Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Met The Kills (FF), James Blake (RH) en Frank Carter (SOAD) hebben we al 3 support acts gekregen. Iemand een idee wie LP, AF en KOL zou kunnen meepakken?

Soulwax! Al van 2008 geleden! Ik kijk hier naar uit... alleen... de kans is heel groot dat deze zullen clashen met Foo Fighters. Dan zal mijn keuze afhangen van het nieuwe album van Soulwax, van de setlist en de opzet van hun show.

Mark Lanegan Band uiteraard sublieme boeking. Frank Carter & The Rattlesnakes zonet ontdekt op Spotify: toffe naam, ga ik normaal wel kijken. Hij geeft trouwens op zijn facebookpagina aan waarschijnlijk de mainstage te openen.

De rest van de namen doen mij weinig.

Primal Scream overigens op tour in juni/juli, met een optreden op 15 juni in de Melkweg in Nederland. Verwacht ik ook zeker op een Belgisch festival, mag voor mij zeker Rock Werchter zijn, maar kans op Dour of Les Ardentes is groter waarschijnlijk.

Overigens moet je rekening houden met het feit dat niet elke band in het buitenland zo populair is als hier of omgekeerd. Ik snap naderhand in de eerste plaats niet waarom Imagine Dragons zo’n hoge spot in de eerste plaats verdient. Hun debut was goed, hun 2e een flop. Het is niet omdat ze ergens anders sub zijn dat dat hier ook is, hetzelfde kan gezegd worden over Prophets Of Rage. Ik wil nu niks zeggen maar Rock Werchter heeft alle 3 de headliners van Download op 1 dag staan ..
Imagine Dragons hun 2de album was imo minstens even goed als hun 1ste (blijkbaar ben ik ook niet de enige die dat vind, kijk maar naar favoriete setlist hier op festileaks). Ze verdienen zeker een plaats als sub en aan hun nieuwe single te horen wordt hun 3de album ook zalig. "Believer" is echt een fantastisch nummer en toont dat ze echt goed evolueren.

visdave34 wrote:
Lees je mee op efestivals of was die post daar ook van jou?

Van mij ja haha :p

Qua support act, Kings Of Leon pakt Nathaniel Rateliff mee dus schrijf die maar op?
Verwarrend, die verschillende accountnamen... Kereltje/Dietediet (toch?), Yannick/arcuse... Nog meer van hier ook daar?

Na het bangelijke optreden van dEUS gisteren, bedacht ik mij dat het een zalige sub voor Radiohead zou kunnen zijn, mits een goed Mauro replacement.

Maar gaat spijtig genoeg nooit gebeuren.

De radio en tv spot is er. Volgt er dan nog iets groot/subwaardig? Weet niet hoe het andere jaren ging hieromtrent.

Vorig jaar moest rond deze tijd nog de donderdagheadliner bekend worden (Paul McCartney). Valt dus nog geen pijl op te trekken. Geen idee wanneer toen de commercial uitkwam vorig jaar

Ik denk dat we ons niet moeten blindstaren op dat filmpje. Was er vorig jaar ook al geen filmpje zonder Paul McCartney erin?

Daarin is trouwens mooi te zien dat we heel goede headliners hebben maar de dagopvulling heel mager is tot nu toe.

Op die plek had je vorig jaar nog New Order, Beck, Tame Impala, Ellie Goulding, Offspring, Last Shadow Puppets, At The Drive In, PJ Harvey, Jamie XX, Foals, Robert Plant, Beirut, Disclosure, Macklemore, James Blake en Iggy Pop.

Er moeten dus nog heel veel (middel)grote namen bijkomen. Wel vreemd om al zo vroeg een filmpje te maken...

Vorig jaar moest rond deze tijd nog de donderdagheadliner bekend worden (Paul McCartney). Valt dus nog geen pijl op te trekken. Geen idee wanneer toen de commercial uitkwam vorig jaar
Dacht dat vorig jaar enkel nog James Bay miste en dat dat laatste de laatste 'grote' naam was..

Trailer was vorig jaar rond 29 feb uit .
[video]https://www.youtube.com/watch?v=gNfBFAY11Ys[/video]

Wat een optreden gisteravond ook van Biffy Clyro in de AB, echt geweldig.
Ik dacht ook dat de frontman op het einde zei: 'See you guys again this summer' en aangezien ze vorig jaar op Pukelpop stonden is de kans zeer groot dat ze op Rock Werchter staan denk ik.
Zou voor mij alleszins mogen doorkomen, echt een beetje een onbeminde band in België vind ik. ;-)

Hallo jongens, hier ook een voormalig meelezer.

Vorig jaar was deze inderdaad op 29 februari uit en die van 2015 was toen op 2 maart geplaatst, dus ze zijn er dit jaar toch eerder bij.

Ik dacht ook dat de frontman op het einde zei: ‘See you guys again this summer’ en aangezien ze vorig jaar op Pukelpop stonden is de kans zeer groot dat ze op Rock Werchter staan denk ik.
Zou voor mij alleszins mogen doorkomen, echt een beetje een onbeminde band in België vind ik.
1f609.svg

Biffy Clyro is met hun nieuwe album echt een geweldige toevoeging aan de Line-Up.
Denk en hoop dat ze langs komen.

Jens André wrote:
Ik dacht ook dat de frontman op het einde zei: ‘See you guys again this summer’ en aangezien ze vorig jaar op Pukelpop stonden is de kans zeer groot dat ze op Rock Werchter staan denk ik.
Zou voor mij alleszins mogen doorkomen, echt een beetje een onbeminde band in België vind ik.
1f609.svg

Biffy Clyro is met hun nieuwe album echt een geweldige toevoeging aan de Line-Up.
Denk en hoop dat ze langs komen.

Ik heb ze laatst ook gezien in Utrecht. Erg strak optreden en het nieuwe album is inderdaad een toppertje.

Qua support act, Kings Of Leon pakt Nathaniel Rateliff mee dus schrijf die maar op?
+ Blink-182 pakt Frank Turner & The Sleeping Souls en Front Bottoms mee als support als dan toch bepaalde supports meekomen..

Nathaniel Rateliff tourt met KoL in Amerika. Of Kol ze ook meeneemt naar de Europese festivals is nog geen gegeven. Daarvoor touren ze apart.

Hallo! Heb toch maar een ticket gekocht voor de vrijdag! Kan Radiohead eigenlijk niet missen nu ze in Belgie zijn. Ik heb wat langer gewacht omdat er voor de rest nog niet veel boeiends op de dag staat, maar werchter kennende komt dat wel in orde. Weet iemand of ze een full show gaan spelen, zoals in een zaal?

Welke subheadliner verwachten jullie voor Radiohead? Ik denk/hoop zelf op Sigur Ros, The XX, The National, de Pixies (ik weet wel dat die op de Lokerse Feesten staan maar ze kunnen misschien ook op werchter?) massive Attack of Wilco.

Users who are viewing this thread