Voor mij was de aankondiging van London Grammar toch weer een reden om te denken dat er het een en het ander misgelopen is bij de boekingen. London Grammar is nu toch geen naam die je apart aankondigt op een woensdag? Die zet je hoogstens als belangrijkste naam in een pakketje. Vreemde strategie... Zeker na zo'n lange stilte... Dat merk je ook aan de reacties op Facebook. Naar schatting 40% is toch eerder negatief. Niet voor de naam, eerder voor de manier van aankondigen.
Zelf loop ik ook niet echt warm voor London Grammar. Niet slecht, maar te eentonig naar mijn gevoel. Ik hoop dat er een stevige gitaarband tegenover staat op de main. Want eerlijkgezegd zie ik London Grammar toch ook beter uitkomen in The Barn, als voorlaatste naam, bijvoorbeeld. David Byrne en EELS zijn helemaal mijn ding niet.
Ik vind het ook wel opvallend dat de ticketprijzen opnieuw gestegen zijn, terwijl er behalve Pearl Jam nog geen andere echt grote namen aangekondigd zijn. Ik kan mij niet voorstellen dat Queens of the Stone Age + Gorillaz + Pearl Jam + Nick Cave + nog een headliner zo veel duurder is dan Radiohead + Foo Fighters + Linkin Park + System of a Down + Kings of Leon + Arcade Fire... En qua undercard lijken de namen die nu rondtouren, bevestigd zijn of gerucht zijn ook zeker niet duurder dan vorig jaar. De prijzen van de bands mogen dan wel elk jaar stijgen, zoals de affiche er nu voorstaat, lijkt die prijsstijging toch niet echt te verantwoorden (behalve om de geldbeugel van Schuer te vullen, natuurlijk)...
Mijn hoop is nog gevestigd op Jack White + Arctic Monkeys voor vrijdag en als het even kan nog Muse op zondag, om toch een iets meer knallende afsluiter te hebben van het festival dan Cave... Ohja, en The Killers voor Pearl Jam of op donderdag erbij, dat zou het wel afmaken. Ik geloof dat Oscar & The Wolf toch eerder verplaatst is naar Werchter Boutique.
Mocht dat allemaal uitkomen, zijn mijn twijfels over de line-up volledig weg. Maar ik vrees dat ik al blij zal mogen zijn met 1 of 2 van die wensen, en dat ik toch dit jaar een pak langer zal twijfelen om een combiticket te kopen.