DennisvdBr wrote:
Everyknight wrote:
Everyknight wrote:
Man man, sommige Pinkpoppers voelen zich op hun tenen getrapt. Compleet belachelijk.
Objectief gezien is line-up Rock Werchter > line-up Pinkpop. En subjectief ook. Nu al.
Op deze manier reageer ik normaal niet
maar ik vond sommige reacties (zeker die van Indiaantje) sterk overdreven zodat ik van mening was ook een overdreven reactie te plaatsen. En het woordje ‘objectief’ gebruikt om wat te stoken (Vlaams woord). (eerlijk: volgens mij is dit objectief ook zo, maar die discussie over ‘objectief’ hebben we in het verleden al genoeg gehad). Ook nog nooit iemand persoonlijk aangevallen op dit forum enz..
Dat line-ups van de grootste major van Nederland en van de grootste major van België vergeleken worden, is doodnormaal op een Nederlandstalig festivalforum. Laten we gewoon lekker doorgaan met het forum, zonder dat er iemand een soort van minderwaardigheidscomplex wil hebben (of anderen een superioriteitsgevoel wil aanpraten).
misschien moet ik niet reageren, maar doe het toch…
Wat ik interessant vind oo RW zijn Stone Sour, Alice in Chains, NIN, Stereophonics en Queens of the Stoneage welke een gemis zijn voor Pinkpop voor mij…
De rest wat ik leuk vind staat ook op beide.
Verder is er werkelijk weinig wat ik heel interessant vind, ik ben blij dat BKS en DTRH veel voor mij saaie acts heeft afgesnoept. Geen geheim dat ik AM niet lang kan aanhoren. Eels vind ik ook maar saai. Nick Cave vind ik een soort suïcidale muziek… Ja sorry…
Nou, als ik op Pinkpop Lil Kleine of Ronnie Flex voorgeschoteld krijg, wil njet zeggen dat ik ze hoef te zien. Dat kan ik compenseren met een ander podium, bijvoorbeeld wel met Greta van Fleet. Wat mij zeker een aardige nieuwe act lijkt.
Dan staan er ook nog een paar van die rap hiphop en dance dinges op RW, watik doorgaans ook ontwijk.
Dus qua genre trekt Rock Werchter mij niet, excuus voor de puristen die ik nu heb beledigd…
Zoals ik eerder zei, zo super is het affiche van RW ook niet vind ik.
Die van Graspop dit jaar, die dingt behoorlijk mee naar affiche van 2018.
Natuurlijk moet je wel reageren Dennis, en het is een mooie reactie ook. Hoewel ik mijzelf ook grotendeels in het hoekje van de “puristen” schaar en juist erg blij ben met iemand als Cave, kan ik mij goed inleven in mensen die daar helemaal niks in zien. Zoals gezegd, ieder zijn ding. De acts die jij wel mist op Pinkpop zijn precies de acts die Werchter voor mij stukken interessanter maken, trouwens. En ook AM en Gorillaz, die jij zegt niet te missen, zijn voor Pinkpop als festival denk ik wel een gemis.
Maar goed, gelukkig kan ik lekker naar Werchter en jij naar Pinkpop, iedereen blij. Ik ben ook op Pinkpop geweest en snap de charme van dat festival. Het enige waar ik echt jaloers op ben is inderdaad Greta van Fleet, die dus uitgesloten zijn voor Werchter. En ik zou AM ook nog wel inruilen voor de Foo’s. A Perfect Circle ga ik lekker op Graspop zien, en dat affiche steekt inderdaad met kop en schouders boven zowel PP als RW uit als je het mij vraagt! Ik zou zeggen, ga er ook heen