Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Om nog even terug te komen op die Anderson Paak (geweldige boeking daar niet van), ik snap niet dat hij zó groot op de poster staat als hij normaal op festivals in de middag speelt met een zonnetje erbij? Dit is ook perfecte setting voor hem en met zo’n groot lettertype doet mij vermoeden dat ze iets anders voor hem in petto hebben, of heeft dat niks met elkaar te maken..

Was dat lettertype niet gewoon zo groot omdat er pas 3 acts bekend waren op de vrijdag en ze de poster op moesten vullen? Op de website staat hij op dit moment na The Killers, London Grammar, Snow Patrol, en Ben Howard genoemd. Het kan zijn dat hier nog enkele namen bij komen naarmate er meer bekend gemaakt wordt. Ik denk dat Ben Howard The Barn headlined en dat Anderson Paak daarvoor speelt.
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Rudy190 wrote:
Om nog even terug te komen op die Anderson Paak (geweldige boeking daar niet van), ik snap niet dat hij zó groot op de poster staat als hij normaal op festivals in de middag speelt met een zonnetje erbij? Dit is ook perfecte setting voor hem en met zo’n groot lettertype doet mij vermoeden dat ze iets anders voor hem in petto hebben, of heeft dat niks met elkaar te maken..

Was dat lettertype niet gewoon zo groot omdat er pas 3 acts bekend waren op de vrijdag en ze de poster op moesten vullen? Op de website staat hij op dit moment na The Killers, London Grammar, Snow Patrol, en Ben Howard genoemd. Het kan zijn dat hier nog enkele namen bij komen naarmate er meer bekend gemaakt wordt. Ik denk dat Ben Howard The Barn headlined en dat Anderson Paak daarvoor speelt.

Oh ja dit klinkt eigenlijk wel logisch, misschien is het gewoon te lang geleden dat we een nieuwe poster indeling hebben gezien, vind ik altijd wel leuk en handig
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Joslittel wrote:
Greg, nog een aanvullende vraag die ik me later bedacht. Staat het podium waarop de bands spelen en de volgorde vanaf het begin van de boeking al vast, of wordt hier ook tot laat in het jaar mee geschoven? Valt me op dat de podiumindeling altijd vrij laat bekend wordt gemaakt. Als toch al duidelijk is op welke podia men speelt en in welke volgorde, dan kan dat eerder bekend gemaakt worden. Exacte tijden volgen dan later.

<iframe width="696" height="400" scrolling="no" frameborder="no" src="https://w.soundcloud.com/player/?visual=true&url=https%3A%2F%2Fapi.soundcloud.com%2Ftracks%2F398647254&show_artwork=true&maxwidth=696&maxheight=1000&dnt=1"></iframe>
Ik raad je aan om deze podcast eens te luisteren. Hierin vertelt Eric van Eerdenburg (grote baas Lowlands) een hoop over hoe een festival in elkaar steekt, en ook hoe ze dat oplossen met podiumindeling en de grote ego’s van sommige artiesten.

Bedankt voor het delen! Interessant om te luisteren. De boeking is nu dus daadwerkelijk nog in volle gang. En Nederlandse bands worden als stopverf gebruikt voor het affiche. ZIe je bij Werchter ook met oa Blackwave die wel komen maar waarvan de dag nog niet bekend is.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Verwachten we vrijdag eigenlijk wel namen? De verwachting is toch een beetje dat Pukkelpop deze week met de eerste lading komt en meestal doen ze dat niet gezamenlijk in een week. Ik hoop van harte van wel in ieder geval, twee weken radiostilte is niet goed voor me.
 

endrefriedmann

Playlistbediener
9 feb 2018
7
0
Franz Ferdinand vandaag in Vorst Nationaal (samen met Vaccines). Staan reeds op Europese festivals o.a. op 4, 8 en 14 juli.

Mogelijks?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Franz Ferdinand vandaag in Vorst Nationaal (samen met Vaccines). Staan reeds op Europese festivals o.a. op 4, 8 en 14 juli.

Mogelijks?
Lijkt me zeer waarschijnlijk. Denk niet dat ze die laten schieten.
 

Erni

Playlistbediener
17 dec 2016
34
0
Denk zelf op de vrijdag toch echt aan live.
Staan dus de week erop op Bospop voor de rest geen data in de eu .
Kan me echt niet voorstellen dat ze voor alleen Bospop naar de eu komen.
Zou wel in hun schema passen ,eind juni nog in usa eind juli ook usa geen data voor juli behalve Bospop .
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Ik heb zelf niks met Live, maar gelijk heb je dat dat een heel logische naam zijn om te verwachten. Ik denk zelf graag aan wat andere namen Childish Gambino, Wolf Alice, Chance the Rapper, ik verwacht ook nog AURORA 99% en misschien dat Parov Stelar nu met Pinkpop een mogeiljke Dance naam is geworden, zou ik tof vinden. Oh wonder zou ik ook toejuichen, zet Walking on Cars (pinkpop, rar) maar als openingsact mainstage en ben ik ook weer tevreden, Franz Ferdinand op de vrijdag zou wat moois zijn, als ze hiervan wat boeken, wat ik wel verwacht, wordt het allemaal alleen nog maar beter, en doe Live er dan ook maar bij voor de fans!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Everyknight wrote:
Franz Ferdinand ok, maar doe The Vaccines er dan ook maar bij, heerlijke band vind ik dat!

Die staan al op de affiche e
1f609.svg

Ha ja, correct!
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Kwam deze tegen op Efestivals forum door visdave34: http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/efestivals/forums/monthly_2018_02/4A0C22F9-ED34-43C0-9EB3-79BF68A8BFD7.jpeg.757de2ec0fffacc812e149d3057f01e9.jpeg

Opvallend dat The Killers dus groter staan dan LG en op de andere dagen dit allemaal niet zo is, dit doet mij vermoeden dat we daar misschien nog iets bij krijgen..
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Ik kan mis zijn maar volgens mij hebben QOTSA, Jack White, London Grammar en Nick Cave dezelfde grootte qua font. Los daarvan verkoopt The Killers en London Grammar tesamen echt niet uit. Donderdag en vrijdag zijn zowieso het moeilijkst om uit te verkopen qua dagtickets en zal er bij vrijdag zowieso nog wat bijkomen.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Ik kan mis zijn maar volgens mij hebben QOTSA, Jack White, London Grammar en Nick Cave dezelfde grootte qua font. Los daarvan verkoopt The Killers en London Grammar tesamen echt niet uit. Donderdag en vrijdag zijn zowieso het moeilijkst om uit te verkopen qua dagtickets en zal er bij vrijdag zowieso nog wat bijkomen.
Volgens mij is de fontgrootte van QOTSA, Jack White en Nick Cave in ieder geval groter dan die van het rijtje eronder. Die van LG lijkt even groot te zijn als de namen eronder.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Na die mooie lichting van Roskilde vraag ik me af of RW My Bloody Valentine in de Barn zou durven zetten.

Met David Byrne, Nine Inch Nails, Gorillaz, Fever Ray, Fleet Foxes, Vince Staples en Khalid delen die twee festivals trouwens wel enkele van de mooiste namen. Daar mag naast MBV nog een St Vincent, Four Tet of Desendents bijkomen. Ook First Aid Kit en Sigrid zie ik van Roskilde nog wel naar RW gaan.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Na die mooie lichting van Roskilde vraag ik me af of RW My Bloody Valentine in de Barn zou durven zetten.

Met David Byrne, Nine Inch Nails, Gorillaz, Fever Ray, Fleet Foxes, Vince Staples en Khalid delen die twee festivals trouwens wel enkele van de mooiste namen. Daar mag naast MBV nog een St Vincent of Desendents bijkomen. Ook First Aid Kit en Sigrid zie ik van Roskilde nog wel naar RW gaan.

Descendents spelen op Sjock Festival
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Na die mooie lichting van Roskilde vraag ik me af of RW My Bloody Valentine in de Barn zou durven zetten.

Met David Byrne, Nine Inch Nails, Gorillaz, Fever Ray, Fleet Foxes, Vince Staples en Khalid delen die twee festivals trouwens wel enkele van de mooiste namen. Daar mag naast MBV nog een St Vincent, Four Tet of Desendents bijkomen. Ook First Aid Kit en Sigrid zie ik van Roskilde nog wel naar RW gaan.

Ja, My Bloody Valentine zou het wel zijn zeg... Maar helaas misschien eerder iets voor Dour?
 

Greg

Campingartiest
5 jun 2017
88
0
Zo meteen komt Dour met 24 namen waaronder ook een trio dat zeker ook op Werchter had kunnen staan... Tip: Dangerous! XX Greg
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken