Acts die ik ga missen: Massive Attack (komend weekend op Les Ardentes), Depeche Mode (komend weekend op Main Square Festival). Zo eentje had er voor mij op vrijdag nog bijgemogen.
Maar goed: dat is detailkritiek, de organisatoren hebben een
zeer mooie line up neergezet, misschien wel de mooiste in jaren! Respect daarvoor!
Mijn pijnlijkste clash: Nine Inch Nails vs Noel Gallagher's High Flying Birds. Noel heb ik deze tour al gezien in Vorst Nationaal en heb ik al veel gezien. Nine Inch Nails heb ik nog nooit gezien, hun optredens zijn schaarser en ze staan in The Barn. Bovendien zal Noel's show niet zo memorabel zijn en is de kans dat het optreden van NIN een vijfsterrenoptreden wordt, groot. Rationeel zou ik altijd voor NIN moeten kiezen. Maar als grote Oasisfan kan het toch zijn dat ik alsnog voor The Chief ga... hij sluit ook af met het Beatles-nummer 'All you need is love'. Alleen daarom al, en voor de magistrale opener 'Fort Knox'.
Optredens waar ik het meest naar uit zie:
At the Drive-In
Queens of the Stone Age
Courteeners
Millionaire
Pearl Jam
IDLES
David Byrne
Nick Cave & the Bad Seeds
Mijn spoorboekje:
donderdag:
Gang of Youths (Barn), Steven Wilson (Barn), The Vaccines (mainstage), Black Rebel Motorcycle Club (Barn), Alice in Chains (mainstage), At The Drive In (Barn), Queens of the Stone Age (mainstage), Gorillaz (mainstage)
vrijdag:
Courteeners (mainstage), Air Traffic (mainstage), Wolf Alice (Slope), First Aid Kit (Barn), The White Buffalo (Slope), Ben Howard (Barn), London Grammar (mainstage), The Killers (mainstage) OF Ben Howard en London Grammar laten vallen voor Brazilië-België
zaterdag:
Millionaire (Barn), The Last Internationale (mainstage), Stereophonics (mainstage), The Breeders (Barn), Stone Sour (mainstage), MGMT (Barn), Jack White (mainstage), Pearl Jam (mainstage)
zondag:
Albert Hammond Jr. (Barn), Warbly Jets (Slope), Novastar (mainstage), Pale Waves (Slope), IDLES (Slope), David Byrne (Barn), Nine Inch Nails (Barn) OF Noel Gallagher's High Flying Birds (mainstage), Nick Cave & The Bad Seeds (mainstage), Equal Idiots (Slope, indien nog fris genoeg
), Arctic Monkeys (mainstage)