Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Rudy190 wrote:
Misschien indicatie van de duur van de optredens van de headliners? Op zich begrijpelijk als we geen namen zouden krijgen want ze gaan in een vlot tempo.

Ze kwamen vorig jaar op 24 maart met de timetable, dat is over 4 weken. Hoeveel acts missen we? Nog 4 aankondigen op vrijdag met een klein pakketje namen en dan op vrijdag 23 maart de timetable klinkt plausibel toch?

Met dat nieuwe Slope podium erbij zullen er nog best een heleboel kleinere namen bij moeten komen. Wellicht in die laatste aankondiging met de timetable gelijk een flink pakket klein grut om het affiche af te maken? Wat een indicatie van de speelduur van de headliners betreft: voor zover je dat niet zelf kunt bedenken zul je toch echt moeten wachten op de volledige timetable denk ik, lijkt mij niet dat ze zoiets nu nog apart gaan aankondigen ofzo.

Het is slechts een gis, als twee bronnen die het eerder juist hadden zeggen dat er geen namen komen. Ik denk inderdaad dat er nog veel namen bij moeten maar dat wil niet zeggen dat ze het tempo van 10-11 namen per week aan zullen houden.. Ik denk wel dat er sowieso iets leuks bekend wordt gemaakt, al zijn het geen namen is het wel het design van het nieuwe podium of weet ik het wat

Wat de duur van de sets betreft... dat verandert bijna wekelijks en zal pas bij het maken van de timetable definitef zijn.

Wat de duur van de sets betreft… dat verandert bijna wekelijks en zal pas bij het maken van de timetable definitef zijn.

Dus er wordt nog wel gesleuteld aan de bovenkant van het affiche? Mag ik daaruit op maken dat er toch nog een handjevol grotere namen aan zitten te komen? Subs en/of afsluiters?

Wat de duur van de sets betreft… dat verandert bijna wekelijks en zal pas bij het maken van de timetable definitef zijn.

Nu ben ik toch wel benieuwd wat jij precies doet aangezien je deze info altijd hebt (over verschillende festivals)?

Ik bedoel hiermee dat de headliners momenteel volop in de productie zitten van hun festivalshows en daar hangt de timetable aan vast... of er nog grote namen zijn? zeker! Alle namen die op Rock Werchter staan zijn grote namen he ;)

Rudy190 wrote:
Misschien indicatie van de duur van de optredens van de headliners? Op zich begrijpelijk als we geen namen zouden krijgen want ze gaan in een vlot tempo.

Ze kwamen vorig jaar op 24 maart met de timetable, dat is over 4 weken. Hoeveel acts missen we? Nog 4 aankondigen op vrijdag met een klein pakketje namen en dan op vrijdag 23 maart de timetable klinkt plausibel toch?

Als ik me het goed herinner is eind maart de timetable wel aardig vroeg. Deze komt meestal pas veel later.

Edit: datum tijdschema bekend:
2016: 11 mei
2015: 29 mei
2014: 14 mei
2013: 3 mei
2012: 2 april

Ja, maar met een relatief 'kleine' headliner als The Killers, heeft die dag wel nog enkele publiekstrekkers nodig om die dagkaarten wat te doen schuiven. En ik schat Snow Patrol of London Grammer niet zo hoog in dat die meteen voor een grote stormloop op de tickets zorgen. Een co-headline of sterke afsluiter kan daar wel nog bij.

Ik bedoel hiermee dat de headliners momenteel volop in de productie zitten van hun festivalshows en daar hangt de timetable aan vast… of er nog grote namen zijn? zeker! Alle namen die op Rock Werchter staan zijn grote namen he
1f609.svg

Ik vind dit een boeiend stukje informatie! Ik was altijd in de veronderstelling dat bij het boeken van grote acts, wat vaak al heel ver van tevoren gebeurd, ook de setduur wordt vastgesteld. Maar dit blijkt dus eigenlijk pas veel later hoe lang het precies duurt?

Natuurlijk zijn er afspraken van in het begin, maar wanneer producties gemaakt worden, kan er nog lichtjes onderhandelt worden. Meestal gaat het om niet meer dan 5-10 min

Users who are viewing this thread