatste lichting te hebben: Elbow stond er al vaak, prima band, maar niet iets voor mij persoonlijk om meteen wild van te lopen. The good, the bad & the queen: wellicht een prima boeking, maar die muziek zegt me werkelijk niet veel. Ik kan het ook niet verklaren, maar het is mijn ding niet. New Order: bwa, enkele leuke nummers, maar opnieuw een band die me maar heel weinig boeit. Hadden ze Ian Curtis meegebracht (wat uiteraard wat moeilijk wordt), was dat wat anders geweest. En dan hebben we nog een hele reeks namen waar ik werkelijk geen hol van ken. Een vlugge luisterbeurt leert me dat ik, voor mij persoonlijk dan, niets mis.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.377
3.397
Dus je moet naar andere festivals uitwijken die je vroeger niet had omdat de line up van werchter naar pop schuift? Ik ga al 25 jaar naar werchter en van mij mag rock werchter blijven zoals het was. Een festival mag meegaan met de tijd maar moet z’n eigenheid bewaren. En inderdaad ik zal er dit jaar ook zijn, graag zelfs, maar kijk toch meer uit naar sziget dit jaar.

Werchter is altijd een festival geweest dat probeert te programmeren in de huidige tijd. Werchter is in de essentie geen rockfestival. Werchter is een festival dat dikke headliners boekt, in combinatie met dingen die momenteel leven in de muziekwereld met af en toe een scherp randje. Dat was vroeger zo en dat is in 2019 nog altijd even hard het geval. Vroeger was dat toevallig rock omdat dat toen het populairste genre was. Door 'naar pop te schuiven' (en nog niet eens zo hard), bewaren ze juist hun eigenheid want ze boekten altijd al de populaire dingen. Als ze nog altijd zoals 25 jaar geleden zouden programmeren, zaten we nu met Bospop XL (waar overigens niets mis mee is, het is gewoon niet de bedoeling van Werchter).
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Tuurlijk moeten ze geen 25 jaar terug in de tijd. Maar bvb Neil Young speelt nog altijd, vorig jaar een steengoede Pearl Jam en veel meer. Smashing pumpkins touren, en ga maar door. Werchter was echt wel van oorsprong en heel lang rock gericht. En tuurlijk mogen er andere genres bij. Maar ik mis toch de kwalitatieve rock en zeker in de headliners dit jaar. Dat is heel persoonlijke smaak, maar dat is werchter voor mij.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Tuurlijk moeten ze geen 25 jaar terug in de tijd. Maar bvb Neil Young speelt nog altijd, vorig jaar een steengoede Pearl Jam en veel meer. Smashing pumpkins touren, en ga maar door. Werchter was echt wel van oorsprong en heel lang rock gericht. En tuurlijk mogen er andere genres bij. Maar ik mis toch de kwalitatieve rock en zeker in de headliners dit jaar. Dat is heel persoonlijke smaak, maar dat is werchter voor mij.

Ze zetten nu toch ook Tool & The Cure neer?
Het is echt niet zo dat ze nu dit soort namen compleet links laten liggen..
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.479
3.634
Van mij hadden Pink en FatM ook achterwegen gelaten kunnen worden, maar Tool en Muse zijn toch kwalitatieve rock? Voel sowieso hier vaak een negatieve houding richting Muse. Is er een andere reden hiervoor buiten dat ze al redelijk vaak er hebben gestaan (wat ik een tot in zekere zin een goede reden vind, al lijkt mij dat acts in de categorie Muse/Pearl Jam/Radiohead toch gewoon goede boekingen zijn als deze touren?) Maar goed, ik heb Muse dan ook nog nooit live gezien.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.377
3.397
Van mij hadden Pink en FatM ook achterwegen gelaten kunnen worden, maar Tool en Muse zijn toch kwalitatieve rock? Voel sowieso hier vaak een negatieve houding richting Muse. Is er een andere reden hiervoor buiten dat ze al redelijk vaak er hebben gestaan (wat ik een tot in zekere zin een goede reden vind, al lijkt mij dat acts in de categorie Muse/Pearl Jam/Radiohead toch gewoon goede boekingen zijn als deze touren?) Maar goed, ik heb Muse dan ook nog nooit live gezien.

Veel mensen hier vinden gewoon dat hun niveau nogal gezakt is, zeker met het laatste album. Die negatieve houding is dus vooral om muzikale redenen. Maar objectief gezien (qua populariteit, stijl en showgehalte) is Muse natuurlijk een prima boeking voor Werchter, zeker omdat het er naar uit ziet dat dit een exclusieve festivalshow zal worden.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.357
2.697
dinofest wrote:
Tuurlijk moeten ze geen 25 jaar terug in de tijd. Maar bvb Neil Young speelt nog altijd, vorig jaar een steengoede Pearl Jam en veel meer. Smashing pumpkins touren, en ga maar door. Werchter was echt wel van oorsprong en heel lang rock gericht. En tuurlijk mogen er andere genres bij. Maar ik mis toch de kwalitatieve rock en zeker in de headliners dit jaar. Dat is heel persoonlijke smaak, maar dat is werchter voor mij.

Ze zetten nu toch ook Tool & The Cure neer?
Het is echt niet zo dat ze nu dit soort namen compleet links laten liggen..
Das 1 dag die voor mij persoonlijk Werchter-waardig is, de zondag begint er zo stilaan ook op te lijken maar die 2 andere dagen zijn toch echt ondermaats hoor.
En dan spreek ik uiteraard gewoon voor mezelf.
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
387
61
Ik heb zo een voorgevoel vandaag geen namen, dat we de maandag wel is ne grote kunnen krijgen. Weet niet of iemand hier statistieken bijhoud van bekendmakingen maar ik meen me te herinneren dat er 's maandags na een week zonder aankondiging vaak wel is een headliner of grote naam wordt bekend gemaakt...

&& Biffy is een geniale rockband die gelukkig niet te vaak op festivals staat (overkill). ze stonden er op Werchter 2013 en 2014. Dat is 5 jaar terug, voor mij zijn ze meer dan welkom!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken