Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.388
3.410
Sorry dat ik vanmiddag de meeting heb gemist! Wij waren nog op de camping naar een verloren gsm aan het zoeken dus later dan gepland op het terrein. Stukje Wolf Alice was wel tof, ook veel publiek. The Kooks vond ik niet zo interessant. Nu Curtis Harding!
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.367
2.710
Mja. Hier kan Snow Patrol, London Grammer of de Franz gewoon niet tegenop. Wat een feest.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Ben Howard! Toch blij dat ik daarvoor naar de zuiderburen gegaan ben. Raar dat hij niet langer dan een uur kreeg eigenlijk, maar goed, het was wel een topshow. Daarnaast ook nog wel goede shows gezien van The Killers, Snow Patrol en Angus & Julia Stone. Waren helaas pas laat binnen door een ongelofelijk lange file (is dat altijd zo erg in België!?).

Als festival voelde Werchter eerlijk gezegd een stuk drukker aan dan in mijn herinnering? Het was mijn derde keer Werchter, maar voor het eerst gewoon echt te druk. Tenten stonden al tien minuten voor aanvang van zo goed als elke show vol. Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik ooit nog een weekend RW doe. Misschien ben ik verwend omdat ik jaarlijks naar Best Kept Secret ga, wat in tegenstelling tot de meeste festivals niet uitstraalt dat het zo veel mogelijk op een grasveld wil proppen.

Maar ik zal niet te veel klagen, jullie hebben nog twee festivaldagen te gaan! En ik heb een erg toffe dag beleefd met leuke optredens! Ik zou zo nog een keer een dag gaan, mocht de lineup me overtuigen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.716
7.480
Gisteren redelijke dag gehad. Beetje powerwoman dag want de beste optredens waren van wolf alice, first aid kit, CHRVCHES en London grammar. the killers vielen tegen.

Ook leuke meeting gehad!
 

willem1617899896

Campingartiest
21 jan 2018
84
14
Ook enkel maar vrijdag voor mij. Ik heb in volgorde Courteneers, isaac gracie, Air Traffic, The Kooks, klein stukje Curtis Harding op groot scherm, Angus & Julia Stone, Snow Patrol, London Grammar en The Killers gezien.
Ik vond het echt een top dag, enkel The Courteneers hebben mij een beetje ontgoocheld.
Curtis Harding kende ik niet, maar klonk goed. Angus & Julia Stone had ik lage verwachtingen bij, maar vond ik erg goed live.
London Grammar vond ik het beste optreden van de dag. Ook daarbij had ik relatief lage verwachtingen. Leuke verrassingen dus.
Wel jammer genoeg Wolf Alice en Anderson Paak gemist.

Ik vond The Killers super sterk starten, maar met dat drummer debacle hebben ze het momentum wat verloren. Pas vanaf All These Things, maar vooral bij When You Where Young hadden ze het publiek terug mee. Ik vind Humo recensie wel erg streng, op de plaats waar ik stond was sfeer wel erg goed. Maar ik heb ook al andere mensen gehoord die het zelfs een slecht optreden vonden.
Wat is jullie mening hierover (en graag een onderbouwde mening :) )?

De vakantie uittocht te maken met de start van het bouwverlof begon vrijdag , dus ze voorspelden effectief dat het een zeer drukke verkeersdag zou worden. Vandaar de vele file waarschijnlijk.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Anderson paak nu al de show van het weekend hoor
Volledig mee eens. Wel het meest dankbare slot van het weekend natuurlijk, zo vlak na de voetbal, maar hij maakte er optimaal gebruik van en wist het gevoel van euforie dik een uur vast te houden. Fantastische show!

Ook Ben Howard was fenomenaal. Niet een festivalvriendelijke set, maar de aandacht bleef er goed bij. Knap gedaan, kijk heel erg uit naar Tivoli!

Killers vond ik persoonlijk een aanfluiting. Die overdreven Amerikaanse uitbundigheid voelde nep en al die verschrikkelijke onderbrekingen in de show. Ben een half uur voor het eind maar weg gegaan, was er klaar mee.

Helaas de meeting gemist. Ik stond wel redelijk in de buurt, want we hadden met FL staff ook een meeting. Nog heel kort geprobeerd om jullie te zoeken om ook aan te sluiten, maar wilde daarna ook weer door naar Wolf Alice (wat helaas te kort was en met matig geluid, zonde van die topband). Excuses!!

Verslagje van de rest van het weekend komt in de loop van volgende week!
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.388
3.410
Ondanks dat ik degene ben die de bio schreef van Anderson .Paak en hem aan iedereen heb aangeraden, heb ik met veel spijt zijn show moeten missen door een migraine. Vanochtend de 5 sterren review van Humo lezen en alle verhalen van de topsfeer horen, was extra pijnlijk :(

Maar goed, ik heb nu wat slaap ingehaald en weer stevig begonnen met Millionaire vandaag!
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Ondanks dat ik degene ben die de bio schreef van Anderson .Paak en hem aan iedereen heb aangeraden, heb ik met veel spijt zijn show moeten missen door een migraine. Vanochtend de 5 sterren review van Humo lezen en alle verhalen van de topsfeer horen, was extra pijnlijk
1f641.svg


Maar goed, ik heb nu wat slaap ingehaald en weer stevig begonnen met Millionaire vandaag!
Balen man! Hoop dat je de rest van het weekend geen last meer hebt. Millionaire was goed wakker worden in iedere geval!
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.992
4.065
Ondanks dat ik degene ben die de bio schreef van Anderson .Paak en hem aan iedereen heb aangeraden, heb ik met veel spijt zijn show moeten missen door een migraine. Vanochtend de 5 sterren review van Humo lezen en alle verhalen van de topsfeer horen, was extra pijnlijk
1f641.svg


Maar goed, ik heb nu wat slaap ingehaald en weer stevig begonnen met Millionaire vandaag!

Wat kut zeg!
Ik baalde zelf erg dat ik dit jaar niet kan gaan, zit ik toevallig vanaf woensdag met buikgriep.. moet er niet aan denken dat ik dat daar had ?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.716
7.480
35min eerder melden bij the barn bleek niet genoeg om binnen te komen bij mgmt. Doodzonde. Kameraden wel binnen en die sturen appjes dat er genoeg ruimte is. Jammer dat de kruizen toch blijven staan.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
35min eerder melden bij the barn bleek niet genoeg om binnen te komen bij mgmt. Doodzonde. Kameraden wel binnen en die sturen appjes dat er genoeg ruimte is. Jammer dat de kruizen toch blijven staan.
Idem hier. De grootste ergernis dit weekend. Heb ook al in een letterlijk halflege Barn gestaan, dat een maat van me ging plassen en gewoon niet meer terug kon.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.255
6.740
35min eerder melden bij the barn bleek niet genoeg om binnen te komen bij mgmt. Doodzonde. Kameraden wel binnen en die sturen appjes dat er genoeg ruimte is. Jammer dat de kruizen toch blijven staan.
Zat hier in hetzelfde schuitje. Vierde keer nu dat ik gewoonweg niet meer binnen geraak in een van de tenten. Fuck dit, Werchter. Echt waar. Fleet Foxes laat ik vanavond ook maar gewoon schieten omdat er toch geen kans is dat ik net voor aanvang nog binnen geraak.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.776
3.538
Menen jullie dit nou? Die kruizen zijn natuurlijk an sich wel prima, maar ze moeten die tenten wel gewoon helemaal vullen. Op deze manier heb je niks aan die extra capaciteit in de Barn. Maar goed, het is er natuurlijk ook gewoon veel te druk. Ben blij dat ze op Graspop wel goed beseffen dat vol gewoon eens vol is.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Brian wrote:
35min eerder melden bij the barn bleek niet genoeg om binnen te komen bij mgmt. Doodzonde. Kameraden wel binnen en die sturen appjes dat er genoeg ruimte is. Jammer dat de kruizen toch blijven staan.

Zat hier in hetzelfde schuitje. Vierde keer nu dat ik gewoonweg niet meer binnen geraak in een van de tenten. Fuck dit, Werchter. Echt waar. Fleet Foxes laat ik vanavond ook maar gewoon schieten omdat er toch geen kans is dat ik net voor aanvang nog binnen geraak.
Er is nu nog zeeën van ruimte Yannick.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Menen jullie dit nou? Die kruizen zijn natuurlijk an sich wel prima, maar ze moeten die tenten wel gewoon helemaal vullen. Op deze manier heb je niks aan die extra capaciteit in de Barn.
Het schiet echt zijn doel voorbij. Het is de opperste vorm van betutteling. Ik snap dat je het met deze bezoekersaantallen niet meer op z’n vrije beloop kan laten, maar het MOET mogelijk zijn om de actuele drukte in de tent beter te monitoren en ‘m vaker open te stellen.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.388
3.410
Tot nu toe persoonlijk nog geen last gehad van de rode kruizen maar ik begrijp de frustratie wel. Ik ben nog net binnengeraakt bij MGMT en helemaal naar voor kunnen schuiven toen iedereen recht ging staan. Anyways, ik wil MGMT alvast nomineren voor coolste visuals van deze editie, het was echt vet.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.716
7.480
Terwijl de rode kruizen bleven staan gingen de deuren toch open. Laatste 3 nummers van mgmt meegepikt, gelukkig maar. fleet foxes was magistraal. Jack white geeft momenteel ook een heerlijke show. Wat een dag, en dan moet pearl jam nog komen!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken