Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

In de krant staan de cijfers over de nieuwe Barn:

-115 meter lang
-60 meter breed
-6.900m²
-20.000 personen
-Een U-vormige tribune ipv de 2 staantribunes die er vorig jaar stonden.

Ook veel aandacht voor de verluchting in deze tent! Bovendien ook een stukje over The Slope: 'In de buurt van The Slope komt er ook een grote openluchtarena.' Geen idee of het hier gewoon gaat over het stuk voor het podium (openluchtarena = mogelijks tribunes?) of we ons aan nog iets speciaals mogen verwachten.
Voor de geïnteresseerden, hier een link naar het artikel: https://www.hln.be/de-krant/werchter-pakt-uit-met-grootste-feesttent-ooit-in-ons-land-schuur-zo-straf-als-sportpaleis~a6429281/

En over het weer: liever 23 graden met soms een bui dan het weer dat we deze week krijgen...

Het is hier nogal rustig zo 10 dagen voor Werchter van start gaat! Daarom nog even de mededeling dat Gorillaz gisteren live hun nieuwe album hebben voorgesteld in Japan. Na de eerste luisterbeurt klinkt het echt goed en de visuals zijn weer geweldig. Eerste keer Gorillaz en ik kijk er echt naar uit, wordt een dik feestje denk ik!

<iframe src="https://www.youtube.com/embed/uoA0NPoo__I" style="margin: 1em auto; height: 537.75px;" allowfullscreen="" width="100%" height="286" frameborder="0"></iframe>

Lake Zurich is heeeeerlijk!

Ik ga combi en overnacht thuis (kan er zelfs met de fiets heen als ik wil). Dus een regenbuitje mag van mij gerust!
Liever nu dan op andere festivals waar ik wel op de camping lig (egoïst tot in de kist).

Bon wel onwijs veel zin in! Gaat een pracht editie worden!
Waar ik het meest naar uitkijk:
1. Pearl jam
2. Eels
3. Gorillaz
4. Albert hammond Jr.
5. Alice In Chains

Joe wrote:
In de krant staan de cijfers over de nieuwe Barn:

-115 meter lang
-60 meter breed
-6.900m²
-20.000 personen
-Een U-vormige tribune ipv de 2 staantribunes die er vorig jaar stonden.

Ook veel aandacht voor de verluchting in deze tent! Bovendien ook een stukje over The Slope: ‘In de buurt van The Slope komt er ook een grote openluchtarena.’ Geen idee of het hier gewoon gaat over het stuk voor het podium (openluchtarena = mogelijks tribunes?) of we ons aan nog iets speciaals mogen verwachten.
Voor de geïnteresseerden, hier een link naar het artikel: https://www.hln.be/de-krant/werchter-pakt-uit-met-grootste-feesttent-ooit-in-ons-land-schuur-zo-straf-als-sportpaleis~a6429281/

En over het weer: liever 23 graden met soms een bui dan het weer dat we deze week krijgen…

Interessant! Zullen ze in die area misschien België laten zien (naast de schermen op The Hive)? Aparte area zodat voetbalfans een beetje gescheiden zijn van de muziekfans. En het moet de artiest op The Slope niet in de weg zitten, aangezien het in de buurt is van The Slope. Dat verklaard mogelijk het gat in de programmering op zaterdag ook.

Ben ook wel erg benieuwd naar die nieuwe Barn, het klinkt veelbelovend.
Het aftellen kan langzaam gaan beginnen. Heel veel zin in!
Vond het overigens wel erg jammer dat Susanne Sundfør niet komt. Enige troost was wel dat ik daar een clash had. Nu kan ik rustig naar The Last Internationale.

En hier de eerder genoemde Steven Wilson setlist op Hellfest. Ik teken ervoor, maar ik ben bang dat wij op ons mainstream festival toch iets meer mainstream (lees: To The Bone) nummers gaan krijgen. Al geeft deze set wel goede hoop, en dromen is nooit weg!

Absoluut, graag een op een op Werchter. Als ik mag kiezen wel graag The Raven (..) als afsluiter.

@Aike, ik zie dat er een uur tussen Vince Staples en QOTSA zit,
ik zou willen adviseren om Vince staples niet te missen, was de vetste show op LL vorig jaar en Best Kept Secret 2 weken geleden.
In Club C met het enthousiasme van het Werchter publiek, dit ga je niet snel meer meemaken.
Daarna een beetje taktich invoegen en je hebt een prima plek voor main stage!

De nieuwe van Nine Inch Nails maakt mij trouwens erg blij zeg. Hard en toch sfeervol. En zonder compromissen. De setlists die ze spelen zijn ook niet de meest crowd pleasende, al sijpelen er steeds meer bekendere dingen in zoals Hand That Feeds, Copy Of A, Only, Head Like A Hole en Hurt. Zie ook dat ze Bowie en Gary Numan al coverden.

Oh, en ze spelen Reptile! Perfecte track.

Thijs wrote:
Het is hier nogal rustig zo 10 dagen voor Werchter van start gaat! Daarom nog even de mededeling dat Gorillaz gisteren live hun nieuwe album hebben voorgesteld in Japan. Na de eerste luisterbeurt klinkt het echt goed en de visuals zijn weer geweldig. Eerste keer Gorillaz en ik kijk er echt naar uit, wordt een dik feestje denk ik!

<iframe src=”https://www.youtube.com/embed/uoA0NPoo__I” style=”margin: 1em auto; height: 537.75px;” allowfullscreen=”” width=”100%” height=”286″ frameborder=”0″></iframe>

Lake Zurich is heeeeerlijk!

En daarmee gepaard gaand ook heel goed nieuws: op de nieuwe 'The Now Now Tour' spelen ze slechts twee of drie nummers meer van de vorige plaat Humanz, toch écht wel een minder album voor mij.

Na de gezellige meeting met Dr. Hannibal op GMM lijkt het ons leuk om er ook eentje te plannen voor Werchter. Maar de grote vraag is, wanneer??? Volgens mij is er zelden tot nooit ergens een leeg moment in onze schema's. Wie durft een voorstel te doen?

Na de gezellige meeting met Dr. Hannibal op GMM lijkt het ons leuk om er ook eentje te plannen voor Werchter. Maar de grote vraag is, wanneer??? Volgens mij is er zelden tot nooit ergens een leeg moment in onze schema’s. Wie durft een voorstel te doen?
Vrijdag na Isaac Gracie bij The Slope?
Of zondag na Albert Hammond?

Joslittel wrote:
Na de gezellige meeting met Dr. Hannibal op GMM lijkt het ons leuk om er ook eentje te plannen voor Werchter. Maar de grote vraag is, wanneer??? Volgens mij is er zelden tot nooit ergens een leeg moment in onze schema’s. Wie durft een voorstel te doen?

Of zondag na Albert Hammond?

I'm in! Voor mij zou die vrijdag het best passen, in ieder geval. Kan wat mij betreft zelfs tijdens The Kooks/First Aid Kit. Maar denk dat hier misschien wel volk naartoe gaat?

Zondag ook prima, maar ik denk dat we op de vierde dag minder snel op het terrein zullen zijn?

visdave34 wrote:

Joslittel wrote:

I’m in! Voor mij zou die vrijdag het best passen, in ieder geval. Kan wat mij betreft zelfs tijdens The Kooks/First Aid Kit. Maar denk dat hier misschien wel volk naartoe gaat?

Zondag ook prima, maar ik denk dat we op de vierde dag minder snel op het terrein zullen zijn?
Ik ga wel proberen om elke dag op tijd op het terrein te zijn. Maar vrijdag is wel het leukste, wellicht dat je elkaar daarna nog random tegen komt. Tijdens Air Traffic of The Kooks ergens achterop het veld (of dichtbij de bar) vind ik ook prima.

Op de vrijdag kan ik er ook wel bij zijn denk ik, not sure. Maar ik ben er alleen vrijdag dus de andere dagen sws niet.

Vrijdag na Isaac Gracie is inderdaad een goed plan. Zo droevig wordt ik niet van het missen van Air Traffic (of van achterin het veld bekijken). De afgelopen jaren was links naast de ingang (als je binnenkomt links) een houten biercafe, zullen we daarvoor afspreken? Krijgen we Air Traffic nog een beetje mee tenminste. Leuk dat we met zoveel kunnen zijn!

M'n looproute wordt waarschijnlijk deze..;
Rival Sons > Gang Of Youths > Kali Uchis > Steven Wilson > The Vaccines / BRMCC > Alice In Chains > Vince Staples > QOTSA > Vince Staples
Dermot Kennedy > Isaac Gracie > Air Traffic? > Wolf Alice > The Kooks / First Aid Kit > Curtis Harding > Angus & Julia Stone > CHVRCHES > Ben Howard > London Grammar > Anderson .Paak > The Killers
Millionaire > Angèle > The Breeders > Stikstof > MGMT > Jorja Smith > Fleet Foxes > Jack White > Flight Facilities > Pearl Jam
Albert Hammond Jr > Post Malone > Sigrid > Kaleo > IDLES > David Byrne > Noel Gallagher > Nick Cave > Arctic Monkeys

Er zitten wel enkele gaatjes in of punten waar ik blijf staan in een tent voor de volgende act, vind de voorstellen van na Albert Hammond Jr en na Isaac Gracie wel goed. Ook tijdens IDLES, al snap ik wel (ikzelf ook) dat er mensen zullen zijn die een goede plek willen voor Byrne.

Vrijdag na Isaac Gracie is inderdaad een goed plan. Zo droevig wordt ik niet van het missen van Air Traffic (of van achterin het veld bekijken). De afgelopen jaren was links naast de ingang (als je binnenkomt links) een houten biercafe, zullen we daarvoor afspreken? Krijgen we Air Traffic nog een beetje mee tenminste. Leuk dat we met zoveel kunnen zijn!

Je bedoelt de Apero?

Na Isaac Gracie ben ik nog op de camping denk ik.
Is later op de dag nog een optie? Bv om 17:15 uur?

Users who are viewing this thread