Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

krisclpjamim

Playlistbediener
8 dec 2017
21
0
Ik hoop op wat stevige bands, genre Royal Blood, Alice in Chains, Stone sour, Prophets of Rage, etc would ne nice wel!
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Gisteravond weer naar mijn Playlist van Steven Wilson geluisterd, over een maandje staat hij in de Afas Live. Man, wat zou dat een mooie toevoeging zijn voor The Barn, kom op Werchter, verras me!
Absoluut, ik ga ze ook zien in de AB volgende maand. Daar kijk ik wel enorm naar uit. Steven Wilson is trouwens geen onbekende voor Werchter, met Porcupine Tree stond hij er enkele jaren terug (en dat was écht een geniale show zeg), dus wie weet.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Stone Sour heeft reeds vele datums maar nog geen Belgische! Ook geen club show. Het verbaast me. Graspop is ver rond en er zou niets bijzonders meer bijkomen. Of houden ze toch nog wat achter de hand?

Ook ik hoop vandaag op wat stevigere bands! Nu Mastodon lijkt uitgesloten komt er op mijn wensenlijstje wel Wolfmother bij.
Mijn gok van vandaag: St. Vincent - MGMT - Alice In Chains - Portugal. The Man.
Mijn hoop van vandaag: Stone Sour, Alice In Chains, Gojira en Wolfmother.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.342
9.069
Gokje: 6 namen uit dit rijtje. :)

Jack Johnson, MGMT, St. Vincent, Cardi B, Arsenal, Franz Ferdinand, The Breeders, Migos, Run The Jewels, Liam Gallagher en Alice In Chains

 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.296
4.464
Jack Johnson speelt 5 en 6 juli in de UK, en 8 juli in Nederland. Zou de 7de dus nog kunnen, maar waarschijnlijk staat hij dus niet op RW.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.342
9.069
Jack Johnson speelt 5 en 6 juli in de UK, en 8 juli in Nederland. Zou de 7de dus nog kunnen, maar waarschijnlijk staat hij dus niet op RW.

Ik zou het niet erg vinden. Is wel een heel typische voor RW om te boeken. En Johnson is wel een kloeke surfdude die 4 avonden gitaar spelen wel aan lijkt te kunnen. Soit: van mij hoeft het niet.

Alice In Chains en Cardi B ook niet, trouwens. Die eerste vond ik de vorige keer op RW een beetje aan de saaie kant en die tweede gaat ongetwijfeld een te hoge (KlubC) spot innemen met nog te weinig op haar palmares.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.532
6.417
Joslittel wrote:
Gisteravond weer naar mijn Playlist van Steven Wilson geluisterd, over een maandje staat hij in de Afas Live. Man, wat zou dat een mooie toevoeging zijn voor The Barn, kom op Werchter, verras me!

Absoluut, ik ga ze ook zien in de AB volgende maand. Daar kijk ik wel enorm naar uit. Steven Wilson is trouwens geen onbekende voor Werchter, met Porcupine Tree stond hij er enkele jaren terug (en dat was écht een geniale show zeg), dus wie weet.

Ik sluit mij volledig bij deze wens aan! Ik heb tot nu toe alleen een festival aankondiging voor Hellfest gezien van hem, dus ik hoop dat Werchter daarbij mag komen. Hij lijkt alleszins in de buurt te zijn.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Die vrijdag zal wel zeker een sterke naam nodig hebben, want London Grammar en Snow Patrol gaan 't hem niet doen. The killers met nog een sub/co-headliner is volgens mij meer plausibel, maar gezien een zwak verkopend Sportpaleis is de vraag dan maar of dat voldoende is om die vrijdag te dragen. Rolling Stones zou dat natuurlijk wel makkelijk kunnen, maar ik denk dat het gewoon op vlak van budget niet kan.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.532
6.417
Ik ben wel benieuwd hoe het met dat budget zit eigenlijk. Als men eigenlijk Metallica voor de vrijdag had willen boeken zal er nog wel een flinke smak geld over zijn, niet?
 

krisclpjamim

Playlistbediener
8 dec 2017
21
0
Ik ben wel benieuwd hoe het met dat budget zit eigenlijk. Als men eigenlijk Metallica voor de vrijdag had willen boeken zal er nog wel een flinke smak geld over zijn, niet?

Voor mij mag er nog wel eens gebeld worden met Metallica en heel lief vragen of ze toch écht niet alstublieft willen komen haha :)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.711
1.245
Als qua headliner het volgende kan:
2016: Florence & The Machine
2015: Lenny Kravitz + The Prodigy

Dan kan zeker The Killers ook wel. Er is totaal geen zonde aan een 'minder sterke' dag. Je moet een festival in zijn totaliteit bekijken.

Als je als bovenkant QOTSA - Gorillaz - Pearl Jam - Jack White - ARctic Monkeys - Nick Cave - The Killers kan aanbieden op 4 dagen is het gewoon sterk!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.422
653
Paddy wrote:
Jack Johnson speelt 5 en 6 juli in de UK, en 8 juli in Nederland. Zou de 7de dus nog kunnen, maar waarschijnlijk staat hij dus niet op RW.

Ik zou het niet erg vinden. Is wel een heel typische voor RW om te boeken. En Johnson is wel een kloeke surfdude die 4 avonden gitaar spelen wel aan lijkt te kunnen. Soit: van mij hoeft het niet.

Alice In Chains en Cardi B ook niet, trouwens. Die eerste vond ik de vorige keer op RW een beetje aan de saaie kant en die tweede gaat ongetwijfeld een te hoge (KlubC) spot innemen met nog te weinig op haar palmares.

Ik snap eigenlijk niet goed dat iedereen Cardi B verwacht/vreest. Is voor mij een te verwachten naam op Les Ardentes, gezien hun boekingen de voorbije jaren.
 

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
Als je de Stones wil hebben zal je flink moeten betalen. Ik verwacht niet dat Werchter 4-6 miljoen heeft liggen voor 1 band. Daarnaast touren ze (itt 2014) met een nieuw, eigen, podium. Het lijkt mij niet waarschijnlijk voor Werchter. Voor TW Classic zou het een optie zijn.
 

simtje

Playlistbediener
27 jan 2018
40
0
Als je de Stones wil hebben zal je flink moeten betalen. Ik verwacht niet dat Werchter 4-6 miljoen heeft liggen voor 1 band. Daarnaast touren ze (itt 2014) met een nieuw, eigen, podium. Het lijkt mij niet waarschijnlijk voor Werchter. Voor TW Classic zou het een optie zijn.

Het podium is van StageCo, zelfde podiumbouwer als Werchter. Ligt ook op een scheet van elkaar.
Maar desalniettemin verwacht ik nu ook niet dat ze ook geen eens RS gaan kunnen/willen betalen...
Als je ziet welke bands er nu al geboekt staan.
Hun toer zou ook maar ergens naar het einde van de zomer zijn als ik me niet vergis.
Ofwel een "tryout".

Maar ik blijf toch hopen op The Prodigy.

Straks hopelijk Stone Sour, Alice in Chains en At the drive in...
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.711
1.245
Straks hopelijk Stone Sour, Alice in Chains en At the drive in…

ALS die al alle 3 komen (wat ik ook hoop) dan gaat dat nooit in 1 pakketje zijn. Ze proberen die pakketjes wat te verdelen dat er voor ieder wat wils is.

Nine Inch Nails - het stevigere werk
The Script - het zeemzoete softrock
Anderson Paak - Pitchfork favorietjes / hiphop / funk / soul (moeilijk te plaatsen)
David Byrne - bekend figuur
Kaleo - radiohitjes
Petit Biscuit - dance

bijvoorbeeld.
 

simtje

Playlistbediener
27 jan 2018
40
0
simtje wrote:
Straks hopelijk Stone Sour, Alice in Chains en At the drive in…

ALS die al alle 3 komen (wat ik ook hoop) dan gaat dat nooit in 1 pakketje zijn. Ze proberen die pakketjes wat te verdelen dat er voor ieder wat wils is.

bijvoorbeeld.

I know...
waarschijnlijk XX of Killers, Nothing but thieves en St Vincent dus...
maar laat ons toch blijven hopen op die 3 kleppers!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken