Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Rockafeller

Campingartiest
24 okt 2016
78
34
Qua 'zwaardere' namen op RW mogen Mastodon definitief schrappen. Ze touren in US (met Primus) tot 7 juli. Zondag 8 juli op RW lijkt me dan onbestaande. Spijtig.

27540046_10156195463202948_4207964475809107272_n.jpg
 

Rockafeller

Campingartiest
24 okt 2016
78
34
EddieVerder wrote:
O.a. Wolfmother, Amy MacDonald, Mando Diao, Milky Chance, The Subways naar Deichbrand in Duitsland (19-22 juli). Weer wat kanshebbers erbij.
Niet echt relevante namen meer, dus weet niet of dit wel door zou komen.

Wolfmother zou wel erg fijn zijn!

27072650_10155940052567667_7995231903810927643_n.jpg


De volledige affiche van DEICHBRAND. Mogen er inderdaad heel wat in Werchter passeren eerst. (Wolfmother, The Killers, The Hives, ...)
 

korneel

Playlistbediener
12 mrt 2015
10
0
Is Bastille nog een kanshebber? Hebben nog niet op werchter gestaan met hun laatste album.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
Phoenix krijgt Vorst niet uitverkocht en het concert wordt verplaatst naar de AB, das ook niet positief :lol:
(of properder gezegd; wijziging in het tour schema)
 

Rockafeller

Campingartiest
24 okt 2016
78
34
Even enkele pagina's terug gelezen en een overzichtje wat de mogelijke headliners voor RW nog betreft niet echt gevonden. Bij deze;

1. THE WAR ON DRUGS -> NIET MOGELIJK
Het klopt als ik zeg dat The War On Drugs zeker niet op Werchter zal spelen? Ze zijn heel juli in US, en wat EU betreft maken ze meer en meer data bekend die rond PKP liggen. (of is dit oud nieuws? :D )

2. THE XX -> WEL MOGELIJK
The Xx is tot nu toe in hun aangekondigde tourschema nog beschikbaar tijdens het volledige RW-weekend. Ze zijn zowel voor RW als er na in Europa al geboekt op festivals.

3. THE KILLERS -> WEL MOGELIJK
Ook The Killers zijn rond RW in Europa. Hun schema is echter al goed gevuld al is er wel een gaatje op de vrijdag van RW.

4. EMINEM -> NIET MOGELIJK
Eminem zit in juli in Europa maar heeft op zowel vrijdag als zaterdag van RW al een andere show gepland. Lijkt me onbestaande dat hij donderdag of zondag nog wordt toegevoegd.

5. MUSE -> WEL MOGELIJK
Muse kondigden een raar tourschema aan. Ze maken in Juni ongeveer 3 keer de overstap van USA naar EU en terug. Echt een lijn trekken wat een grote EU- of USA tour betreft lukt dus niet. Daarnaast kondigden ze nog geen enkel optreden aan na 23 juni (Lissabon, Portugal). Onzeker maar daarom niet onmogelijk.

6. BASTILLE -> WEL MOGELIJK
Bastille zit zowel voor als na RW in Europa en werden al aangekondigd voor enkele festivals die doorgaans wat namen gemeen hebben met RW. Het is ook al van 2014 geleden dat we hen nog op RW zagen. Ze werden al aangekondigd voor Sziget en dat zit dan weer iets meer in de PKP-periode, maar daar stonden ze vorig jaar.

7. FLORENCE & THE MACHINE -> WEL MOGELIJK
Ze lieten horen wel enkele keren in Europa te spelen deze zomer maar geen grote Tour. Zo kondigde Melt! (Duitsland, 13-15 juli) hen al aan. Is RW één van die weinige Europese kansen? In 2016 speelden ze er voor de laatste keer.

8. EDITORS -> WEL MOGELIJK
Samen met KoL de 'huisband' van RW. Ze komen met nieuw materiaal dus voor de Schuer een uitgelezen kans ze (nog maar eens) te programmeren. Als absolute headliner lijkt me dat gewaagd. Op zaterdag staan ze al in UK met The Cure.



Nog opties?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.130
2.324
Phoenix krijgt Vorst niet uitverkocht en het concert wordt verplaatst naar de AB, das ook niet positief ?
(of properder gezegd; wijziging in het tour schema)

Wel positief voor de fans, nu staan ze in de beste concertzaal in België.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.194
1.218
Even enkele pagina’s terug gelezen en een overzichtje wat de mogelijke headliners voor RW nog betreft niet echt gevonden. Bij deze;

1. THE WAR ON DRUGS -> NIET MOGELIJK
Het klopt als ik zeg dat The War On Drugs zeker niet op Werchter zal spelen? Ze zijn heel juli in US, en wat EU betreft maken ze meer en meer data bekend die rond PKP liggen. (of is dit oud nieuws?
1f600.svg
)

2. THE XX -> WEL MOGELIJK
The Xx is tot nu toe in hun aangekondigde tourschema nog beschikbaar tijdens het volledige RW-weekend. Ze zijn zowel voor RW als er na in Europa al geboekt op festivals.

3. THE KILLERS -> WEL MOGELIJK
Ook The Killers zijn rond RW in Europa. Hun schema is echter al goed gevuld al is er wel een gaatje op de vrijdag van RW.

4. EMINEM -> NIET MOGELIJK
Eminem zit in juli in Europa maar heeft op zowel vrijdag als zaterdag van RW al een andere show gepland. Lijkt me onbestaande dat hij donderdag of zondag nog wordt toegevoegd.

5. MUSE -> WEL MOGELIJK
Muse kondigden een raar tourschema aan. Ze maken in Juni ongeveer 3 keer de overstap van USA naar EU en terug. Echt een lijn trekken wat een grote EU- of USA tour betreft lukt dus niet. Daarnaast kondigden ze nog geen enkel optreden aan na 23 juni (Lissabon, Portugal). Onzeker maar daarom niet onmogelijk.

6. BASTILLE -> WEL MOGELIJK
Bastille zit zowel voor als na RW in Europa en werden al aangekondigd voor enkele festivals die doorgaans wat namen gemeen hebben met RW. Het is ook al van 2014 geleden dat we hen nog op RW zagen. Ze werden al aangekondigd voor Sziget en dat zit dan weer iets meer in de PKP-periode, maar daar stonden ze vorig jaar.

7. FLORENCE & THE MACHINE -> WEL MOGELIJK
Ze lieten horen wel enkele keren in Europa te spelen deze zomer maar geen grote Tour. Zo kondigde Melt! (Duitsland, 13-15 juli) hen al aan. Is RW één van die weinige Europese kansen? In 2016 speelden ze er voor de laatste keer.

8. EDITORS -> WEL MOGELIJK
Samen met KoL de ‘huisband’ van RW. Ze komen met nieuw materiaal dus voor de Schuer een uitgelezen kans ze (nog maar eens) te programmeren. Als absolute headliner lijkt me dat gewaagd. Op zaterdag staan ze al in UK met The Cure.

Nog opties?

Jamiroquai en The Prodigy, maar deze eerder als eventuele afsluitende act na de hoofdheadliner.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Erg opvallend....onder andere Dua Lipa en Lil Pump aangekondigd voor Tomorrowland 2018. Dus ook aantal live optredens i.p.v. alleen dance.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.458
6.884
Een van de leukste dingen om te doen, pakketje van werchter voorspellen.

Tame impala - MGMT - alice in chains - zara larsson - wolf alice - cardi b - protomartyr
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.463
11.441
Eens kijken of ik er eens wat meer goed kan hebben:

The xx - Noel Gallager - Mgmt - Migos - Marzomets (of zoiets)

St.Vincent op de reservebank voor morgen.
 

willem1617899896

Campingartiest
21 jan 2018
84
14
8. EDITORS -> WEL MOGELIJK
Samen met KoL de ‘huisband’ van RW. Ze komen met nieuw materiaal dus voor de Schuer een uitgelezen kans ze (nog maar eens) te programmeren. Als absolute headliner lijkt me dat gewaagd. Op zaterdag staan ze al in UK met The Cure.

Tom Smith heeft letterlijk op StuBru gezegd dat ze niet op Rock Werchter zullen staan dit jaar, maar ze gaan wel nog iets anders doen in België (ik dacht Werchter Classic volgens iemand op dat forum). Voor de rest mooi overzicht.

Ik gok voor morgen op:
St.Vincent - Angus & Julia Stone - Portugal The Man - YungBlud - Franz Ferdinand
 

xa4-melis

Nieuw lid
31 jan 2018
4
0
Goeieavond iedereen! Bedankt voor alle moeite, een jaarlijks wederkerend genot om te lezen, waar ik nu ook zelf aan wil deelnemen. Zou lcd soundsystem geen mogelijkheid zijn? Staat 20 juni in Portugal en heeft een fantastisch nieuw album uit! Wel vrij grote naam uiteraard..
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.130
2.324
Erg opvallend….onder andere Dua Lipa en Lil Pump aangekondigd voor Tomorrowland 2018. Dus ook aantal live optredens i.p.v. alleen dance.
We kunnen het enkel maar toejuichen dat Tomorrowland zulke acts "afsnoept".
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.341
6.557
- - - - - Reminder - - - - -

Het Rock Werchter VoorSpel 2018
Over 3 weken sluit de deelname, vandaag is misschien een mooie kans om mee te doen.
Bijvoorbeeld om nog voor 16 uur vanmiddag die namen nog noemen die je in je hoofd hebt... ;)
Dit jaar mag je – in tegenstelling tot vorige jaren – minimaal 20 en maximaal 40 artiesten noemen in één versnelde ronde. Het VoorSpel eindigt op vrijdag 23 februari om 15:55 uur. Dat zijn: 20/40 artiesten voor de rest van het programma.

https://forum.festileaks.com/forums/topic/het-rock-werchter-voorspel-2018/
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.463
11.441
Gisteravond weer naar mijn Playlist van Steven Wilson geluisterd, over een maandje staat hij in de Afas Live. Man, wat zou dat een mooie toevoeging zijn voor The Barn, kom op Werchter, verras me!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken