Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Het goede nieuws: in het verleden bleek dat als er woensdag een naam kwam dat er heel vaak 2 dagen later nog iets kwam!

Eerste naam die met totaal niet boeit dit jaar. Mag dus wel af en toe zo'n naam voor mij, anders beginnen de overlappingen weer!
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.048
343
London Grammer is misschien leuk (heb er zelf niet zoveel mee), maar om een aparte aankondiging hiervoor te doen, lijkt me wat vreemd. Zoals ik eerder zei: het lijkt er mij echt op te gaan duiden dat we niet meer veel grote kleppers hoeven te verwachten.
Wil helemaal niets zeggen denk ik, kunt het ook omdraaien hé
grote kleppers bepalen wanneer ze mogen aangekondigd worden (samen als zij zelf hun hele tour bekend maken)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.480
4.812
Vorig jaar werden dit soort namen ook apart aangekondigd, dus om hier nou al te grote conclusies uit te trekken over afhakende headliners. Ruim een maand geleden was al duidelijk dat in deze week weer nieuwe namen aangekondigd zouden worden. Met een beetje geluk morgen weer eentje en vrijdag waarschijnlijk ook. Ik verwacht nu wel regelmatig nieuwe namen, die aankondigingstrein gaat nu wel lopen. Mooi.
 

Sb12

Playlistbediener
6 jan 2017
47
0
Vind het wel vreemd dat ze zo lang gewacht hebben om dan gewoon London Grammar aan te kondigen. Maar goed, vrijdag dan maar een pakketje met AM, Kasabian, Jack White, The Killers, The Rolling Stones en U2.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.374
3.397
Vind het wel vreemd dat ze zo lang gewacht hebben om dan gewoon London Grammar aan te kondigen. Maar goed, vrijdag dan maar een pakketje met AM, Kasabian, Jack White, The Killers, The Rolling Stones en U2.
Ja hoor, gaat zeker gebeuren...
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.077
429
London Grammar zegt me niet echt iets. Vind het vreemd dat jullie zeggen dat die gewoon gaan subben. Dat kan nu toch echt niet? Als ze subben op Pukkelpop wilt dat toch niet zeggen dat ze dat op werchter ook doen? Kijk naar BMTH 2 jaar geleden, op werchter zaten er nog 3 acts tussen hen en de headliner, en op pukkelpop dat jaar waren ze sub. Lijkt mij eerder een mooie naam om the barn waardig af te sluiten.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.374
3.397
London Grammar zegt me niet echt iets. Vind het vreemd dat jullie zeggen dat die gewoon gaan subben. Dat kan nu toch echt niet? Als ze subben op Pukkelpop wilt dat toch niet zeggen dat ze dat op werchter ook doen? Kijk naar BMTH 2 jaar geleden, op werchter zaten er nog 3 acts tussen hen en de headliner, en op pukkelpop dat jaar waren ze sub. Lijkt mij eerder een mooie naam om the barn waardig af te sluiten.
Ik hoop dat Werchter slim is en ze in The Barn zet, zou beter zijn voor iedereen (zeker met het gerucht dat AM ook op vrijdag speelt). Ik denk dat het kan, The Chainsmokers werden vorig jaar ook apart aangekondigd en in The Barn gezet, maar ik vrees ervoor. London Grammar is tegenwoordig minstens even populair als Royal Blood, Alt-J, enz.
 

Bryan

Playlistbediener
28 okt 2017
14
0
Yannick wrote:

Brian wrote:
Deze staat heel hoog op mijn lijstje. Voor mij persoonlijk dus een geweldige naam om erbij te hebben. Nu kunnen ze ook am aankondigen voor de vrijdag, want ik zal dan vooraan in the barn zijn.


Die gaan gewoon sub zijn, deden ze ookal op PKP. Heerlijke en te verwachten naam!
1f600.svg


Als ik de keuze had, toch liever in de tent. Op het grotte podium komt hun muziek veel minder tot z’n recht.

Graag in een tent ja! Een van de beste bands op Lowlands afgelopen jaar. Live zo, maar dan echt, zó goed. Wat een stem heeft die dame.

En op Arctic Monkeys wacht ik nog geduldig.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Wishlistje uit de geruchten molen

01 Incubus**
02 Tame Impala
03 Eels**
04 FIDLAR
05 The War On Drugs
06 Interpol
07 Alice In Chains
08 Biffy Clyro
09 At The Drive-In
10 Arctic Monkeys
11 Real Estate
12 Japandroids
13 Kasabian
14 MGMT
15 The Killers

** (al is dit gerucht (nog) niet zo sterk)
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
London Grammar gaan als ze niet in the Barn staan de plek voor de sub hebben op de Main denk ik (nog net geen sub waard voor Werchter)
Anyway leuke naam. Waren fantastisch in de Klub C in 2014. Sindsdien niet meer gezien, maar die 2de plaat vond ik ook enorm mooi
 

dennisf

Randprogramma
16 jan 2018
146
44
London Grammar gaan als ze niet in the Barn staan de plek voor de sub hebben op de Main denk ik (nog net geen sub waard voor Werchter)
Anyway leuke naam. Waren fantastisch in de Klub C in 2014. Sindsdien niet meer gezien, maar die 2de plaat vond ik ook enorm mooi

Daarnet sprak men op StuBru van "London Grammar, de zonet aangekondigde headliner voor de Werchter-vrijdag" ...
 

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
206
210
Studio Brussel weet echt niet meer dan dat wij weten. Die zeiden vorig jaar ook dat Oscar & the Wolf na Radiohead de main zouden afsluiten.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.686
6.863
Eindelijk weer nieuws! Heerlijke naam maar niet de spannendste dit jaar. Hoop op vrijdag meer.

Een tent headlinen lijkt mij ook het beste voor London Grammar, maar dat zal wel een nare clash met AM opleveren als die headlinen. Als ik in mijn eigen omgeving kijk zijn veel mensen fan van beide acts (waaronder ikzelf). Ik ben benieuwd waar de organisatie mee komt, sub en zeker head lijken ze mij echt te klein voor. Misschien London Grammar - Jack White - AM op main?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
London Grammar heeft amper 3 maand na hun show op Pukkelpop 2 keer in een uitverkochte Lotto Arena gestaan. Genoeg subs de voorbije jaren die met minder tevreden moeten zijn...
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.261
1.323
Maar waarom werd Jack White dan gewoon niet gisteren aangekondigd, samen met de rest van zijn tour? Dit kan onmogelijk een eis van hem geweest zijn.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.134
777
Maar waarom werd Jack White dan gewoon niet gisteren aangekondigd, samen met de rest van zijn tour? Dit kan onmogelijk een eis van hem geweest zijn.
Ik verwacht dat ze dat opbouwen naar morgen of vrijdag en dat dan meteen alle festivals komen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Wishlistje uit de geruchten molen

01 Incubus**
02 Tame Impala
03 Eels**
04 FIDLAR
05 The War On Drugs
06 Interpol
07 Alice In Chains
08 Biffy Clyro
09 At The Drive-In
10 Arctic Monkeys
11 Real Estate
12 Japandroids
13 Kasabian
14 MGMT
15 The Killers

** (al is dit gerucht (nog) niet zo sterk)

Eeeeeen... maak dit gerucht maar wat sterker. 2 weken voor RW in Nederland!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.686
6.863
London Grammar heeft amper 3 maand na hun show op Pukkelpop 2 keer in een uitverkochte Lotto Arena gestaan. Genoeg subs de voorbije jaren die met minder tevreden moeten zijn…

Hmm ja misschien moet ik mijn perceptie bijstellen. Dat is het dubbele van wat hier in Nederland verkocht werd (1x AFAS live). Baseer mij meer op de positie in KlubC in 2014, maar blijkbaar zijn ze harder gegroeid dan ik dacht. Gun het ze van harte!
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.640
2.244
Mad Cool is weer aan het teasen geslagen: 0114 staat er te lezen op hun FB. AM aankondiging in de pijplijn dus.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken