Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

moya

Playlistbediener
26 jun 2017
6
1
Wellicht een ietwat domme vraag maar de website van RW biedt geen antwoord: weet iemand waar de guest-entrance is van RW?
 

Michiel1617899555

Campingartiest
26 jan 2016
86
0
Die Slope-area ziet er idd vreemd uit op de plattegrond. Waar je het publiek voor het podium zou verwachten, staan bars (in een aparte opstelling) en tafeltjes. Misschien is het podium richting de wc gericht.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.993
565
Die Slope-area ziet er idd vreemd uit op de plattegrond. Waar je het publiek voor het podium zou verwachten, staan bars (in een aparte opstelling) en tafeltjes. Misschien is het podium richting de wc gericht.
Dat moet haast wel ja. Verrassend.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.420
6.104
Die Slope-area ziet er idd vreemd uit op de plattegrond. Waar je het publiek voor het podium zou verwachten, staan bars (in een aparte opstelling) en tafeltjes. Misschien is het podium richting de wc gericht.

Is wel ideaal zeiken hoor. Heb op Graspop ook geen seconde van Tremonti hoeven missen terwijl ik bij de pisbakken stond :wink:
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.665
Ik verwacht dat het publiek onder de Slope zal staan. Die hele plaats staat genoemd als podium.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
853
791
Wellicht een ietwat domme vraag maar de website van RW biedt geen antwoord: weet iemand waar de guest-entrance is van RW?
rechts naast de ingang staat een unit met info, ik denk dat je je daar moet melden
 

moya

Playlistbediener
26 jun 2017
6
1
Merci allemaal voor de hulp. Heb geen voucher maar sta op een gastenlijst, vandaar.
 

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
163
49
De organisatie heeft er goed aan gedaan om bomen bij te planten als ik zo eens naar de weersverwachtingen kijk. Wordt een zwoele Werchter zo te zien
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.993
565
De organisatie heeft er goed aan gedaan om bomen bij te planten als ik zo eens naar de weersverwachtingen kijk. Wordt een zwoele Werchter zo te zien
Ben bang dat die nog niet veel schaduw gaan bieden hoor...

https://www.werchterpark.be/item.php?item=11
 

muggenstift

Playlistbediener
25 jun 2018
11
5
@visdave34 Dat wordt goed insmeren!

Ik heb er trouwens verschrikkelijk veel zin in. Heb van de week mijn "schema" samengesteld.
De schuingedrukte letters zijn optioneel.
Donderdag: Steven Wilson, Keir, Alice in Chains, dan heb ik beste een flink gat maar dit wordt ongetwijfeld leuk opgevuld. Daarna wil ik heel graag Marsmello zien. Maar waarschijnlijk pik ik eerst een stuk Queens of the stone Age mee. De heb ik afgelopen jaar gezien in de ziggo en dat vond ik een beetje tegenvallen. Waarschijnlijk is het op een festival leuker. Gorillaz is voor mij geen mustsee maar waarschijnlijk sluiten we er wel mee af.
Vrijdag: Franz Ferdinand, Anderson.Paak , Arsenal.
Zaterdag: Angèle, Stereophonics , Stone Sour, Petit Biscuit, Flight facilities, Pearl Jam.
Zondag: PVRIS, Novastar, en dan komen voor mij de lastigste keuzes. Ik ben gek van Noel Gallagher maar heb ik pas nog in AFAS gezien. RONE zou ik ook heel graag willen zien maar ja, dat staat gelijk met Noel Gallagher. Verder staan Nine Inch Nails, Nick Cave en Parov Stellar op mijn lijstje. Het zal er ook een beetje aan liggen wat de rest graag wil zien. Ik hoop dat mijn benen me nog kunnen dragen bij Arctic Monkeys, want ook die zijn een must see voor mij.

Ach ja, we zullen wel zien waar we allemaal bij uit gaan komen! Ik laat me toch vooral veel leiden door waar ik op dat moment zin in heb.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.993
565
@visdave34 Dat wordt goed insmeren!
Haha, zeg dat wel! Hopen dat de voorspellingen zo blijven, maar het ziet er niet slecht uit.

Dan ook maar even mijn schema:

Donderdag:
Must-see: Queens of the Stone Age, Gorillaz
Zeer waarschijnlijk helemaal kijken: Steven Wilson, BRMC, Vince Staples
Leuk als ik in de buurt ben: Gang of Youths, Kali Uchis, Vaccines, Alice in Chains

Vrijdag:
Must-see: Curtis Harding, Ben Howard, Anderson .Paak
Zeer waarschijnlijk helemaal kijken: Wolf Alice, Killers/Arsenal (zal een last minute beslissing worden)
Leuk als ik in de buurt ben: Isaac Gracie, The Kooks, CHVRCHES, Franz Ferdinand

Zaterdag:
Must-see: MGMT, Fleet Foxes/Jack White (weet nog niet van wie ik een deel ga missen)
Zeer waarschijnlijk helemaal kijken: Millionaire, The Breeders, Pearl Jam
Leuk als ik in de buurt ben: Stereophonics, Stone Sour

Zondag:
Must-see: Eels/David Byrne (om te janken, deze clash...), Nick Cave
Zeer waarschijnlijk helemaal kijken: Albert Hammond Jr., IDLES, Noel/NiN (kijk het een half uurtje aan bij Noel), Arctic Monkeys/Fever Ray (waarom zoveel clashes op zondag?!)
Leuk als ik in de buurt ben: Post Malone (al is het maar voor @wessel), Sigrid, George Ezra
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Nog maar een paar daagjes, dus we moeten opschieten.

The Last Internationale
Zaterdag, main van 14:00 tot 14:45 uur

In 2008 is the last Internationale opgericht door gitarist Edgey Pires en zangeres Delila Paz. Stevige rock met protestsongs gericht op sociale misstanden. Verwacht dus de nodige anti-Trump oproepen tijdens hun optreden.
The Last Internationale speelt rauwe, bluesy rock, een beetje in het straatje van Blood Red Shoes, Black Keys en The Kills. Paz heeft een heldere, krachtige stem en Pires een voorliefde voor soleren, pedalen en grootse gebaren.

Januari 2013 komt hun EP uit "New York, I Do Mind Dying". Tom Morello, de gitarist van Rage Against The Machine, is fan: ‘It’s the lean, angry blues of the Black Keys with Rage Against The Machine politics and badass frontwoman Delila Paz. I hope it becomes the biggest thing in the world.’
Hij introduceert the Last Internationele aan de drummer van Rage. Brad Wilk drumt vervolgens mee op hun debuut album: “We will reign”. Dit debuut komt uit in 2014. In de daarop volgende tour doen ze Pinkpop en Rock Werchter aan (met een andere drummer).
Bootleg Kills... vol1, komt uit in 2016 en is vooral een akoestische collectie van covers en outtakes.
Dit jaar komt er een nieuw album uit, soul on fire , en dat betekent dat ze opnieuw op Werchter staan. Voor mij een lekker optreden om de zaterdag mee op te starten.

Life, Liberty, and the Pursuit of Indian Blood
https://m.youtube.com/watch?v=5-GYMAFITbY

Wanted man
https://m.youtube.com/watch?v=sTXlK-O2Q8E

1968 @RockWerchter
https://m.youtube.com/watch?v=xIkVEPqXxYw
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.665
Tof! The Last Internationale paar jaar geleden op Pinkpop gezien, was een prettige kennismaking. Muziek nu wat meer geluisterd en blijft een leuke band. Ga me die vroege middag wel ff in het voorvak melden!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Stone Sour
Zaterdag, main 16:55 tot 17:55 uur

Stone Sour, een van de namen waar ik het meest enthousiast voor ben. Stonden een eeuwigheid geleden al eens op Rock Werchter: in 2003.

Stone Sour is opgericht in 1992, maar stopt al weer in 1997 zonder al te veel succes te hebben gehad. Zanger Corey Taylor stapt over naar een andere band. Dat bandje is Slipknot. Het debuutalbum van Slipknot is meteen een doorslaand succes, waardoor dit einde leek van Stone Sour. De bandleden gingen elk hun eigen weg.

Tot de gitarist van Stone Sour, Josh in 2000 Corey hielp met het schrijven van teksten. En na anderhalf jaar songteksten schrijven stond Stone Sour weer terug op de kaart. In 2002 brengt de band hun eerste album uit, er stonden vooral veel nummers op van demos die ze jaren ervoor hadden uitgebracht, het titelloze album was een succes en zorgde voor de doorbraak van de band (ongetwijfeld ook met dank aan het succes van Slipknot). En zorgde dus dat ze in 2003 op Werchter stonden.

Inmiddels heeft Stone Sour 6 albums uitgebracht: Stone Sour (2002); Come What(ever) May (2006); Audio Secrecy (2010); House of Gold & Bones – Part 1 (2012); House of Gold & Bones – Part 2 (2013) en Hydrograd (2017).
Waardoor Stone Sour steeds minder dat bandje is met die zanger van Slipknot.

Hun muziekstijl kan worden omschreven als alternatieve metal en hard rock en geen nu-metal, zoals Slipknot. Corey zingt een stuk cleaner dan bij Slipknot, maar afentoe wordt er lekker uitgehaald. Ook wat meer gevoelige liedjes, ipv alleen maar lomp rammen. Hun grote hit (in 2003 door Corey aangekondigd als de “nothing else matters van Stone Sour”), de ballad “bother”, spelen ze overigens lang niet altijd. Ik hoop dat ze mijn persoonlijke favoriet “Zzyzx Rd.” spelen, maar dat hebben ze de hele tour nog niet gedaan.

https://m.youtube.com/watch?v=J9yGPOptdCk

https://m.youtube.com/watch?v=a5pZNtvWomY

En afsluiter: Fabuless
“It's all down hill from here”
https://m.youtube.com/watch?v=S91QHCR_Uys

 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Heeft iemand ervaring met vanaf Utrecht (Hilversum) met de trein naar Werchter reizen? Hoe zou ik dit het best kunnen doen? En hoe lang duurt het ongeveer?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken