Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
380
58
Bieber 3e headliner pinkpop,
moest dit het voetbal zijn, dan zouden er nu 20 000 boze supporters voor het stadion staan die onmiddellijk het ontslag van de manager eisen
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.203
1.250
Als we die Rockbeer mogen geloven krijgen we nog Thé Killers én Kasabian. Geen idee of hij echt meer weet of dit gewoon gelul is.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Hey jongens even een vraagje: dit jaar voor het eerst een weekendje werchter voor mij, maar nu hoor ik van meerdere mensen dat de gewone campings niet heel chill zijn en dat het het zeker waard is om wat extra te betalen voor de hive. Hoe hebben jullie dit voorgaande jaren ervaren?

Hive is zeker chiller maar daarvoor ook 2 jaren op een andere camping gezeten en dat was helemaal prima!

Ik raad de Hive aan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.397
9.156
Maandag komt Pukkelpop met het grootste deel van hun affiche.

Een goed moment voor Rock Werchter om vrijdag nog een keer goed te knallen met namen vooraleer PkP in de spotlights komen te staan.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.323
4.535
Hey jongens even een vraagje: dit jaar voor het eerst een weekendje werchter voor mij, maar nu hoor ik van meerdere mensen dat de gewone campings niet heel chill zijn en dat het het zeker waard is om wat extra te betalen voor de hive. Hoe hebben jullie dit voorgaande jaren ervaren?

Juist andersom imo.
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
419
104
Romy wrote:
Hey jongens even een vraagje: dit jaar voor het eerst een weekendje werchter voor mij, maar nu hoor ik van meerdere mensen dat de gewone campings niet heel chill zijn en dat het het zeker waard is om wat extra te betalen voor de hive. Hoe hebben jullie dit voorgaande jaren ervaren?


Juist andersom imo.

het komt hierop neer:

Camping The Hive: Georganiseerd door RW zelf, dus alles is strak georganiseerd (= propere douches, meer officiele(lees: betalen met rw bonnekes) food en drink stands, officiele afterparty, grondige controle van de bagage,...)
Andere campings: georganiseerd door plaatselijke jeugbewegingen, dus is alles wat losser. (= ontbijt gemaakt door die mannen, bijna geen controle van de bagage (toch zo bij B0), geen officiele afterparty(dus meer campingfeestjes,...).

Ik denk dat je het zo kunt samenvatten.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.323
4.535
Romy wrote:
Hey jongens even een vraagje: dit jaar voor het eerst een weekendje werchter voor mij, maar nu hoor ik van meerdere mensen dat de gewone campings niet heel chill zijn en dat het het zeker waard is om wat extra te betalen voor de hive. Hoe hebben jullie dit voorgaande jaren ervaren?


Hey Romy,

check anders even het speciale topic ‘Camping ervaringen’, daar staan ongetwijfeld al een hoop vragen die je hebt, beantwoord:

En als je daarna nog meer wilt weten, denk ik dat je vraag daar beter past. ?

edit: geen idee waarom die links zo irritant weergegeven worden… Heb ‘m maar weer weggehaald, je vindt het topic ongetwijfeld ook wel zelf onder het Rock Werchter forum.
Iemand een idee hoe ik een normale link kan posten?

Edit: link plakken werkt inderdaad niet.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.464
6.897
Brian wrote:
Blink-182: A Day to Remeber (3x) (Staat wel al op graspop), Frank Turner & the Sleeping Souls


En bij Blink-182 : Frank Turner? Die 2 touren samen vanaf 3 juli in UK… Frank Turner vorig jaar Groezrock het jaar ervoor Pinkpop en ervoor Pukkelpop, dus Werchter mag nu wel dan
1f642.svg

Dat mag zeker wel. Had alleen naar festivals gekeken en daar was er maar een overeenkomst (Novarock of Hu/So dacht ik uit het hoofd). Vandaar dat ik Frank Turner niet had meegeteld. Staat op mij lijstje, Thanks!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.532
11.737
In het verkeerde forum gezet, dus nog een keer:

Van de nieuwe namen voor Best Kept Secret worden we niet veel wijzer. Ik zie weinig nieuwe kanshebbers voor Werchter, of bands die van mij graag door mogen. Ik verwacht wel: king Gizzard, Circa Waves, George Ezra, Boxer Rebellion.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Morgen verwacht ik ergens wel een aankondiging van Kasabian. Zou een mooie subheadliner zijn. Daarnaast verwacht ik ook algemeen een mooie lossing namen (zeker met dat Pukkelpop maandag ook begint te droppen en dan wss zaterdag erna ticketverkoop start) + podiumindeling.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Air Traffic teaset op Facebook naar oktober 2017. Wellicht een nieuw album. Zou me niet helemaal verbazen mochten ze daaraan voorafgaande een tour doen. Misschien toch eerder iets voor 2018, maar wie weet :)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.716
1.247
Real Estate, Whitney, Strand Of Oaks en Thurston Moore mogen gerust van BKS doorkomen en een mooi plaatsje in de Barn krijgen.
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
Dour maakt net ook terug een dozijn namen bekend. Circa Waves, The Kills en The Strypes zijn hier de meest interessante namen imo.
Opvallend wel dat The Kills zowel op Dour staan als op Werchter.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Dat is inderdaad best opvallend. Ik heb de indruk dat Werchter het toch wel steeds moeilijker heeft om bepaalde namen exclusief te krijgen. Maar goed, dat zijn ook niet de namen die de beslissing om al dan niet naar een festival te gaan, zullen vormen.

Dus in dat opzicht kan Circa Waves ook nog steeds, al wordt 't wel minder waarschijnlijk.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Wat een gedrocht is die nieuwe single van Linkin Park trouwens. Ik kan LP best wel af, heb er 3 albums van, maar dit vind ik toch echt maar niets.
 

Szandor

Playlistbediener
8 feb 2017
6
0
Mis nog wel wat echte "Rock/metal" namen, nu ga ik 2 weken voor Werchter nog naar Graspop, dus krijg mijn Metal muziek toch wel. Maar weinig hardere bands tot op het moment op Werchter.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.423
653
Werchter deelt regelmatig middelgrote namen met Dour of Les Ardentes hoor. Zijn nu eenmaal allen internationaal boekende festivals onder Live Nation, die hun aanbod is nu ook niet zo groot dat een hele affiche exclusief kan zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken