Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.051
346
Even los van alle speculaties over de nieuwe namen iets heel anders: ik reed vandaag toevallig langs het festivalterrein en men is daar zeer druk bezig met werkzaamheden aan het entree terrein en het stuk rondom de north west walls. Graafmachines, de weg afgezet, hele hopen aarde… er wordt daar in ieder geval flink gewerkt.
Wellicht een opknapbeurt / update voor de entree? Main stage en de tenten hebben de laatste jaren een flinke make-over gehad dus in die zin wel logisch om ook de entree aan te pakken (ook gezien de security maatregelen die sinds vorig jaar van kracht zijn)?

Zijn gewoon werken voor (noodzakelijke) nutsvoorzieningen (die vorig jaar zijn gestart).
Vorig jaar hebben ze een hoogspanningscabine geplaatst en nu zijn ze bezig om een stukje van de serviceweg te voorzien van Riolering (en waarschijnlijk ook wachtbuizen voor elektriciteit etc).
Hoekje van NWW moet voor het festival klaar zijn. Na het festival zal de rest van het terrein aangepakt worden (zal volgens mij niet op 1 jaar klaar zijn).
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Het kan ook zijn dat Werchter Linkin Park boekt en met hun management afspreekt om Machine Gun Kelly op Main Square te plaatsen, mocht dit al een soort van package deal zijn.
 

Martin2.0

Playlistbediener
21 jan 2016
43
0
Ik heb even gekeken naar andere festivals met dezelfde (sub)headliners ivm de support acts die mogelijk meekomen. Is niet volledig omdat nog niet alles is aangekondigd en nog niet overal de dagindeling erbij staat. Heb al aangekondigde bands (zoals the Kills bij Foo Fighters e.d.) niet meegenomen.

Om op de discussie rond Kings of Leon & Nathaniel Rateliff in te haken. Ook in Europa zijn deze enkele malen op dezelfde festivals te vinden. Ook op BST en daar mag de hoofdact grotendeels zijn eigen programma invullen dacht ik?

Kings of Leon: Nathaniel Rateliff (2x)
Arcade Fire: Angel Olsen (2x)
Radiohead: Buiten James Blake niks kunnen ontdekken
Blink-182: A Day to Remeber (3x) (Staat wel al op graspop)
System of a Down: Sleeping with Sirens (3x) + Code Orange & Pierce the Viel (Beide 2x)
Linkin Park: Royal Republic & Machine Gun kelly (beide 2x)
Alt-J: Savages, Bear’s Den, Ryan Adams & Cage the Elephant (Allen 2x)
Foo Fighters: Warpaint (3x) Jagwar Ma & Biffy Clyro (Beide 2x)

Deze acts dus ook met een schuin oog in de gaten houden of ze nog meer worden aangekondigd bij festivals bij de desbetreffende band. Vooral Sleeping with Sirens, Warpaint en Nathaniel Rateliff lijkt me waarschijnlijk.

En bij Blink-182 : Frank Turner? Die 2 touren samen vanaf 3 juli in UK... Frank Turner vorig jaar Groezrock het jaar ervoor Pinkpop en ervoor Pukkelpop, dus Werchter mag nu wel dan :)
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
Even Advocaat van de Duivel spelen: Bieber na Arcade Fire als 'dance'afsluiter? Beide Canadezen... :wink:
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
451
62
Volt Festival in Hongarije (zelfde weekend als Rock Werchter) voegde vandaag ook nieuwe namen toe:

Pendulum (live), Years & Years, The Cult, Enter Shikari, Of Mice and Men, The Devil Wears Prada, Knife Party en Hernan Cattaneo

Gaaf Enter Shikari! Of Mice and Men en Knife Party, doe maar, the Cult lijkt me sterk, maar het zou zomaar kunnen...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
Even Advocaat van de Duivel spelen: Bieber na Arcade Fire als ‘dance’afsluiter? Beide Canadezen…
1f609.svg
JB is een exclusieve boeking in de Benelux, dus nee..
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
Everyknight wrote:
Volt Festival in Hongarije (zelfde weekend als Rock Werchter) voegde vandaag ook nieuwe namen toe:

Pendulum (live), Years & Years, The Cult, Enter Shikari, Of Mice and Men, The Devil Wears Prada, Knife Party en Hernan Cattaneo


Gaaf Enter Shikari! Of Mice and Men en Knife Party, doe maar, the Cult lijkt me sterk, maar het zou zomaar kunnen…

The Cult verwacht ik eerder op TW/classic, vanwege hun band met Guns N' Roses. Ze zijn ook vrij die 24e juni. Ik zou ze alleszins graag eens zien.
 

Kaasrasper

Campingartiest
14 jan 2015
97
71
Ik zou Jamiroquai ook nog wel een mooie naam vinden voor de vrijdag voor Radiohead of zondag voor Foo Fighters.

Ik hoop aankomende vrijdag toch wat spannendere namen dan de afgelopen weken, zoals Massive Attack, Bon Iver, Röyksopp en/of M.I.A.
 

Sb12

Playlistbediener
6 jan 2017
47
0
Is er een kans dat ze vandaag om 16u een naam aankondigen? Nu dat Pinkpop JB bekend gemaakt heeft?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.148
803
Spoon naast Mad Cool nu ook voor NOS Alive aangekondigd... Die zou ik heel graag bijgeschreven zien worden op RW.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Hey jongens even een vraagje: dit jaar voor het eerst een weekendje werchter voor mij, maar nu hoor ik van meerdere mensen dat de gewone campings niet heel chill zijn en dat het het zeker waard is om wat extra te betalen voor de hive. Hoe hebben jullie dit voorgaande jaren ervaren?
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Vond juist de gewone campings fijner..
Dit jaar maar hive kaarten gekocht met myspace zodat we zeker zijn van een goed plekje.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.148
803
Hey jongens even een vraagje: dit jaar voor het eerst een weekendje werchter voor mij, maar nu hoor ik van meerdere mensen dat de gewone campings niet heel chill zijn en dat het het zeker waard is om wat extra te betalen voor de hive. Hoe hebben jullie dit voorgaande jaren ervaren?

Hey Romy,

check anders even het speciale topic 'Camping ervaringen', daar staan ongetwijfeld al een hoop vragen die je hebt, beantwoord:

En als je daarna nog meer wilt weten, denk ik dat je vraag daar beter past. :)

edit: geen idee waarom die links zo irritant weergegeven worden... Heb 'm maar weer weggehaald, je vindt het topic ongetwijfeld ook wel zelf onder het Rock Werchter forum.
Iemand een idee hoe ik een normale link kan posten?
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Het zou best slim van RW zijn om een rijtje rock namen bekend te maken. Iedereen in ophef over Bieber op PP en het volgende nieuwsbericht wat men leest is over de rocknamen die op RW komen. Al zijn beide festivals van dezelfde eigenaar dus mss dat ze het daarom niet doen, denk ook niet dat RW nog veel nodig heeft om uit te verkopen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken