Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.392
1.899
Martijn wrote:
Welingevoerde bron op Graz (die onder meer Radiohead op BKS juist had) stelt nu dat Arctic Monkeys de zondag afsluit, met Cave ervoor.

Lijkt mij dat die toch ook eerder zo maar wat roept. We zien het maandag wel.
Hij komt er zeer weinig maar als hij er komt met nieuws is het zo goed als altijd raak. Maar inderdaad, maandag meer.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.877
6.057
Ta-da! Clashfinder ge-update en ik zie al een vreselijke clash opduiken; Nick Cave en het deels overlappen van Nine Inch Nails :((
Zowel Jack White als Nick Cave zijn subs en staan op de eerste lijn terwijl dit bij The Script niet het geval is (+ dan nog is het feit dat hun gig in Vorst niet goed loopt doet me vermoeden dat ze in de Prophets Of Rage of Lorde spot gaan spelen van vorig jaar..)
https://clashfinder.com/s/rw2018
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
.Paak op vrijdag lijkt mij de Barn af te sluiten. Dat voedt mijn hoop dat London Grammer (ook gezien de aparte aankondiging) toch op de main staat. Ik weet het, ze komen beter tot hun recht in the Barn, maar als Arctic Monkeys komen op vrijdag, heb ik anders een onmogelijke clash. SP - LG - AM zou voor mij perfect zijn. .Paak hoef ik namelijk toch niet te zien.

Ook heel blij met NIN en Kaleo. Ben inderdaad ook benieuwd waar ze NIN neerzetten.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.000
259
pretparkfan wrote:

Martijn wrote:
Welingevoerde bron op Graz (die onder meer Radiohead op BKS juist had) stelt nu dat Arctic Monkeys de zondag afsluit, met Cave ervoor.


Lijkt mij dat die toch ook eerder zo maar wat roept. We zien het maandag wel.

Hij komt er zeer weinig maar als hij er komt met nieuws is het zo goed als altijd raak. Maar inderdaad, maandag meer.
Kan toch niet.
Is wel niet zo erg als de zondag van 2016 maar toch geen festival afsluiter....
 

jarne

Support act
14 feb 2013
954
284
Waarom zou AM niet op zondag kunnen als afsluiter? Weinig bands zijn zo populair! Afgelopen jaar zijn hun nummers door meer mensen beluisterd op last.fm als FF die vorig jaar mochten afsluiten (en dus tourden, een plaat uitbrachten... wat dus zorgt dat meer mensen luisteren). Dus AM lijkt mij de perfecte afsluiter voor RW 2018.

Als AM echt op zondag zou spelen dan verwacht ik Eminem of een andere grote naam die nog geen data bekend heeft in europa op vrijdag. Lijkt mij sterk dat het grote Rock Werchter een als headliner zou hebben die nog niet eens het sportpaleis kan uitverkopen (The Killers).
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.155
4.279
Ben nou niet echt een AM fan. Als ze RW over slaan, kan het mij niet echt boeien. Maar ik zou AM een betere festivalafsluiter vinden dan Nick Cave, NIN, OATW of FATM.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Als AM echt op zondag zou spelen dan verwacht ik Eminem of een andere grote naam die nog geen data bekend heeft in europa op vrijdag. Lijkt mij sterk dat het grote Rock Werchter een als headliner zou hebben die nog niet eens het sportpaleis kan uitverkopen (The Killers).

Lenny Kravitz kreeg het Sportpaleis ook bijlange niet uitverkocht toen hij in 2015 headlinede, en toch verkocht die dag uit. Toont dat je mits een goede omkadering veel kan veranderen.
 

deplaat

Campingartiest
7 dec 2017
65
0
Smaak verschilt zoals altijd. Maar met iedere dag 20 acts om te zien is er altijd voor elk wat wils.

Ps

AM is een geweldige afsluiter voor het festival op zondag. Tot nu toe vol lof voor de organisatie. Gaan 2014 evenaren qua line up.
 

simtje

Playlistbediener
27 jan 2018
40
0
Vrijdag zie ik The Prodigy wel afsluiten.
Staan op Rock 4 people (4 - 6 juli), we are electric (6 - 8) en Les deferlantes (7 - 10).
Zijn dus zeker in de buurt.
voor mij moet enkel Prodigy en At the drive inn (en maandag AM) er nog bijkomen en dan is het voor mij al geslaagd...
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.284
6.477
Fijn dat David Byrne nu echt bevestigd is. Voor mij wel de mooiste naam van dit pakketje. Script en dat kleine koekje kunnen me gestolen worden. Andersen Paak. zal ik wel even bij langs gaan als het blokkenschema dat toestaat. Kaleo zeer fijne boeking, had me er vorig jaar al op verheugd. NIN ken ik eigenlijk nog niet heel goed, maar wat ik ken is goed. Met welke albums moet ik beginnen van ze? Ik denk dat ik dat wel wat vind.
Alle namen mooi verspreid over de dagen dat elke dag wat te doen is. Hopelijk blijft dat zo.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.139
1.162
Zeer blij met Nine Inch Nails en David Byrne! Kaleo en Petit Biscuit ga ik kijken als er niets interessanter tegenover staat. Anderson. Paak ook een goede boeking.

Nadat ik vorig jaar, omwille van het tegenvallende programma in de breedte, gezegd had om voor de eerste keer niet meer op automatische piloot een combiticket te kopen, ga ik nu toch overstag. Ik koop mijn combiticket dit weekend! Als ze de ballen tonen om acts als Nick Cave, David Byrne, Nine Inch Nails, Eels... te boeken als majorfestival: respect! En dan heb ik het nog niet over de aanwezigheid van Jack White en zeker Pearl Jam.

Als het waar is wat hierboven beschreven staat, dat Arctic Monkeys op zondag spelen in plaats van vrijdag, dan komt er weer ruimte vrij voor een grote(re) vrijdagnaam. Benieuwd... The Killers maken grote kans, maar of zij echt dé headliner kunnen zijn van die dag? Misschien in combinatie met The Prodigy als dance-afsluiter? Daar dan Snow Patrol voor... kan wel denk ik. The xx maakt ook nog kans natuurlijk. Of Jamiroquai... staat op Arras (Main Square), maar is dit nog een major-headliner in België? Soms denk ik dat Green Day nog met tourdata komt... blijf het kleinere-Vorst-en-geen-festival-verhaal van vorig jaar raar vinden en ze hebben in het najaar van 2017 een greatest hits-album uitgebracht met dat nieuwe nummer 'Back in the USA' op, wat toch geregeld op Studio Brussel gedraaid wordt. Bovendien gebeurt het tegenwoordig regelmatig dat een band 2 zomers tourt met een studioalbum (Revolution Radio). Maar Green Day is wel een zeer kleine kans, besef ik wel.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.392
1.899
Maar als AM op zondag staat, waarom zouden ze dan nog geen naam voor vrijdag erin gegooid hebben? The Killers is logisch, vanwege het niet uitverkochte zaaloptreden, maar Muse, The XX of zelfs Green Day hadden dan toch al lang aangekocht worden?
Indien AM op zondag staat, staan de Killers op vrijdag denk ik. Meest voor de hand liggend.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.877
6.057
Maar als AM op zondag staat, waarom zouden ze dan nog geen naam voor vrijdag erin gegooid hebben?
Zou kunnen dat ze op de vrijdag Metallica hadden gepland en in september opeens de boeg voor die dag moesten omgooien (gezien die hun tour hebben gecanceled) en moeten goochelen met dagprogramma (ik kijk naar Stone Sour, Gojira, At The Drive In etc).. Nu ik denk wel dat rond deze tijd wel alle headliners geboekt zijn en we gewoon geduldig moeten afwachten. Ik zou het trouwens niet geheel vreemd vinden moest Snow Patrol niet eens subben maar nog een plek daaronder; Snow Patrol > sub > The Killers > dance-act lijkt dan weer net iets dragelijker in vergelijking met de andere dagen.. ipv Snow Patrol > The Killers > dance-act.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.392
1.899
Kasabian, Franz Ferdinand, Tame Impala (eerder barn denk ik wel), Triggerfinger, 30stm kunnen allemaal de sub posities of er vlak onder gerust aan. Samen met the Script, Jack White, Snow Patrol enzo zit je dan best goed voor deze editie.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.392
1.899
En welke danceafsluiters zien we als opties? Justice, Prodigy, eventueel Oscar met wolf, iets anders?
 

dennisf

Randprogramma
16 jan 2018
145
37
En welke danceafsluiters zien we als opties? Justice, Prodigy, eventueel Oscar met wolf, iets anders?

Ik denk bijvoorbeeld ook aan Netsky (laatste passage dateert alweer van 2013), Parov Stelar (persoonlijk vond ik hun passage als aflsuitende dance-act op PkP vorig jaar zeer geslaagd) of wie weet Lost Frequencies. Die laatste twee zouden echter wel gewaagde keuzes zijn... De vraag is of Werchter nog wel gelooft in iedere dag een dance-afsluiter? Vorig jaar geen enkele volgens mij.
 

deev

Playlistbediener
20 jan 2018
25
0
jefferke wrote:
En welke danceafsluiters zien we als opties? Justice, Prodigy, eventueel Oscar met wolf, iets anders?

Ik denk bijvoorbeeld ook aan Netsky (laatste passage dateert alweer van 2013), Parov Stelar (persoonlijk vond ik hun passage als aflsuitende dance-act op PkP vorig jaar zeer geslaagd) of wie weet Lost Frequencies. Die laatste twee zouden echter wel gewaagde keuzes zijn… De vraag is of Werchter nog wel gelooft in iedere dag een dance-afsluiter? Vorig jaar geen enkele volgens mij.

Vorig jaar was dat denk ik ook omdat het festival zo vroeg gedaan was in vergelijking met andere jaren. Eerst werd er dan gezegd dat iedereen met een combi naar de afterparty op de Hive kon gaan, maar dat is dan ook aangepast waar toen wel veel reactie op is gekomen.
Ik denk wel dat ze nu dit jaar terug dance-afsluiters gaan hebben, en van mij mag dat zeker Parov Stelar of Netsky zijn!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken