Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.392
586
Mis nog wel wat echte “Rock/metal” namen, nu ga ik 2 weken voor Werchter nog naar Graspop, dus krijg mijn Metal muziek toch wel. Maar weinig hardere bands tot op het moment op Werchter.

Royal Blood, Linkin Park, System of a Down, Blink 182, Frank Carter, Foo Fighters
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.672
3.395
Biffy Clyro, Live en Wolfmother zie ik ook nog wel doorkomen. Met wat mazzel heb je dan op de zaterdag:
Frank Carter - Wolfmother - Biffy Clyro - Live - Blink-182 - SOAD - LP. Maar Linkin Park past misschien beter op Pinkpop als support act van Justin Bieber met die nieuwe mongolen single van ze. Mike is dood ofzo en Chester zingt samen met een of andere Q-Music chick.

Edit: zijn er eigenlijk wel zeven bands op de main? Misschien maar zes. Wolfmother zou ik ook wel een welkome toevoeging vinden op de Foo Fighters dag.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.015
6.421
Geen idee in hoeverre het mogelijk is maar Wilco organiseert dus een festival van 23-25 juni met oa Kurt Vile, Kevin Morby erop (die toch oke-ish kanshebber waren voor RW, met Wilco inclus natuurlijk)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.071
663
Kevin Morby staat al op twee andere Belgische festivals (Cactus en Dour?), dus die is sowieso uitgesloten.

Even op de site van Wilco gekeken. Die spelen op 23-25/6 dus op hun eigen festival en 13/7 ook alweer in de USA. Ze hebben daartussen alleen Mad Cool staan. Die gaan toch ook gewoon RW (en NOS?) doen, zeker?

Kurt Vile zie ik hierdoor ook eerder wel dan niet komen eigenlijk.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.036
375
Jimmy Eat World van 6 juli tot 19 augustus met Incubus op tour in Amerika. Pukkelpop is dus geen optie meer. Alleen werchter kan nog dus
 

Stef

Nieuw lid
16 feb 2017
3
0
Jimmy Eat World van 6 juli tot 19 augustus met Incubus op tour in Amerika. Pukkelpop is dus geen optie meer. Alleen werchter kan nog dus

Het festival waar wilco 13 juli staat (nori jazz festival) is in Finland, niet in de VS.

 

Stef

Nieuw lid
16 feb 2017
3
0
Kevin Morby staat al op twee andere Belgische festivals (Cactus en Dour?), dus die is sowieso uitgesloten.

Even op de site van Wilco gekeken. Die spelen op 23-25/6 dus op hun eigen festival en 13/7 ook alweer in de USA. Ze hebben daartussen alleen Mad Cool staan. Die gaan toch ook gewoon RW (en NOS?) doen, zeker?

Kurt Vile zie ik hierdoor ook eerder wel dan niet komen eigenlijk.

Het festival waar wilco 13 juli staat (nori jazz festival) is in Finland, niet in de VS. Verkeerde post gequote...
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.071
663
visdave34 wrote:
Kevin Morby staat al op twee andere Belgische festivals (Cactus en Dour?), dus die is sowieso uitgesloten.

Even op de site van Wilco gekeken. Die spelen op 23-25/6 dus op hun eigen festival en 13/7 ook alweer in de USA. Ze hebben daartussen alleen Mad Cool staan. Die gaan toch ook gewoon RW (en NOS?) doen, zeker?

Kurt Vile zie ik hierdoor ook eerder wel dan niet komen eigenlijk.


Het festival waar wilco 13 juli staat (nori jazz festival) is in Finland, niet in de VS. Verkeerde post gequote…
Je hebt helemaal gelijk, ik zat te slapen... Thanks voor de opheldering!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.203
1.250
Real Estate, Whitney, Strand Of Oaks en Thurston Moore mogen gerust van BKS doorkomen en een mooi plaatsje in de Barn krijgen.

Real Estate staat op 15 juni al in de Botanique, dus lijkt mij uitgesloten voor Rock Werchter.

Ook Gogol Bordello kunnen we nu uitsluiten denk ik, kunnen enkel nog op zondag en dan zouden ze 4 dagen na mekaar moeten spelen.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.523
823
Midnight Oil heeft net een wereldtournee aangekondigd. Staan in juni/juli in Europa en er is (nog) geen Belgische datum.. hopen mag!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.464
6.897
Midnight Oil heeft net een wereldtournee aangekondigd. Staan in juni/juli in Europa en er is (nog) geen Belgische datum.. hopen mag!

Ze spelen nergens 2x achter elkaar. 29 juni en 1 juli zijn ze in Scandinavië. Kans is klein maar ik duim met je mee.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.015
6.421
Nouja merci weer voor de hype zeker stubru. Heb zelfs niet meer geprobeerd voor tickets van Anderson . Paak maar ik hoorde van iemand die om 10:01 op de site zat dat er 600 wachtenden waren voor hem.. + het feit dat ze 35 durven vragen is gewoon te gek (blijft een concert mede georganiseerd door Livenation maar toch, tf?) Zo hard is hij hier toch niet gegaan qua populariteit?
Ik hoop maar dat er geen extra concert aankomt en we 'm toch nog op een vrijdag 4u krijgen want..
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.273
3.245
Nouja merci weer voor de hype zeker stubru. Heb zelfs niet meer geprobeerd voor tickets van Anderson . Paak maar ik hoorde van iemand die om 10:01 op de site zat dat er 600 wachtenden waren voor hem.. + het feit dat ze 35 durven vragen is gewoon te gek (blijft een concert mede georganiseerd door Livenation maar toch, tf?) Zo hard is hij hier toch niet gegaan qua populariteit?
Ik hoop maar dat er geen extra concert aankomt en we ‘m toch nog op een vrijdag 4u krijgen want..

Ik was enkele seconden na 10 uur en er waren al 300 mensen in de wachtrij. Ik heb mijn tickets maar ik had ook echt niet verwacht dat het zo snel ging gaan. Volgens mij maakt hij nu wel zeker nog een kans voor Werchter :)
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Vanmiddag 4 uur namen?
Hoop wat namen uit het lijstje:

Frank turner
Wolfmother
Passanger
The killers
Kasabian
Sum 41
Nothing ut thieves
Nathaniel rateliff
 

Toto

Campingartiest
5 jan 2017
62
0
Amongster mag ook gerust naar Werchter. Zou een mooie Belgische toevoeging zijn, ik heb ze dinsdag live gezien en het was echt een sterk optreden.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.523
823
JB. wrote:
Midnight Oil heeft net een wereldtournee aangekondigd. Staan in juni/juli in Europa en er is (nog) geen Belgische datum.. hopen mag!


Ze spelen nergens 2x achter elkaar. 29 juni en 1 juli zijn ze in Scandinavië. Kans is klein maar ik duim met je mee.

Ik zag het ook al toen ik even wat beter naar de data ging kijken. Dit wordt hem inderdaad niet jammer genoeg :(
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.633
632
Royal Blood gooit er even twee Franse line-ups (Eurockeennes & Vieille Scharrues) in die nog wat kanshebbers voor Werchter bevatten.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
578
185
Nou laten we maar hopen dat LP dat nieuwe nummer niet gaat spelen op rw. Wat een aanfluiting. Altijd een van mn favoriete bands geweest maar dit doet toch wel heel veel pijn, zeker nadat ze met het vorige album weer enigszins terug naar hun roots zijn gekeerd. Dit is gewoon top 40 meuk waar geen enkele fan van ze op zat te wachten.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.165
2.392
Wat een gedrocht is die nieuwe single van Linkin Park trouwens. Ik kan LP best wel af, heb er 3 albums van, maar dit vind ik toch echt maar niets.

Inderdaad, verschrikkelijk nummer.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
448
61
Ik heb hem ook maar even opgezocht na jullie 'lovende' recensies maar jongens toch wat triest! Soad en Por maar gauw een paar plaatsjes naar boven schuiven :wink:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken