Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Eels dus een nieuw album met tour en twee weken voor Rock Werchter een zaalshow in Nederland. Eels is een graag geziene gast op Rock Werchter (2000-2006-2011-2014). Zou een mooie Barnnaam zijn alleszins. En ook een naam die meteen akkoord gaat met die positie en niet per sé op mainstage wil staan (wat twijfelachtiger is bij bepaalde andere kandidaten voor de hoge posities in The Barn).

Ook een interessante post van Yannick in het Pukkelpoptopic. Acts als Noel Gallagher's high flying Birds, Nine Inch Nails, Beck en My Bloody Valentine staan dan in Azië. Dus voor hen verhoogt de kans op Rock Werchter wat, al zijn er nog andere Belgische festivals natuurlijk.

Bovendien staat Eels op 4 juli in Schotland, dus ik schrijf ze toch op voor Rock Werchter.

https://www.ticketweb.co.uk/event/XDH0407E?awc=3589_1516195917_43246330c62f4f20461551c4fc6fe3ba&camefrom=CFC_UK_BUYAT_85386

Zou London Grammar niet kunnen afsluiten vrijdag na (hopelijk) Arctic Monkeys?

Lijkt mij een hele slechte zet. Ik kende ze nog niet zo. Dus op spotify vandaag me maar even bijgeschoold. Perfecte naam voor in de tent, dan komen ze het beste tot hun recht. Om 1 uur ‘s nachts voor een half leeg veld niet bepaald.

Morgen Jack White (door MC)? Vrijdag pakketje?

Kanshebbers op de nog mogelijke hogere spots: Alice In Chains - Anderson .Paak & The Free Nationals - Angus & Julia Stone - At The Drive In - Arsenal - CHVRCHES - Fever Ray - Fink - Fleet Foxes - Franz Ferdinand - Jack Johnson - Jack White - Justice - Kasabian - Kendrick Lamar - Leon Bridges - Liam Gallagher - MGMT - MØ - My Bloody Valentine - Nine Inch Nails - Noel Gallagher's High Flying Birds - Patti Smith & Her Band - Phoenix - Snow Patrol - Stone Sour - St. Vincent - Tame Impala - The Breeders - The Killers - The Kooks - The xx - Thirty Seconds To Mars - Triggerfinger - Two Door Cinema Club

Nog geen nieuws over: Elbow - Grimes - Manic Street Preachers - Twenty One Pilots - Vampire Weekend - etc

Half bevestigd: Arctic Monkeys - Oscar & The Wolf

Bevestigd: David Byrne - Eels - Gorillaz - London Grammar - Nick Cave & The Bad Seeds - Pearl Jam - Queens Of The Stone Age

edit: Eels op zondag dabei :D

Heb ze nog nooit live gezien, maar ik denk ook dat ze het beste zouden uitkomen in een tent. Werchter houdt hier alleen niet altijd rekening mee.
Als ze in een tent staan, vrees ik alleszins een clash met AM :(

London grammar was op Lowlands perfect in de Bravo, en stonden daar ook niet al sub of uberhaupt als bravo headliner, ik denk dus dat we ze hier nogal overschatten maar dat kan aan mij liggen, wordt mijn eerste keer RW :)

Halverwege juli in de US. Lijkt me dat deze namen kleine kans maken voor RW. Met name The War On Drugs lijkt hierdoor onwaarschijnlijk. Rest is niet zo relevant voor RW denk ik.

Snap niet goed waarom alle media London Grammar als headliner aankondigen, is toch gewoon sub denk ik
Zelfs dat zou al heel hoog zijn.

Steek maar in een van die tenten aub.

Goed gespot! Mad Cool heeft hun teaser aangepast, het is nu 14+1. 14 undercard namen en Jack White dan eveneens een nieuwe werchter aankondiging?

Dat London Grammar in de persberichten de titel "headliner" meekrijgt, voedt in mijn ogen wel de theorie dat Nick Cave de sub is in een "Nick Cave - X - O&TW" constructie is.

Dat London Grammar in de persberichten de titel “headliner” meekrijgt, voedt in mijn ogen wel de theorie dat Nick Cave de sub is in een “Nick Cave – X – O&TW” constructie is.

Zie nergens staan dat ze headliner zijn. In de mail staat letterlijk: "London Grammar komt naar Rock Werchter. En zo kent ook vrijdag 6 juli - festivaldag 2 - zijn eerste en meteen bijzonder mooie naam."

Dat London Grammar in de persberichten de titel “headliner” meekrijgt, voedt in mijn ogen wel de theorie dat Nick Cave de sub is in een “Nick Cave – X – O&TW” constructie is.

Dan zou Oscar misschien wel een kort(er) setje kunnen spelen. Een uurtje, zoals Stromae destijds. Zo kunnen de twee andere grote acts wat later spelen.

Ik zie Cave trouwens niet meer tevreden zijn met minder dan een anderhalf uur anno 2018.

Tegen dit tempo weten we tegen vrijdag al een pakketje: Eels - David Byrne - Jack White... Hup nog 2 zelfbevestigingen en we zijn er!

(al is Jack White niet 100% zeker maar kan echt niet meer mislopen volgens mij!)

Van The War On Drugs was toch min of meer al bekend dat die pas in augustus weer in België komen. Ik verwacht dus eerder Pukkelpop en Lowlands.

Voor mij was de aankondiging van London Grammar toch weer een reden om te denken dat er het een en het ander misgelopen is bij de boekingen. London Grammar is nu toch geen naam die je apart aankondigt op een woensdag? Die zet je hoogstens als belangrijkste naam in een pakketje. Vreemde strategie... Zeker na zo'n lange stilte... Dat merk je ook aan de reacties op Facebook. Naar schatting 40% is toch eerder negatief. Niet voor de naam, eerder voor de manier van aankondigen.

Zelf loop ik ook niet echt warm voor London Grammar. Niet slecht, maar te eentonig naar mijn gevoel. Ik hoop dat er een stevige gitaarband tegenover staat op de main. Want eerlijkgezegd zie ik London Grammar toch ook beter uitkomen in The Barn, als voorlaatste naam, bijvoorbeeld. David Byrne en EELS zijn helemaal mijn ding niet.

Ik vind het ook wel opvallend dat de ticketprijzen opnieuw gestegen zijn, terwijl er behalve Pearl Jam nog geen andere echt grote namen aangekondigd zijn. Ik kan mij niet voorstellen dat Queens of the Stone Age + Gorillaz + Pearl Jam + Nick Cave + nog een headliner zo veel duurder is dan Radiohead + Foo Fighters + Linkin Park + System of a Down + Kings of Leon + Arcade Fire... En qua undercard lijken de namen die nu rondtouren, bevestigd zijn of gerucht zijn ook zeker niet duurder dan vorig jaar. De prijzen van de bands mogen dan wel elk jaar stijgen, zoals de affiche er nu voorstaat, lijkt die prijsstijging toch niet echt te verantwoorden (behalve om de geldbeugel van Schuer te vullen, natuurlijk)...

Mijn hoop is nog gevestigd op Jack White + Arctic Monkeys voor vrijdag en als het even kan nog Muse op zondag, om toch een iets meer knallende afsluiter te hebben van het festival dan Cave... Ohja, en The Killers voor Pearl Jam of op donderdag erbij, dat zou het wel afmaken. Ik geloof dat Oscar & The Wolf toch eerder verplaatst is naar Werchter Boutique.
Mocht dat allemaal uitkomen, zijn mijn twijfels over de line-up volledig weg. Maar ik vrees dat ik al blij zal mogen zijn met 1 of 2 van die wensen, en dat ik toch dit jaar een pak langer zal twijfelen om een combiticket te kopen.

Users who are viewing this thread