Even enkele pagina’s terug gelezen en een overzichtje wat de mogelijke headliners voor RW nog betreft niet echt gevonden. Bij deze;
1. THE WAR ON DRUGS -> NIET MOGELIJK
Het klopt als ik zeg dat The War On Drugs zeker niet op Werchter zal spelen? Ze zijn heel juli in US, en wat EU betreft maken ze meer en meer data bekend die rond PKP liggen. (of is dit oud nieuws?
)
2. THE XX -> WEL MOGELIJK
The Xx is tot nu toe in hun aangekondigde tourschema nog beschikbaar tijdens het volledige RW-weekend. Ze zijn zowel voor RW als er na in Europa al geboekt op festivals.
3. THE KILLERS -> WEL MOGELIJK
Ook The Killers zijn rond RW in Europa. Hun schema is echter al goed gevuld al is er wel een gaatje op de vrijdag van RW.
4. EMINEM -> NIET MOGELIJK
Eminem zit in juli in Europa maar heeft op zowel vrijdag als zaterdag van RW al een andere show gepland. Lijkt me onbestaande dat hij donderdag of zondag nog wordt toegevoegd.
5. MUSE -> WEL MOGELIJK
Muse kondigden een raar tourschema aan. Ze maken in Juni ongeveer 3 keer de overstap van USA naar EU en terug. Echt een lijn trekken wat een grote EU- of USA tour betreft lukt dus niet. Daarnaast kondigden ze nog geen enkel optreden aan na 23 juni (Lissabon, Portugal). Onzeker maar daarom niet onmogelijk.
6. BASTILLE -> WEL MOGELIJK
Bastille zit zowel voor als na RW in Europa en werden al aangekondigd voor enkele festivals die doorgaans wat namen gemeen hebben met RW. Het is ook al van 2014 geleden dat we hen nog op RW zagen. Ze werden al aangekondigd voor Sziget en dat zit dan weer iets meer in de PKP-periode, maar daar stonden ze vorig jaar.
7. FLORENCE & THE MACHINE -> WEL MOGELIJK
Ze lieten horen wel enkele keren in Europa te spelen deze zomer maar geen grote Tour. Zo kondigde Melt! (Duitsland, 13-15 juli) hen al aan. Is RW één van die weinige Europese kansen? In 2016 speelden ze er voor de laatste keer.
8. EDITORS -> WEL MOGELIJK
Samen met KoL de ‘huisband’ van RW. Ze komen met nieuw materiaal dus voor de Schuer een uitgelezen kans ze (nog maar eens) te programmeren. Als absolute headliner lijkt me dat gewaagd. Op zaterdag staan ze al in UK met The Cure.
Nog opties?