Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.992
565
Joslittel wrote:
Vrijdag na Isaac Gracie is inderdaad een goed plan. Zo droevig wordt ik niet van het missen van Air Traffic (of van achterin het veld bekijken). De afgelopen jaren was links naast de ingang (als je binnenkomt links) een houten biercafe, zullen we daarvoor afspreken? Krijgen we Air Traffic nog een beetje mee tenminste. Leuk dat we met zoveel kunnen zijn!

Je bedoelt de Apero?
Die was niet links naast de ingang. Bedoelt ie niet iets bij dat inhammetje met die eettentjes? Zit daar ook niet een wijnbar? Wat mij betreft kan het ook bij een bar midden op het veld. Zal op dat moment nog niet heel druk zijn toch?

Na Isaac Gracie ben ik nog op de camping denk ik.
Is later op de dag nog een optie? Bv om 17:15 uur?
Ik hoop dan een mooi plekje bij Curtis Harding te hebben.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.550
Dus vrijdag 14:10 bij middelste bar mainstage (zie afbeelding).
Aanwezig:
@joslittel
@visdave34
@mattman
@Black Lies
@Yannick
en ikzelf natuurlijk.

Mogelijk:
@paddy
@Dr. Hannibal

Nog meer mensen?

Moeten we tzt nog mede delen wat we aan doen ;)?

5v510x.png
 

omniversal

Playlistbediener
6 mrt 2018
26
0
Pearl Jam (34/97)

Rond de jaren 90 was er een nieuw rock genre in de wereld gepopulariseerd waar elke gemiddelde Nirvana fan wel bekend mee zal zijn. Grunge. Een mix van blues, rock en metal achtige elementen. Deze stijl was voornamelijk ontwikkeld in Seattle. Waar ook wereldbekende groepen als Alice in Chains (Ook aanwezig op Werchter) en Soundgarden zich hadden opgericht.

(1987 t/m 1990) Vanuit verschillende opgesplitste bands kwam de groep Mother Love Bone voort. Maar met de dood van de zanger Andrew Wood was het gedaan met de groep. Na een tijd van het verlies zochten de andere bandleden weer naar een zanger voor een nieuw project. Een tape werd opgestuurd naar Eddie Vedder die zelf een opname van zijn stem deed. De bandleden vonden het iets heel moois en menselijks hebben. En in korte tijd werd Vedder de frontman van Pearl Jam.
Rond dezelfde tijd van de oprichting van Pearl Jam was er project met Chris Cornell en Eddie Vedder en met de overige leden uit Mother Love Bone, Temple of the dog. Dit in eerbetoon van Andrew Wood.

Het was al vrij duidelijk dat de band en haar connecties al waren opgewarmd voor succes. En daar valt niet over te betwisten toen in 1991 het album "Ten" werd geïntroduceerd aan de wereld. De grungy thema's zoals pesten, familie, tragedie, armoede en gebroken liefde spraken veel jongeren aan. En zo waren ze al in 1992 op Pinkpop waar ze een onvergetelijk optreden gaven. Er werd geklommen en gesprongen.
Roem viel al snel in de schoot van de band. Waardoor ze al snel werden uitgenodigd op tours, televisieprogramma's en festivals.

Omdat er vele albums zijn zal ik deze enigszins wat groeperen.

Hierna volgde al snel hun albums Vs. (1993) en Vitalogy (1994). Deze albums worden klassiekers gezien samen met Ten. Maar deze albums hebben een wat meer rauwer en distorted gevoel. Als je een introductie wilt voor Pearl Jam zijn de eerste drie van essentie. Dit was PJ op hun peak.

Daarna volgde er een golf van albums die toch wat minder memorabel (naar mijn mening) zijn.
No code (1996), Yield (1998), Binaural (2000), Riot Act (2002), Pearl Jam (2006).
Het zijn zeker geen verschrikkelijke albums. Maar het is toch wat vergeetachtiger. Voor de rest prima rock albums om soms even op de achtergrond aan te zetten. Binaural en No Code voelen voor mijn gevoel ook een stuk rustiger aan. Maar er zitten wel wat leuke nummers tussen deze zoals "Save You", "Hail Hail" en je hebt ook de oh zo toffe animatieclip van "Do the evolution".

Er kwam hierna wat meer variate in Backspacer (2009) en Lightning Bolt (2013). Twee albums die heel verschillend zijn van de sound die we normaal van Pearl Jam gewend zijn. Vooral Backspacer voelt veel meer upbeat in vele nummers. Je merkt ook dat de spirit er wat meer in lijkt te zitten.
Ook al is het niet helemaal PJ in sound, deze wat meer recente albums staan best goed op eigen voeten. En dat komt denk ik ook meer doordachte teksten en de goede variatie die het brengt in de geschiedenis van PJ albums.

Hiernaast zijn er nog vele b-sides en veel los materiaal. Zoals bijvoorbeeld Merkinball (1995) en Lost Dogs (2003). Er valt genoeg te verzamelen.

Eddie Vedder begon ook al aan soloprojecten waarbij voornamelijk de ukelele goed in de smaak viel. Zo heeft hij bijvoorbeeld ook gewerkt aan soundtrack de film "Into the wild"
Ook is hij altijd erg uitgesproken over zijn politieke mening wat heel verschillend door zijn fans wordt opgevangen. Met een meer anti-Trump getint album in zicht is het nog de vraag hoe deze ontvangen zal worden door de muziekindustrie en de fanbase onderling.


https://www.youtube.com/watch?v=FdgJl1AIsto

https://www.youtube.com/watch?v=84zCxQYTMy0

https://www.youtube.com/watch?v=3Hy8n98Gtrs

https://www.youtube.com/watch?v=aDaOgu2CQtI




 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.209
3.030
Als ik tegen dan op het terrein ben, kom ik ook wel een kijkje nemen bij de meeting!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.414
6.090
Lijkt mij een goed tijdstip voor de meeting ja! Ik wil zeker ook Isaac Gracie zien dus ik ben sowieso op het terrein, even kijken wat de rest van de groep doet en hoe die dag loopt. Misschien nog wat opties:
- zaterdag, tussen 19.00 en 20.00 een hapje eten samen? Ik heb in ieder geval tussen MGMT en Jack White niet zoveel te doen, behalve van een afstandje Jack Johnson bekijken...
- zondag, 14.00 of 16.00? Ik vind het zelf in ieder geval niet heel erg Novastar/Post Malone en/of Kaleo/George Ezra te skippen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Dus vrijdag 14:10 bij middelste bar mainstage (zie afbeelding).
Aanwezig:
@joslittel
@visdave34
@mattman
@Black Lies
@Yannick
en ikzelf natuurlijk.

Mogelijk:
@paddy
@Dr. Hannibal

Veel plezier jongens!! Goed initiatief!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.224
10.649
Top, ik ben erbij! Graag een uitgebreide beschrijving van alle outfits. Het zal bij mij of een Rock am Ring of een Graspop shirt worden, ga ik even over nadenken.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Top, ik ben erbij! Graag een uitgebreide beschrijving van alle outfits. Het zal bij mij of een Rock am Ring of een Graspop shirt worden, ga ik even over nadenken.

Uit ervaring zou ik zeggen dat het slim is om zo'n bordje te pakken bij de Humo/Krant stand en daar een mooie Festileaks verwijzing op schrijft.
Ik kan me nog herinneren een paar jaar geleden dat ik een Elmo shirt zocht en toen een ander groepje aansprak die ook op de aanwezen plek aan het chillen waren.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Uit ervaring zou ik zeggen dat het slim is om zo’n bordje te pakken bij de Humo/Krant stand en daar een mooie Festileaks verwijzing op schrijft.
Ik kan me nog herinneren een paar jaar geleden dat ik een Elmo shirt zocht en toen een ander groepje aansprak die ook op de aanwezen plek aan het chillen waren.

Haha dat Elmo shirt was ik :lol: Als ik dan al op het festivalterrein ben kom ik ook wel even langs
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Met Florence + The Machine in maart volgend jaar kennen we de eerste potentiële headliner alweer vermoed ik, toch?

Merci voor het tekstje @omniversal, ben de laatste dagen bezig geweest met Pearl Jam wat beter te leren kennen. Dit helpt al een eind vooruit want ik kijk niet zo graag naar meest recente setlists.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.007
271
Met Florence + The Machine in maart volgend jaar kennen we de eerste potentiële headliner alweer vermoed ik, toch?
Als LiveNation 1 ding geleerd heeft uit editie 2016 is het dat Florence and The Machine geen headliner is.
Maar dat ze er zullen staan denk ik ook wel...
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Merci voor het tekstje @omniversal, ben de laatste dagen bezig geweest met Pearl Jam wat beter te leren kennen. Dit helpt al een eind vooruit want ik kijk niet zo graag naar meest recente setlists.

Al is Pearl Jam wel dé band bij uitstek wat betreft elke avond hun setlist helemaal omgooien!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Yannick wrote:
Met Florence + The Machine in maart volgend jaar kennen we de eerste potentiële headliner alweer vermoed ik, toch?


Als LiveNation 1 ding geleerd heeft uit editie 2016 is het dat Florence and The Machine geen headliner is.
Maar dat ze er zullen staan denk ik ook wel…

Op een jaar tijd kan een radiohitje of 2 meer, veel veranderen natuurlijk. Al zie ik het liever ook niet gebeuren.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.717
2.384
Yannick wrote:
Met Florence + The Machine in maart volgend jaar kennen we de eerste potentiële headliner alweer vermoed ik, toch?


Als LiveNation 1 ding geleerd heeft uit editie 2016 is het dat Florence and The Machine geen headliner is.
Maar dat ze er zullen staan denk ik ook wel…

Mits een goede co-headliner denk ik dat Live Nation haar wel terug als headliner boekt hoor.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.066
8.707
Voel trouwens heel weinig roering rond die nieuwe muziek van Florence. Kan misschien ook aan mij liggen hoor. Koffiedik kijken natuurlijk, maar zie ze eerder 'kleiner' dan groter worden vanaf nu.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Voel trouwens heel weinig roering rond die nieuwe muziek van Florence. Kan misschien ook aan mij liggen hoor. Koffiedik kijken natuurlijk, maar zie ze eerder ‘kleiner’ dan groter worden vanaf nu.
Hunger is toch een dikke single hoor. Florence past volgens mij wel in een soort dag zoals ze The Killers dit jaar hebben gedaan, valt te zien volgens mij hoe snel ze het Sportpaleis kan uitverkopen maar ik zie veel hype rondom me voor dit nieuwe album eigenlijk. Ze is minstens co-headliner en intussen toch een graag geziene gast op de weide. Volgens mij kwam die lage opkomst toen vooral om het feit dat ze het jaar ervoor nog maar had gespeeld en veel mensen waarschijnlijk niet de nood voelden om een kaartje te kopen speciaal voor haar (en lol Macklemore) die dag.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.066
8.707
mattman wrote:
Voel trouwens heel weinig roering rond die nieuwe muziek van Florence. Kan misschien ook aan mij liggen hoor. Koffiedik kijken natuurlijk, maar zie ze eerder ‘kleiner’ dan groter worden vanaf nu.

Hunger is toch een dikke single hoor. Florence past volgens mij wel in een soort dag zoals ze The Killers dit jaar hebben gedaan, valt te zien volgens mij hoe snel ze het Sportpaleis kan uitverkopen maar ik zie veel hype rondom me voor dit nieuwe album eigenlijk. Ze is minstens co-headliner en intussen toch een graag geziene gast op de weide. Volgens mij kwam die lage opkomst toen vooral om het feit dat ze het jaar ervoor nog maar had gespeeld en veel mensen waarschijnlijk niet de nood voelden om een kaartje te kopen speciaal voor haar (en lol Macklemore) die dag.

Ah oké. Ik vind Hunger echt zo'n nummer dat ze precies al 5 keer gemaakt heeft. Beetje 13-in-een-dozijn Florence. Was best fan van haar hoor, maar het wordt tijd dat ze eens voor een andere sound kiest. En ook live ben ik haar een beetje beu na haar ondertussen al 4 keer op dezelfde Werchterse wei gezien te hebben (10-12-15-16). Vind het niet zo'n spannende naam gewoon. Maar heb sowieso niet het gevoel dat er veel spannends in de horizon lonkt, qua headliners in 2019 (Metallica, Mumford & Sons, Florence, Muse, Rammstein en Editors zijn allemaal echt wel de usual suspects). Nog vroeg natuurlijk, maar misschien is het al eens tijd voor een 'RW 2019 topic'. ;-)
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Florence + The Machine als headliner zit ik dus echt niet op te wachten aub. Vind het echt geen zak aan en was in 2016 ook erg blij met Skunk Anansie die in de tent tegelijkertijd stond.

Over de meeting, misschien kom ik ook wel maar kan niks beloven. Ben met een grote groep mee dus laat het er een beetje vanaf hangen.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Geen idee hoe ik hier een video post, maar dat filmpje van vandaag op Facebook van RW, toont al een mooi inkijkje van het terrein en de nieuwe Barn! Can’t wait als ik dat zo zie. Weersvoorspelling wordt met de dag beter :)
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken