Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Laten we het weer over de line-up zelf hebben, ipv het beste festival van de Benelux (mijn mening) “kut” te noemen.
Ik hoop nog op Noel Gallagher, Biffy Clyro, Kasabian als middelgrote namen. Aan de bovenkant van het affiche hoeft er voor mij niet veel meer bij, ben bang dat er nu al een aantal pijnlijke clashes gaan komen.

Goed idee. Wat een frustraties allemaal. Ik pleit ook nog voor The XX of The Prodigy als vrijdag afsluiter, maar das misschien kleine kans. Met de drie die jij noemt erbij ook alleszins tevreden!
 

ZjanZjak

Playlistbediener
14 feb 2017
35
0
.Doe niet zo tof… ook Werchter is gewoon kut.
Not sure if troll.
Zei ik, de Hollander, die vaker naar Pinkpop gaat dan Rock Werchter.
Maar zoals gezegd, dit jaar sla ik dus over en ga ik naar RW.
Had RW eens soortgelijke opzet als PP dit jaar dan was ik ook niet naar RW gegaan, dus zo vrouwelijk geslachtsdeel vind ik het niet.


 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Greta Van Fleet voegt een 2e datum toe voor in Toronto op 6/7, afgeschreven lijkt me.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Nou ja laatste woorden over deze onzin dan. Ik ben het met @indiaantje89 eens dat het onzin is om mensen die Pinkpop wel leuk vinden persoonlijk aan te vallen. En inderdaad, ook die golf van haat is wat overdreven omdat er best wat namen op dat affiche staan die best tof zijn.

Wat alleen nog onzinniger is, is daarom maar Werchter en -liefhebbers te gaan uitschelden. Natuurlijk, de kwaliteit van een affiche is grotendeels smaak, maar naar de smaak van de grote meerderheid op dit forum heeft Werchter nu al stukken leukere acts staan. Het heeft weinig zin om daar gefrustreerd over te gaan lopen doen, of mensen op dit forum te verwijten "uit de hoogte te doen". Ieder zijn smaak, en als je iets slecht vind mag je dat best zeggen. Maar als mensen jou favoriete festival dit jaar slecht vinden hoef je ze niet uit te schelden, leg het gewoon naast je neer en geniet van je weekend Pinkpop. Of ga ergens anders heen, als je het stiekem ook tegen vindt vallen.
 

robin78

Randprogramma
28 nov 2013
204
0
Ik ben 4x naar Pinkpop geweest en 10x naar Werchter. Het belangrijkste van Werchter is dat het publiek relaxter is. Bij Pinkpop gunnen mensen elkaar weinig in bijvoorbeeld voorste vak. Veel duwen en trekken enz. De Belg is sowieso vriendelijker dan de Nederlander al ben ik zelf NL. Ik vind de headliners en subs op PP dit jaar beter maar de rest van het programma is RW vele malen beter. Elk festival heeft zo zijn voordelen dus iedereen moet zijn eigen keuzes maken. Grote voordeel van RW is dat Leuven om de hoek is. Een schitterende stad waar wij toch altijd 2 dagen heerlijk speciaal bier kunnen drinken. Haha
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Man man, sommige Pinkpoppers voelen zich op hun tenen getrapt. Compleet belachelijk.

Objectief gezien is line-up Rock Werchter > line-up Pinkpop. En subjectief ook. Nu al.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Man man, sommige Pinkpoppers voelen zich op hun tenen getrapt. Compleet belachelijk.

Objectief gezien is line-up Rock Werchter > line-up Pinkpop. En subjectief ook. Nu al.

Op deze manier reageer ik normaal niet :) maar ik vond sommige reacties (zeker die van Indiaantje) sterk overdreven zodat ik van mening was ook een overdreven reactie te plaatsen. En het woordje 'objectief' gebruikt om wat te stoken (Vlaams woord). (eerlijk: volgens mij is dit objectief ook zo, maar die discussie over 'objectief' hebben we in het verleden al genoeg gehad). Ook nog nooit iemand persoonlijk aangevallen op dit forum enz..

Dat line-ups van de grootste major van Nederland en van de grootste major van België vergeleken worden, is doodnormaal op een Nederlandstalig festivalforum. Laten we gewoon lekker doorgaan met het forum, zonder dat er iemand een soort van minderwaardigheidscomplex wil hebben (of anderen een superioriteitsgevoel wil aanpraten).

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Everyknight wrote:
Man man, sommige Pinkpoppers voelen zich op hun tenen getrapt. Compleet belachelijk.

Objectief gezien is line-up Rock Werchter > line-up Pinkpop. En subjectief ook. Nu al.

Op deze manier reageer ik normaal niet ? maar ik vond sommige reacties (zeker die van Indiaantje) sterk overdreven zodat ik van mening was ook een overdreven reactie te plaatsen. En het woordje ‘objectief’ gebruikt om wat te stoken (Vlaams woord). (eerlijk: volgens mij is dit objectief ook zo, maar die discussie over ‘objectief’ hebben we in het verleden al genoeg gehad). Ook nog nooit iemand persoonlijk aangevallen op dit forum enz..

Dat line-ups van de grootste major van Nederland en van de grootste major van België vergeleken worden, is doodnormaal op een Nederlandstalig festivalforum. Laten we gewoon lekker doorgaan met het forum, zonder dat er iemand een soort van minderwaardigheidscomplex wil hebben (of anderen een superioriteitsgevoel wil aanpraten).
misschien moet ik niet reageren, maar doe het toch...
Wat ik interessant vind oo RW zijn Stone Sour, Alice in Chains, NIN, Stereophonics en Queens of the Stoneage welke een gemis zijn voor Pinkpop voor mij...
De rest wat ik leuk vind staat ook op beide.
Verder is er werkelijk weinig wat ik heel interessant vind, ik ben blij dat BKS en DTRH veel voor mij saaie acts heeft afgesnoept. Geen geheim dat ik AM niet lang kan aanhoren. Eels vind ik ook maar saai. Nick Cave vind ik een soort suïcidale muziek... Ja sorry...
Nou, als ik op Pinkpop Lil Kleine of Ronnie Flex voorgeschoteld krijg, wil njet zeggen dat ik ze hoef te zien. Dat kan ik compenseren met een ander podium, bijvoorbeeld wel met Greta van Fleet. Wat mij zeker een aardige nieuwe act lijkt.
Dan staan er ook nog een paar van die rap hiphop en dance dinges op RW, watik doorgaans ook ontwijk.
Dus qua genre trekt Rock Werchter mij niet, excuus voor de puristen die ik nu heb beledigd...
Zoals ik eerder zei, zo super is het affiche van RW ook niet vind ik.
Die van Graspop dit jaar, die dingt behoorlijk mee naar affiche van 2018.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.721
7.488
Wat ik interessant vind oo RW zijn Stone Sour, Alice in Chains, NIN, Stereophonics en Queens of the Stoneage welke een gemis zijn voor Pinkpop voor mij…
De rest wat ik leuk vind staat ook op beide.
Verder is er werkelijk weinig wat ik heel interessant vind, ik ben blij dat BKS en DTRH veel voor mij saaie acts heeft afgesnoept. Geen geheim dat ik AM niet lang kan aanhoren. Eels vind ik ook maar saai. Nick Cave vind ik een soort suïcidale muziek… Ja sorry…
Nou, als ik op Pinkpop Lil Kleine of Ronnie Flex voorgeschoteld krijg, wil njet zeggen dat ik ze hoef te zien. Dat kan ik compenseren met een ander podium, bijvoorbeeld wel met Greta van Fleet. Wat mij zeker een aardige nieuwe act lijkt.
Dan staan er ook nog een paar van die rap hiphop en dance dinges op RW, watik doorgaans ook ontwijk.
Dus qua genre trekt Rock Werchter mij niet, excuus voor de puristen die ik nu heb beledigd…
Zoals ik eerder zei, zo super is het affiche van RW ook niet vind ik.
Die van Graspop dit jaar, die dingt behoorlijk mee naar affiche van 2018.

Puur uit intresse en niet om een mening van je af te dwingen (maar dat weet je van mij wel). Gorillaz, Ben Howard, David Byrne, Fleet Foxes, Jack Johnson , Jack White, London Grammer, MGMT en Nine Inch Nails dan? Dat zijn namen die Pinkpop ook (gedeeltelijk) had kunnen boeken.
 

deplaat

Campingartiest
7 dec 2017
65
0
Geen namen vandaag. Waarschijnlijk een gentlemens agreement met Pinkpop. Kunnen ze nog veel kaarten verkopen. Dan volgende week ineens een klapper met Tame Impala en NBT. Lach mij een sukerbiet als The XX erbij komt op vrijdag. Zal wel niet. Maar toch, lachen.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Je kunt Werchter niet meer met Pinkpop vergelijken. Het zijn totaal andere festivals. Werchter is in Europa één van de grote festivals met jaarlijks de beste line-up. Pinkpop is in Nederland het festival waar de grootste headliners staan maar door de aanwezigheid en concurrentie van BKS en DTRH kunnen ze niet meer een line-up presenteren zoals die van Werchter. Probleem van Pinkpop is dat ze dat zelf niet durven te erkennen en aangeven dat ze nog steeds Champions League spelen terwijl ze een Eredivisie line -up hebben.
 

deplaat

Campingartiest
7 dec 2017
65
0
Ik ben 12 jaren lang naar Pinkpop geweest en fantastische tijden gehad. Mooie acts gezien als PJ in 1992 (de jump), Rage against machine met de schaal op Richter performance, Sinead o Connor die 50.000 man stil kreeg, Tool in de tent waarbij je dacht een buitenaards optreden te zien, Faithless die het terrein omtoverde in een dance-churche. The Cult die ten grote ongenoegen van Smeets een after-party hield en natuurlijk rockgod Bruce die jong en oud in vervoering bracht. Kortom; Pinkpop is een pracht van een festival. Jammer dat ze moeite hebben om het bij te benen met festivals als RW, Down at the rabbithole en Lowlands. Maar ik blijf een Pinkpop fan.
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
Lees hier al een tijd mee, maar nog nooit gereageerd. Nu dus toch maar eens doen.. hallo allemaal!

Ik zie net dat Metallica op Facebook een vooraankondiging doet voor nieuws op maandag. Nu weet ik dat ze al een soort van afgeschreven waren, maar ik zie alleen dat een eventuele tour in de zomer zou zijn uitgesteld. Als we dat nou optellen bij het gemis aan een aankondiging vandaag...

Zou het dan toch...? :)
 

deplaat

Campingartiest
7 dec 2017
65
0
Niet meer te betalen lijkt mij en niet passend in de vrijdag line-up. Gaat het dit jaar niet worden. 2019 grote kans van wel.
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Niet meer te betalen lijkt mij en niet passend in de vrijdag line-up. Gaat het dit jaar niet worden. 2019 grote kans van wel.

Klopt, lijkt me icm de rest van de line-up veel te duur. Als er nog een headliner komt, wat ik betwijfel, dan zal het een goedkopere band (zoals The XX) zijn.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Everyknight wrote:

Everyknight wrote:
Man man, sommige Pinkpoppers voelen zich op hun tenen getrapt. Compleet belachelijk.

Objectief gezien is line-up Rock Werchter > line-up Pinkpop. En subjectief ook. Nu al.


Op deze manier reageer ik normaal niet
1f642.svg
maar ik vond sommige reacties (zeker die van Indiaantje) sterk overdreven zodat ik van mening was ook een overdreven reactie te plaatsen. En het woordje ‘objectief’ gebruikt om wat te stoken (Vlaams woord). (eerlijk: volgens mij is dit objectief ook zo, maar die discussie over ‘objectief’ hebben we in het verleden al genoeg gehad). Ook nog nooit iemand persoonlijk aangevallen op dit forum enz..

Dat line-ups van de grootste major van Nederland en van de grootste major van België vergeleken worden, is doodnormaal op een Nederlandstalig festivalforum. Laten we gewoon lekker doorgaan met het forum, zonder dat er iemand een soort van minderwaardigheidscomplex wil hebben (of anderen een superioriteitsgevoel wil aanpraten).

misschien moet ik niet reageren, maar doe het toch…
Wat ik interessant vind oo RW zijn Stone Sour, Alice in Chains, NIN, Stereophonics en Queens of the Stoneage welke een gemis zijn voor Pinkpop voor mij…
De rest wat ik leuk vind staat ook op beide.
Verder is er werkelijk weinig wat ik heel interessant vind, ik ben blij dat BKS en DTRH veel voor mij saaie acts heeft afgesnoept. Geen geheim dat ik AM niet lang kan aanhoren. Eels vind ik ook maar saai. Nick Cave vind ik een soort suïcidale muziek… Ja sorry…
Nou, als ik op Pinkpop Lil Kleine of Ronnie Flex voorgeschoteld krijg, wil njet zeggen dat ik ze hoef te zien. Dat kan ik compenseren met een ander podium, bijvoorbeeld wel met Greta van Fleet. Wat mij zeker een aardige nieuwe act lijkt.
Dan staan er ook nog een paar van die rap hiphop en dance dinges op RW, watik doorgaans ook ontwijk.
Dus qua genre trekt Rock Werchter mij niet, excuus voor de puristen die ik nu heb beledigd…
Zoals ik eerder zei, zo super is het affiche van RW ook niet vind ik.
Die van Graspop dit jaar, die dingt behoorlijk mee naar affiche van 2018.

Mooie reactie Dennis. Hoewel ik mijzelf ergens wel onder de "puristen" schaar, kan ik mij ook goed inleven in welke acts jij zegt te missen op Pinkpop en welke niet. Voor mij zijn juist die acts, maar ook bijvoorbeeld een Gorillaz, reden om Werchter vele malen interessanter te vinden. Maar zoals ik al eerder zei, ieder zijn smaak en geniet vooral van je weekend Pinkpop! Ik ben er ook geweest en begrijp de charme. En met bijvoorbeeld A Perfect Circle en Greta van Fleet heeft Pinkpop zo ook zijn pareltjes die Werchter waarschijnlijk zal moeten missen. Gelukkig ga ik ook naar Graspop, waar dat ruimschoots gecompenseerd gaat worden! Ben het volledig met je eens dat die er met kop en schouders bovenuit steken, wat een affiche.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Everyknight wrote:

Everyknight wrote:
Man man, sommige Pinkpoppers voelen zich op hun tenen getrapt. Compleet belachelijk.

Objectief gezien is line-up Rock Werchter > line-up Pinkpop. En subjectief ook. Nu al.


Op deze manier reageer ik normaal niet
1f642.svg
maar ik vond sommige reacties (zeker die van Indiaantje) sterk overdreven zodat ik van mening was ook een overdreven reactie te plaatsen. En het woordje ‘objectief’ gebruikt om wat te stoken (Vlaams woord). (eerlijk: volgens mij is dit objectief ook zo, maar die discussie over ‘objectief’ hebben we in het verleden al genoeg gehad). Ook nog nooit iemand persoonlijk aangevallen op dit forum enz..

Dat line-ups van de grootste major van Nederland en van de grootste major van België vergeleken worden, is doodnormaal op een Nederlandstalig festivalforum. Laten we gewoon lekker doorgaan met het forum, zonder dat er iemand een soort van minderwaardigheidscomplex wil hebben (of anderen een superioriteitsgevoel wil aanpraten).

misschien moet ik niet reageren, maar doe het toch…
Wat ik interessant vind oo RW zijn Stone Sour, Alice in Chains, NIN, Stereophonics en Queens of the Stoneage welke een gemis zijn voor Pinkpop voor mij…
De rest wat ik leuk vind staat ook op beide.
Verder is er werkelijk weinig wat ik heel interessant vind, ik ben blij dat BKS en DTRH veel voor mij saaie acts heeft afgesnoept. Geen geheim dat ik AM niet lang kan aanhoren. Eels vind ik ook maar saai. Nick Cave vind ik een soort suïcidale muziek… Ja sorry…
Nou, als ik op Pinkpop Lil Kleine of Ronnie Flex voorgeschoteld krijg, wil njet zeggen dat ik ze hoef te zien. Dat kan ik compenseren met een ander podium, bijvoorbeeld wel met Greta van Fleet. Wat mij zeker een aardige nieuwe act lijkt.
Dan staan er ook nog een paar van die rap hiphop en dance dinges op RW, watik doorgaans ook ontwijk.
Dus qua genre trekt Rock Werchter mij niet, excuus voor de puristen die ik nu heb beledigd…
Zoals ik eerder zei, zo super is het affiche van RW ook niet vind ik.
Die van Graspop dit jaar, die dingt behoorlijk mee naar affiche van 2018.

Natuurlijk moet je wel reageren Dennis, en het is een mooie reactie ook. Hoewel ik mijzelf ook grotendeels in het hoekje van de "puristen" schaar en juist erg blij ben met iemand als Cave, kan ik mij goed inleven in mensen die daar helemaal niks in zien. Zoals gezegd, ieder zijn ding. De acts die jij wel mist op Pinkpop zijn precies de acts die Werchter voor mij stukken interessanter maken, trouwens. En ook AM en Gorillaz, die jij zegt niet te missen, zijn voor Pinkpop als festival denk ik wel een gemis.

Maar goed, gelukkig kan ik lekker naar Werchter en jij naar Pinkpop, iedereen blij. Ik ben ook op Pinkpop geweest en snap de charme van dat festival. Het enige waar ik echt jaloers op ben is inderdaad Greta van Fleet, die dus uitgesloten zijn voor Werchter. En ik zou AM ook nog wel inruilen voor de Foo's. A Perfect Circle ga ik lekker op Graspop zien, en dat affiche steekt inderdaad met kop en schouders boven zowel PP als RW uit als je het mij vraagt! Ik zou zeggen, ga er ook heen :)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
DennisvdBr wrote:

Everyknight wrote:

Everyknight wrote:
Man man, sommige Pinkpoppers voelen zich op hun tenen getrapt. Compleet belachelijk.

Objectief gezien is line-up Rock Werchter > line-up Pinkpop. En subjectief ook. Nu al.


Op deze manier reageer ik normaal niet
1f642.svg
maar ik vond sommige reacties (zeker die van Indiaantje) sterk overdreven zodat ik van mening was ook een overdreven reactie te plaatsen. En het woordje ‘objectief’ gebruikt om wat te stoken (Vlaams woord). (eerlijk: volgens mij is dit objectief ook zo, maar die discussie over ‘objectief’ hebben we in het verleden al genoeg gehad). Ook nog nooit iemand persoonlijk aangevallen op dit forum enz..

Dat line-ups van de grootste major van Nederland en van de grootste major van België vergeleken worden, is doodnormaal op een Nederlandstalig festivalforum. Laten we gewoon lekker doorgaan met het forum, zonder dat er iemand een soort van minderwaardigheidscomplex wil hebben (of anderen een superioriteitsgevoel wil aanpraten).


misschien moet ik niet reageren, maar doe het toch…
Wat ik interessant vind oo RW zijn Stone Sour, Alice in Chains, NIN, Stereophonics en Queens of the Stoneage welke een gemis zijn voor Pinkpop voor mij…
De rest wat ik leuk vind staat ook op beide.
Verder is er werkelijk weinig wat ik heel interessant vind, ik ben blij dat BKS en DTRH veel voor mij saaie acts heeft afgesnoept. Geen geheim dat ik AM niet lang kan aanhoren. Eels vind ik ook maar saai. Nick Cave vind ik een soort suïcidale muziek… Ja sorry…
Nou, als ik op Pinkpop Lil Kleine of Ronnie Flex voorgeschoteld krijg, wil njet zeggen dat ik ze hoef te zien. Dat kan ik compenseren met een ander podium, bijvoorbeeld wel met Greta van Fleet. Wat mij zeker een aardige nieuwe act lijkt.
Dan staan er ook nog een paar van die rap hiphop en dance dinges op RW, watik doorgaans ook ontwijk.
Dus qua genre trekt Rock Werchter mij niet, excuus voor de puristen die ik nu heb beledigd…
Zoals ik eerder zei, zo super is het affiche van RW ook niet vind ik.
Die van Graspop dit jaar, die dingt behoorlijk mee naar affiche van 2018.

Natuurlijk moet je wel reageren Dennis, en het is een mooie reactie ook. Hoewel ik mijzelf ook grotendeels in het hoekje van de “puristen” schaar en juist erg blij ben met iemand als Cave, kan ik mij goed inleven in mensen die daar helemaal niks in zien. Zoals gezegd, ieder zijn ding. De acts die jij wel mist op Pinkpop zijn precies de acts die Werchter voor mij stukken interessanter maken, trouwens. En ook AM en Gorillaz, die jij zegt niet te missen, zijn voor Pinkpop als festival denk ik wel een gemis.

Maar goed, gelukkig kan ik lekker naar Werchter en jij naar Pinkpop, iedereen blij. Ik ben ook op Pinkpop geweest en snap de charme van dat festival. Het enige waar ik echt jaloers op ben is inderdaad Greta van Fleet, die dus uitgesloten zijn voor Werchter. En ik zou AM ook nog wel inruilen voor de Foo’s. A Perfect Circle ga ik lekker op Graspop zien, en dat affiche steekt inderdaad met kop en schouders boven zowel PP als RW uit als je het mij vraagt! Ik zou zeggen, ga er ook heen
1f642.svg

Los van smaak enzo (want niet iedereen hoeft inderdaad het affiche van RW > PP te vinden) is het toch gewoon niet goed te praten dat het grootste festival in Nederland acts als Miss Montreal, Blof, Lil Kleine zulke prominente spots geeft. Gewoon daadwerkelijk goedkoop opvullen van hoge plaatsen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken