Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
202
24
Imagine Dragons is ook niet mijn ding, maar in de huidige constructie van de donderdag toch sterk gespeeld van de Schuer.

Gokje:

DONDERDAG:
Imagine Dragons - Kings of Leon - Arcade Fire - Netsky
VRIJDAG:
The Kills - The War on Drugs - Elbow - Radiohead
ZATERDAG:
Blink 182 - System of a Down - Linkin Park - Fatboy Slim
ZONDAG:
Lumineers - Royal Blood - The Strokes (dit is meer hoop, maar ok :D) / The Black Keys - Foo Fighters

Barn-headliners
Bon Iver / Sigur Ros (zou een straffe combo zijn, kan ook gewoon opgesplitst worden als 2 headliners voor de Barn, natuurlijk)
Afghan Whigs
Alt J - ervan uitgaande dat ze dus niet op de main staan.
?? Hier kom ik niet veel verder...


"Legacy"-namen:
Front 242
Van Morrison
The Jesus and Mary Chain
Liam Gallagher (is dat al legacy?)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.524
4.854
mattman wrote:
Ik hoop echt dat er de volgende keer wat acts gekocht voor de iets ‘oudere’ bezoekers. Ik heb namelijk een combiticket cadeau gedaan aan m’n vader die 50 wordt, maar hij kent tot nu toe überhaupt nog maar 3 namen.



Tja, mijn vader ging vroeger naar RW en hij vond het heel jammer dat hij er vorig jaar niet bij was aangezien McCartney, Red Hot Chili Peppers en New Order er stonden. Dus aangezien hij eind deze maand 50 wordt (heb een jonge pa, I know) heb ik willen uitpakken door een combiticket te kopen en alvast een hotel te boeken. Hij wordt 50 dus het mocht wel wat kosten he.


[/quote]

Ik bewaar deze post even voor mijn zoontje, voor als ik over 12 jaar 50 word.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.778
3.542
Eind maart - begin april is volgens mij meestal het tijdschema bekend. Enige tijd daarvoor zal dus de hele line-up bekend zijn.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.374
2.718
En tot ongeveer wanneer kan ik zo goed als zeker zijn dat er combitickets verkrijgbaar zijn
Normaal toch tot februari-maart. Al weet je nooit met de namen die nu al gekend zijn.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Maart lijkt me zelfs al aan de late kant. Eenmaal ze midden januari met pakketjes beginnen strooien gaan alle soorten tickets wel een boost krijgen.

En midden november reeds alle headliners kennen zal ongetwijfeld ook positief geweest zijn voor de ticketverkoop.
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Toch ook wel verbaasd momenteel van de positie van een aantal bands zoals Blink-182 en Imagine Dragons. Imagine Dragons stond in 2014 in de tent rond 18u, in het midden dus ongeveer. Die tent puilde totaal niet uit toen en het is niet dat ze naar mijn mening hierna nog veel zijn gegroeid, dé hits hebben ze alleszins niet meer gehad. Blink-182 stond ook lager in 2012 en opeens staan die nu ook als sub waarschijnlijk. Als je als subs namen hoort zoals Placebo, Sigur Ros, Elbow, is het toch wel de goedkopere en makkelijkere optie wat ik uit het standpunt van de organisatie wel snap. Wat me nog het meest opvalt is dat ze de donderdag nu blijkbaar vooral gaan mikken op de makkelijke stadionrock richting Kings of Leon en ze misschien minder indie zullen mikken richting Arcade Fire.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.524
4.854
Precieze positie van de bands zijn nog niet bekend en het grootste deel van de namen ook nog niet. Beetje voorbarig om nu al te veel conclusies te trekken.
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Precieze positie is inderdaad nog niet gekend, maar voor een naam rond 18u in de tent zoals hun vorige positie zullen ze geen aparte aankondiging doen dus, je kan minstens sub of tent-afsluiter verwachten. Dat het tegelijk met die WK match was, was ik inderdaad even uit het oog verloren, maar toch nog opvallend hoe veel ze zullen opgeschoven zijn op de affiche zonder echte hits en veel radioplay.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.897
9.852
Ik hoop ook op nag wat indie namen voor die donderdag. Het begon zo goed met AF, maar 2 namen verder ziet die dag er al een stuk schraler uit. Hopelijk gaat het toch wat meer een andere richting uit.

Ik zie ze Phoenix nog voor ID zetten. Das een beetje een combinatie van indie en stadionpop.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Precieze positie is inderdaad nog niet gekend, maar voor een naam rond 18u in de tent zoals hun vorige positie zullen ze geen aparte aankondiging doen dus, je kan minstens sub of tent-afsluiter verwachten. Dat het tegelijk met die WK match was, was ik inderdaad even uit het oog verloren, maar toch nog opvallend hoe veel ze zullen opgeschoven zijn op de affiche zonder echte hits en veel radioplay.

Ik denk toch dat je niet te veel moet focussen op die aparte aankondigingen. Het lijkt er op dit moment op dat ze wekelijks iets willen aankondigen om de hype levend te houden. Het kan dan even goed zijn dat de grotere namen (subs/Barnheadliners) nog niet aangekondigd mogen/kunnen worden, en ze bijgevolg aparte aankondigingen geven aan acts die gewoon al 100% vast liggen (qua positie etc).

Het zou me eigenlijk ook verbazen dat we na zo'n straffe headliners plots allemaal subs krijgen waarvan hun subwaardigheid in twijfel kan worden getrokken. Imagine Dragons zie ik inderdaad subben, maar ook vooral omdat de sub die dag op een uitzonderlijk vroeg tijdstip zal spelen. Alt-J verwacht ik als afsluiter in de Barn, tegelijk met Foo Fighters (een scenario vergelijkbaar met Pearl Jam-Pixies in 2014). En Blink 182 zie ik nog gewoon op dezelfde positie als 2012 spelen (dus onder de sub), al kan het ook dat ze daar bewust voor een perfect aansluitend trio gaan.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.272
1.344
Ik moet zeggen dat ik toch wel verrast ben als ik naar het aantal luisterbeurten van de songs van Imagine Dragons kijk op Spotify. 518 000 000 keer, 440 000 000 keer, 267 000 000 keer, 230 000 000 keer... Ik heb hun populariteit toch schromelijk onderschat blijkbaar...

Komt ook omdat ze nooit (of bijna nooit) op Studio Brussel gedraaid worden, ze staan ook nooit in De Afrekening bijvoorbeeld...

Maar die eerste luisterbeurt doet mij niets, er blijft niets hangen, de muziek maakt niets in mij los...

 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.272
1.344
Het Franse Garorock (30 juni - 2 juli) heeft overigens de eerste namen bekend gemaakt:

Justice, Phoenix, M.I.A., Foals, Mac MIller, MØ, Kungs, FFF en Vitalic.

Justice en Mac Miller vallen al af, Foals speelt dus toch al in het Rock Werchter-weekend, maar stonden er vorig jaar al. Zal nu wel voor Pukkelpop zijn.

MØ, Phoenix, M.I.A. en Vitalic zijn dus flinke kanshebbers, al kunnen deze namen perfect hoog staan op de affiche van een Les Ardentes of Dour.
 

jesse453

Randprogramma
4 feb 2014
113
0
Justice en Mac Miller vallen al af, Foals speelt dus toch al in het Rock Werchter-weekend, maar stonden er vorig jaar al. Zal nu wel voor Pukkelpop zijn.

Er zijn elk jaar wel een paar acts die op herhaling komen. Foals zou nog best kunnen
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.689
671
Wilco staat op een Fins festival in juli, dus nu wel kanshebber denk ik. Zou wel topnaam zijn wat mij betreft.
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.099
2.339
Super tevreden met Imagine Dragons. Toen ik ze enkele jaren geleden zag op Pukkelpop of Werchter (ben het kwijt :p) vond ik ze echt geweldig. Ben daarna hun muziek wat blijven volgen en ben echt wel fan van hun muziek. Begrijp dat het niet met iedereen wat doet maar sommige reacties verbazen me wel. Lijkt me toch weer een uitstekende naam.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.271
6.762
MIA en Vitalic zijn wel echt typische Ardentes/Dour namen. Phoenix en vooral MO zijn meer iets voor RW (die laatste heeft btw wat in te halen ;) )
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken