Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/burgemeester-rotselaar-over-treinstaking-tijdens-rock-werchter-schandalig~a014fcda/

Vreselijk moest het weer van dat zijn. Vorig jaar viel het denk ik al bij al nog mee omdat Werchter op een hoop sympathie kon rekenen van mensen die niet gingen staken bij de Lijn en NMBS.. Is het dit jaar misschien weer hetzelfde riedeltje..
Overigens lees ik dat de data die zijn ingediend de 6e (vrijdags) en 9e (maandags) zijn. Opzich had het erger kunnen zijn, maar wanneer iedereen van de campings naar huis wil is een staking van de treinen wel het laatste waar je na ee weekend Werchter aan wilt denken.

Hoi, ik ga dit jaar voor het eerst naar Rock Werchter, en ik heb er al behoorlijk zin in! Maar ik heb wel wat praktische vragen, want ik weet nie hoe het met de campings werkt etc.
Ik kan donderdagmiddag pas aankomen, ik wil wel graag niet al te lang moeten zoeken naar een plekje, ik hou wel van een rumoerige camping waar wat te doen is, en hoe zit het mer de loopafstanden van de campings naarr het festivalterrein? Welke camping zou aan te raden zijn? En zijn er nog belangrijke/handige dingetjes die ik moet weten?

Voor de Steven Wilson fans. Ik zie dat hij volgend weekend ook op Hellfest staat met een set van een uur, dan weten we wat meer wat deze beste man in een uurtje kan stoppen. Kan me bijna niet voorstellen dat hij op Hellfest met Permanating aan komt zetten, op RW kan je daar nog wel mee wegkomen.

Voor de Steven Wilson fans. Ik zie dat hij volgend weekend ook op Hellfest staat met een set van een uur, dan weten we wat meer wat deze beste man in een uurtje kan stoppen. Kan me bijna niet voorstellen dat hij op Hellfest met Permanating aan komt zetten, op RW kan je daar nog wel mee wegkomen.

Hij heeft al aangekondigd dat hij op Hellfest een aangepaste setlist zal spelen, zonder Permanating!

Joslittel wrote:

Hij heeft al aangekondigd dat hij op Hellfest een aangepaste setlist zal spelen, zonder Permanating!

Heb je daar een bron bij? Kan die aankondiging zo snel niet vinden online. Niet dat ik je niet geloof hoor, maar ik ben meer benieuwd via welke kanalen dit soort informatie naar buiten komt en of er meer te leren valt :)

En over Permanating, hij roept juist overal dat hij het zo lollig vindt mannen met baarden en Opeth shirts te zien discodansen op dat nummer. Hellfest lijkt mij de ideale locatie daarvoor!

Was net even aan het snuffelen in de Werchter app en kwam goed nieuws tegen! Dit jaar een tweede Apero, bij de North West Walls. Goede zaak, Apero was snel uitgegroeid tot een favoriete locatie.

Was net even aan het snuffelen in de Werchter app en kwam goed nieuws tegen! Dit jaar een tweede Apero, bij de North West Walls. Goede zaak, Apero was snel uitgegroeid tot een favoriete locatie.

goed nieuws inderdaad. Heb er vorig jaar veel vertoefd

Joslittel wrote:

Waar vond je dat? Worden het er echt twee? Ik had eigenlijk begrepen dat ie alleen verplaatst werd naar de NWW. Zou wel top zijn als dat een extra Apero wordt en die bij de Barn ook gewoon blijft.

Bert wrote:

Joslittel wrote:

Waar vond je dat? Worden het er echt twee? Ik had eigenlijk begrepen dat ie alleen verplaatst werd naar de NWW. Zou wel top zijn als dat een extra Apero wordt en die bij de Barn ook gewoon blijft.
Ook op de site: "Apero
Waar: Wegens groot succes nu met extra vestiging! Je vindt Apero naast The Barn en bij North West Walls.

Wat: Er staat geen uur op gezellig borrelen met vrienden. Geniet in Apero van special beers (oa. Karmeliet, Goose IPA en 312, Julius, Kwak…), wijn, cava en veel lekker fris. Maak je Apero ervaring compleet met een sharing plate van The Butcher. Enjoy! Beide Apero’s zijn elke festivaldag open van 12u tot 22u."

raakt RW toch nog uitverkocht?

low ticket warning ⚠️ There’s no time to waste if you want in for the full four-day Rock Werchter experience! The last full festival tickets are on sale now from http://www.rockwerchter.be . Get yours before it’s too late…

Zou zo stilaan wel mogen gebeuren ja.

Dan toch weer bijna 90.000 man op dat terrein.

Joe wrote:
Zou zo stilaan wel mogen gebeuren ja.

Dan toch weer bijna 90.000 man op dat terrein.

Hoop dat ze goed naar Pinkpop kijken en het terrein niet te vol laten lopen. Beetje beweegvrijheid is wel zo fijn.

Is al jaren dezelfde aantallen. Zal wel meevallen.

Zelfs uitverkochte dagen op Werchter zijn goed te doen vind ik. Er is altijd wel ergens een plekje waar het rustiger is en ik denk dat ik in mijn 3 edities nog nooit langer dan 5min heb moeten aanschuiven voor drinken.

Als er evenveel volk wordt toegelaten als de afgelopen jaren denk ik dat het wel eens wat 'ruimer' kan aanvoelen door dat extra podium. Dat zorgt er voor dat er op meerdere plekken concentraties zijn van volk waardoor de overige plekken minder druk zullen voelen. En er zijn nu ook bijna altijd 2 optredens bezig terwijl dit vroeger enkel het geval was als de main stage bezig was. Ik hoop dat dit ervoor zorgt dat het tussen de podia wat minder koppenlopen aanvoelt. Maar kan natuurlijk ook zijn dat ze gewoon meer mensen toelaten...

Wat mij opvalt aan de organisatie van Rock Werchter, is het feit dat ze goed evalueren en kritiekpunten snel aanpakken:
- The Barn te klein? Grotere Barn
- Behoefte aan ‘kleinere’ acts? 4e stage erbij
- Druk op de looproutes? 4e stage erbij voor meer spreiding
- Apero populair en druk? Een tweede Apero
- Flinke wateroverlast? Drainage aanleggen
- Gebrek aan schaduw? Extra bomen aanplanten
- Behoefte aan meer vermaak naast de acts? North West Walls area verder ontwikkelen. Wat een verschil met de eerste editie daar in 2014 en nu.

Natuurlijk zijn een aantal zaken ook jaren geleden besloten inzake het landschapsplan van het park, zodat het park de rest van het jaar ook mooi is. Maar reken maar dat Live Nation dikke vinger in de pap heeft.

Users who are viewing this thread