Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
deplaat wrote:
Niet meer te betalen lijkt mij en niet passend in de vrijdag line-up. Gaat het dit jaar niet worden. 2019 grote kans van wel.

Klopt, lijkt me icm de rest van de line-up veel te duur. Als er nog een headliner komt, wat ik betwijfel, dan zal het een goedkopere band (zoals The XX) zijn.

Is ook zo, maar je mag hopen toch?
Het lijkt er overigens op dat ze een tour door de VS aan gaan kondigen, dus er kan inderdaad wel weer een streep doorheen.
Op de vrijdag had het best gemogen voor mij, die dag kan echt nog wel wat gebruiken als t aan mij ligt.
 

deplaat

Campingartiest
7 dec 2017
65
0
Dat volgens een aantal mensen het affiche van Graspop beter is dan RW heeft natuurlijk te maken met het feit dat je dan liefhebber bent van het hardere gitaarwerk. Dit is appels met peren vergelijken. Ik houd zowel van rock, pop, electro en dance dus op mijn plek op RW. Zoals eerder genoemd, ieder zijn ding natuurlijk.
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Dat volgens een aantal mensen het affiche van Graspop beter is dan RW heeft natuurlijk te maken met het feit dat je dan liefhebber bent van het hardere gitaarwerk. Dit is appels met peren vergelijken. Ik houd zowel van rock, pop, electro en dance dus op mijn plek op RW. Zoals eerder genoemd, ieder zijn ding natuurlijk.

Dat klopt helemaal, RW heeft een heerlijke mix van verschillende genres. Voor hardrock liefhebbers is Graspop wel echt geweldig dit jaar!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Dat volgens een aantal mensen het affiche van Graspop beter is dan RW heeft natuurlijk te maken met het feit dat je dan liefhebber bent van het hardere gitaarwerk. Dit is appels met peren vergelijken. Ik houd zowel van rock, pop, electro en dance dus op mijn plek op RW. Zoals eerder genoemd, ieder zijn ding natuurlijk.

Natuurlijk, elk festival heeft een bepaalde doelgroep en zal niet iedereen aanspreken. Maar relatief aan wat voor die doelgroep goed is, heeft Graspop het dit jaar simpelweg beter voor elkaar dan de meeste festivals met een meer mainstream doelgroep. En ook binnen de wereld van metalfestivals komt Graspop dit jaar absoluut als beste uit de bus. Dus natuurlijk is het appels met peren vergelijken, maar Graspop is wel een betere appel dan dat Werchter een peer is :wink:
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Ik ben al een aantal jaar niet meer naar RW geweest, nu lees ik dat ze tegenwoordig poortjes hebben bij The Barn en Klub C die sluiten wanneer de tent vol is. Hoevaak komt het voor dat je de tent niet meer in kunt? Ik verwacht wel een aantal clashes, bijv NIN/AM, en ik wil dan proberen om de helft van beide optredens mee te pakken. Kom ik The Barn nog in als ik na het begin van het optreden naar binnen wil?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Om deze reden is dit jaar de Barn natuurlijk ook behoorlijk vergroot. Dus een dichte Barn zal nu een stuk minder voorkomen.
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.099
2.339
Even wat mogelijk namen droppen...

First Aid Kit Do 5 Denemarken, Zo 8 Finland
Glass Animals Do 5 Slovakije, Vr 6 Polen
Noel Gallagher Vr 6 & Za 7 UK
Post Malone Vr 6 UK
Franz Ferdinand Wo 4 Estland, Zo 8 Schotland
Rag 'n' Bone Man Wo 4 UK
Portugal. The Man Za 7 & Zo 8, Frankrijk
Liam Gallagher Za 7 & Zo 8, Frankrijk
Interpol Za 7 Londen
Dua Lipa Zo 8 Finland

In EUROPA en nog geen data op Werchterdata

Future Island
Jain
Kasabian
Tame Impala
Two Door Cinema Club
Yungblud
Billy Talent
Biffy Clyro
MO
Kodaline
Bastille
Camila Cabello
Haim
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Ik ben al een aantal jaar niet meer naar RW geweest, nu lees ik dat ze tegenwoordig poortjes hebben bij The Barn en Klub C die sluiten wanneer de tent vol is. Hoevaak komt het voor dat je de tent niet meer in kunt? Ik verwacht wel een aantal clashes, bijv NIN/AM, en ik wil dan proberen om de helft van beide optredens mee te pakken. Kom ik The Barn nog in als ik na het begin van het optreden naar binnen wil?

Vorig jaar geregeld een dichte Barn gezien. Dat zal nu minder voorkomen door de grotere capaciteit. Maar ik vermoed dat bij de Barn headliner de tent ook gewoon vol komt hoor. Dus “even” een half optreden meepakken van NIN gaat denk ik niet lukken.
 

ZjanZjak

Playlistbediener
14 feb 2017
35
0
Even wat mogelijk namen droppen…

First Aid Kit Do 5 Denemarken, Zo 8 Finland
Glass Animals Do 5 Slovakije, Vr 6 Polen
Noel Gallagher Vr 6 & Za 7 UK
Post Malone Vr 6 UK
Franz Ferdinand Wo 4 Estland, Zo 8 Schotland
Rag ‘n’ Bone Man Wo 4 UK
Portugal. The Man Za 7 & Zo 8, Frankrijk
Liam Gallagher Za 7 & Zo 8, Frankrijk
Interpol Za 7 Londen
Dua Lipa Zo 8 Finland

In EUROPA en nog geen data op Werchterdata

Future Island
Jain
Kasabian
Tame Impala
Two Door Cinema Club
Yungblud
Billy Talent
Biffy Clyro
MO
Kodaline
Bastille
Camila Cabello
Haim

Jain lijkt me geen optie, een twitter bericht van haar op 19 januari:

Trop cool !!! Le concert du 5 juillet prochain @mtelusmontreal est complet donc on rajoute une date supplémentaire le 6 juillet...Le lendemain le 7 juillet, je serai à l’affiche du Sherblues & Folk festival @TheatreGranada à Sherbrooke
 

Erni

Playlistbediener
17 dec 2016
34
0
Wat denken jullie van live .
Staat de week erop op Bospop kan me niet voorstellen dat ze alleen daarvoor deze kant op komen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Wat denken jullie van live .
Staat de week erop op Bospop kan me niet voorstellen dat ze alleen daarvoor deze kant op komen
Ik vind het vooral gek dat ze (op Bospop na) nog nergens in Europa op affiches gezet zijn. Zelfs niet onderin de onderstaande regels.
Ik kan me niet voorstellen dat dit jaar Bospop Europees exclusief is. (Al was de band ooit wel héél populair in Nederland dan...)
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Vorig jaar waren die tenten best vaak vol inderdaad. Het mooiste verhaal was dat ik graag Rag ‘n’ Bone Man wilde zien, maar dat ik er ‘iets’ te vroeg was. Ik zag de naam Rae Sremmurd al staan overal, maar had niks door. Tot er ineens een heel andere band begon :p Aangezien ik dit hélemaal niks vond ben ik richting de speciale bieren en het lekkere alternatievere eten gegaan. Toen ik erna alsnog Rag ‘n’ Bone Man wilde zien, kwam ik de Barn al niet meer in.

Gelukkig konden we nog wel gezellig puur random ‘hey ho!’ schreeuwen al liggend op het gras bij Lumineers. Ging ook nog vaak simultaan aan de zang van die band. Toch nog wel een leuke ervaring eigenlijk als je wat biertjes op hebt.

Maar goed, hoe slecht ik het overall plaatje van Pinkpop ook vind: ik kan er nog altijd een leukere harde route uitstippelen dan op Rock Werchter. Al ga ik mogelijk wel de laatste dag Rock Werchter meepikken en heel misschien de Pearl Jam dag op Pinkpop.

However: zoals door meer mensen genoemd is Graspop voor mij dit jaar de beste line-up die ik me kan wensen. Ieder ander festival boekt eigenlijk per definitie bands die minder in mijn straatje passen of acts die ook op Graspop staan. Qua line-up kan het dus eigenlijk niet meer goed zijn voor mij op andere festivals.
De enige act die ik echt mis, is Nine Inch Nails (als ik de laatste dag Rock Werchter niet ga), maar deze band zie ik in HMH.

 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Ja, en maar wat voor dag zouden die dan spelen? Op vrijdag?

Die gaan echt niet komen; de donderdag, zaterdag, en zondag hebben allemaal al 2 headliners. De vrijdag is dan de enige mogelijkheid maar The Killers zijn al aangekondigd als headliner. Stel de Stones zouden op vrijdag komen, dan zie ik totaal geen reden voor RW om nog een tweede headliner (The Killers) te boeken op die dag.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Yannick wrote:
Ja, en maar wat voor dag zouden die dan spelen? Op vrijdag?

Die gaan echt niet komen; de donderdag, zaterdag, en zondag hebben allemaal al 2 headliners. De vrijdag is dan de enige mogelijkheid maar The Killers zijn al aangekondigd als headliner. Stel de Stones zouden op vrijdag komen, dan zie ik totaal geen reden voor RW om nog een tweede headliner (The Killers) te boeken op die dag.

Ik vind het wat ver gaan om Jack White een tweede headliner te noemen hoor, das gewoon een mooie sub. Een headliner moet in staat zijn solo de top spot van het affiche in te nemen op een groot festival, Jack White kan dat niet.

Maar inderdaad, de Stones gaan sowieso niet komen.
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
colint wrote:

Yannick wrote:
Ja, en maar wat voor dag zouden die dan spelen? Op vrijdag?


Die gaan echt niet komen; de donderdag, zaterdag, en zondag hebben allemaal al 2 headliners. De vrijdag is dan de enige mogelijkheid maar The Killers zijn al aangekondigd als headliner. Stel de Stones zouden op vrijdag komen, dan zie ik totaal geen reden voor RW om nog een tweede headliner (The Killers) te boeken op die dag.

Ik vind het wat ver gaan om Jack White een tweede headliner te noemen hoor, das gewoon een mooie sub. Een headliner moet in staat zijn solo de top spot van het affiche in te nemen op een groot festival, Jack White kan dat niet.

Maar inderdaad, de Stones gaan sowieso niet komen.

Werchter werkt veel met co-headliners, of kleinere headliners. Ik zie gewoon iedere band die langer mag spelen dan 1 uur op main als headliner, ik denk dat Jack White wel een set van 1,5 uur ofzo mag spelen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Werchter werkt veel met co-headliners, of kleinere headliners. Ik zie gewoon iedere band die langer mag spelen dan 1 uur op main als headliner, ik denk dat Jack White wel een set van 1,5 uur ofzo mag spelen.

Zo kun jij het zien, maar zo werkt het niet. Met die logica had 2014 (het laatste jaar dat ik op Werchter was) maar liefst 10 headliners:

Donderdag: Placebo, Metallica en Skrillex allen langer dan een uur.
Vrijdag: Paolo Nutini, Arctic Monkeys en Major Lazer langer dan een uur.
Zaterdag: The Black Keys net aan over een uur, Pearl Jam drie uur.
Zondag: Franz Ferdinand en Kings of Leon langer dan een uur.

Wat wij hieruit leren is dat subheadliners en dance afsluiters ook meestal langer dan een uur spelen (of je moet Paolo Nutini ook een headliner gaan noemen, wat echt om te lachen is) , Stromae met precies een uur uitgezonderd deze editie. En waarom deze editie ook illustratief is voor de positie en speeltijd van Jack White: The Black Keys, die wellicht de grootste sub zijn hier, krijgen de kortste tijd van allemaal omdat PJ zoveel tijd opslokt. Het lijkt mij dus sterk dat Jack White 1,5 uur gaat krijgen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken