Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Yannick wrote:
Als er morgen een naam wordt gedropt dan zou ik graag Bon Iver willen voor in de Barn op zaterdag
1f642.svg



Waarom morgen?
Omdat het dan dinsdag is, de dag voor woensdag.. Kwas verkeerd :lol:
 

EngineNr9

Randprogramma
7 feb 2017
111
101
Major Lazer wel groot genoeg om midweeks aangekondigd te worden? Ze staan immers op Main Square...
 

FMennen

Playlistbediener
22 nov 2014
41
1
Cage the Elephant een week voor Werchter op Down the Rabit Hole. Is wel een zekerheidje toch?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Hurricane (week voor Werchter in Duitsland) kwam net met een pakketje namen.

Mag en zal gerust wat van die line up doorkomen:
Rancid, Flogging Molly, Wolfmother, Frank Turner, Jimmy Eat World, Gogol Bordello, Passenger, Maximo Park, Nathaniel Rateliff, Me First And The Gimme Gimmes, Red Fang, Ho99o9, ,...
 

GraagGedaniel

Playlistbediener
23 feb 2015
11
0
Zou Incubus nog uit de hoge hoed getoverd kunnen worden? Op hun site staat dat ze donderdag met nieuws komen (zal wel over het nieuwe album gaan), maar misschien zit er nog een festivaltour aan vast. Heb verder niet echt veel nieuws rond ze gehoord wat betreft festivals.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.192
10.563
Gave namen zie ik hierboven voorbij komen! Hele pakketje van Hurricane (minus Red Fang want die staan op Graspop) en Incubus zijn allemaal van harte welkom.

Zag net dat john Fogerty 28 juni in Ziggo Dome staat, zag geen Belgische datum. Dat zou ik een geweldige classic act vinden!
 

marsupilami

Campingartiest
27 jan 2017
57
0
Hurricane (week voor Werchter in Duitsland) kwam net met een pakketje namen.

Mag en zal gerust wat van die line up doorkomen:
Rancid, Flogging Molly, Wolfmother, Frank Turner, Jimmy Eat World, Gogol Bordello, Passenger, Maximo Park, Nathaniel Rateliff, Me First And The Gimme Gimmes, Red Fang, Ho99o9, ,…

Mooie namen, kom maar door (behalve Red Fang dan natuurlijk wat @joslittel hierboven zegt).
 

Jarne1617899562

Playlistbediener
17 jan 2017
11
15
Gave namen zie ik hierboven voorbij komen! Hele pakketje van Hurricane (minus Red Fang want die staan op Graspop) en Incubus zijn allemaal van harte welkom.

Zag net dat john Fogerty 28 juni in Ziggo Dome staat, zag geen Belgische datum. Dat zou ik een geweldige classic act vinden!

John Fogerty staat op 26 juni in de Lotto Arena.

En Franz Ferdinand treedt op 30 augustus op in het Rivierenhof in Antwerpen.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.596
602
Vrijdag komt nieuwe album van Amy Macdonald uit. Mijn inziens een typische vulnaam voor Werchter. Speelt in juli al op festivals.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
445
60
Lekkere namen zeggen van Hurricane!
Maar daar staan wel meer leuke namen die van mij mogen door reizen;

Editors, maar dat gaat niet gebeuren, Mano Diao, Danko Jones, ..
En weer die Green Day, Rancid combi...
 

koenbah

Campingartiest
7 mrt 2014
74
4
Even los van alle speculaties over de nieuwe namen iets heel anders: ik reed vandaag toevallig langs het festivalterrein en men is daar zeer druk bezig met werkzaamheden aan het entree terrein en het stuk rondom de north west walls. Graafmachines, de weg afgezet, hele hopen aarde... er wordt daar in ieder geval flink gewerkt.
Wellicht een opknapbeurt / update voor de entree? Main stage en de tenten hebben de laatste jaren een flinke make-over gehad dus in die zin wel logisch om ook de entree aan te pakken (ook gezien de security maatregelen die sinds vorig jaar van kracht zijn)?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Zou Incubus nog uit de hoge hoed getoverd kunnen worden? Op hun site staat dat ze donderdag met nieuws komen (zal wel over het nieuwe album gaan), maar misschien zit er nog een festivaltour aan vast. Heb verder niet echt veel nieuws rond ze gehoord wat betreft festivals.

Dit postte ik een maand geleden over Incubus:

"Nog niet vernoemd dacht ik: Incubus komt binnenkort met het eerste album in 6 jaar tijd. Incubus is namelijk een graag geziene gast op Rock Werchter, met optredens in 2001 (Marquee), 2007 (subheadliner op mainstage) en 2012 (Barnheadliner bij vorig album dus). Dit betekent dat ze bij drie van de vier recentste tours Rock Werchter aandeden."

Grote kanshebber dus volgens mij.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Volt Festival in Hongarije (zelfde weekend als Rock Werchter) voegde vandaag ook nieuwe namen toe:

Pendulum (live), Years & Years, The Cult, Enter Shikari, Of Mice and Men, The Devil Wears Prada, Knife Party en Hernan Cattaneo
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.309
6.509
Ik heb even gekeken naar andere festivals met dezelfde (sub)headliners ivm de support acts die mogelijk meekomen. Is niet volledig omdat nog niet alles is aangekondigd en nog niet overal de dagindeling erbij staat. Heb al aangekondigde bands (zoals the Kills bij Foo Fighters e.d.) niet meegenomen.

Om op de discussie rond Kings of Leon & Nathaniel Rateliff in te haken. Ook in Europa zijn deze enkele malen op dezelfde festivals te vinden. Ook op BST en daar mag de hoofdact grotendeels zijn eigen programma invullen dacht ik?

Kings of Leon: Nathaniel Rateliff (2x)
Arcade Fire: Angel Olsen (2x)
Radiohead: Buiten James Blake niks kunnen ontdekken
Blink-182: A Day to Remeber (3x) (Staat wel al op graspop)
System of a Down: Sleeping with Sirens (3x) + Code Orange & Pierce the Viel (Beide 2x)
Linkin Park: Royal Republic & Machine Gun kelly (beide 2x)
Alt-J: Savages, Bear's Den, Ryan Adams & Cage the Elephant (Allen 2x)
Foo Fighters: Warpaint (3x) Jagwar Ma & Biffy Clyro (Beide 2x)

Deze acts dus ook met een schuin oog in de gaten houden of ze nog meer worden aangekondigd bij festivals bij de desbetreffende band. Vooral Sleeping with Sirens, Warpaint en Nathaniel Rateliff lijkt me waarschijnlijk.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.542
3.077
Savages mag van mij direct op herhaling komen. Mooie toevoeging op eigenlijk iedere dag wel.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken