Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
163
49
Ik hoop alleszins nog op Liam én Noel!
En gelijk heb je! Maar als ik moest kiezen heb ik zelf toch een stuk liever Noel. De stem van Liam is ook niet meer wat het geweest is helaas, maarja, hij speelt doorgaans wel meer Oasis nummers.
 

deplaat

Campingartiest
7 dec 2017
65
0
Wat betreft setlist Cave, Hij heeft zijn hele tour in 2017 dezelfde setlist gespeeld. Houd dat maar aan. Veel van zijn laatste album.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Kevin Morby naar Rock Herk, had ik wel mooi gevonden voor 's middags in de Klub C of iets in die richting.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.231
10.668
Biffy Clyro mag zeker ook, jammer dat ze zo onbekend/onderschat zijn in België…

Mag absoluut komen! Voordeel van het onbekend zijn hier is dat ze ergens lekker overdag op de main spelen. Meer ruimte in het voorvak om er van te genieten :)
 

Bas Gerrits

Playlistbediener
22 okt 2017
20
1
Everyknight wrote:
Ik hoop alleszins nog op Liam én Noel!

En gelijk heb je! Maar als ik moest kiezen heb ik zelf toch een stuk liever Noel. De stem van Liam is ook niet meer wat het geweest is helaas, maarja, hij speelt doorgaans wel meer Oasis nummers.

ben ik met je eens, maar als Liam zijn rust heeft gehad komen er ook goede momenten uit zoals deze vind ik:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=jPN7ob64UxM[/video]
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Wat betreft setlist Cave, Hij heeft zijn hele tour in 2017 dezelfde setlist gespeeld. Houd dat maar aan. Veel van zijn laatste album.

Zal z'n setlist ongetwijfeld wat veranderen voor de festivals. Al heeft hij enkele sleutelnummers die er normaal altijd wel inzitten: Jubilee Street, Into My Arms, From Her To Eternity, The Mercy Seat, Jesus Alone, Red Right Hand, Stagger Lee en Push The Sky Away.

Een top 20 met Cave nummers maken is moeilijk, de man heeft zo'n absurd consistente back catalogus. Maar toch een poginkje, in willekeurige volgorde:

Do You Love Me, O Children, Higgs Boson Blues, Sad Waters, The Ship Song, More News From Nowhere, The Mercy Seat, There She Goes My Beautiful World, The Carny, Jubilee Street, West Country Girl, Papa Won't Leave You Henry, Mercy, Red Right Hand, Magneto, The Ballad Of Robert Moore & Betty Coltrane, Abattoir Blues, Where The Wild Roses Grow, We Know Who U R, Fifteen Feet Of Pure White Snow, Dig Lazarus Dig.

Zo, dat zijn er 21.

 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.422
6.115
Hoop zeker dat Biffy Clyro nog komt inderdaad. Verwacht het eigenlijk wel.

Gek festival qua genres trouwens, dat Tinderbox. Jack White en Tiësto als headliners?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.552
Madness ook wel leuk voor ergens einde
van de middag

Verschrikkelijk live. Touren alleen nog maar om de centjes. Laten ze maar weg blijven en de spot invullen door een band die er wel zin in heeft.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Beetje aan het inluisteren op namen die ik nog niet ken. Moet zeggen dat ik Pvris ook wel een leuke toevoeging vind. En niet alleen omdat ze een nummer over mij schreven (St. Patrick ?).
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.123
945
Breinaard wrote:
Madness ook wel leuk voor ergens einde
van de middag

Verschrikkelijk live. Touren alleen nog maar om de centjes. Laten ze maar weg blijven en de spot invullen door een band die er wel zin in heeft.
ik heb ze 1 maal gezien en toen hadden ze er echt wel zin in, was top!
mag direct naar werchter komen.
ook sinds een jaar of anderhalf een "nieuwe" plaat uit
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.600
606
Cactus voegt Buffalo Tom toe. Was denk ik wel een mooie naam voor RW geweest. Dan maar hopen op een NL datum.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Beetje aan het inluisteren op namen die ik nog niet ken. Moet zeggen dat ik Pvris ook wel een leuke toevoeging vind. En niet alleen omdat ze een nummer over mij schreven (St. Patrick
1f61c.svg
).

PVRIS zeker een aanrader, hele fijne band. Vorig jaar live gezien en was goed ! :)
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Benieuwd of en welke namen er bekendgemaakt worden vanmiddag. Ik zag The xx hier al vaker voorbij komen; laten we het hopen! Daarnaast denk ik dat Noel Gallagher vandaag toegevoegd wordt, Franz Ferdinand wellicht? Jungle? Sampha? Portugal. The Man? Fink? St. Vincent? En ja ik heb even de DTRH line-up erbij genomen.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.994
565
Benieuwd of en welke namen er bekendgemaakt worden vanmiddag. Ik zag The xx hier al vaker voorbij komen; laten we het hopen! Daarnaast denk ik dat Noel Gallagher vandaag toegevoegd wordt, Franz Ferdinand wellicht? Jungle? Sampha? Portugal. The Man? Fink? St. Vincent? En ja ik heb even de DTRH line-up erbij genomen.
Mooi lijstje Sjoerd! Volgens mij is alleen Sampha uitgesloten vanwege Cactus.
 

Rico Di Rossa

Nieuw lid
6 feb 2017
2
0
Het valt me op dat Elbow al een tijd niet genoemd is. Dinsdag hadden ze goed concert in de Lotto Arena en hun laatste keer RW was in 2015.
Ze hebben nog geen festival optredens bekend gemaakt, maar er moet er eentje de eerste zijn he.
 

festivalklaas

Playlistbediener
2 mrt 2018
9
0
Klopt wel, maar ik zie Elbow dit jaar eerder staan op de Lokerse Feesten ofzo... Ze zetten keer op keer een goede performance neer, maar uiteindelijk is het toch wel een band die zijn beste tijd al wat gehad heeft.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken