Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

danny1617899896

Campingartiest
11 jan 2018
89
0
Yannick wrote:

Rock Torhout wrote:
Net aangekondigd voor de AB in Brussel. Wat een ontzettend kleine zaal voor een naam als Beck, daar schrik ik wel van.


Voor €50 mag het al wat zijn, jezus wat een prijs..

Weezer (an At The Drive-In denk ik ook) was duurder!

En die waren beiden in no time uitverkocht!
Weezer's laatste passage in België was al van 16 jaar geleden en At the drive in was een reünie tour en hun eerste concert ooit in België. Dan is het wel wat aannemelijker dat het snel was uitverkocht aan die prijzen. Niet dat Beck nu een typetje Editors is dat elk jaar wel ergens te bewonderen is.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Dat zeg ik omdat ik altijd het idee had dat je naar de AB kon voor 30 à 40 euro, ongeacht de artiest. Ik heb al verschillende optredens in die zaal gedaan (vaak ook van grotere bands) en eigenlijk nooit meer dan 40 euro betaald. Maar misschien zit ’t in mijn hoofd, geen idee.

Ik denk dat ik normaal ook zelden boven de €30 ga voor pakweg Rise Against, Frank Turner, Dinosaur Jr,...

Maar Weezer was de eerste show in België in meer dan 15 jaar en komen sowieso niet zo vaak meer naar Europa. En At The Drive-In was de eerste Belgische rëunie show. Dus als die er nu weer zouden staan (zeker die laatste gaat die prijs ook wel wat gezakt zijn denk ik).



neracroft wrote:
Eens kijken of ik deze week beter doe
Tame Impala – Alice In Chains – Angus & Julia Stone – The Kills – Tom Misch

The Kills stonden er vorig jaar als package deal met de Foo’s en Tom Misch heeft z’n AB show nog niet uitverkocht.

Jack Johnson – Alice In Chains – St. Vincent – MGMT – Cardi B – Nothing But Thieves

RW is niet zo vies van herhalingen. En wat die 'heeft zijn show nog niet uitverkocht' ik denk dat dat vooral met echt grote namen is dat we daar rekening mee moeten houden. Maar bon ik zeg ook maar zoiets, bestudeer het niet echt hoor :)
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
Verwacht inderdaad vrijdag weer pakketje met wat middelgrote en kleinere namen. Doe maar iets als Franz Ferdinand / MGMT / St. Vincent / Marmozets / Parcels.
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Ik verwacht: Rex Orange County, Greta van Fleet, Wolf Alice, st. Vincent en Nothing But Thieves in de lichting van vrijdag
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.271
1.344
Weet er iemand welke dag The Prodigy speelt op We are Electric in Nederland? Dit is de sleutel om te weten of ze nog kans maken om de vrijdag op Rock Werchter te staan.
 

simtje

Playlistbediener
27 jan 2018
40
0
Weet er iemand welke dag The Prodigy speelt op We are Electric in Nederland? Dit is de sleutel om te weten of ze nog kans maken om de vrijdag op Rock Werchter te staan.

Nog niet geweten
Ze staan 3 festivals in die periode zonder juiste datum
Ik blijf gokken op vrijdag 6, zouden dan iedere 2 dagen spelen.
Fingers crossed!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.264
6.757
Weet er iemand welke dag The Prodigy speelt op We are Electric in Nederland? Dit is de sleutel om te weten of ze nog kans maken om de vrijdag op Rock Werchter te staan.
Wat als ze nu is op TW Classic staan achter Editors? Denk niet dat er voor The Prodigy nog echt veel plaats is op RW sinds die al ver achter hun prime time zijn (is cru gezegd, I know), kunnen misschien ook op Dour eindigen (alhoewel met The Chemical Brothers hebben ze al een flinke dance-headliner..) of een dag op de Lokerse Feesten met wat acts die aansluiten op hun stijl..
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
202
24
Voor vrijdag dan maar iets; Run The Jewels mag van mij zeker doorkomen uit Finland, dus doe mij maar:

MGMT - St. Vincent - Run The Jewels - The Breeders - iets harder (bvb. Alice in Chains / Gojira) - iets veel te commercieel (bvb. James Bay)

 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.517
4.849
Everyknight wrote:
Weet er iemand welke dag The Prodigy speelt op We are Electric in Nederland? Dit is de sleutel om te weten of ze nog kans maken om de vrijdag op Rock Werchter te staan.

Wat als ze nu is op TW Classic staan achter Editors? Denk niet dat er voor The Prodigy nog echt veel plaats is op RW sinds die al ver achter hun prime time zijn (is cru gezegd, I know), kunnen misschien ook op Dour eindigen (alhoewel met The Chemical Brothers hebben ze al een flinke dance-headliner..) of een dag op de Lokerse Feesten met wat acts die aansluiten op hun stijl..

Daar staat OATW toch al?
Dat the Prodigy over hun hoogtepunt heen zijn, is btw wel waar. Of RW dat weerhoudt om ze niet te boeken?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.517
4.849
Ff in de war. Dan zou dat kunnen. Al vind ik editors een logische afsluiter van zo’n dag. Editors en the Prodigy niet echt een logische combi.
 

frans

Nieuw lid
18 jan 2018
3
0
Is er nog een kans op Paolo Nutini voor de 2018 editie of nieuws dat hij gaat touren dat iemand weet?
 

arpee

Nieuw lid
1 feb 2018
3
0
The National is in Europa aan het touren deze zomer. Verder staat Interpol op zaterdag 7 juli in Engeland bij The Cure te spelen. Ik hoop dat deze 2 bands aan de vrijdag worden toegevoegd.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.140
785
The National is in Europa aan het touren deze zomer. Verder staat Interpol op zaterdag 7 juli in Engeland bij The Cure te spelen. Ik hoop dat deze 2 bands aan de vrijdag worden toegevoegd.
Kans op The National is heel klein. Het door Aaron Dessner en Bon Iver's Justin Vernon (die dus ook niet zullen komen) georganiseerde Eaux Claires festival in de US vindt in hetzelfde weekend plaats.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.685
670
O.a. Wolfmother, Amy MacDonald, Mando Diao, Milky Chance, The Subways naar Deichbrand in Duitsland (19-22 juli). Weer wat kanshebbers erbij.
Niet echt relevante namen meer, dus weet niet of dit wel door zou komen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.699
6.893
O.a. Wolfmother, Amy MacDonald, Mando Diao, Milky Chance, The Subways naar Deichbrand in Duitsland (19-22 juli). Weer wat kanshebbers erbij.
Niet echt relevante namen meer, dus weet niet of dit wel door zou komen.

Wolfmother zou wel erg fijn zijn!
 

arpee

Nieuw lid
1 feb 2018
3
0
arpee wrote:
The National is in Europa aan het touren deze zomer. Verder staat Interpol op zaterdag 7 juli in Engeland bij The Cure te spelen. Ik hoop dat deze 2 bands aan de vrijdag worden toegevoegd.

Kans op The National is heel klein. Het door Aaron Dessner en Bon Iver’s Justin Vernon (die dus ook niet zullen komen) georganiseerde Eaux Claires festival in de US vindt in hetzelfde weekend plaats.

Ah, dat wist ik niet. Thanks voor dit feitje, ook weer een illusie armer.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.807
12.526
Jaaaa, Wolfmother erg graag! Prima naam voor de mainstage op een zonnige middag.

Verder stond Milky Chance er vorig jaar al, de rest is inderdaad weinig relevant.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken