Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Dan is het concert voor mij al deels verpest :/

Respect voor die twee dat ze toch zoveel indruk op je maken dat Radiohead daarna alleen maar tegen kan vallen. Na al je zure reacties op dit forum krijg ik steeds minder het idee dat Werchter een festival voor jou is. Bazart en Colombie zijn al weken terug aangekondigd, en er komt nog genoeg bij. Blijf er niet in hangen.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ik snap niet zo goed dat iedereen Soulwax zo vet vindt. Was vorig jaar op NOS niet echt onder de indruk…
Hangt er misschien van af in welke setting je ziet, maar als stage closer in het donker vond ik ze toch wel goed hoor.

Als ik het zo zie, denk ik dat we misschien (hopelijk niet, maar het zou zo maar kunnen) iets in die zin krijgen:

Donderdag:
Main: Prophets of Rage - Arcade Fire - Kings of Leon - Chainsmokers
KluBC Headliner: Lorde
Barn Headliner: Imagine Dragons

Vrijdag:
Main: Royal Blood - Oscar & the Wolf - Radiohead
Barn Headliner: Bazart
KluBC Headliner: James Blake? (eigenlijk is dit moeilijk te voorspellen, buiten Radiohead kunnen al deze namen Barn headliner zijn)

Zaterdag:
Main: Blink 182 - System of a Down - Linkin Park
KlubC + Barn Headliners nog aan te kondigen

Zondag:
Main: Alt-J - Foo Fighters
Barn Headliner: Soulwax
KlubC headliner nog aan te kondigen

Alt-J lijkt me met de aankondiging van Soulwax quasi zeker op de mainstage te staan, ik verwacht Soulwax namelijk niet als sub voor Foo Fighters en zijn te groot voor Klub C. Alt-J vulde enkele jaren terug al makkelijk The Barn, dus gaan ook niet voor lagere positie.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.630
Daruda wrote:
Dan is het concert voor mij al deels verpest :/


Respect voor die twee dat ze toch zoveel indruk op je maken dat Radiohead daarna alleen maar tegen kan vallen. Na al je zure reacties op dit forum krijg ik steeds minder het idee dat Werchter een festival voor jou is. Bazart en Colombie zijn al weken terug aangekondigd, en er komt nog genoeg bij. Blijf er niet in hangen.

Niet alles goedpraten hé Gloeilamp. Dit festival kan beter dan Oscar & the Wolf vlak voor Radiohead plaatsen, wat wel een erg goedkope oplossing is. Gaan ze gelukkig ook niet doen, maar die sub blijft wel lang op zich wachten.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Tijd voor een muziekfeitje.

Als je Rae Sremmurd omdraait krijg je Ear Drummers

Jammer dat de liveshows van deze gasten tegenvallen maar voor de hitjes en het feestje lijkt het mij een prima toevoeging. Hopelijk komt er voor jullie nog een kwaliteitshiphopnaam bij.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Gloeilamp wrote:
Daruda wrote:
Dan is het concert voor mij al deels verpest :/


Respect voor die twee dat ze toch zoveel indruk op je maken dat Radiohead daarna alleen maar tegen kan vallen. Na al je zure reacties op dit forum krijg ik steeds minder het idee dat Werchter een festival voor jou is. Bazart en Colombie zijn al weken terug aangekondigd, en er komt nog genoeg bij. Blijf er niet in hangen.


Niet alles goedpraten hé Gloeilamp. Dit festival kan beter dan Oscar & the Wolf vlak voor Radiohead plaatsen, wat wel een erg goedkope oplossing is. Gaan ze gelukkig ook niet doen, maar die sub blijft wel lang op zich wachten.



Eens hoor, die sub gaat gewoon nog komen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.911
6.142
Imagine Dragons & Prophets Of Rage zijn beide mainstage-namen, onderstaande heb ik op m'n clashfinder staan. Ookal is dat erg optimistisch maar Prophets Of Rage is en blijft wel maar een soort van supergroep met 1 album op zak. Daarom staan ze een plekkie lager volgens mij en lijkt de opeenvolging van ID naar KoL logischer?
17:00 - 18:00 Prophets Of Rage
18:35 - 19:35 Imagine Dragons
20:15 - 21:45 Kings Of Leon
22:30 - 00:00 Arcade Fire
00:45 - 02:00 Dance-act

Oscar & The Wolf zie ik gewoon als Barn headliner tegenover Radiohead. Het kan niet anders dat ze 2 acts tegenover mekaar zetten die beiden zeer veel volk trekken. James Blake in Klub C en Bazart en Royal Blood op de main. Als je het negatief bekijkt dan mist zondag enkel nog een Klub C headliner ja. Maar ik geloof niet dat ze (wederom met zo'n populaire band als Foo Fighters) geen andere populaire acts in de Barn/Klub C gaan zetten. Dus volgens mij spelen Alt-J (voor een groot stuk) en Soulwax (geheel) tegenover Foo Fighters.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.978
551
visdave34 wrote:
Ik snap niet zo goed dat iedereen Soulwax zo vet vindt. Was vorig jaar op NOS niet echt onder de indruk…


Hangt er misschien van af in welke setting je ziet, maar als stage closer in het donker vond ik ze toch wel goed hoor.
Setting was niks mis mee... Rond middernacht in een bomvolle tent met mensen die wel uit hun dak gingen... Zal wel aan mij gelegen hebben, maar het kon me niet grijpen :(

Als ik het zo zie, denk ik dat we misschien iets in die zin krijgen: (heb een paar dingen aangepast zoals ik ze verwacht)

Donderdag:
Main: Prophets of Rage – Kings of Leon – Arcade Fire – ???
KluBC Headliner: Chainsmokers
Barn Headliner: Imagine Dragons

Vrijdag:
Main: Oscar & the Wolf - ??? – Radiohead
Barn Headliner: Royal Blood
KluBC Headliner: James Blake

Zaterdag:
Main: Blink 182 – System of a Down – Linkin Park
KlubC + Barn Headliners nog aan te kondigen

Zondag:
Main: ??? – Foo Fighters
Barn Headliner: Alt-J
KlubC headliner: Soulwax
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.978
551
Overigens vind ik Royal Blood als Barn headliner zelf ook niet helemaal logisch, maar ik kan geen andere reden verzinnen waarom ze anders op dit moment in hetzelfde rijtje staan als James Blake en OATW.

edit: of zouden zij de sub zijn voor RH en OATW in The Barn?
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
En mij lijkt het ook wel plausibel dat Werchter nog wat grote namen achter houdt, maar 2 subheadliners moeten we wellicht niet meer verwachten? Mocht dat er toch nog in zitten, denk ik dat je gewoon voor de 4 dagen een top constructie kunt maken:

Donderdag: POR - (ID) - AF - KOL
Vrijdag: RB - OATW - ? (bv. Kasabian) - RH
Zaterdag: Blink - SOAD - LP
Zondag: Alt-J - ? (bv. The Killers ) - Foo Fighters

2 extra namen (subheadliners) zullen de line-up op zich niet zoveel beter maken, maar het oogt natuurlijk heel anders om pakweg Kasabian als sub voor Radiohead te hebben dan Oscar and the Wolf.

Edit: @visdave34: Royal Blood als subheadliner voor Radiohead verwacht ik niet. Ze zijn wat gegroeid, maar om opeens subheadliner te zijn, lijkt me van het goede teveel. Hooguit een plaats voor de sub, of evt. barn headliner.
 

dEUS

Randprogramma
29 jan 2015
136
0
Mark Lanegan en Soulwax toch weer twee namen die ik graag wil zien, de rest moet ik nog eens opzoeken
begin er toch wel voor te vrezen dat er geen grootse namen meer bijkomen
laat staan QOTSA, al zou dat het beste ooit zijn, zo vlak voor Foo Fighters of maakt al niet uit welke dag!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.303
6.502
Yes, 1 naam goed voorspeld (mark lanegan ;) ). Van mura massa, rea sremmurd en soulwax wordt ik niet blij, niet mijn smaak. Maggie rogers moet ik nog eens luisteren. Frank carter vind ik een hele toffe toevoeging. Mooi begin van de dag en mooi om alvast in de sfeer te komen op de rock dag!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Overigens vind ik Royal Blood als Barn headliner zelf ook niet helemaal logisch, maar ik kan geen andere reden verzinnen waarom ze anders op dit moment in hetzelfde rijtje staan als James Blake en OATW.

edit: of zouden zij de sub zijn voor RH en OATW in The Barn?

Niet te veel focussen op die poster, vorig jaar stonden oa Iggy Pop en PJ Harvey even groot als de subheadliners en Barnafsluiters.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.978
551
visdave34 wrote:
Overigens vind ik Royal Blood als Barn headliner zelf ook niet helemaal logisch, maar ik kan geen andere reden verzinnen waarom ze anders op dit moment in hetzelfde rijtje staan als James Blake en OATW.

edit: of zouden zij de sub zijn voor RH en OATW in The Barn?


Niet te veel focussen op die poster, vorig jaar stonden oa Iggy Pop en PJ Harvey even groot als de subheadliners en Barnafsluiters.
Weet ik ook wel. Maar vond vooral deze wel interessant:

https://twitter.com/soulwax/status/830074342394445825

Daarop lijkt toch wel een duidelijk onderscheid te ontstaan. Waar er nog geen subs of tent headliners bekend zijn, zoals de zaterdag, worden ook geen andere namen doorgeschoven in grotere fonts.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Kereltje wrote:
visdave34 wrote:
Overigens vind ik Royal Blood als Barn headliner zelf ook niet helemaal logisch, maar ik kan geen andere reden verzinnen waarom ze anders op dit moment in hetzelfde rijtje staan als James Blake en OATW.

edit: of zouden zij de sub zijn voor RH en OATW in The Barn?


Niet te veel focussen op die poster, vorig jaar stonden oa Iggy Pop en PJ Harvey even groot als de subheadliners en Barnafsluiters.


Weet ik ook wel. Maar vond vooral deze wel interessant:

Daarop lijkt toch wel een duidelijk onderscheid te ontstaan. Waar er nog geen subs of tent headliners bekend zijn, zoals de zaterdag, worden ook geen andere namen doorgeschoven in grotere fonts.

Maar op zaterdag staan onder Blink ook geen namen die een hoge plek gaan innemen, wat bvb Royal Blood wel kan doen. Ze gaan geen namen groter dan nodig op de affiche zetten om symmetrie te krijgen ofzo. Dit verwacht ik momenteel wat grotere namen betreft:

Do:
Main: POR - Imagine Dragons - KOL - AF - X of The Chainsmokers (onderlinge volgorde kan hier nog verschillen)
Barn: X - Lorde
KluB C: X of The Chainsmokers

Vr:
Main: Bazart - Royal Blood - X - Radiohead
Barn: James Blake - O&TW
KluB C: X

Za:
Main: Blink - SOAD - LP
Barn en KluB C nog geen (sub)headliners gekend

Zo:
Main: X - Foo Fighters
Barn: X - Alt-J
KluB C: Soulwax

Mijn redenering voor O&TW, Alt-J en Soulwax is steeds dezelfde: een act die qua genre een perfect tegengewicht vormt voor de mensen die van RH of FF niet moeten weten. Ook steeds acts die in theorie te groot zijn voor die tenten, maar waar de grote headliner op Main Stage voor een goede schifting zal zorgen. En die populariteit van O&TW etc zorgt ervoor dat de opkomst in de tenten ook dik in orde zal zijn, daar waar een James Blake kansloos zou zijn bij een eventuele clash. James Blake staat dan als voorlaatste in de Barn om hem toch een andere plaats te geven dan vorig jaar, en om de RH-liefhebbers toch zolang mogelijk te verspreiden over de weide ipv ze een hele dag voor het hoofdpodium te laten kamperen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.303
6.502
Do:
Main: POR – Imagine Dragons – KOL – AF – X of The Chainsmokers (onderlinge volgorde kan hier nog verschillen)
Barn: X – Lorde
KluB C: X of The Chainsmokers

Ik denk niet dat PoR en ID beide op main staan donderdag. In dit geval krijgt PoR dezelfde positie als vorig jaar Kaiser Chiefs, BMTH, Band of Horses en James Bay (rond 16:00). Terwijl ze op andere festivals als (sub)headliners staan. Nee, denk dat ze the Barn afsluiten.



Mijn redenering voor O&TW, Alt-J en Soulwax is steeds dezelfde: een act die qua genre een perfect tegengewicht vormt voor de mensen die van RH of FF niet moeten weten. Ook steeds acts die in theorie te groot zijn voor die tenten, maar waar de grote headliner op Main Stage voor een goede schifting zal zorgen. En die populariteit van O&TW etc zorgt ervoor dat de opkomst in de tenten ook dik in orde zal zijn, daar waar een James Blake kansloos zou zijn bij een eventuele clash. James Blake staat dan als voorlaatste in de Barn om hem toch een andere plaats te geven dan vorig jaar, en om de RH-liefhebbers toch zolang mogelijk te verspreiden over de weide ipv ze een hele dag voor het hoofdpodium te laten kamperen.

Klinkt zeer aannemelijk!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.911
6.142
Mijn redenering voor O&TW, Alt-J en Soulwax is steeds dezelfde: een act die qua genre een perfect tegengewicht vormt voor de mensen die van RH of FF niet moeten weten. Ook steeds acts die in theorie te groot zijn voor die tenten, maar waar de grote headliner op Main Stage voor een goede schifting zal zorgen. En die populariteit van O&TW etc zorgt ervoor dat de opkomst in de tenten ook dik in orde zal zijn, daar waar een James Blake kansloos zou zijn bij een eventuele clash. James Blake staat dan als voorlaatste in de Barn om hem toch een andere plaats te geven dan vorig jaar, en om de RH-liefhebbers toch zolang mogelijk te verspreiden over de weide ipv ze een hele dag voor het hoofdpodium te laten kamperen.
Volledig mee eens.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.978
551
Kereltje wrote:
Mijn redenering voor O&TW, Alt-J en Soulwax is steeds dezelfde: een act die qua genre een perfect tegengewicht vormt voor de mensen die van RH of FF niet moeten weten. Ook steeds acts die in theorie te groot zijn voor die tenten, maar waar de grote headliner op Main Stage voor een goede schifting zal zorgen. En die populariteit van O&TW etc zorgt ervoor dat de opkomst in de tenten ook dik in orde zal zijn, daar waar een James Blake kansloos zou zijn bij een eventuele clash. James Blake staat dan als voorlaatste in de Barn om hem toch een andere plaats te geven dan vorig jaar, en om de RH-liefhebbers toch zolang mogelijk te verspreiden over de weide ipv ze een hele dag voor het hoofdpodium te laten kamperen.

Volledig mee eens.
Zeker aannemelijk, ware het niet dat ze bij Werchter niet altijd zo logisch lijken te opereren. Ook ingegeven door wensen van bands uiteraard. En je gaat voorbij aan het feit dat je Barn headliners vaak nog grotendeels kunt meepakken voor de headliner op main stage. Daarom verwacht ik OATW niet in the Barn. Dat paste de vorige passage al nauwelijks, dus zal nu op dat tijdstip mijns inziens te klein zijn.

Maar goed, ze opereren niet altijd volgens logica, waardoor Alt-J en Elbow op hun laatste passages ook al in overvolle tenten hebben gestaan op momenten dat op beide andere stages niets gepland stond.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.911
6.142
Overigens moet je rekening houden met het feit dat niet elke band in het buitenland zo populair is als hier of omgekeerd. Ik snap naderhand in de eerste plaats niet waarom Imagine Dragons zo'n hoge spot in de eerste plaats verdient. Hun debut was goed, hun 2e een flop. Het is niet omdat ze ergens anders sub zijn dat dat hier ook is, hetzelfde kan gezegd worden over Prophets Of Rage. Ik wil nu niks zeggen maar Rock Werchter heeft alle 3 de headliners van Download op 1 dag staan .. :lol: Prophets of Rage 3e op die dag zetten rond een uur of 5 is best aannemelijk eerlijk gezegd. Vergelijken met acts van vorig jaar is bijna niet te doen omdat je niet dezelfde soort structuur hebt in geen enkele van die dagen als nu op deze donderdag. Het is overigens niet Kaiser Chiefs maar Jake Bugg die je dan zou moeten vergelijken ook nog 's.

Imagine Dragons - Prophets Of Rage - Kings Of Leon - Arcade Fire - Netsky
Bazart - Royal Blood - The XX - Radiohead
Live - Blink-182 - System Of A Down - Linkin Park
Dropkick Murphys - Kasabian - The Weeknd (The Killers) - Foo Fighters

Klub C: Lorde + The Chainsmokers / London Grammar + James Blake / MO + Moderat / The Kills + Soulwax
Barn: Wilco + Brian Wilson / Ryan Adams + Oscar & The Wolf / Foster The People + Bon Iver / Belle & Sebastian + Alt-J

Kasabian is naar mijn mening gewoon te zwak als sub, zijn er sinds de laatste jaren echt niet veel populairder op geworden..
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.978
551
Imagine Dragons – Prophets Of Rage – Kings Of Leon – Arcade Fire – Netsky
Bazart – Royal Blood – The XX – Radiohead
Live – Blink-182 – System Of A Down – Linkin Park
Dropkick Murphys – Kasabian – The Weeknd (The Killers) – Foo Fighters

Klub C: Lorde + The Chainsmokers / London Grammar + James Blake / MO + Moderat / The Kills + Soulwax
Barn: Wilco + Brian Wilson / Ryan Adams + Oscar & The Wolf / Foster The People + Bon Iver / Belle & Sebastian + Alt-J
Lees je mee op efestivals of was die post daar ook van jou? ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken