Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.255
4.410
Heeft iemand ervaring met vanaf Utrecht (Hilversum) met de trein naar Werchter reizen? Hoe zou ik dit het best kunnen doen? En hoe lang duurt het ongeveer?

Treinkaartje naar Leuven (kan via Roosendaal of Maastricht). Rijden verschillende soorten, van de Thalys, intercity tot stoptreinen. Vanaf Leuven rijden er pendelbussen naar the Hive / A1. Wat ik hoor, rijden die bussen vrij regelmatig.
Je hoeft maar een ticket te kopen tot het eerste station over de grens, mits je je gratis treinticket download (vervoer in België dus gratis).
 

Bert

Support act
14 nov 2014
875
814
Baas wrote:
Heeft iemand ervaring met vanaf Utrecht (Hilversum) met de trein naar Werchter reizen? Hoe zou ik dit het best kunnen doen? En hoe lang duurt het ongeveer?

Treinkaartje naar Leuven (kan via Roosendaal of Maastricht). Rijden verschillende soorten, van de Thalys, intercity tot stoptreinen. Vanaf Leuven rijden er pendelbussen naar the Hive / A1. Wat ik hoor, rijden die bussen vrij regelmatig.
Je hoeft maar een ticket te kopen tot het eerste station over de grens, mits je je gratis treinticket download (vervoer in België dus gratis).

als aanvulling check de site nsinternationaal, tik in Utrecht Leuven en je weet het schema, meest waarschijnlijke is dat je via Rotterdam gaat, dan overstapt naar de trein naar Brussel, bij Mechelen er uit en dan de trein naar Leuven In dit geval ga je via Breda de Grens over en is het eerste Belgische station Noorderkempen. Deze plaats vul je dan in bij het downloaden van je gratis België vervoer . reistijd 2.30 uur

 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.177
1.201
http://www.dansendeberen.be/2018/06/30/david-byrne-gent-jazz-beste-show-van-het-jaar-geen-zever/

De verwachtingen komen nog wat hoger te liggen...
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Paddy wrote:

Baas wrote:
Heeft iemand ervaring met vanaf Utrecht (Hilversum) met de trein naar Werchter reizen? Hoe zou ik dit het best kunnen doen? En hoe lang duurt het ongeveer?


Treinkaartje naar Leuven (kan via Roosendaal of Maastricht). Rijden verschillende soorten, van de Thalys, intercity tot stoptreinen. Vanaf Leuven rijden er pendelbussen naar the Hive / A1. Wat ik hoor, rijden die bussen vrij regelmatig.
Je hoeft maar een ticket te kopen tot het eerste station over de grens, mits je je gratis treinticket download (vervoer in België dus gratis).

als aanvulling check de site nsinternationaal, tik in Utrecht Leuven en je weet het schema, meest waarschijnlijke is dat je via Rotterdam gaat, dan overstapt naar de trein naar Brussel, bij Mechelen er uit en dan de trein naar Leuven In dit geval ga je via Breda de Grens over en is het eerste Belgische station Noorderkempen. Deze plaats vul je dan in bij het downloaden van je gratis België vervoer . reistijd 2.30 uur

Bedankt, allebei!
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Ik geloof wel dat de treinen staken volgende week, en dat die tickets dus niet bruikbaar zijn
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.616
679
Het ziet er qua weer warm en benauwd uit. Veel plezier en succes. Goed smeren en veel water drinken.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Is het zeker dat de treinen staken? Hoe moet ik dan in hemelsnaam op het terrein komen namelijk? Ik heb geen rijbewijs, dus het zal wel met openbaar vervoer moeten.
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Is het zeker dat de treinen staken? Hoe moet ik dan in hemelsnaam op het terrein komen namelijk? Ik heb geen rijbewijs, dus het zal wel met openbaar vervoer moeten.

Ik had hetzelfde probleem, heb voorzorgsmaatregelen genomen en de auto gereserveerd in ieder geval. Nergens ook duidelijk iets over te vinden...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.235
8.929
Over 3 dagen vertrek ik richting Leuven, dus de weersvoorspelling begint wel relevanter en juister te worden.

En man, wat gaat het een warme Werchter worden. 4 dagen rond de 28 graden, géén regen. Gelukkig gaan we die temperaturen tegen die tijd wat gewoon zijn. :wink:

Goed smeren indeed.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.060
2.163
Is het zeker dat de treinen staken? Hoe moet ik dan in hemelsnaam op het terrein komen namelijk? Ik heb geen rijbewijs, dus het zal wel met openbaar vervoer moeten.
Ik zou zeggen, hou de sociale media van Rock Werchter in de gate. In geval van treinstaking melden die daar wel wat rond.
Dacht wel dat de staking tijdens Rock Werchter was afgeslagen.
 

Dweezzill

Campingartiest
25 feb 2017
50
14
Is het zeker dat de treinen staken? Hoe moet ik dan in hemelsnaam op het terrein komen namelijk? Ik heb geen rijbewijs, dus het zal wel met openbaar vervoer moeten.

Gaat over een stakingsaanzegging. Dus is nog niet zeker dat er effectief gestaakt gaat worden

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/06/29/nieuwe-stakingsaanzegging-bij-het-spoor-astb-wil-werk-neerlegge/
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.237
3.112
Baas wrote:
Is het zeker dat de treinen staken? Hoe moet ik dan in hemelsnaam op het terrein komen namelijk? Ik heb geen rijbewijs, dus het zal wel met openbaar vervoer moeten.

Gaat over een stakingsaanzegging. Dus is nog niet zeker dat er effectief gestaakt gaat worden

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/06/29/nieuwe-stakingsaanzegging-bij-het-spoor-astb-wil-werk-neerlegge/

Ik zie niet in waarom stakingsaanvragen voor 10-14 juli relevant zijn voor Werchter. Voor zover ik weet is er geen enkele staking in de periode 4-9 juli dus we zullen er allemaal wel zonder problemen geraken :)
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Dweezzill wrote:

Baas wrote:
Is het zeker dat de treinen staken? Hoe moet ik dan in hemelsnaam op het terrein komen namelijk? Ik heb geen rijbewijs, dus het zal wel met openbaar vervoer moeten.


Gaat over een stakingsaanzegging. Dus is nog niet zeker dat er effectief gestaakt gaat worden

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/06/29/nieuwe-stakingsaanzegging-bij-het-spoor-astb-wil-werk-neerlegge/

Ik zie niet in waarom stakingsaanvragen voor 10-14 juli relevant zijn voor Werchter. Voor zover ik weet is er geen enkele staking in de periode 4-9 juli dus we zullen er allemaal wel zonder problemen geraken
1f642.svg

Ah dat is top, hoop dat het klopt en excuses voor misverstand ;)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.496
6.296
Er was eerder wel degelijk sprake van treinstakingen op 4 en 9 juli, daar heeft nog een artikel over op Festileaks gestaan. Burgemeester helemaal boos enzo. Maar die stakingsaanzeggingen zijn volgens mij inmiddels afgewezen. Dus komt hopelijk allemaal goed...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.374
11.026
Aan de 3voor12 recensies over DTRH te zien zijn alle RW acts die daar stonden in topvorm, beloofd een schitterend weekend te worden. Door de vele lovende reacties op David Byrne ben ik toch weer gaan twijfelen. Had al lang de keuze gemaakt om naar Eels te gaan, maar kan ik deze unieke show van Byrne missen? Gaat echt een last minute call worden zondag.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.235
8.929
https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2018/Down-the-rabbit-hole-2018/Top-25.html

Cave heeft weer aardig huisgehouden op DTRH. Show van het jaar. Als ik twitter moet geloven heeft die weer veel zieltjes bij gewonnen. :) Denk dat de 'statische' show van AM een redelijk koude douche kan worden na dit.

Ook leuk dat 3voor12 David Byrne op nummer 2 zette. Die zondag wordt genieten man. Maar dat wisten we al.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Het viel me op dat die kraampjes met zonnebrillen, hoedjes, tattoo's en andere rommel helemaal achteraan bij de slope niet meer op de kaart staan. Gedeelte was voorgaande jaren al telkens kleiner maar nu helemaal weg dus (tenminste kan me vaag herinneren dat ze er vorig jaar nog wel stonden). Ben er zelf niet rouwig om, meer ruimte voor leuke eettentjes :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.235
8.929
Heb dat 'marktje' altijd een vreemd stukje gevonden. Veel te duur ook.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken