Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
James wrote:
Op andere festivals staan zij gewoon als headliner en hier als derde act van de dag

Natuurlijk heeft Rock Werchter tot nu toe een geweldige line-up, maar dit is toch wel erg overdreven. Of kun jij me vertellen op welk festival met 90.000 bezoekers Imagine Dragons headliner is geweest?
Met dit soort opmerkingen kun je elke naam wel verkopen. “Stonden hier en daar (random festival met 8.000 bezoekers) als headliner en op Werchter openen ze een dag!!!!”
Stonden in 2015 dacht ik wel als subheadliner op Reading/Leeds, dus toch best wel hoog. Niettemin vind ik ze zo'n hoge spot echt niet waardig, ongeacht of ze nu hyperpopulair zijn of niet. Ik persoonlijk zou ze toch eerder als Barn headliner plaatsen dan als sub voor AF/KOL. Je hebt natuurlijk wel het voordeel dat je al 2 headliners hebt, en misschien nog een afsluitende dance act. Zelfs al speelt Imagine Dragons dan als sub, komen er nog 3 namen na, dat valt dan wel nog weer mee.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.585
6.782
The fuck is dit.

Eerst Linkin Park, nu deze bagger. Hopelijk staan die in een tent.

Ach er komen vast nog meer namen die je niet gaan bevallen.
Van de ca 70 namen die er komen kan je toch niet alles leuk gaan vinden, toch...
Wellicht clasht Imagine Dragons met Arcade Fire en komt dat jouw vast goed uit, tenminste is mijn gok zo...

Wel raar, die vrijdag alleen nog Radiohead?
Een naam vanaf BST Hydepark die hier nog tussen kan?
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.668
2.286
Blink werd ook apart aangekondigd en staat er rond een uur of 19, zal met deze niet anders zijn, zoals TLSP vorig jaar. 1/8ste van de affiche rond dan zijn de reacties op dit wel overdreven.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
Imagine Dragons is de net-niet-Bastille vind ik, prima naam. In mijn ogen niet subwaardig maar als ze op andere festivals tot headliner worden gepromoveerd dan is dit weer lekker gedaan. Hoorde een vogeltje zelfs fluiten dat ze op Pinkpop headliner konden zijn :roll:
 

FMennen

Playlistbediener
22 nov 2014
41
1
Zijn volgens mij in Nederland toch best populair, al ben ik er zelf ook niet echt fan van. Ik weet overigens niet of Facebook likes ook maar iets zeggen maar ze hebben er wel 11 miljoen meer als Arcade Fire. Misschien is het ook meer iets voor tieners?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.903
9.864
Ik hoop echt dat er de volgende keer wat acts gekocht voor de iets 'oudere' bezoekers. Ik heb namelijk een combiticket cadeau gedaan aan m'n vader die 50 wordt, maar hij kent tot nu toe überhaupt nog maar 3 namen.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Ik hoop echt dat er de volgende keer wat acts gekocht voor de iets ‘oudere’ bezoekers. Ik heb namelijk een combiticket cadeau gedaan aan m’n vader die 50 wordt, maar hij kent tot nu toe überhaupt nog maar 3 namen.

Dat zegt niet altijd iets hoor, mijn vader is nog een paar jaar ouder maar die kent alle namen op het affiche tot nu toe zeer goed.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik hoop echt dat er de volgende keer wat acts gekocht voor de iets ‘oudere’ bezoekers. Ik heb namelijk een combiticket cadeau gedaan aan m’n vader die 50 wordt, maar hij kent tot nu toe überhaupt nog maar 3 namen.

Ik wil mijn Bospop ticket best ruilen tegen je combi ticket hoor.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Om het ook even binnen de specifieke context te zetten: indien ze zich aan de coheadliner-coheadliner-dance act constructie houden, dan staat de subheadliner op donderdag als 4e laatste act al om 19u te spelen. Dat is eenzelfde positie als o.a. Vampire Weekend, Rise Against en White Lies de voorbije jaren. Lijkt me dan logisch dat ze geen sub van het kaliber Elbow, The Killers of Snow Patrol kunnen vastkrijgen voor die dag.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Imagine Dragons is de net-niet-Bastille vind ik, prima naam. In mijn ogen niet subwaardig maar als ze op andere festivals tot headliner worden gepromoveerd dan is dit weer lekker gedaan. Hoorde een vogeltje zelfs fluiten dat ze op Pinkpop headliner konden zijn

Sub wel...maar als ik mocht kiezen tussen Bieber en ID dan alsjeblieft ID
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.960
6.210
Ik hoop echt dat er de volgende keer wat acts gekocht voor de iets ‘oudere’ bezoekers. Ik heb namelijk een combiticket cadeau gedaan aan m’n vader die 50 wordt, maar hij kent tot nu toe überhaupt nog maar 3 namen.
Niet lullig bedoeld, maar heb je dan echt niet de ticket van het verkeerde festival verkocht. Ik bedoel er staan voor de ouderen wel wat bands bij die ze misschien kennen (Radiohead, System Of A Down, Blink 182, Foo Fighters, Kings Of Leon en misschien Linkin Park)?

Wat wil je verder verwachten aan "oudere namen" op Werchter als ik vragen mag.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
949
939
mattman wrote:
Ik hoop echt dat er de volgende keer wat acts gekocht voor de iets ‘oudere’ bezoekers. Ik heb namelijk een combiticket cadeau gedaan aan m’n vader die 50 wordt, maar hij kent tot nu toe überhaupt nog maar 3 namen.


Dat zegt niet altijd iets hoor, mijn vader is nog een paar jaar ouder maar die kent alle namen op het affiche tot nu toe zeer goed.

deze 50 jarige ook
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.397
3.418
Ik snap de negatieve reacties niet zo goed. Als er op het einde nog een danceact komt, zijn ze 4de laatste op de donderdag. Als je een band dat makkelijk Vorst uitverkoopt als 4de laatste naam kan zetten, is dat toch mooi? Imagine Dragons is echt wel populairder dan de meesten hier denken. Bovendien vond ik hun concert in Vorst best prima. Misschien vind niet iedereen dit een topnaam maar ik zie het wel zitten om deze band aan het werk te zien zo rond 19h.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
Zo dus effkes updaten hé.. Vrijdags lijkt me nog het moeilijkst in te schatten waar dat heen zal gaan.
Imagine Dragons - Kings Of Leon - Arcade Fire - Netsky
The Lumineers - The War On Drugs - Elbow / The XX - Radiohead
Prophets Of Rage - Blink-182 - System Of A Down - Linkin Park
Lukas Graham - Royal Blood - Alt-J - Foo Fighters
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.535
835
Wat wil je verder verwachten aan “oudere namen” op Werchter als ik vragen mag.

Er staat elk jaar wel een goede classic op het affiche. Denk aan Paul en New Order vorig jaar, Patti Smith in 2015, onder andere Robert Plan in 2014. Dus er komt zeker wel weer een leuke 'oudere' naam dit jaar. Ik gok zelf op een naam zoals Madness.
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
639
491
Of je er nou fan van bent of niet, neutraal gezien is imagine dragons gewoon weer een goede boeking,
Ook al eerder door andere gezegd.. Maar als je der van uit gaat dat er nog een dance act achter komt op de donderdag zijn imagine dragons de 3 na laatste act op de main of wellicht barn headliner.
Op die posities stonden vorig jaar Jake Bugg (main) en years&years (barn)

Dus wat dat betreft is het gewoon een betere naam ( neutraal gezien)

Nu moeten ze natuurlijk ook wel met veel goede/grote namen komen voor de donderdag, omdat ze geen naam hebben van de grote Paul McCartney bijv.

Rock Werchter is gewoon heel lekker bezig dit jaar.
Voorlopig hebben ze alleen nog maar namen die op andere festivals headliner of co headliner zijn.
Daarbij zijn imagine dragons en blink de kleinste namen, maar daar staan dan ook nog 2 of 3 namen achter op die dagen.

Conclusie: Ik moet toch maar is snel mijn kaarten kopen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.903
9.864
mattman wrote:
Ik hoop echt dat er de volgende keer wat acts gekocht voor de iets ‘oudere’ bezoekers. Ik heb namelijk een combiticket cadeau gedaan aan m’n vader die 50 wordt, maar hij kent tot nu toe überhaupt nog maar 3 namen.


Niet lullig bedoeld, maar heb je dan echt niet de ticket van het verkeerde festival verkocht. Ik bedoel er staan voor de ouderen wel wat bands bij die ze misschien kennen (Radiohead, System Of A Down, Blink 182, Foo Fighters, Kings Of Leon en misschien Linkin Park)?

Wat wil je verder verwachten aan “oudere namen” op Werchter als ik vragen mag.

Tja, mijn vader ging vroeger naar RW en hij vond het heel jammer dat hij er vorig jaar niet bij was aangezien McCartney, Red Hot Chili Peppers en New Order er stonden. Dus aangezien hij eind deze maand 50 wordt (heb een jonge pa, I know) heb ik willen uitpakken door een combiticket te kopen en alvast een hotel te boeken. Hij wordt 50 dus het mocht wel wat kosten he.

Ik geloof dat hij tot nu toe enkel KoL en FF kent. Radiohead ook, maar ik probeer hem al een tijdje te zeggen dat die band echt legendarisch is. ? Linkin Park heb ik al subtiel gepolst maar zegt hem niks (hij vind het "kinderachtige muziek", kan ik hem wel in volgen). Als ik die Facebook pagina zo wat bekijk maak ik me wat zorgen over het publiek... veel "OMG" kiddos die dit kennellijk wel trekken. Zelfs ik kan niet op een nummer van Imagine Dragone komen. Hopelijk krijgen we tegen z'n verjaardag (26 dec) nog een vette 'legacy' naam. ?

Wel een lichtpuntje: kansen op Bastille en Oscar en de Wolf zijn deze week geslonken.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.812
12.543
Ik ben best tevreden met Imagine Dragons om redenen die andere hiervoor al genoemd hebben. Werchter heeft ieder jaar een paar popacts staan en ID lijkt mij een prima bandje om in de vroege avond mee te pakken. De singles van de eerste plaat vond ik goed te doen, tweede plaat minder van meegekregen.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.397
3.418
Zelfs ik kan niet op een nummer van Imagine Dragone komen.

Radioactive (een van de grootste hits van 2013), Demons, It's Time (aka het deuntje van National Geographic), dit jaar nog Sucker For Pain voor Suicide Squad? Ik ben nu niet speciaal fan, maar ID is toch een band dat de laatste jaren veel te horen was overal op de radio. Ik vind het straf dat Werchter een band met 5 video's met meer dan 100 miljoen views als 4de laatste naam kan zetten.

Werchter heeft ieder jaar een paar popacts staan en ID lijkt mij een prima bandje om in de vroege avond mee te pakken.

Vind ik ook. Als je vergelijkt met vorige jaren en weet wat de andere opties waren voor die spot dit jaar, is dit echt een dikke meevaller imo.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
Radioactive, Amsterdam, Tiptoe, On Top Of The World, Cha-Ching etc zijn echt wel meezingers hoor, die heb je direct mee.. Van het tweede album herinner ik me enkel Shots dus idk
Qua oudere classic acts verwacht ik wel nog Van Morrison of Grace Jones. Daarnaast moet ie toch wel Wilco en Liam Gallagher kennen, toch? Het is voor iedereen wel wat wils hoor elk jaar en anders leert ie maar wat nieuwe muziek kennen ;) haha
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken