Toch ook wel verbaasd momenteel van de positie van een aantal bands zoals Blink-182 en Imagine Dragons. Imagine Dragons stond in 2014 in de tent rond 18u, in het midden dus ongeveer. Die tent puilde totaal niet uit toen en het is niet dat ze naar mijn mening hierna nog veel zijn gegroeid, dé hits hebben ze alleszins niet meer gehad. Blink-182 stond ook lager in 2012 en opeens staan die nu ook als sub waarschijnlijk. Als je als subs namen hoort zoals Placebo, Sigur Ros, Elbow, is het toch wel de goedkopere en makkelijkere optie wat ik uit het standpunt van de organisatie wel snap. Wat me nog het meest opvalt is dat ze de donderdag nu blijkbaar vooral gaan mikken op de makkelijke stadionrock richting Kings of Leon en ze misschien minder indie zullen mikken richting Arcade Fire.
Ze hebben zeker wel hits gehad en ook genoeg airplay. Ik heb ze genoeg voorbij horen komen in ieder geval. Objectief gezien gewoon een goede boeking, gezien de populariteit van die band (stonden gewoon in de Ziggo Dome hè). Check de Spotify plays maar eens zoals Everyknight zei. Het is ook niet mijn muziek. En face it, een groot festival als RW verkoopt niet uit op alleen maar indie bands. Sigur Ros... die zijn qua populariteit niet van het kaliber Ziggo Dome. In de alternatieve scène heel populair maar bij "het grote publiek" niet.
Voorbeeld: ik ga naar RW met mijn vriendin en zij vind KOL, FF en ID tot nu toe het leukst. Alt-J en Sigur Ros (mochten ze komen) zeggen haar niks. Kortom: dit soort commerciële acts kwamen op RW, komen op RW en zullen er blijven komen. Anders verkoop je gewoonweg niet uit.
Verder zal vrijwel zeker SOAD subheadliner zijn en niet Blink 182.