Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
562
Festileaks meeting Rock Werchter Vrijdag 6 juli 14:10!

e0lqmr.jpg


Hopelijk zie ik zoveel mogelijk daar. Zal kijken of ik een festileaks meeting bordje kan maken. Anders kun je me herkennen aan mijn t-shirt met een combo van een luiaard, schildpad en slak erop (valt vast wel op ? ). Gezellig heb ik zin in.

Ik weet niet of ik zo vroeg al op het terrein ben, maar anders ben ik er zeker bij!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Iemand ervaring met de shuttlebus van en naar Leuven?

Ik woon in Leuven en vraag me af hoe druk deze is, en hoe lang het duurt voor je effectief op een bus zit. We zouden deze bus elke dag willen nemen en altijd rond de middag vertrekken (buiten donderdag dan pas tegen +/- 14u jammer genoeg) en na de headliner richting huis gaan, wat wel zowat de piekmomenten zijn vrees ik... Of is 50 minuten fietsen volgens jullie een beter idee?
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.007
271
Iemand ervaring met de shuttlebus van en naar Leuven?

Ik woon in Leuven en vraag me af hoe druk deze is, en hoe lang het duurt voor je effectief op een bus zit. We zouden deze bus elke dag willen nemen en altijd rond de middag vertrekken (buiten donderdag dan pas tegen +/- 14u jammer genoeg) en na de headliner richting huis gaan, wat wel zowat de piekmomenten zijn vrees ik… Of is 50 minuten fietsen volgens jullie een beter idee?

Shuttlebussen vallen goed mee, hangt gewoon van uw smaak af.
Ik fiets liever 45min dan in een muffe, volle bus te zitten (is ook beter voor de kater smorgens ;-) )
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
neracroft wrote:
Iemand ervaring met de shuttlebus van en naar Leuven?

Ik woon in Leuven en vraag me af hoe druk deze is, en hoe lang het duurt voor je effectief op een bus zit. We zouden deze bus elke dag willen nemen en altijd rond de middag vertrekken (buiten donderdag dan pas tegen +/- 14u jammer genoeg) en na de headliner richting huis gaan, wat wel zowat de piekmomenten zijn vrees ik… Of is 50 minuten fietsen volgens jullie een beter idee?

Shuttlebussen vallen goed mee, hangt gewoon van uw smaak af.
Ik fiets liever 45min dan in een muffe, volle bus te zitten (is ook beter voor de kater smorgens
1f609.svg
)

De heenweg zou ik sowieso de fiets verkiezen maar ik durf al eens een pintje te veel te drinken en dat + een hele dag rechtstaan gaat zijn tol ook wel eisen, dus kijk vooral op tegen de terug rit.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.949
6.204
Een half uur in verkoop en enkel de hogere tribune en- balkonplaatsen zijn nog beschikbaar voor Florence + The Machine. Toch een dik pak volk die haar weer 's wilt zien, blijkbaar.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.211
3.036
Iemand ervaring met de shuttlebus van en naar Leuven?

Ik woon in Leuven en vraag me af hoe druk deze is, en hoe lang het duurt voor je effectief op een bus zit. We zouden deze bus elke dag willen nemen en altijd rond de middag vertrekken (buiten donderdag dan pas tegen +/- 14u jammer genoeg) en na de headliner richting huis gaan, wat wel zowat de piekmomenten zijn vrees ik… Of is 50 minuten fietsen volgens jullie een beter idee?

Ik vond die shuttlebussen altijd heel goed geregeld, nooit langer dan 10min gewacht. Misschien zijn ze vandaag en morgen wel iets drukker door alle kampeerders maar voor de rest is het echt goed te doen. 's Avonds heb ik hem nog niet genomen dus daar kan ik me niet over uitspreken. En zoals Joslittel zegt, inderdaad nog een stukje stappen na de bus (ik reken 15min voor Hive, 30min voor terrein).

Een half uur in verkoop en enkel de hogere tribune en- balkonplaatsen zijn nog beschikbaar voor Florence + The Machine. Toch een dik pak volk die haar weer ’s wilt zien, blijkbaar.

Dus, wat je wilt zeggen is: 'Schrijf maar op voor volgend jaar.'
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
Ik zat 2 jaar geleden in een Airbnb in Leuven. Toen waren de shuttlebussen naar het festivalterrein heel goed te doen. Nooit hoeven wachten eigenlijk, liepen zo door de bus in.
Op de terugweg was het vaak wel lang wachten, denk rond een half uur tot 3 kwartier.
Ik zou daarom, zeker gezien het weer, lekker gaan fietsen denk ik, zeker op de terugweg lijkt me dat eigenlijk erg lekker, beetje ontnuchteren en afkoelen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.156
1.188
Acts die ik ga missen: Massive Attack (komend weekend op Les Ardentes), Depeche Mode (komend weekend op Main Square Festival). Zo eentje had er voor mij op vrijdag nog bijgemogen.

Maar goed: dat is detailkritiek, de organisatoren hebben een zeer mooie line up neergezet, misschien wel de mooiste in jaren! Respect daarvoor!

Mijn pijnlijkste clash: Nine Inch Nails vs Noel Gallagher's High Flying Birds. Noel heb ik deze tour al gezien in Vorst Nationaal en heb ik al veel gezien. Nine Inch Nails heb ik nog nooit gezien, hun optredens zijn schaarser en ze staan in The Barn. Bovendien zal Noel's show niet zo memorabel zijn en is de kans dat het optreden van NIN een vijfsterrenoptreden wordt, groot. Rationeel zou ik altijd voor NIN moeten kiezen. Maar als grote Oasisfan kan het toch zijn dat ik alsnog voor The Chief ga... hij sluit ook af met het Beatles-nummer 'All you need is love'. Alleen daarom al, en voor de magistrale opener 'Fort Knox'.

Optredens waar ik het meest naar uit zie:
At the Drive-In
Queens of the Stone Age
Courteeners
Millionaire
Pearl Jam
IDLES
David Byrne
Nick Cave & the Bad Seeds

Mijn spoorboekje:

donderdag:
Gang of Youths (Barn), Steven Wilson (Barn), The Vaccines (mainstage), Black Rebel Motorcycle Club (Barn), Alice in Chains (mainstage), At The Drive In (Barn), Queens of the Stone Age (mainstage), Gorillaz (mainstage)

vrijdag:
Courteeners (mainstage), Air Traffic (mainstage), Wolf Alice (Slope), First Aid Kit (Barn), The White Buffalo (Slope), Ben Howard (Barn), London Grammar (mainstage), The Killers (mainstage) OF Ben Howard en London Grammar laten vallen voor Brazilië-België

zaterdag:
Millionaire (Barn), The Last Internationale (mainstage), Stereophonics (mainstage), The Breeders (Barn), Stone Sour (mainstage), MGMT (Barn), Jack White (mainstage), Pearl Jam (mainstage)

zondag:
Albert Hammond Jr. (Barn), Warbly Jets (Slope), Novastar (mainstage), Pale Waves (Slope), IDLES (Slope), David Byrne (Barn), Nine Inch Nails (Barn) OF Noel Gallagher's High Flying Birds (mainstage), Nick Cave & The Bad Seeds (mainstage), Equal Idiots (Slope, indien nog fris genoeg :)), Arctic Monkeys (mainstage)
 

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
163
49
Morgenochtend rond een uurtje of 5 vertrekken ook wij richting Werchter om te genieten van een mooi festivalweekend. Over 24 uur zitten de eerste biertjes er alweer in, maar goed, ik loop op de zaken vooruit.

Zoals vele het met me eens zullen zijn heeft de organisatie weer een geweldige line-up weten neer te zetten. Helaas brengt dit ook wat pijnlijke clashes met zich mee, maar het is niet anders. Zelf baal ik ervan van Rae Scremmurd voor de helft overlapt met Steven Wilson, die ik wel helemaal wil zien uiteraard. Daarnaast baal ik er van van ik Ben Howard zal moeten missen, omdat ik een goed plaatsje wil hebben bij Franz Ferdinand en Klub C waarschijnlijk lekker vol zal staan. Ook Londen Grammer-Franz Ferdinand is een pijnlijke clash en persoonlijk heb ik meer met Arsenal dan met The Killers, maar ik zal toch naar die laatste gaan aangezien die exclusiever zijn en Arsenal nog wel een keer met een club-tour zal komen in de nabije toekomst. Zondag is echter toch de dag met de pijnlijkste clash. Helaas zal ik Eels links moeten laten liggen om David Byrne aan het werk te zien in the Barn

Spoorboekje

Donderdag:
14:20 - 14:50 - Rae Sremmurd
15:00 - 16:00 - Steven Wilson
16:00 - 17:00 - The Vaccines
19:30 - 20:30 - Vince Staples
21:30 - 23.15 - QOTSA
00:15 - 01:45 - Gorillazz


Vrijdag: (voor mij de zwakste dag door de clashes en jammer dan Faces on TV is verplaats)
15:10 - 15:45 - Wolf Alice
15:50 - 16:50 - The Kooks
16:50 - 17:25 - Sam Fender
21:15 - 22:15 - Franz Ferdinand
23:30 - 01:00 - The Killers

Zaterdag:
13:00 - 13:55 - Millionaire
15:20 - 16:20 - Stereophonics
17:50 - 18:50 - MGMT
19:00 - 19:50 - Jack Johnson
20:40 - 22:10 - Jack White
23:00 - 01:00 - Pearl Jam


Zondag
13:00 - 13:30 - Albert Hammond Jr.
15:45 - 16:45 - Kaleo
16:45 - 17:20 - IDLES
17:35 - 18:45 - David Byrne
19:10 - 20:10 - Noel Gallagher
20:10 - 20:30 - The Academic
21:00 - 22:30 - Nick Cave
23:15 - 00:45 - Arctic Monkeys


Al bij al dus een lekker vol schema. Ik kijk het meest uit naar Byrne, Arctic Monkeys, Gorillaz en QOTSA. Ik ben het meest benieuwd naar Nick Cave. Voordat hij werd aangekondigd voor Werchter kende ik hem niet, maar na alle positieve geluiden hier ben ik er toch maar wat meer naar gaan luisteren. Hoe meer ik luister van hem, moe beter ik het begin te vinden (en hoe beter ik het begrijp I guess). Kan eens een hele mooie ervaring worden. Ik zal laten weten of hij me echt heet 'bekeerd' tot een fan tijdens zijn show.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
SPOORBOEKJE!

donderdag:
(hopelijk op tijd voor) Steven Wilson - The Vaccines - 40 min. rust - Alice In Chains - (snel naar) At The Drive In - 60 min. rust - Queens Of The Stone Age - uurtje rust - Gorillaz

vrijdag:
Air Traffic - Wolf Alice - The Kooks - 90 min. rust - Angus & Julia Stone - Snow Patrol - even wat voetbal mee pikken - Franz ferdinand - Anderson .Paak - The Killers

zaterdag*:
Millionaire - The Last Internationale - 30 min. rust - Stereophonics - The Breeders -(beetje) Stone Sour - MGMT - Jack Johnson - (beetje Fleet Foxes of rust) - Jack White - 50 min. rust - Pearl jam
* mogelijks wegens onvoorziene omstandigheden pas in de late namiddag op het veld, dus valt nog af te wachten. *

zondag:
Albert Hammond Jr. - Warbly Jets - 90 min. rust - George Ezra - Idles - Eels - 45 min. rust - beetje Noel Gallagher achteraan meepikken - Nine Inch Nails - Nick Cave - Equal Idiots - Arctic Monkeys
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.993
565
Daarnaast baal ik er van van ik Ben Howard zal moeten missen, omdat ik een goed plaatsje wil hebben bij Franz Ferdinand en Klub C waarschijnlijk lekker vol zal staan.

Zal wel meevallen toch? Half België zal dan voetbal aan het kijken zijn, denk ik... Ik ga Ben Howard er in ieder geval niet voor laten schieten.

Jullie gaan wel vroeg rijden zeg! Waar moet je vandaan komen? Wij vertrekken rond 8:30 (kids naar school...) vanuit regio Den Haag en hopen dan bij de festivalpoort te staan voor die open gaat.
 

poedel2

Nieuw lid
4 jul 2018
3
0
Ik weet niet of dit de geschikte plek is voor deze vraag, maar zou niet echt weten waar anders.

Wij komen morgen vanuit Amsterdam met de auto voor ons Rock Werchter debuut. Onder normale omstandigheden is het circa 2.5 uur rijden maar ik heb geen idee hoe druk het rondom Werchter morgen zal zijn, hoe lang het duurt voordat we bij de parkeerplaats zijn, hoe ver het lopen is naar de camping (staan op C3), hoe lang het duurt voordat je op het terrein bent etc. Wij hadden als plan om 8:00 uur te vertrekken zodat we tegen 11en bij Werchter zijn. Zou dit vroeg genoeg zijn om op 1 uur op het terrein te zijn?
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
903
316
Mijn gevoel zegt dat dat je dat niet gaat redden.

Er is natuurlijk altijd kans op files of langzaam rijden, vooral rondom Antwerpen.
Daarnaast sta je niet binnen 5 minuten op de parkeerplaats. Dan nog naar de camping, plekje zoeken, tent opzetten.
Dan nog naar het festivalterrein lopen, in de rij staan om polsbandjes op te halen.

Ik vind het krap.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.007
271
Verkeer zal allemaal wel meevallen, rond werchter ga je wel een klein beetje file hebben maar zal ni vele zijn.

Parking -> Camping: normaal parkeer je op C16, daar zijn shuttlebussen richting camping C3
Camping -> terrein: 15min stappen
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
903
316
Ik ben trouwens benieuwd hoe druk het gaat zijn bij David Byrne.
Veel positieve recensies en veel mensen die op de diverse fora aangeven hem te willen zien en niet Eels.
Zal de nieuwe Barn nu al te klein zijn ?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.949
6.204
Ik ben trouwens benieuwd hoe druk het gaat zijn bij David Byrne.
Veel positieve recensies en veel mensen die op de diverse fora aangeven hem te willen zien en niet Eels.
Zal de nieuwe Barn nu al te klein zijn ?
Ja inderdaad, al blijven er standaard altijd wel mensen ergens plakken is het niet op NWF dan is het wel aan de Slope. Veel mensen zullen misschien rond die tijd ook een hapje gaan eten voor de acts van die avond. Op zondag loopt 't ook allemaal al wat lomer dan op donderdag. Die tent is 20k dus zo groot als het Sportpaleis, dat zal wel meevallen denk ik. Hoop ik. Ik wil niet weer voor gesloten deuren staan!

Combi's zijn vanaf nu ook uitverkocht! Heerlijk hoor en GG aan Werchter om weer 's uit te verkopen met een ander soort line-up, alternatiever. Hopelijk kan die lijn doorgetrokken worden naar volgend jaar. (minder meuk, meer kwaliteit etc) en geef meer ruimte aan Boutique om daar aan radiovriendelijk publiek wat te bieden zoals dat dit jaar al was met Bruno Mars zodat zo'n dingen in mindere mate op Werchter terecht komen (heb je ook geen speeltuin publiek zoals ik vorig jaar op bepaalde momenten heb meegemaakt).
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Ik ben trouwens benieuwd hoe druk het gaat zijn bij David Byrne.
Veel positieve recensies en veel mensen die op de diverse fora aangeven hem te willen zien en niet Eels.
Zal de nieuwe Barn nu al te klein zijn ?

Denk niet dat de Barn vaak te klein gaat zijn op Werchter dit jaar hoor (20.000 man is echt wel veel hoor bijna vergelijkbaar met totale capaciteit van Best Kept Secret of een Sportpaleis,...).

Ik ga sowieso voor Eels, en hoop dat er vele naar David Byrne gaan zodat ik nog in het voorste vak geraak zonder al te veel van Idles te moeten missen. Wel Jammer had David Byrne ook graag aan het werk gezien.
 

apocalyptica

Nieuw lid
3 jul 2018
4
0
Is met de auto tot daar rijden te doen?
Ik dacht te parkeren in Leuven en dan de shuttlebus te nemen. Maar als ik dan lees dat je nog 30 m moet stappen van die bushalte naar het terrein, en dat je 's avonds tot meer dan een halfuur moet wachten op een bus .... Ja, dan begin ik toch te twijfelen om met de auto te komen?
Ik kom toe de vrijdag rond 16U. en vertrek diezelfde avond.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik weet niet of dit de geschikte plek is voor deze vraag, maar zou niet echt weten waar anders.

Wij komen morgen vanuit Amsterdam met de auto voor ons Rock Werchter debuut. Onder normale omstandigheden is het circa 2.5 uur rijden maar ik heb geen idee hoe druk het rondom Werchter morgen zal zijn, hoe lang het duurt voordat we bij de parkeerplaats zijn, hoe ver het lopen is naar de camping (staan op C3), hoe lang het duurt voordat je op het terrein bent etc. Wij hadden als plan om 8:00 uur te vertrekken zodat we tegen 11en bij Werchter zijn. Zou dit vroeg genoeg zijn om op 1 uur op het terrein te zijn?

Ik zou een uurtje eerder weg gaan. Je moet rekening houden met wat file voor de parkeerplaats, stukje lopen naar de camping, in de rij voor de camping, plekje zoeken, tent opzetten en in de rij voor het festival. Dat allemaal in 2 uur wordt krap. Je moet ook een beetje geluk hebben, er zijn jaren geweest dat ik meer dan een uur voor de camping of het terrein stond te wachten maar ook jaren waarbij ik binnen 5min binnen was.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken