Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
neracroft wrote:

roy-hekkens wrote:
Ik verwacht Tame Impala (in tegenstelling tot meerdere hier) eigenlijk niet meer. Waar moet je hem nog plaatsen? Ik ga er van uit dat The Killers vrijdag afsluiten en ook de andere dagen zijn de 2 laatste namen op de main al bekend. Ook in The Barn staan waarschijnlijk al op alle dagen de laatste namen al op het affiche, tenminste dat lijkt me wel.
Ik denk dat we nog maar 2 a 3 redelijk grote namen kunnen verwachten om begin van de avond op de main te staan, dus zeg maar 3e laatste of zo. Dan denk ik aan namen als Franz Ferdinand en 1 van de broertjes Gallagher, maar dan houdt het al ver op, verwacht ik. En we hebben natuurlijk al behoorlijk wat te kiezen met wat bekend is!
Meestal worden de pakketjes qua namen steeds kleiner, dus deze en volgende week nog met een wat grotere naam en dan vooral nog kleinere namen. De middagen zijn nog weinig gevuld, de avonden des te meer namelijk.
Onder de middel en kleinere namen verwacht ik nog wel Nothing But Thieves, Wolf Alice, AURORA, The Marmozets en Sigrid.


Stonden in 2016 als headliner in de Barn. Hebben sindsdien (nog) niets nieuws uitgebracht. Dus zijn technisch gezien niet VEEL groter geworden. De Barn daarintegen is wel veel groter geworden en heeft nu een capaciteit van 20.000… Dat is bijna een Main Stage van Best Kept Secret (25.000) waar onder andere: Radiohead, Arctic Monkeys, The national, Arcade Fire, Editors,… staat

Dan ga je er gemakshalve wel even aan voorbij dat het meerendeel van de bezoekers zo’n act wil zien, bij de BKS headliners misschien wel 80%. Als je er bij Tame Impala voorzichtig vanuit gaat dat 40% van het publiek geïnteresseerd is (en dan zet ik volgens mij laag in) kom je toch op zo’n 32.000 mensen. Dan is die Barn toch ineens niet groot genoeg.

Edit: hangt er natuurlijk wel vanaf of en wat er tegenover geprogrammeerd staat.

Correct maar dan nog als het 2 jaar geleden kon. Kan dat nu zeker ook nog aangezien de Barn vergroot is. Buiten als ze binnen dit en een paar weken een mega hit op Studio Brussel te pakken hebben, maar verwacht niet dat ze zo snel met nieuwe muziek gaan komen of wel? Kan perfect als je ze semi doet overlappen met een headliner denk ik! Al gaat er dan wel weer wat geklaagd worden.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.161
4.292
Op een festival werkt dat toch anders.
Van die 40% die geïnteresseerd is, haakt zeker 15% af, omdat ze nog een beetje lam zijn, vrienden geen zin hebben, ze de tijd vergeten zijn in de Apero, de band op de main ook leuk is, een lief hebben gevonden die nog veel leuker is, ze eerst eten, ze op het grasveld liggen en het optreden wel via het scherm zien etc.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
Gokje van vandaag.

Franz Ferdinand - noel gallagher - liam gallagher - biffy clyro - nothing but thieves - oh wonder - brian fallon - the last international - marmozets - sigrid
 

Poulske

Playlistbediener
9 nov 2015
45
0
Gokje van vandaag.

Franz Ferdinand – noel gallagher – liam gallagher – biffy clyro – nothing but thieves – oh wonder – brian fallon – the last international – marmozets – sigrid
Damn.... Hier teken ik direct voor.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.981
2.024
Veel hype voor Greta Van Fleet precies
1f600.svg
Hoop dat jullie weten dat ze in april in de AB staan! Dus bij deze, toevallig nog mensen die gaan?
Eind maart In de AB club, dat is als ik me niet vergis voor nog geen 1000 man en dus al hopeloos uitverkocht.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Doe dan maar Noël Gallagher (zondag), Franz Ferdinand (zaterdag), Nothing But Thieves (donderdag), Cardi B (zaterdag) en Sigrid (zondag).
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.826
Was gisteren in Paradiso bij Equal Idiots, wat een leuk bandje. Er stonden 6 bands over de hele avond, Equal Idiots was afsluiter in de kleine zaal en dat was perfect. Feestje bouwen, moshen, alles erop en eraan. De andere 5 acts van die avond mogen ook prima doorkomen naar Werchter trouwens! Heb mij geen seconde verveeld. In volgorde van spelen stonden er: The Molochs, Here Lies Man, the go! team, Andrew Hung (van Fuck Buttons), Wand en ten slotte dus Equal Idiots.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Yannick wrote:
Veel hype voor Greta Van Fleet precies
1f600.svg
Hoop dat jullie weten dat ze in april in de AB staan! Dus bij deze, toevallig nog mensen die gaan?

Eind maart In de AB club, dat is als ik me niet vergis voor nog geen 1000 man en dus al hopeloos uitverkocht.

De AB club is klein hoor, denk eerder een capaciteit van 300-350 man ipv 1000!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
AB Club is dat klein zaaltje van pakweg 250 man. De Box is 1k mensen en is in de grote zaal maar met de verdiepingen en zeteltjes afgesloten.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
954
284
Brian wrote:
Gokje van vandaag.

Franz Ferdinand – noel gallagher – liam gallagher – biffy clyro – nothing but thieves – oh wonder – brian fallon – the last international – marmozets – sigrid

Damn…. Hier teken ik direct voor.

Dat zou de line-up naar mijn smaak een enorme boost geven! van 2 acts die ik moet zien naar 6 :D
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.826
Poulske wrote:

Brian wrote:
Gokje van vandaag.

Franz Ferdinand – noel gallagher – liam gallagher – biffy clyro – nothing but thieves – oh wonder – brian fallon – the last international – marmozets – sigrid


Damn…. Hier teken ik direct voor.

Dat zou de line-up naar mijn smaak een enorme boost geven! van 2 acts die ik moet zien naar 6
1f600.svg

Maakt mij toch vooral benieuwd hoe je, met al dat lekkers wat er nu al staat, op slechts 2 acts komt? ?
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Brian wrote:

jefferke wrote:
Geen aankondiging vandaag volgens iemand op eFestivals?


Kan ik me niks bij voorstellen

Waarom wilt hij niet zeggen tot 16h, we zullen wel zien.

Met de kaartverkoop van Pinkpop die morgen start lijkt het mij wel handig voor Werchter om vandaag nog met een paar mooie namen te komen. Hoewel de line-up van Pinkpop al erg slecht is, geeft een aankondiging van Werchter vandaag misschien voor mensen de doorslag om naar Werchter te gaan ipv Pinkpop.
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Misschien indicatie van de duur van de optredens van de headliners? Op zich begrijpelijk als we geen namen zouden krijgen want ze gaan in een vlot tempo.
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Misschien indicatie van de duur van de optredens van de headliners? Op zich begrijpelijk als we geen namen zouden krijgen want ze gaan in een vlot tempo.

Ze kwamen vorig jaar op 24 maart met de timetable, dat is over 4 weken. Hoeveel acts missen we? Nog 4 aankondigen op vrijdag met een klein pakketje namen en dan op vrijdag 23 maart de timetable klinkt plausibel toch?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken