Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
NIN zal toch wel gewoon de Barn afsluiten en dus sowieso clashen met stukje Cave of eventueel AM of wat anders.
Slim gezien ook. Dan is die tent al afgebroken, midner opruimwerk :) Want die tent gaat eraan tijdens NIN, en iedereeen weet het.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.467
2.956
Hoeven ze ook geen brand meer te stichten na afloop. Ik blijf het volslagen idioot vinden dat er vorig jaar overal op het terrein na de laatste band brandjes werden gesticht. Zoiets had ik nog nooit meegemaakt...
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Hoeven ze ook geen brand meer te stichten na afloop. Ik blijf het volslagen idioot vinden dat er vorig jaar overal op het terrein na de laatste band brandjes werden gesticht. Zoiets had ik nog nooit meegemaakt…

Is elk jaar zo. Enorm idioot vind ik zelf ook hoor. Was de eerste keer ook aan het denken van huh waarom, maar ben er al aan gewend zelfs.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.288
6.478
Hoe meer ikk erover nadenk, hoe meer ik denk dat er zowel de vrijdag als de zondag nog een grote naam bijkomt. Een van die namen zal ongetwijfeld AM zijn. Die andere dag verwacht ik ook nog een naam van een slagje groter dan the killers. Anders hadden ze nooit QOTSA en Gorillaz op een dag gepropt. Ook dat GNR een late toevoeging aan Graspop was, die daardoor 1 dag extra duurt, doet mij dit vermoeden. Anders hadden ze die constructie ontweken en ze op Werchter gezet.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.660
1.180
Hoe meer ikk erover nadenk, hoe meer ik denk dat er zowel de vrijdag als de zondag nog een grote naam bijkomt. Een van die namen zal ongetwijfeld AM zijn. Die andere dag verwacht ik ook nog een naam van een slagje groter dan the killers. Anders hadden ze nooit QOTSA en Gorillaz op een dag gepropt. Ook dat GNR een late toevoeging aan Graspop was, die daardoor 1 dag extra duurt, doet mij dit vermoeden. Anders hadden ze die constructie ontweken en ze op Werchter gezet.

1) Wie zegt dat Guns 'n Roses een later toevoeging was?
2) Ik denk dat qua headliners het festival vaak moet "toegeven" aan de band welke dag ze spelen. En dat een festival maar moet nemen welke dag in het tourschema past. (zo had je op zaterdag Editors + Red Hot Chili Peppers die beide kunnen headlinen en zondag FLorence & The Machine die (no offence) voor mij nog niet kunnen headlinen.
3) Ik denk dat Werchter sowieso geen interesse had in Guns 'n Roses wegens vorig jaar op TW Classic. Een door deze te 'gunnen' aan Graspop hebben ze misschien andere hardere namen kunnen krijgen (Stone Sour, Deftones, Alice In Chains,...,)
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.008
3.693
Werchter heeft dit jaar gewoon een buitengewoon goed programma aan de bovenkant:
QOTSA - Gorillaz
Snow Patrol - The Killers - Dance Act?
Jack White - Pearl Jam
Nick Cave - Arctic Monkeys

Veel beter kun je het imo niet doen..
 

jarne

Support act
14 feb 2013
954
284
Werchter heeft dit jaar gewoon een buitengewoon goed programma aan de bovenkant:
QOTSA – Gorillaz
Snow Patrol – The Killers – Dance Act?
Jack White – Pearl Jam
Nick Cave – Arctic Monkeys

Veel beter kun je het imo niet doen..

wat dacht je van:
Imagine Dragons - Arcade Fire - Kings of Leon
Royal Blood - James Blake - Radiohead
Blink 182 - System of A Down - Linkin Park
Alt-J - Foo Fighters

vind ik persoonlijk veel leuker :) Maarja smaken verschillen eh :) dit jaar eerste jaar sinds ik ga dat ik niet instant tickets heb gekocht :)

Maar als morgen idd AM en Eminem worden aangekondigd zou ik wel content zijn en koop ik toch mn kaartje :)
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Die andere dag verwacht ik ook nog een naam van een slagje groter dan the killers. Anders hadden ze nooit QOTSA en Gorillaz op een dag gepropt. Ook dat GNR een late toevoeging aan Graspop was, die daardoor 1 dag extra duurt, doet mij dit vermoeden. Anders hadden ze die constructie ontweken en ze op Werchter gezet.
Je maakt de denkfout dat de organisaties van festivals vrij zouden zijn in het kiezen van de speeldatum van grote acts. Het is andersom. (Het management van) de grote act bepaalt op welke dag(en) ze beschikbaar zouden zijn voor een optreden in de Benelux. Best kans dus dat Queens Of The Stone Age en Gorillaz alleen op dezelfde datum beschikbaar waren voor Rock Werchter. Zo is er ook een goede kans dat Guns N' Roses alleen doordeweeks beschikbaar was voor een optreden in Vlaanderen.

Bovendien is het vrij logisch dat Graspop er een extra dag aan vastplakt voor GNR, aangezien dat (sinds de terugkeer van Slash en Duff) een hele dure band is. Nu krijgt het festival door de verkoop van duurdere vierdagentickets en speciale dagkaarten voor de donderdag flink wat extra geld binnen, terwijl ze op die vierde (halve) speeldag naast GNR maar een beperkt aantal extra acts aan het programma toevoegen. (Tot nu toe zijn er voor de dag van GNR slechts een stuk of tien bands aangekondigd en de line-up is volgens de organisatie nagenoeg compleet). Als GNR op een 'normale' driedaagse editie van Graspop had gestaan, was dat hoogstwaarschijnlijk gepaard gegaan met een sterke bezuiniging in de breedte wat betreft de rest van het programma, om toch uit de kosten te kunnen komen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.559
eloelo wrote:
Werchter heeft dit jaar gewoon een buitengewoon goed programma aan de bovenkant:
QOTSA – Gorillaz
Snow Patrol – The Killers – Dance Act?
Jack White – Pearl Jam
Nick Cave – Arctic Monkeys

Veel beter kun je het imo niet doen..

wat dacht je van:
Imagine Dragons – Arcade Fire – Kings of Leon
Royal Blood – James Blake – Radiohead
Blink 182 – System of A Down – Linkin Park
Alt-J – Foo Fighters

Zo fantastisch vind ik dit lijstje nu ook weer niet eigenlijk. Misschien was het wat overdonderend omdat die namen toen zo snel na elkaar kwamen maar achteraf bekeken vind ik het zelfs een van de mindere RW affiches sinds ik erheen ga in 2007.

Van Kings Of Leon, Alt-J, Imagine Dragons, Linkin Park en Blink 282 bovenaan de affiche was ik persoonlijk niet zo onder de indruk. Vooral de combinatie Radiohead + Arcade Fire + Foo Fighters scoorde punten. James Blake was ook maar een magere sub. En dan begin ik nog niet over die povere daginvulling.

Dan doen ze het dit jaar, tot nu toe, een pak beter. Elke dag ziet er voor mij aan de bovenkant een stuk beter uit dan diezelfde dag vorig jaar (ervan uitgaande dat ze Arctic Monkeys nog na Nick Cave gaan kunnen zetten). Behalve op vrijdag, waar we dus nog steeds geen headliner(s) voor kennen.
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Ik probeer deze avond kaarten te bestellen voor RW (combi+the hive) maar ze geven de hele tijd een foutmelding, heeft iemand dezelfde problemen of weet iemand waaraan het ligt?
 

Poulske

Playlistbediener
9 nov 2015
45
0
Ik probeer deze avond kaarten te bestellen voor RW (combi+the hive) maar ze geven de hele tijd een foutmelding, heeft iemand dezelfde problemen of weet iemand waaraan het ligt?
Heb je toevallig ABN Amro als bank, daar is namelijk op dit moment een storing.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.008
3.693
Morgen wordt gewoon Arctic Monkeys aangekondigd als zondag headliner/afsluiter. Klaar.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
954
284
Primavera heeft de line up al aangekondigd! AM, Bjork, The National, Nick Cave, Migos,... bij de grootste namen
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.559
Daar hebben ze gewoon Björk, Nick Cave &The Bad Seeds en The War On Drugs op 1 dagje. 8-O
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken