Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Pearl Jam zou vanavond optreden in Londen, maar moet het concert in de O2 Arena noodgedwongen annuleren door een ziek bandlid. Leadzanger Eddie Vedder is zijn stem kwijt, laat de band op Twitter weten. De zanger moet zijn stem de komende dagen laten rusten. Op zaterdag 7 juli staat Pearl Jam als headliner op de affiche van Rock Werchter. Op dit moment lijkt dat concert nog niet in gevaar te komen.

Ook camping A1 is helemaal uitverkocht!
https://www.facebook.com/198877614226819/photos/a.201998573914723.1073741829.198877614226819/224161728365074/?type=3&theater

+De tickets voor C3 zijn ook niet meer beschikbaar via ticketmaster!

35745606_1750142451746098_6984596767329222656_n.jpg

Vandaag deze interessante poster gevonden op de universiteit! Redelijk duidelijk gericht naar het jongere publiek. Ook een gewone poster (die ik mogelijks gestolen heb) gevonden met de hele line-up.

Vandaag deze interessante poster gevonden op de universiteit! Redelijk duidelijk gericht naar het jongere publiek. Ook een gewone poster (die ik mogelijks gestolen heb) gevonden met de hele line-up.

Wat een ruk line-up als je het zo neerzet zeg

Susanne Sundfør weg, Glints in.

Domper dit. Susanne Sundfør was een van mijn absolute must-sees dit jaar (nu vind ik op zaterdag wel echt niet veel om naar te gaan kijken).

Ik snap de vervangingen dit jaar wel niet zo goed, buiten Millionaire toch wel echt 2 'zwakke' vervangingen die geen goed alternatief vormen voor de weggevallen acts.

Waardeloze vervanging dit. Die moet écht wel betalen om er te mogen spelen volgens mij.

Maar goed, met The Last Internationale dat tegelijkertijd speelt is er een prima alternatief voor 'de rockers'.

Dat is jammer ja. Na het afzeggen van BKS had ik wel gehoopt haar op RW te gaan zien. Iemand gehoord of gelezen wat de reden van de annulering is?

En wat is Glints? Nooit van gehoord...

Dat is jammer ja. Na het afzeggen van BKS had ik wel gehoopt haar op RW te gaan zien. Iemand gehoord of gelezen wat de reden van de annulering is?

En wat is Glints? Nooit van gehoord…
Bagger...

Ondertussen al de 3de Belgische vervanger... Ik heb altijd veel respect gehad voor de vervangingen die Werchter kon regelen, zelfs als er weinig tijd over was (zie Foo Fighters en vorig jaar kregen we plotseling nog Slowdive!), maar dit is toch redelijk teleurstellend.

Weer zo'n puur marketing based, overhyped productje van Stu Bru zonder ook maar enige back catalogus. Volgend jaar kan iedereen die op Stu Bru een hitje scoort op Werchter komen staan (Ah nee, wacht. Dat was vorig jaar ook al zo). Triestig, qua vervangingen blijft het, behalve Millionaire, vrij pover dit jaar.

Ken geen van 2. Maakt voor mij dus niet veel uit.
Sowieso een dagske vol main stage.

Vraagje over optreden van Pearl Jam.

Ik zie dat ze ”maar” 2 uur mogen spelen op Rock Werchter (in de ziggo stonden ze 3 uur) en aangezien ze vaak +/- 15 min te laat zijn blijft er al niet veel tijd meer over (voor Pearl Jams doen) denken jullie dat ze gewoon door spelen na 01.00 uur? Of gaat dat echt niet gebeuren? Ze spelen volgens mij ook echt bijna altijd ruim langer dan 2 uur.

in de ziggo speelden ze beide dagen 2 uur en 20 min.
op pinkpop speelden ze 2 uur en 10 min.
op werchter staan ze voor 2 uur op,hopen dat ze op tijd beginnen,misschien mogen ze een kwartiertje uitlopen,dan hebben we nagenoeg een volledig concert!

Ik zit zelf ook aan de universiteit en deze affiche spreekt mij net wel aan. Ik snap dus wel dat Rock Werchter het festival op deze manier voorstelt. Ik ga met name donderdag voor Vince Staples, Kali Uchis en Little Simz. De rest kan me minder boeien.

Overigens kwam ik vandaag weer voorbij het festivalpark en het leek alsof de Barn niet alleen groter geworden was, maar ook een nieuw uiterlijk gekregen had (niet meer de planken aan de voorkant, maar doeken zoals deze boven de ingang hangen.)

Nog 12 dagen!
Enorm veel zin in, mijn 10de keer dit jaar..
Vorig jaar had ik gewerkt achter de schermen omdat het programma me niet helemaal aansprak, al kan dat echt niet gezegd worden over dit jaar: wauw!
Omdat ik vorig jaar gewerkt heb achter de schermen en nooit de hoofdingang heb moeten nemen, hoe verloopt de stroom voor een bandje?
Ik weet op dat de camping nooit een probleem is, we liggen op 'The Hive' en komen meestal pas donderdag aan om 15u00 en vinden altijd voldoende plaats.
Ik weet dat het vorig jaar al een stuk langer duurde voor binnen te geraken op het terrein door de hogere veiligheid.
Werchter zal Werchter zijn, dus het zal altijd wel goed geregeld zijn.. maar als je dan gisteren de beelden zag van Graspop! Hoe kan zoiets?
Dus hoelang schuif je donderdagmiddag aan voor je combi-bandje!?

Users who are viewing this thread