Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Hallo! Heb toch maar een ticket gekocht voor de vrijdag! Kan Radiohead eigenlijk niet missen nu ze in Belgie zijn. Ik heb wat langer gewacht omdat er voor de rest nog niet veel boeiends op de dag staat, maar werchter kennende komt dat wel in orde. Weet iemand of ze een full show gaan spelen, zoals in een zaal?

Welke subheadliner verwachten jullie voor Radiohead? Ik denk/hoop zelf op Sigur Ros, The XX, The National, de Pixies (ik weet wel dat die op de Lokerse Feesten staan maar ze kunnen misschien ook op werchter?) massive Attack of Wilco.

The National doet geen festivals deze zomer, Pixies moet je toch afschrijven met Lokerse Feesten, Sigur Ros ook met hun eigen zaalshow in het najaar. ALS er nog een sub komt zijn de mogelijkheden in volgorde van waarschijnlijkheid: Kasabian, The XX, Bon Iver en The Killers. Maar buiten Kasabian verwacht ik de rest niet meer jammer genoeg.

Hallo! Heb toch maar een ticket gekocht voor de vrijdag! Kan Radiohead eigenlijk niet missen nu ze in Belgie zijn. Ik heb wat langer gewacht omdat er voor de rest nog niet veel boeiends op de dag staat, maar werchter kennende komt dat wel in orde. Weet iemand of ze een full show gaan spelen, zoals in een zaal?

Welke subheadliner verwachten jullie voor Radiohead? Ik denk/hoop zelf op Sigur Ros, The XX, The National, de Pixies (ik weet wel dat die op de Lokerse Feesten staan maar ze kunnen misschien ook op werchter?) massive Attack of Wilco.

"... Ik heb wat langer gewacht omdat er voor de rest nog niet veel boeiends op de dag staat, maar werchter kennende komt dat wel in orde." Inderdaad. Dat komt in orde. Er gaat uiteraard muziek staan van andere "genres" (daarom is het een major), maar Radiohead-fans gaan heus wel een mooi parcours kunnen uitstippelen die dag. Dat parcours kan zeker ook dikwijls via The Barn lopen, daarom kijk ik zeker niet alleen naar die subpositie voor Radiohead. Zeker na 2015 (afzegging van Foo Fighers zo kort voor het festival, toch nog kunnen opvangen door Royal Blood en Faith No More te boeken) heb ik echt wel zeer veel vertrouwen in de programmering van het festival. Niet veel festivals gaan dit op zulke manier kunnen/willen oplossen.

Full show vraag je? Ja, headliners op Rock Werchter krijgen normaal gezien de full show, zelfs al duurt die 2 uur of 2 uur en half of 3 uur. Er zijn natuurlijk al uitzonderingen hierop geweest (ik herinner mij The Cure in 2012), maar ga er bij Radiohead maar vanuit dat je gewoon de complete show krijgt.

Sub: zoals ik al twee weken geleden postte: ik zou er niet versteld van staan als Oscar & the Wolf uiteindelijk de sub blijkt te zijn (grootste zalen van België uitverkocht, Pukkelpop op mainstage afgesloten...). De Radioheadfans kunnen tegelijkertijd dan wel terecht bij, bijvoorbeeld, James Blake in één van de tenten. Maar als je mij laat kiezen, opteer ik voor een andere sub natuurlijk. Om jouw namen te overlopen: Sigur Ros: neen, touren normaal gezien pas na de zomer in Europa (zoals Vorst Nationaal al aangekondigd is). The xx: er wordt (terecht, door de Lowlands-boeking) vanuit gegaan dat The xx op Pukkelpop staat. Daar kunnen ze ook absolute headliner zijn, wat bij Rock Werchter niet mogelijk is. Rock Werchter kan nog altijd, het is niet de eerste keer dat grotere acts zowel op Rock Werchter als op Pukkelpop staan, ik denk aan alt-J (2015) of Placebo (2009), maar dit is dus uitzonderlijk. Ik denk dus niet dat de kans groot is dat The xx op Rock Werchter staat. The National doet geen echte tour volgens de organisator van Primavera Sound, ik verwacht ze dus ook niet op Pukkelpop. Pixies, neen, die zullen wel exclusief op Lokerse Feesten staan. Die hebben hun grote namen zo goed als altijd exclusief. Wilco zie ik zeker op Rock Werchter staan, maar dan wel in The Barn. Te 'klein' voor sub op mainstage. Massive Attack zou volgens mij de perfecte sub zijn: bij zonsondergang en eindigen rond 22.45u in het donker. Dan is de vraag of Massive Attack dit wil, of Radiohead dit wil en.... of de organisatie dit zo wil. Kasabian zou ook nog zeer goed kunnen als sub.

Goede vraag dus: als Oscar & the Wolf toch geen sub zou zijn voor Radiohaed, dan blijven er maar twee mogelijkheden meer over: Massive Attack of Kasabian. Want: The Killers staan donderdag in Finland, zaterdag in Zweden, kleine kans dat ze tussendoor een dagje naar België komen, The Weeknd staat dan op Opener, Bastille staat die dag in Hongarije, Elbow op Pukkelpop... Dus: enkel Massive Attack, Kasabian of Oscar & the Wolf (of toch nog the XX?) lijken de mogelijkheden voor de subpositie.

Biffy Clyro past ook heel goed op de zaterdag. De dag ervoor staan ze op Main Square en de dag erna op OpenAir St. Gallen. Qua reisschema valt Rock Werchter op de zaterdag ideaal. Laat dit nou net de dag zijn, waarop al vier rock- en metalbands zijn aangekondigd.

Biffy Clyro past ook heel goed op de zaterdag. De dag ervoor staan ze op Main Square en de dag erna op OpenAir St. Gallen. Qua reisschema valt Rock Werchter op de zaterdag ideaal. Laat dit nou net de dag zijn, waarop al vier rock- en metalbands zijn aangekondigd.

Hmm, ik had ze eigenlijk op de FF dag verwacht, maar ik wist niet dat ze dan op St. Gallen staan. Ik twijfel of ze die nog wel op zaterdag kwijt kunnen, is volgens mij toch geen goedkope naam en weet ook niet of die gasten wel 4e van boven willen spelen.

Rockbeer wrote:

Hmm, ik had ze eigenlijk op de FF dag verwacht, maar ik wist niet dat ze dan op St. Gallen staan. Ik twijfel of ze die nog wel op zaterdag kwijt kunnen, is volgens mij toch geen goedkope naam en weet ook niet of die gasten wel 4e van boven willen spelen.

Mwa, vorig jaar stonden er ook nog 3 acts na Biffy Clyro en meestal staan bands op Pukkelpop geprogrammeerd hoger dan op Werchter. Toen stond de band voor een halflege weide trouwens. Dus die zijn zeker niet te groot voor het slot voor Blink. Ik zou zelfs zeggen dat ze daar zelfs iets te klein voor zijn (tweede act op de main zou een betere plek zijn voor hen), maar met het oog op een verkochte zaterdag zie ik ze hen wel vlak voor Blink zetten.

Zou nog een extra reden zijn voor mij om ver uit de buurt van de main te blijven die dag... echt benieuwd wat de Barn lineup gaat worden op zaterdag. Vorig jaar had je op zaterdag nog het rijtje "Courtney Barnett - Glen Hansard - Beirut - PJ Harvey - Tame Impala". Hopelijk wordt het daar ook dit jaar zo mooi, vreemd dat er nog geen enkele Barn act aangekondigd is voor die dag.

Die gasten van Biffy zijn daar naar mijn weten redelijk makkelijk in. Die beseffen zich maar al te goed dat ze buiten hun thuisland niet boven aan de affiches staan. Voor hen is het eerder een droom om op te treden op dezelfde dag met acts als Blink en System of A Down.
Ik verwacht ze eigenlijk toch vrijwel zeker op Werchter alleen welke dag is nog de vraag. Zaterdag/Zondag zouden ze eigenlijk het beste bij de line-up passen dus ben benieuwd.

Heb de zanger van BC dit niet echt horen zeggen, maar die Schotten a articuleren is zoiezo al niet echt een succes ...
Wel retestrak optreden & qua aantrekkingskracht voor de Britten naar Werchter toch wel een pluspunt als ze er staan.
Van mij mag het in ieder geval !
Ben minder fan van het nieuwe materiaal wegens iets softer, maar goed .... smaken verschillen.

Verder staat er op de FB-pagina van Prophets of Rage dat ze op Werchter spelen om 20.00u
Weet niet wat het waard is, geef het maar even mee.

Wat een heerlijke line-up toch al ..
Voor de meerwaardezoekers, misschien iets te commercieel, maar hey ... het is & blijft Werchter he !

Zo goed als onbestaande ...
Stonden enkele jaren geleden wel nog als sub voor Linkin Park op Werchter, maar zijn volgens mij nu toch echt wel te groot om gewoon sub te zijn.
Enkel in co-headline lijkt me dat te kunnen, maar voor Radiohead & FF zie ik ze absoluut niet staan.
Indien wel ... Dikke Duim omhoog voor Rock Werchter, maar ik denk dat we realistisch moeten blijven :-)

En op de site van Bandsintown staat op dat Prophets Of Rage om 7.00 PM optreden dus het valt af te wachten :-)

Bryan Ferry bevestid voor Rock Zottegem. Kunnen we daarmee ook afschrijven als classic act denk ik.

Woensdag weer een nieuwe naam erbij? Zou passen in een ritme 2-wekelijks op woensdag. Biffy Clyto erbij lijkt me top!

Biffy Clyro lijkt me toch te klein voor een aparte aankondiging, verwacht die eerder op een vrijdag in een setje namen.

Ok, dat zou ik niet verwachten. Ik zou ze vorig jaar op Rock sm Ring gaan zien daar stonden ze tegenover de headliner op mainstage. Masr zo groot zijn ze in belgie dus niet begrijp ik?

Ok, dat zou ik niet verwachten. Ik zou ze vorig jaar op Rock sm Ring gaan zien daar stonden ze tegenover de headliner op mainstage. Masr zo groot zijn ze in belgie dus niet begrijp ik?

Neen, stonden vorig jaar op Pukkelpop in de namiddag voor een halflege weide te spelen. En zelfs de AB kregen die niet uitverkocht. Dus een grote band is het hier niet echt, nee. Je hoort ze ook nooit op StuBru ofzo.

Grotere kans dan dat ze geen clash vormen voor mij mochten ze komen, de line up tot nu toe vind ik erg fijn.

Die Anderson .Paak zou ik toch niet uitsluiten...
Kan vlot AB uitverkopen, om dan op die hype vrijdag bij de namen te staan.

Zie ook bvb Soulwax, verkoopt 2x AB uit, staat toch op RW.

Als groepen in een iets te kleine zaal staan, duidt dit meestal op een nog te komen festival optreden.

Users who are viewing this thread