Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Zoals verwacht komen de Stones niet:

May 17 - Croke Park, Dublin* / May 22 - London Stadium / Jun 05 - Old Trafford, Manchester / Jun 09 - Murrayfield Stadium, Edinburgh / Jun 15 - Principality Stadium, Cardiff / Jun 19 - Twickenham Stadium / Jun 22 - Olympiastadion, Berlin / Jun 26 - Orange Velodrome, Marseille / Jun 30 - Mercedes-Benz Arena, Stuttgart / Jul 04 - Letnany Airport, Prague / Jul 08 - PGE Narodowy Stadium, Warsaw.

Staan in het weekend van RW wel in Polen, maar doen geen festivals.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.886
2.703
<iframe id="twitter-widget-0" scrolling="no" frameborder="0" allowtransparency="true" allowfullscreen="true" class="twitter-tweet twitter-tweet-rendered" style="position: static; visibility: visible; display: block; width: 550px; height: 548.969px; padding: 0px; border: none; max-width: 100%; min-width: 220px; margin-top: 10px; margin-bottom: 10px;" data-tweet-id="968093969841377280" title="Twitter-tweet"></iframe>
<script async="" src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

Die zijn er ook laat mee, is toch al weken geleden aangekondigd :lol:
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
<twitterwidget class="twitter-tweet twitter-tweet-rendered" id="twitter-widget-0" style="position: static; visibility: visible; display: block; transform: rotate(0deg); max-width: 100%; width: 550px; min-width: 220px; margin-top: 10px; margin-bottom: 10px;" data-tweet-id="968093969841377280"></twitterwidget>
<script async="" src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

Is toch al enkele weken bekend?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Lees net het nieuwtje over The Prodigy een week na Werchter in Noorwegen. Ik hoop nog steeds van harte dat die op de vrijdag avond toegevoegd worden. Ik reken er eigenlijk nog steeds op dat de vrijdag een dance afsluiter na The Killers krijgt, anders heeft die dag toch in verhouding wat weinig om het lijf. The Prodigy is dan een goede optie lijkt mij. Ze mogen dan wat minder relevant zijn, maar het is natuurlijk een makkelijke naam voor de organisatie om die dag wat meer body te geven, en feest gegarandeerd.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Paddy wrote:
<iframe id=”twitter-widget-0″ scrolling=”no” frameborder=”0″ allowtransparency=”true” allowfullscreen=”true” class=”twitter-tweet twitter-tweet-rendered” style=”position: static; visibility: visible; display: block; width: 550px; height: 548.969px; padding: 0px; border: none; max-width: 100%; min-width: 220px; margin-top: 10px; margin-bottom: 10px;” data-tweet-id=”968093969841377280″ title=”Twitter-tweet”></iframe>
<script async=”” src=”https://platform.twitter.com/widgets.js” charset=”utf-8″></script>

Die zijn er ook laat mee, is toch al weken geleden aangekondigd
1f606.svg

Lol, beetje laat dat ze die tweet er nu uitgooien. Voor mij niet echt een boeiende naam, dus ik had het nog niet eens door. ??
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
warriorandweirdo wrote:

Paddy wrote:
<iframe id=”twitter-widget-0″ scrolling=”no” frameborder=”0″ allowtransparency=”true” allowfullscreen=”true” class=”twitter-tweet twitter-tweet-rendered” style=”position: static; visibility: visible; display: block; width: 550px; height: 548.969px; padding: 0px; border: none; max-width: 100%; min-width: 220px; margin-top: 10px; margin-bottom: 10px;” data-tweet-id=”968093969841377280″ title=”Twitter-tweet”></iframe>
<script async=”” src=”https://platform.twitter.com/widgets.js” charset=”utf-8″></script>


Die zijn er ook laat mee, is toch al weken geleden aangekondigd
1f606.svg


Lol, beetje laat dat ze die tweet er nu uitgooien. Voor mij niet echt een boeiende naam, dus ik had het nog niet eens door.
1f62c.svg
1f633.svg

Haha, dus je dacht een scope te brengen? :)
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Vandaag dan ook maar een ticket voor Werchter gekocht, wordt mijn eerste keer! Helaas kan ik er echter op donderdag nog niet bijzijn waarschijnlijk, beetje balen. Kijk vooral uit naar Pearl Jam, Jack White, Eels en Nick Cave! Ben nu al benieuwd naar volgende namen..
 

Erni

Playlistbediener
17 dec 2016
34
0
Sjoerd
Posts: 361
Vandaag dan ook maar een ticket voor Werchter gekocht, wordt mijn eerste keer! Helaas kan ik er echter op donderdag nog niet bijzijn waarschijnlijk, beetje balen. Kijk vooral uit naar Pearl Jam, Jack White, Eels en Nick Cave! Ben nu al benieuwd naar volgende namen..


Dan zal je voortaan vaker gaan rw is wat sfeer een leuker festival dan pp
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Natuurlijk zijn er afspraken van in het begin, maar wanneer producties gemaakt worden, kan er nog lichtjes onderhandelt worden. Meestal gaat het om niet meer dan 5-10 min

Greg, nog een aanvullende vraag die ik me later bedacht. Staat het podium waarop de bands spelen en de volgorde vanaf het begin van de boeking al vast, of wordt hier ook tot laat in het jaar mee geschoven? Valt me op dat de podiumindeling altijd vrij laat bekend wordt gemaakt. Als toch al duidelijk is op welke podia men speelt en in welke volgorde, dan kan dat eerder bekend gemaakt worden. Exacte tijden volgen dan later.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.930
3.304
Greg, nog een aanvullende vraag die ik me later bedacht. Staat het podium waarop de bands spelen en de volgorde vanaf het begin van de boeking al vast, of wordt hier ook tot laat in het jaar mee geschoven? Valt me op dat de podiumindeling altijd vrij laat bekend wordt gemaakt. Als toch al duidelijk is op welke podia men speelt en in welke volgorde, dan kan dat eerder bekend gemaakt worden. Exacte tijden volgen dan later.

https://soundcloud.com/dum-mies/4-lowlands-met-festivaldirecteur-eric-van-eerdenburg
Ik raad je aan om deze podcast eens te luisteren. Hierin vertelt Eric van Eerdenburg (grote baas Lowlands) een hoop over hoe een festival in elkaar steekt, en ook hoe ze dat oplossen met podiumindeling en de grote ego's van sommige artiesten.
 

reaper

Geliefde act
26 okt 2015
1.312
1.172
Wat de duur van de sets betreft… dat verandert bijna wekelijks en zal pas bij het maken van de timetable definitef zijn.
is er nog iets van grote naam dat ontbreekt op de vrijdag? want dit is voor mij toch een zeer zwakke affiche en headliner...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Greg wrote:
Wat de duur van de sets betreft… dat verandert bijna wekelijks en zal pas bij het maken van de timetable definitef zijn.

is er nog iets van grote naam dat ontbreekt op de vrijdag? want dit is voor mij toch een zeer zwakke affiche en headliner…

Ik neem aan dat je enkel die vrijdag bedoelt.
 

reaper

Geliefde act
26 okt 2015
1.312
1.172
reaper wrote:

Greg wrote:
Wat de duur van de sets betreft… dat verandert bijna wekelijks en zal pas bij het maken van de timetable definitef zijn.


is er nog iets van grote naam dat ontbreekt op de vrijdag? want dit is voor mij toch een zeer zwakke affiche en headliner…

Ik neem aan dat je enkel die vrijdag bedoelt.
uiteraard, sorry enkel vrijdag is voor mij een zeer mager beestje ;)
de zondag zijn de clashes nu al niet meer te overzien
en voor donderdag vrees ik ook al enkele clashes
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Kans is groot dat er op de vrijdag inderdaad nog iets moois bij komt, zelf hoop ik heel erg op The XX. Een goede RW headliner moet toch een Sportpaleis uit kunnen verkopen, en dat is The Killers niet gelukt (of zoals RW het zelf noemt: "quasi uitverkocht"). Ik weet niet of zoiets nog van de kaartverkoop (van RW) afhangt of dat alles van tevoren al vast ligt. Misschien dat er alleen nog een grote naam bij komt als de kaartverkoop niet zo goed gaat.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
mattman wrote:

reaper wrote:

Greg wrote:
Wat de duur van de sets betreft… dat verandert bijna wekelijks en zal pas bij het maken van de timetable definitef zijn.


is er nog iets van grote naam dat ontbreekt op de vrijdag? want dit is voor mij toch een zeer zwakke affiche en headliner…


Ik neem aan dat je enkel die vrijdag bedoelt.

uiteraard, sorry enkel vrijdag is voor mij een zeer mager beestje
1f609.svg

de zondag zijn de clashes nu al niet meer te overzien
en voor donderdag vrees ik ook al enkele clashes

En zaterdag... Fleet Foxes VS Jack White. Hopelijk weten ze die te vermijden.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Kans is groot dat er op de vrijdag inderdaad nog iets moois bij komt, zelf hoop ik heel erg op The XX. Een goede RW headliner moet toch een Sportpaleis uit kunnen verkopen, en dat is The Killers niet gelukt (of zoals RW het zelf noemt: “quasi uitverkocht”). Ik weet niet of zoiets nog van de kaartverkoop (van RW) afhangt of dat alles van tevoren al vast ligt. Misschien dat er alleen nog een grote naam bij komt als de kaartverkoop niet zo goed gaat.
Dat kon een, voor vele, grote naam als Arcade Fire nu ook niet. Maar met de juiste omkadering zoals bij hun vorig jaar, moet dit wel lukken. Daarom ga ik er van uit dat velen hier te groot denken voor die vrijdag en het gewoon SP- LG- Killers zal zijn. Het is en blijft Werchter en na vorig jaar ben ik wel geleerd met het hopen op veel groot.
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
Combitickets in the pocket, hyped! Hopelijk een mooi pakketje deze week om het mee te vieren (St. Vincent?).
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Om nog even terug te komen op die Anderson Paak (geweldige boeking daar niet van), ik snap niet dat hij zó groot op de poster staat als hij normaal op festivals in de middag speelt met een zonnetje erbij? Dit is ook perfecte setting voor hem en met zo'n groot lettertype doet mij vermoeden dat ze iets anders voor hem in petto hebben, of heeft dat niks met elkaar te maken..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken