Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Nick Cave stond 4 jaar geleden nog niet eens als subheadliner (erna nog Volbeat en Rammstein)…
Dat hij in die 4 jaar nog is gegroeid naar sub zéker. Maar alleen staande headliner is wel wat zwak vrees ik voor Nick Cave.

Nick Cave was destijds de 'echte' sub-headliner maar ze hebben Volbeat voor Rammstein gezet omdat Nick Cave tussen die 2 in sandwichen natuurlijk een slecht idee was :p Dat gezegd denk ik ook niet dat hij nu de headliner status heeft bereikt hoor, misschien als sterke sub voor iets als QOTSA of Gorillaz?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.909
6.139
22688408_1697374343615700_5411176537761104296_n.png


Mogen er wel een aantal op RW staan, ja..!
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
neracroft wrote:
Nick Cave stond 4 jaar geleden nog niet eens als subheadliner (erna nog Volbeat en Rammstein)…
Dat hij in die 4 jaar nog is gegroeid naar sub zéker. Maar alleen staande headliner is wel wat zwak vrees ik voor Nick Cave.


Nick Cave was destijds de ‘echte’ sub-headliner maar ze hebben Volbeat voor Rammstein gezet omdat Nick Cave tussen die 2 in sandwichen natuurlijk een slecht idee was :p Dat gezegd denk ik ook niet dat hij nu de headliner status heeft bereikt hoor, misschien als sterke sub voor iets als QOTSA of Gorillaz?
Volgens mij maakt RW dat echt heel weinig uit. P!nk mocht ook subben voor Rammstein.
 

Scarnick

Playlistbediener
28 mrt 2015
33
0
View from the UK.
Liam Gallagher speelt in London een week voor RW.
Iedere jaar krijgt RW een 'Legend' . Volgens mij kan Morrissey het zijn. Hij speelt de VS in November en December.
Stereophonics nieuwe CD. Touren Europa in 't voorjaar.
Pet shop boys hebben meer shows in 2018 belooft.
Het was verrassend dat Biffy Clyro niet op RW waren. Ze hebben net een tour in Australië (April) aangekondigd. Misschien terug in de EU voor de zomer.
Weer excuses voor taalvormen en foutjes.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
View from the UK.
Liam Gallagher speelt in London een week voor RW.
Iedere jaar krijgt RW een ‘Legend’ . Volgens mij kan Morrissey het zijn. Hij speelt de VS in November en December.
Stereophonics nieuwe CD. Touren Europa in ’t voorjaar.
Pet shop boys hebben meer shows in 2018 belooft.
Het was verrassend dat Biffy Clyro niet op RW waren. Ze hebben net een tour in Australië (April) aangekondigd. Misschien terug in de EU voor de zomer.
Weer excuses voor taalvormen en foutjes.

Ik zie het bijna niet gebeuren dat Biffy er nog een festival tour aanplakt. Zijn al aardig lang aan het touren volgens mij, al zou ik er wel heel erg blij om zijn.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.504
Biffy Clyro zou een perfect mainstage artiest zijn voor laat in de middag. Op de een of andere manier is het mij na vele jaren festivals gelukt om ze nog steeds niet live te zien. 2018 mag daar verandering in brengen.

Luister momenteel naar de nieuwe plaat van Kurt Vile & Courtney Barnett. Dat zou ik een hele sjieke boeking vinden voor the Barn. Haar soloshow daar twee jaar geleden vond ik erg sterk.

En ik had nooit van mijn leven verwacht het volgende te zeggen: Van mij mag Harry Styles best geboekt worden voor een set op een zonnige middag op de mainstage. Ik vind zijn eerste cd best prima te doen. Ik ben benieuwd of hij zich ook staande houdt op een festival met echte muziekliefhebbers!
 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
En ik had nooit van mijn leven verwacht het volgende te zeggen: Van mij mag Harry Styles best geboekt worden voor een set op een zonnige middag op de mainstage. Ik vind zijn eerste cd best prima te doen. Ik ben benieuwd of hij zich ook staande houdt op een festival met echte muziekliefhebbers!

http://hstyles.co.uk/tour

Tourt dan in de VS / Canada. Dus die naam kan je doorstrepen.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.179
2.999
De directeur van Primavera heeft al bevestigd dat Courtney Barnett en Kurt Vile deze zomer niet naar Europa komen helaas...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.909
6.139
https://stubru.be/music/7dikkekanshebbersvoorrockwerchter2018

Stubru doet goed onderzoek vind ik :p Alleen van Liam Gallagher weet ik 't zo niet, zei er vorig jaar niet iemand dat hij enkel late spots wilde innemen en daarom Les Ardentes ging headlinen?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.978
551

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
https://stubru.be/music/7dikkekanshebbersvoorrockwerchter2018

Stubru doet goed onderzoek vind ik :p Alleen van Liam Gallagher weet ik ’t zo niet, zei er vorig jaar niet iemand dat hij enkel late spots wilde innemen en daarom Les Ardentes ging headlinen?

Dat heb ik toen gezegd ja. Maar met die nuance dat LG op dat moment nog geen solomateriaal uit had (die eerste single loste hij pas vlak voor de zomer zeker?). Met een degelijke plaat en een onmiddellijk uitverkochte AB liggen de kaarten wel iets anders. Om 19-20u in KluB C zie ik wel gebeuren.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.978
551
Yannick wrote:
https://stubru.be/music/7dikkekanshebbersvoorrockwerchter2018

Stubru doet goed onderzoek vind ik :p Alleen van Liam Gallagher weet ik ’t zo niet, zei er vorig jaar niet iemand dat hij enkel late spots wilde innemen en daarom Les Ardentes ging headlinen?


Dat heb ik toen gezegd ja. Maar met die nuance dat LG op dat moment nog geen solomateriaal uit had (die eerste single loste hij pas vlak voor de zomer zeker?). Met een degelijke plaat en een onmiddellijk uitverkochte AB liggen de kaarten wel iets anders. Om 19-20u in KluB C zie ik wel gebeuren.
Liam in Klub C? Die gaat veel te klein zijn toch? Ik zou dan minimaal Barn rond dat tijdstip verwachten...
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
429
22
Als LG komt dan zie ik hem gewoon The Barn headlinen, of misschien 1 plekje daarvoor maar zeker niet minder. Stond damon albarn ook niet als barn headliner geprogrammeerd enkele jaren terug zonder veel solo materiaal?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Als LG komt dan zie ik hem gewoon The Barn headlinen, of misschien 1 plekje daarvoor maar zeker niet minder. Stond damon albarn ook niet als barn headliner geprogrammeerd enkele jaren terug zonder veel solo materiaal?

Damon Albarn was 3e laatste act in KluB C...

Overschatten we Liam Gallagher nu niet een beetje? Is uiteindelijk ook gewoon een naam die meer teert op zijn verleden bij Oasis dan op zijn degelijke soloplaat. Eenzelfde positie als Albarn destijds lijkt me ook logischer dan een plek waar o.a. Beck, Bazart, New Order en PJ Harvey de voorbije jaren mochten staan.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Shaverion wrote:
Nick Cave was destijds de ‘echte’ sub-headliner maar ze hebben Volbeat voor Rammstein gezet omdat Nick Cave tussen die 2 in sandwichen natuurlijk een slecht idee was :p Dat gezegd denk ik ook niet dat hij nu de headliner status heeft bereikt hoor, misschien als sterke sub voor iets als QOTSA of Gorillaz?


Volgens mij maakt RW dat echt heel weinig uit. P!nk mocht ook subben voor Rammstein.

RW heeft inderdaad nogal rare combinatie's maar om voor Pink ook nog eens een metal act te zetten doet zelfs RW niet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken