Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.705
6.906
Paddy wrote:
<twitterwidget class=”twitter-tweet twitter-tweet-rendered” id=”twitter-widget-0″ style=”position: static; visibility: visible; display: block; transform: rotate(0deg); max-width: 100%; width: 550px; min-width: 220px; margin-top: 10px; margin-bottom: 10px;” data-tweet-id=”966567928056434689″></twitterwidget>
<script async=”” src=”https://platform.twitter.com/widgets.js” charset=”utf-8″></script>

Wat een geweldig nieuws!!!!!

Geen Years & Years, Tom Odell en Jessie J op RW. Heerlijk.

Tom Odell was anders best vermakelijk, een paar jaar terug. Zn piano ging er bijna aan zo stond hij op dat ding te rammen. Maar de rest ben ik inderdaad liever kwijt dan rijk.
 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.336
880
geen normaal dnkend mens koopt een aartje voor werchter boutique.
op de pinkpop zondag krijg je voor 15 euro meer editors,trggeringer en the kooks er bij
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.384
2.741
geen normaal dnkend mens koopt een aartje voor werchter boutique.
op de pinkpop zondag krijg je voor 15 euro meer editors,trggeringer en the kooks er bij
Die 2de zin had je gerust achterwege kunnen laten. :wink:
 

Bas Gerrits

Playlistbediener
22 okt 2017
20
1
Ik zie nu ook dat Feeder op Pennfest staat, wist niet of deze al genoemd was maar misschien een kanshebber voor wat eerder in the barn ofzo
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Die staan in de Kreun in Kortrijk eind maart, dus het kan, maar gezien dat concert nog niet is uitverkocht (ondanks de relatief aanvaardbare ticketprijs van 20 euro), vrees ik dat ze niet genoeg volk meer trekken voor een festival als Werchter.
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Na de aankondiging van de lineup van Pinkpop heb ik besloten om dit jaar voor het eerst in 7 jaar niet naar Pinkpop te gaan, maar naar Rock Werchter! Ik heb het hele forum hier niet helemaal gevolgd, maar wat zijn de verwachtingen voor de vrijdag? Komt hier nog een headliner bij? Ik zie London Grammar meer als Barn headliner, of ze gaan de gok wagen en laten London Grammar main afsluiten en dan Ben Howard als afsluiter in de Barn. Zijn Muse of The XX nog mogelijk als extra headliner?
 

reaper

Geliefde act
26 okt 2015
1.321
1.178
Na de aankondiging van de lineup van Pinkpop heb ik besloten om dit jaar voor het eerst in 7 jaar niet naar Pinkpop te gaan, maar naar Rock Werchter! Ik heb het hele forum hier niet helemaal gevolgd, maar wat zijn de verwachtingen voor de vrijdag? Komt hier nog een headliner bij? Ik zie London Grammar meer als Barn headliner, of ze gaan de gok wagen en laten London Grammar main afsluiten en dan Ben Howard als afsluiter in de Barn. Zijn Muse of The XX nog mogelijk als extra headliner?

zeker geen muse
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Ik verwacht Tame Impala (in tegenstelling tot meerdere hier) eigenlijk niet meer. Waar moet je hem nog plaatsen? Ik ga er van uit dat The Killers vrijdag afsluiten en ook de andere dagen zijn de 2 laatste namen op de main al bekend. Ook in The Barn staan waarschijnlijk al op alle dagen de laatste namen al op het affiche, tenminste dat lijkt me wel.
Ik denk dat we nog maar 2 a 3 redelijk grote namen kunnen verwachten om begin van de avond op de main te staan, dus zeg maar 3e laatste of zo. Dan denk ik aan namen als Franz Ferdinand en 1 van de broertjes Gallagher, maar dan houdt het al ver op, verwacht ik. En we hebben natuurlijk al behoorlijk wat te kiezen met wat bekend is!
Meestal worden de pakketjes qua namen steeds kleiner, dus deze en volgende week nog met een wat grotere naam en dan vooral nog kleinere namen. De middagen zijn nog weinig gevuld, de avonden des te meer namelijk.
Onder de middel en kleinere namen verwacht ik nog wel Nothing But Thieves, Wolf Alice, AURORA, The Marmozets en Sigrid.
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Ik verwacht Tame Impala (in tegenstelling tot meerdere hier) eigenlijk niet meer. Waar moet je hem nog plaatsen? Ik ga er van uit dat The Killers vrijdag afsluiten en ook de andere dagen zijn de 2 laatste namen op de main al bekend. Ook in The Barn staan waarschijnlijk al op alle dagen de laatste namen al op het affiche, tenminste dat lijkt me wel.
Ik denk dat we nog maar 2 a 3 redelijk grote namen kunnen verwachten om begin van de avond op de main te staan, dus zeg maar 3e laatste of zo. Dan denk ik aan namen als Franz Ferdinand en 1 van de broertjes Gallagher, maar dan houdt het al ver op, verwacht ik. En we hebben natuurlijk al behoorlijk wat te kiezen met wat bekend is!
Meestal worden de pakketjes qua namen steeds kleiner, dus deze en volgende week nog met een wat grotere naam en dan vooral nog kleinere namen. De middagen zijn nog weinig gevuld, de avonden des te meer namelijk.
Onder de middel en kleinere namen verwacht ik nog wel Nothing But Thieves, Wolf Alice, AURORA, The Marmozets en Sigrid.

Snow Patrol - Tame Impala - The Killers op main, met London Grammar als Barn afsluiter is toch mogelijk?
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Dat zou inderdaad de enige optie zijn, maar dat verwacht ik niet eigenlijk. Hij komt natuurlijk beter tot zijn recht in het donker, maar daar wordt niet altijd rekening mee gehouden.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.755
1.338
Ik verwacht Tame Impala (in tegenstelling tot meerdere hier) eigenlijk niet meer. Waar moet je hem nog plaatsen? Ik ga er van uit dat The Killers vrijdag afsluiten en ook de andere dagen zijn de 2 laatste namen op de main al bekend. Ook in The Barn staan waarschijnlijk al op alle dagen de laatste namen al op het affiche, tenminste dat lijkt me wel.
Ik denk dat we nog maar 2 a 3 redelijk grote namen kunnen verwachten om begin van de avond op de main te staan, dus zeg maar 3e laatste of zo. Dan denk ik aan namen als Franz Ferdinand en 1 van de broertjes Gallagher, maar dan houdt het al ver op, verwacht ik. En we hebben natuurlijk al behoorlijk wat te kiezen met wat bekend is!
Meestal worden de pakketjes qua namen steeds kleiner, dus deze en volgende week nog met een wat grotere naam en dan vooral nog kleinere namen. De middagen zijn nog weinig gevuld, de avonden des te meer namelijk.
Onder de middel en kleinere namen verwacht ik nog wel Nothing But Thieves, Wolf Alice, AURORA, The Marmozets en Sigrid.

Stonden in 2016 als headliner in de Barn. Hebben sindsdien (nog) niets nieuws uitgebracht. Dus zijn technisch gezien niet VEEL groter geworden. De Barn daarintegen is wel veel groter geworden en heeft nu een capaciteit van 20.000... Dat is bijna een Main Stage van Best Kept Secret (25.000) waar onder andere: Radiohead, Arctic Monkeys, The national, Arcade Fire, Editors,... staat.

Dus kan perfect nog op:
donderdag in de Barn (met The Script + QOTSA + Gorillaz op de main)
vrijdag als subheadliner op de Main na Snow Patrol (met London Grammar in de barn)
zaterdag in de Barn boven Fleet Foxes + Jack johnson

 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
colint wrote:
Na de aankondiging van de lineup van Pinkpop heb ik besloten om dit jaar voor het eerst in 7 jaar niet naar Pinkpop te gaan, maar naar Rock Werchter! Ik heb het hele forum hier niet helemaal gevolgd, maar wat zijn de verwachtingen voor de vrijdag? Komt hier nog een headliner bij? Ik zie London Grammar meer als Barn headliner, of ze gaan de gok wagen en laten London Grammar main afsluiten en dan Ben Howard als afsluiter in de Barn. Zijn Muse of The XX nog mogelijk als extra headliner?

zeker geen muse

Op vrijdag kan er nog mogelijks The xx, Jamiroquai, Tame Impala of The Prodigy bij.

The xx: zou binnen het (niet al te uitgebreide) tourschema passen, maar dan is het hun vijfde show van deze tour in België, iets wat Rock Werchter niet bekend voor staat.

Jamiroquai: zou ongelooflijk perfect binnen het tourschema passen; twee dagen erna staat hij op Main Square Festival Arras in Frankrijk, net over de grens. Hier is de vraag of Jamiroquai in België nog wel populair genoeg is om zulke hoge spot op mainstage te eisen (ook mogelijks in vergelijking met het bedrag dat hij vraagt).

Tame Impala: hebben nog maar 2 (?) optredens staan, 12 juli op Mad Cool Festival (Spanje) en 15 juli op Citadel Festival (VK). Nogal onduidelijk dus. Misschien moeten we ze eerder voor 2019 verwachten, zoals Muse en Florence + the Machine?

The Prodigy: zijn op tour, staan in het Rock Werchter-weekend op Rock for People in Tsjechië en We are Electric in Nederland, maar het is niet bekend welke dag. Misschien zijn ze de 6e nog vrij? Misschien ook niet...

Voor elke act valt dus wel iets te zeggen, maar telkens met bedenkingen. Aangezien verdacht veel media berichtten dat The Killers afsluiten, zou ik gokken op Jamiroquai of Tame Impala tussen Snow Patrol en The Killers.

Maar, ook realistisch vind ik, voor hetzelfde geld hebben we de topnamen al gehad. London Grammar heeft Pukkelpop al geheadlined, Ben Howard stond in 2015 op Rock Werchter al geprogrammeerd als derde laatste act op mainstage en Snow Patrol was subheadliner (voorlaatste act) op Rock Werchter 2012. Ook Arsenal en The Kooks kunnen perfect een tent headlinen die dag. Ik las hier dat Arsenal wel 'klein' en 'achteraan' op de dagpagina van de website staat, maar dit betekent volgens mij vooral dat er nog vele kleinere namen moeten bijkomen.



 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Maar, ook realistisch vind ik, voor hetzelfde geld hebben we de topnamen al gehad. London Grammar heeft Pukkelpop al geheadlined, Ben Howard stond in 2015 op Rock Werchter al geprogrammeerd als derde laatste act op mainstage en Snow Patrol was subheadliner (voorlaatste act) op Rock Werchter 2012. Ook Arsenal en The Kooks kunnen perfect een tent headlinen die dag. Ik las hier dat Arsenal wel ‘klein’ en ‘achteraan’ op de dagpagina van de website staat, maar dit betekent volgens mij vooral dat er nog vele kleinere namen moeten bijkomen.

Ik vind de lineup zoals hij nu is al prima hoor! Nog een grote naam op vrijdag zou alleen maar mooi meegenomen zijn. Ik verwacht wel dat Ben Howard de Barn afsluit, dat heeft hij volgens mij al een keer eerder gedaan.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.148
803
roy-hekkens wrote:
Ik verwacht Tame Impala (in tegenstelling tot meerdere hier) eigenlijk niet meer. Waar moet je hem nog plaatsen? Ik ga er van uit dat The Killers vrijdag afsluiten en ook de andere dagen zijn de 2 laatste namen op de main al bekend. Ook in The Barn staan waarschijnlijk al op alle dagen de laatste namen al op het affiche, tenminste dat lijkt me wel.
Ik denk dat we nog maar 2 a 3 redelijk grote namen kunnen verwachten om begin van de avond op de main te staan, dus zeg maar 3e laatste of zo. Dan denk ik aan namen als Franz Ferdinand en 1 van de broertjes Gallagher, maar dan houdt het al ver op, verwacht ik. En we hebben natuurlijk al behoorlijk wat te kiezen met wat bekend is!
Meestal worden de pakketjes qua namen steeds kleiner, dus deze en volgende week nog met een wat grotere naam en dan vooral nog kleinere namen. De middagen zijn nog weinig gevuld, de avonden des te meer namelijk.
Onder de middel en kleinere namen verwacht ik nog wel Nothing But Thieves, Wolf Alice, AURORA, The Marmozets en Sigrid.

Stonden in 2016 als headliner in de Barn. Hebben sindsdien (nog) niets nieuws uitgebracht. Dus zijn technisch gezien niet VEEL groter geworden. De Barn daarintegen is wel veel groter geworden en heeft nu een capaciteit van 20.000… Dat is bijna een Main Stage van Best Kept Secret (25.000) waar onder andere: Radiohead, Arctic Monkeys, The national, Arcade Fire, Editors,… staat
Dan ga je er gemakshalve wel even aan voorbij dat het meerendeel van de bezoekers zo’n act wil zien, bij de BKS headliners misschien wel 80%. Als je er bij Tame Impala voorzichtig vanuit gaat dat 40% van het publiek geïnteresseerd is (en dan zet ik volgens mij laag in) kom je toch op zo’n 32.000 mensen. Dan is die Barn toch ineens niet groot genoeg.

Edit: hangt er natuurlijk wel vanaf of en wat er tegenover geprogrammeerd staat.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
Jungle op 1/5 in de Botanique, afgeschreven? Ook Trixie Whitley is weer terug van weggeweest, een paar jaar terug toch dik de moeite in de Klub C!
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.892
2.719
Jungle op 1/5 in de Botanique, afgeschreven? Ook Trixie Whitley is weer terug van weggeweest, een paar jaar terug toch dik de moeite in de Klub C!

Trixie Whitley in de Rotonde? Toch wel een zeer kleine zaal voor zo'n artiest he? Denk eerlijk gezegd wel dat we alle Belgen van deze editie gehad hebben (misschien nog een paar op the Slope?) dus verwacht haar eerder op Pukkelpop of zo.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
Beide optredens kaderen in "Les Nuits Botanique", een soort minifestival zeg maar.

Trixie Whitley vind ik een fantastische artieste! En live zo meeslepend! Bij een nieuw album zal Werchter ze wel boeken, misschien voor 2019 als het album later op het jaar volgt.

Jungle verwacht ik toch nog op Rock Werchter gezien hun huidige zomerdata.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Mijn planning tot nu toe voor Werchter (als ik voor Werchter ga i.p.v. Pinkpop):
Donderdag:
Triggerfinger - The Vaccines - Alice In Chains - James Bay - The Script - Gorillaz - Marshmello (maar of ik deze allemaal kan zien met clashes is nog maar de vraag)
Vrijdag:
The Kooks- Snow Patrol - Ben Howard - London Grammar -The Killers
Zaterdag:
Petit Biscuit- MGMT- Jack Johnson- Khalid- Pearl Jam
Zondag:
Kaleo - George Ezra- Eels- Nick Cave And The Bad Sees - Arctic Monkeys

En dan nog bedenken dat er namen bijkomen....help...wat een clashes gaan dat worden.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
Veel hype voor Greta Van Fleet precies :D Hoop dat jullie weten dat ze in april in de AB staan! Dus bij deze, toevallig nog mensen die gaan?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken