Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.007
271
Heb dat ‘marktje’ altijd een vreemd stukje gevonden. Veel te duur ook.
Zonder iemand te kwetsen ofzo maar Werchter had de laatste jaren ook alleen maar miserie met die kraampjes....
plus nu meer merch van werchter zelf te koop (zonnebrillen, petjes, handdoeken etc)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Moest België vanavond winnen spelen ze de kwartfinale de vrijdag van Werchter om 20u00. Dat overlapt lichtjes met oa. Snow Patrol en Franz Ferdinand.

Beide wel bands waar veel mensen iets hebben van 'wel tof maar niet wauw' denk ik persoonlijk? Dus zou wel wat triest kunnen zijn qua opkomst.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
mattman wrote:
Heb dat ‘marktje’ altijd een vreemd stukje gevonden. Veel te duur ook.

Zonder iemand te kwetsen ofzo maar Werchter had de laatste jaren ook alleen maar miserie met die kraampjes….
plus nu meer merch van werchter zelf te koop (zonnebrillen, petjes, handdoeken etc)

Ach, wij gingen er vaak wel even kijken. Een shirtje voor de kindjes kopen enzo. Maar een paar jaar terug kreeg 1 van onze groep ruzie met zo’n stalletjeeigenaar (vals beschuldigd van diefstal). Escaleerde vrij snel tot een vechtpartij, doordat die verkoper niet wilde praten maar meteen klappen uitdeelde. Sindsdien waren we wel een beetje klaar met die hoek.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.414
6.090
Moest België vanavond winnen spelen ze de kwartfinale de vrijdag van Werchter om 20u00. Dat overlapt lichtjes met oa. Snow Patrol en Franz Ferdinand.

Beide wel bands waar veel mensen iets hebben van ‘wel tof maar niet wauw’ denk ik persoonlijk? Dus zou wel wat triest kunnen zijn qua opkomst.

Snow Patrol herinner ik mij op de sociale media wel veel enthousiasme voor hoor, en het zijn sowieso allebei geliefde festivalbands. Heb er persoonlijk ook niet zo heel veel mee, maar ik denk dat ze genoeg volk trekken hoor. Maar ja, ik kan mij sowieso moeilijk voorstellen dat je voetbal op een scherm verkiest boven live muziek. Dus misschien heb ik niet de meest realistische inschatting.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
Moest België vanavond winnen spelen ze de kwartfinale de vrijdag van Werchter om 20u00. Dat overlapt lichtjes met oa. Snow Patrol en Franz Ferdinand.

Beide wel bands waar veel mensen iets hebben van ‘wel tof maar niet wauw’ denk ik persoonlijk? Dus zou wel wat triest kunnen zijn qua opkomst.
Snow Patrol laat mij koud maar na de eerste helft ga ik wel naar de Franz denk ik.
Kwartfinales en Rock Werchter brengt toch ongeluk.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.992
565
Moest België vanavond winnen spelen ze de kwartfinale de vrijdag van Werchter om 20u00. Dat overlapt lichtjes met oa. Snow Patrol en Franz Ferdinand.

Beide wel bands waar veel mensen iets hebben van ‘wel tof maar niet wauw’ denk ik persoonlijk? Dus zou wel wat triest kunnen zijn qua opkomst.
Komt niet zo slecht uit, dan is de Barn tijdens Ben Howard en KlubC tijdens Franz Ferdinand tenminste goed te betreden. Twijfelde vooral over die laatste of de KlubC wel groot genoeg zou zijn, maar dat zal nu wel lukken.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.225
10.650
Inderdaad. Laat de Belgen maar lekker wat anders doen op dat moment. Heb ik in ieder geval de ruimte om te doen waarvoor ik naar een festival ga, goede optredens checken! Verwacht veel van Ben Howard en Snow Patrol en Franz Ferdinand leuk jeugdsentiment.
 

Dieter1617899756

Playlistbediener
4 jun 2017
10
0
Net het filmpje gezien van het nieuwe podium 'The Slope'.
Wat ik me onmiddellijk afvroeg: hoe geraakt het materiaal en de artiesten ongestoord op dat podium?
Het lijkt wel door het publiek, gezien er niet echt een backstage/afgesloten deel te zijn om zoals op de 3 andere podia.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
Het materiaal zullen ze s ochtends wel klaar leggen, maar zo te zien moeten de artiesten inderdaad over het terrein naar the slope toe.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
Alice in chains
Donderdag, main 17:40 - 18:40 uur

Opgericht in het Seattle van 1987. Dan weet je eigenlijk meteen wat voor soort muziek Alice in Chains maakt: grunge! Een mix van noiserock, punk en heavy metal. Alice in Chains was samen met Nirvana, Pearl Jam en Soundgarden de belangrijkste vertegenwoordigers van de grunge. Ten opzichte van Nirvana en Pearl Jam bleef Alice in Chains meer underground.

Gedurende zijn carrière worstelde zanger Layne Staley met een ernstige drugsverslaving, wat uiteindelijk leidde tot zijn dood in april 2002 aan een overdosis heroïne en cocaïne.
Al eerder in 1993, vlak na het uitkomen van hun succesvolste album ‘dirt’, had Mike Star de band al verlaten vanwege drugsproblemen. Star overleed in 2011 aan zijn drugsverslaving.

De groep kwam in 2005 weer samen en deed voor de Tsunami slachtoffers een benefietoptreden met verschillende zangers. Vervolgens maakte de band een doorstart en kreeg zij versterking van een nieuwe leadzanger, William DuVall. DuVall klinkt qua zang hetzelfde als Staley, terwijl die toch een typische zang heeft. De toer in 2010 ter promotie van hun nieuwe album bracht ze al eerder naar Rock Werchter. In augustus van dit jaar komt weer een album uit, die ze naar de Belgische wei brengt.
Hun grootste hits stammen uit het begin van de jaren negentig, de hoogtijdagen van de grunge: “man in the box”, “them bones”, “would?” en “rooster”.

https://m.youtube.com/watch?v=OM4mVGJkp6A

https://m.youtube.com/watch?v=3DzjytmOXIY

https://m.youtube.com/watch?v=Prs439_rGwY
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Zo te lezen is het logistiek ook niet top op Werchter:
https://www.hln.be/showbizz/muziek/festivals-en-concerten/ed-sheeran-was-fenomenaal-maar-op-de-wei-was-toch-niet-alles-rozengeur-en-maneschijn~a8caa30fc/

Hopelijk is het dit weekend beter. Andere jaren was het in ieder geval niet zo’n puinhoop op het festivalterrein, zoals hierboven geschetst. Iemand ervaring mee dat een afzonderlijk evenement verschilt van Rock Werchter? Anders vrees ik er toch een beetje voor.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.225
10.650
Heerlijke band, wordt mijn eerste keer live en kijk er naaruit. Ben wel benieuwd hoe rauw hun optreden nog is, of het nog echt vlamt.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
Zo te lezen is het logistiek ook niet top op Werchter:
https://www.hln.be/showbizz/muziek/festivals-en-concerten/ed-sheeran-was-fenomenaal-maar-op-de-wei-was-toch-niet-alles-rozengeur-en-maneschijn~a8caa30fc/

Hopelijk is het dit weekend beter. Andere jaren was het in ieder geval niet zo’n puinhoop op het festivalterrein, zoals hierboven geschetst. Iemand ervaring mee dat een afzonderlijk evenement verschilt van Rock Werchter? Anders vrees ik er toch een beetje voor.

Op Rock Werchter zelf zijn de rijen een stuk minder, zeker als je even kijkt waar het minder druk is. Het terrein is dan ook groter met meer dranktentjes.
De bomen gaan we dit jaar inderdaad wel missen.
Gratis drinkwater is ook altijd op meerdere plekken te vinden.
Geluidskwaliteit is op RW eigenlijk altijd wel prima. De keer dat ik naar Boutique ging ook.
De parking is anders. Was nu denk ik op camping A1. Tijdens RW dus beter geregeld.

PS: het voetbalprobleem lijkt zich vanzelf op te lossen.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
903
315
Ik las op de site van Humo dat Ed Sheeran zijn eigen geluidstechnici mee had genomen en geen gebruik wilde maken van de medewerkers van Werchter. Dus dat is een oorzaak voor het slechte geluid.

En ik zie het bij Rock Werchter qua logistiek iets positiever in. De stroom van bezoekers is iets meer gespreid en veel bonnen zijn al van tevoren gekocht, dus dan hoef je alleen het printje te laten zien en krijg je je bonnen. En er zijn twee of drie punten waar je drinkwater kan krijgen.

Ik heb er in ieder geval zin in !
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
“Er is altijd gratis drinkwater verkrijgbaar in het Festivalpark. Kraantjes met drinkwater bevinden zich aan alle sanitaire blokken.”
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
903
315
Dan ben ik denk ik in de war met Pukkelpop. Daar werd niet alles bestempeld als drinkwater.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken