Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Mijn kaars voor NiN om 16u staat aan.

JA!

Nine Inch Nails! En David Byrne ook. Held. Wat een sterke zondag, mat Cave, NiN, David Byrne en Eels.

En Anderson Paak ook geweldig.

David Byrne, NIN en Kaleo vind ik geweldige namen.
The Script, Paak en Petit Biscuit zijn dan weer logische namen die publiek trekken
Voor de 2e week op rij een mooie worp dus.

Boh, wat een heerlijk rijtje. Iets zoals The Script was te verwachten natuurlijk, maar ben al blij dat het geen sub is(want er zijn al 2 co-headliners op de donderdag en vind niet echt dat je dan nog van een subheadliner kan spreken). Heel blij met Nine Inch Nails en Kaleo, benieuwd naar David Byrne en Anderson Paak, en ga Petit Biscuit eens uitvogelen wat het is.

Vrees wel enorm voor een Nick Cave - NIN clash op de zonder. Doe maar lekker Oscar & The Wolf dan als afsluiter en NIN in de barn tegelijkertijd. Dan weet ik waar ik te vinden ben.

Prima pakketje weer, hoop dat NIN op zondag na Nick Cave in de tent staat, dan heb ik een prima avondje. Goed bezig Werchter!

Ofwel zit NIN qua grootte tussen Nick Cave & Eels/David Byrne, ofwel is NIN even groot als Nick Cave. In dat laatste geval zou het best kunnen dat zij de Main afsluiten. Dat zou pas een knaller van een afsluiter zijn zeg ? Die zondag ziet er nu wel al heel degelijk uit zeg.

Oké lijstje.

DO: Gorillaz, QOTSA, The Script
VR: Snow Patrol, Anderson .Paak
ZA: Pearl Jam, Jack White, Fleet Foxes
ZO: Eels, Nick Cave, Nine Inch Nails, David Byrne, Kaleo

Dat zijn de hele goede en degelijke namen voor mij. Mag nog wel wat meer "heel goed" bijkomen. Tame Impala, Alice In Chains, Kasabian, Japandroids, FIDLAR, Real Estate, Biffy Clyro,... denk ik dan vooral!

Wel erg benieuwd hoe ze de zondag schematisch in elkaar gaan steken, want als het een beetje tegenzit gaan daar flinke clashes uitrollen :(

Wel erg benieuwd hoe ze de zondag schematisch in elkaar gaan steken, want als het een beetje tegenzit gaan daar flinke clashes uitrollen
1f641.svg
[/quote

Idd ja, of stel je voor dat NIN opeens in het daglicht speelt ofzo. Ze weten altijd wel een rare move te maken.

We kunnen weer over letterjes gaan bekvechten! Ik krijg even geen plaatje geupload maar de facebook banner laat zien dat QOTSA, Jack White en Nick Cave allen dezelfde lettergrootte hebben, kleiner dan PJ en Gorillaz. Vrijdag heeft uiteraard nog niks in headliner formaat lettertype. NIN heeft dezelfde grootte als London Grammar en dergelijke, dus ik denk echt dat zij de Barn afsluiten. Verder nog een grote naam op vrijdag en op zondag (?) erbij, om elke dag een naam in volle grootte te hebben?

Op de facebook pagina staat nu de poster. Nine Inch Nails in dezelfde grootte als Eels. David Byrne hetzelfde als Kaleo. Maakt me wel nieuwsgierig wat daar nog naast Nick Cave komt.

Vind persoonlijk de nieuwe namen van Main Square leuker :) The Hunna, Black Foxxes, Nothing But Thieves, PVRIS, Justice... Hopelijk komen die ook nog door naar Werchter :)

Zeer blij met Kaleo en ook wel met The Script voor de oudere muziek, zeer benieuwd naar Nine Inch Nails. De rest van de aankondiging vandaag kan mij gestolen worden, maar goed, 50% is net geslaagd hé.

Welingevoerde bron op Graz (die onder meer Radiohead op BKS juist had) stelt nu dat Arctic Monkeys de zondag afsluit, met Cave ervoor.

De Arctic Monkeys ook nog op zondag? Dat zou toch wel echt zwaar over the top zijn die zondag :p In de huidige affiche is de vrijdag de enige echt waarschijnlijke dag dat ze nog zouden komen. Het probleem zou daar overigens dan worden dat je een main stage afsluit met Nick Cave en Arctic Monkeys en op dat moment Nine Inch Nails en Eels in The Barn zet. Wat een ramp van clashes zou dat niet zijn. Ik kan het me echt niet voorstellen eigenlijk.

En dan te beseffen dat ik dit jaar niet naar Werchter kan, ga ik toch eventjes zitten wenen als die zondag er is. Al bijna alleen omwille van NIN dat ik zo moet missen.

Edit: wat me overigens nog ongelukkiger maakt, zijn die reacties op facebook. Bijna uitsluitend lovende reacties bij The Script. Hoe is dat toch mogelijk zeg :-/

NIN gaat denk ik de main niet afsluiten. Dat zal Cave wrs doen. En terecht. Gezien in de Ziggo en 1 van de mooiste concerten die ik gezien heb. Zou mooi zijn als NIN dan voor Cave komt op de main. Geen clashes. Script niet mijn ding, maar Paak is weer geweldig. Gaat de goede kant op mensen.

Wat een mooie aankondiging! Vooral blij met .Paak en tof dat Kaleo hun optreden komt inhalen. Tijdens The Script ga ik wel frieten eten en The Barn checken ofzo.
Voor de zondag denk ik gewoon dat het meest logische is Cave - ? op main terwijl NIN The Barn afsluit, vooral omdat Cave ook maar even groot als QOTSA en dergelijke staat. (Als AM echt op de zondag speelt, ben ik wel benieuwd wat we nog gaan krijgen voor de vrijdag. Muse? Killers/Oscar/XX combo?)

Welingevoerde bron op Graz (die onder meer Radiohead op BKS juist had) stelt nu dat Arctic Monkeys de zondag afsluit, met Cave ervoor.
Dat zou terecht zijn, wow wat een toevoegingen weer. Werchter blijft elk jaar toch wel de absolute top.

Lijkt mij dat die toch ook eerder zo maar wat roept. We zien het maandag wel.

Users who are viewing this thread