Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Maar daarbuiten zie ik hen inderdaad wel als een kanshebber, maar denk met hun huidige productie eerder als tentafsluiter zoals de vorige keer dan sub.

Tijdens Radiohead, Rock Werchter style xD
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
569
167
Yannick wrote:
Sigur Ros heeft dus z’n tour bekend gemaakt en loopt tot 17 juni in New York, perfect
1f642.svg



Opletten het is Sigur Rós en niet Sigur Ros :p

Maar daarbuiten zie ik hen inderdaad wel als een kanshebber, maar denk met hun huidige productie eerder als tentafsluiter zoals de vorige keer dan sub.
Gaan we nou na 21 pilot op t pinkpop forum ook al zeiken over hoe je sigur ross schrijft op dit forum? :/
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Thomus wrote:
Morgen eerste namen Rock Zottegem. Enkele namen dat dan kunnen afgeschreven worden voor RW. Ik denk maar aan een mogelijkheid als Dropkick Murpgy’s, of de hier net aangehaalde groep Live.


De namen van Rock Zottegem hebben meestal weinig invloed op Rock Werchter. Vorig jaar stond bijvoorbeeld Skunk Anansie nog op beide festivals.

Maar de vuistregel is dat als een 'kleiner' festival (pakweg Les Ardentes of Rock Zottegem) eerst met internationale acts aankomt, deze meteen ook uitgesloten zijn voor Werchter. Wanneer RW internationale acts deelt met andere festivals hebben zij zo goed als altijd het recht om deze eerst aan te kondigen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.166
Iemand is zo grappig geweest om op Wikipedia even een aantal namen bij te schrijven :roll:
Bazart op vrijdag (main)
Bon Iver op zaterdag (barn)
The Killers op zondag (main)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Het viel mij daarnet overigens op dat alle (tot nu toe bekende) data van The Kills samenvallen met die van Foo Fighters. Op Rock The Beach en NOS Alive spelen ze op dezelfde dag als FF, in Letland verzorgen ze het voorprogramma bij een losse show van Dave Grohl en co. Met potlood opschrijven voor de zondag?
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Michiel wrote:
Yannick wrote:
Sigur Ros heeft dus z’n tour bekend gemaakt en loopt tot 17 juni in New York, perfect
1f642.svg



Opletten het is Sigur Rós en niet Sigur Ros :p

Maar daarbuiten zie ik hen inderdaad wel als een kanshebber, maar denk met hun huidige productie eerder als tentafsluiter zoals de vorige keer dan sub.


Gaan we nou na 21 pilot op t pinkpop forum ook al zeiken over hoe je sigur ross schrijft op dit forum? :/

Het is Twenty One Pilots.
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Iemand is zo grappig geweest om op Wikipedia even een aantal namen bij te schrijven ?
Bazart op vrijdag (main)
Bon Iver op zaterdag (barn)
The Killers op zondag (main)

De grapjassen toch. Bazart zal er wel staan, maar verwcaht ik nog steeds gewoon als Barnheadliner.( hopelijk tijdens Arcade Fire) Tent zal dan nog uitpuilen, maar op de main zie ik ze nog niet..

De andere 2 mogen ook komen van mij
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.166
The Killers zouden best wel kunnen subben, alleen.. Die hebben nog maar amper data bekend en Alt-J staat volgens mij gewoon sub dusja.. Ik blijf het grappig vinden dat Bazart van Barn-opener naar headliner gaat in 1 jaar tijd haha (maar het is wel een mogelijkheid..)

StuBru kondigde btw nog een aantal concerten aan voor MFL, misschien komen er wel een paar terug hé, who knows; Frances, Black Box Revelation, Daan, Coely, Milow, Woodie Smalls, Kungs, Het Zesde Metaal, De!vis en Warhaus zouden volgens mij wel op RW passen
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
The Killers zouden best wel kunnen subben, alleen.. Die hebben nog maar amper data bekend en Alt-J staat volgens mij gewoon sub dusja.. Ik blijf het grappig vinden dat Bazart van Barn-opener naar headliner gaat in 1 jaar tijd haha (maar het is wel een mogelijkheid..)

StuBru kondigde btw nog een aantal concerten aan voor MFL, misschien komen er wel een paar terug hé, who knows; Frances, Black Box Revelation, Daan, Coely, Milow, Woodie Smalls, Kungs, Het Zesde Metaal, De!vis en Warhaus zouden volgens mij wel op RW passen

Oscar and the Wolf deden het hen voor. 2014-2015 als ik mij niet vergis Beiden te overhyped. Geen slechte muziek, maar zo beugehoord al...
 

BS.

Playlistbediener
22 mei 2016
32
0
Hoop dat er wat hards wordt aangekondigd zoals Beartooth of Of Mice and Men. Ik hoop verder nog op Sum 41, Biffy Clyro, Ghost en 3 Doors Down.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.166
Melt! komt onder andere met:
- Glass Animals
- Kate Tempest
- MO
- NAO
- Phoenix
- The Kills
- Warpaint
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.187
3.008
StuBru kondigde btw nog een aantal concerten aan voor MFL, misschien komen er wel een paar terug hé, who knows; Frances, Black Box Revelation, Daan, Coely, Milow, Woodie Smalls, Kungs, Het Zesde Metaal, De!vis en Warhaus zouden volgens mij wel op RW passen

Coely, Woodie Smalls en Delv!s kunnen de Klub C wel openen volgens mij. Warhaus zou ik ergens als 2de/3de naam in The Barn zetten. Van Belgische namen lijkt mij Compact Disk Dummies nog wel een kanshebber om Klub C-opener te zijn. Bazart maakt natuurlijk kans. Voor de rest kom ik niet meteen op veel Belgische bands, vooral de iets grotere Belgische namen zullen schaars zijn denk ik. OATW lijkt me niet met hun tweede concert in het Sportpaleis, Lost Frequencies, Goose, BBR en The Van Jets zullen wel niet terugkomen dit jaar.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.016
8.662
Daan misschien? Te lang geleden. Wordt echt wel eens tijd. De man heeft een nieuw album uit en hij trekt nog steeds veel volk. Zie het wel gebeuren hoor.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Daan misschien? Te lang geleden. Wordt echt wel eens tijd. De man heeft een nieuw album uit en hij trekt nog steeds veel volk. Zie het wel gebeuren hoor.

Ik ben voor! Kan The Barn zeker wel aan.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.166
Daan misschien? Te lang geleden. Wordt echt wel eens tijd. De man heeft een nieuw album uit en hij trekt nog steeds veel volk. Zie het wel gebeuren hoor.
Op Crammerock dit jaar echt een knalshow gegeven, ik ben ook voor.. Ben alleen bang voor hoelaat ze hem zouden zetten..
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
mattman wrote:
Daan misschien? Te lang geleden. Wordt echt wel eens tijd. De man heeft een nieuw album uit en hij trekt nog steeds veel volk. Zie het wel gebeuren hoor.


Op Crammerock dit jaar echt een knalshow gegeven, ik ben ook voor.. Ben alleen bang voor hoelaat ze hem zouden zetten..

Daan is inderdaad altijd goed! Vind het zelf opmerkelijk dat hij er al zo lang niet heeft gestaan. Steeds zeer degelijke tot uitstekende platen afgeleverd!
Daan kan makkelijk rond 19-20u in een tent en eigenlijk zelf afsluiten (als een Milow of The Opposites dat mogen)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Werchter zou bij mij ontzettend veel bonuspunten scoren als het Primus en/of A Perfect Circle boekt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken