Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Nou, mijn spoorboekje her en der nog wat aangepast. Helaas mis ik door mijn laatste studiedingetjes morgen The Vaccines, Alice In Chains en - waar ik het meest van baal - Steven Wilson. Ik hoop op het terrein te zijn voordat Vince Staples begint, want dit feestje wil ik absoluut niet missen. In dat geval komt mijn blokkenschema er zo uit te zien:

Donderdag
Vince Staples - Queens of the Stone Age - Gorillaz

Vrijdag
<strongDermot Kennedy - Isaac Gracie - Wolf Alice - The Kooks - Sam Fender - The White Buffalo - Snow Patrol - Ben Howard - Franz Ferdinand - Anderson. Paak - The Killers

Zaterdag
Stereophonics - MGMT - Jack Johnson - Jack White - Pearl Jam

Zondag
Albert Hammond Jr. - Post Malone - Kaleo - David Byrne - Noel Gallagher's High Flying Birds - Nick Cave & The Bad Seeds - Arctic Monkeys/Fever Ray

Ik kijk het meest uit naar Ben Howard, MGMT, Jack White, Pearl Jam, maar vooral naar mister Nick Cave! De keuze tussen Eels en David Byrne vind ik ook nog vrij lastig. Ik heb Eels laatst gezien en dat was zeer sterk. Toch lijkt de show van Byrne me ook erg bijzonder, en het is daarbij toch nostalgie met Talking Heads materiaal. Ook twijfel ik nog wat tussen Arctic Monkeys en Fever Ray. AM is eigenlijk een van mijn favoriete bands, maar vielen laatst op BKS toch een beetje tegen en Fever Ray lijkt mij ook echt ziek. Ach, we zien het daar allemaal wel! Veel plezier alvast aan iedereen :)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
M is eigenlijk een van mijn favoriete bands, maar vielen laatst op BKS toch een beetje tegen en Fever Ray lijkt mij ook echt ziek.

Ik vond ze juist beter dan verwacht op BKS, maar denk dat het op Werchter wel wat minder gaat zijn dan daar. Dus als je ze daar al minder vond zou ik voor de andere optie gaan ;)
 

moya

Playlistbediener
26 jun 2017
6
1
Nog een vraagje voor de ervaren RW-ganger: aanstaande zondag ga ik voor een dagje met de auto naar RW. Is er een parking aan te raden waarvoor ik geen pendelbus hoef te gebruiken?
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Ik heb uiteraard ook wel wat pijnlijke clashes. Ben Howard tussen Snow Patrol en London Grammar is echt stress. Op tijd en goede plek bij Ben Howard betekent Snow Patrol half missen en op tijd en goede plek bij London Grammar wordt ook weer lastig. Heb het opgelost door Ben Howard in november in Tivoli te gaan kijken. Dus rsutig SP en LG kijken nu.
Nine Inch Nails gaat hem helaas ook niet worden. Ik wil Noel Gallagher niet missen en wil een goede plek voor Nick Cave. Verder baal ik enorm dat ik Fever Ray moet missen. Ook Franz Ferdinand, David Byrne, waarschijnlijk Fleet Foxes en George Ezra vind ik jammer.
Dit wordt mijn route:

Donderdag:
Gang Of Youths - Steven Wilson - BRMC - Alice In Chains - ? (waarschijnlijk Vince Staples. Ik heb er niks mee, maar na al die positieve geluiden hier, wil ik het wel een kans geven) - QOTSA - Gorillaz

Vrijdag:
Courteeners - Isaac Gracie - Wolf Alice - First Aid Kit - Angus & Julia Stone - Snow Patrol - London Grammar - The Killers

Zaterdag:
Millionaire - The Last Internationale - Stereophonics - Breeders (laatste stuk) - MGMT - Jack Johnson (laatste stuk) - Jack White - Pearl Jam

Zondag:
Pvris - Novastar (eerste stuk) - Sigrid (eerste stuk) - Kaleo - Eels - Noel Gallagher's HFB - Nick Cave - Arctic Monkeys

Vanavond al richting B&B in de buurt, zodat het morgenvoeg minder haasten is.

IEDEREEN HEEL VEEL PLEZIER!!!
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Parking C11 en C13 zijn goed te doen, klein half uurtje lopen, veel dichter bij kom je sowieso niet. Is natuurlijk wel afhankelijk uit welke richting je komt.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.522
Tentjr staat op The hive. Waren er rond 13.45 uur en konden makkelijk naar binnen. Toen we twee uur later weggingen was het wel druk. Nu in leuven op een terrasje voor een lekkere borrel en sushi met de groep. Een perfect begin van het festival zo!!
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.388
3.410
Tentjr staat op The hive. Waren er rond 13.45 uur en konden makkelijk naar binnen. Toen we twee uur later weggingen was het wel druk. Nu in leuven op een terrasje voor een lekkere borrel en sushi met de groep. Een perfect begin van het festival zo!!

Wij hebben minder geluk. Rond half 5 in Werchter, uren staan aanschuiven voor een controle die niets voorstelde (eens snel voelen, per ongeluk een glazen fles binnen gekregen) en we staan nu al meer dan een halfuur te wachten voor er een nieuw veld opengaat op The Hive... Gelukkig is het goed weer, we hebben er nog zin in :)
 

Bas Gerrits

Playlistbediener
22 okt 2017
20
1
Wij ook minder geluk, om 14:00 op de parkeerplaats, duurde tot 19:00 voor we een plekje hadden met onze 6 persoonstent den 2 persoonstent die we moesten verdedigen met 3 man(de rest kwam later). Hopelijk gooien ze dat campingterrein eens wat sneller open zodat niet iedereen als een stel hongerige wolven om een plekje moet vechten
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.115
585
Dat was toch 1 van de redenen om voor camping A1 te kiezen en niet voor de Hive.
Zo achter een lintje staan, tot je eindelijk je tentje op mag zetten. Op A1 mag je je tent neerzetten waar je wilt,
alhoewel ik niet weet of dat nu ook is nu de camping uitverkocht is.

Op de Hive heb je dan wel weer een dagje extra, daar ben ik dan wel weer jaloers op.
Veel plezier allemaal en tot morgen !
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Warbly Jets annuleert hun optreden. Ze stonden als eerste op de Slope op zondag, (voorlopig?) geen vervanging.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.367
2.710
Onweersbui aant overtrekken op zo'n 15 KM van Werchter. Hopelijk is iedereen geïnstalleerd.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.696
6.881
Heerlijk onder de party tent de onweersbui uitgezeten met een biertje. Prima plek geclaimd, laat maar komen dat Werchter!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.255
6.740
Als iemand me zou zien of herkennen, tik me maar gewoon aan en zeg ff hoi haha. Draag vandaag een lichtblauwe tee, donkerblauwe broek en een bril. Ideaal Werchter weer, nu op de bus richting de wei. Het kan beginnen veel plezier allen! :D
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
Vraagje aan mensen die al op de campings zijn... Hoe goed was de controle? Is dat net zo snel en obzorgvuldig als op de meeste festivals?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Veel plezier mensen. And then some!

Ik draag een bruine pet (zoals altijd), een T-shirt van Antwrp en een korte (duh!) blauwe broek. Tik me maar tegen m'n schouder als je iemand met deze beschrijving tegenkomt. En als ik het niet ben, heb je er misschien een andere vriend bij.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Vraagje aan mensen die al op de campings zijn… Hoe goed was de controle? Is dat net zo snel en obzorgvuldig als op de meeste festivals?
Het verschilt. Bij mij gingen alle tassen open en werd goed gevoeld. Bij de rest alleen aan de buitenkant gevoeld.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Mijn vaste stek is het laatste hoekje gras bij bar 15 (links midden op het veld bij main stage, vlakbij meeting spot van morgen). Zwart met oranje zonnebril. Come say high!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken