Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

jesse453

Randprogramma
4 feb 2014
113
0
De sub voor vrijdag wordt bekend gemaakt en dat wordt:
Bastille
The xx
Bon iver
(Imagine dragons)
(Sigur ros)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.897
9.853
Bastille staat alvast niet op de vrijdag. (OEF)

Dan staan ze op het TopFest festival in Slowakije. Maakt de kans ook meteen een stuk kleiner dat ze er staan op donderdag. Ik gok dat ze gewoon niet komen nu.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.148
802
Moeilijk voorspellen hoor, deze week...

Bastille zal toch wel komen? Maar Sportpaleis is nog niet helemaal uitverkocht zie ik, dus een bekendmaking vandaag ligt niet voor de hand.
Dropkick Murphys komen vanochtend met nieuws, lijkt me niet om een Werchter passage te gaan, maar dat is afwachten...
Bon Iver of Sigur Ros (die overigens zelf maandag met nieuws komen) zou ik persoonlijk geweldig vinden, maar verwacht ik niet als sub voor Radiohead.
Zijn de concerten van The XX al uitverkocht? Niet helemaal toch? Die zouden overigens net zo goed de augustus festivals kunnen doen...
Imagine Dragons verwacht ik ook wel, maar zouden ze die een aparte aankondiging geven? Denk namelijk dat ze het nog steeds bij een losse naam houden vandaag.

Mijn gok (nergens op gebaseerd overigens): Elbow.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.897
9.853
Bastille speelt vrijdag in Slowakije. Da's toch niet echt een buurland, dus in principe zouden ze er zondag nog kunnen staan, maar ik gok dat ze gewoon even niet zullen komen.

Gok: Lokerse Feesten pakt dit jaar uit met Bastille.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Bastille speelt vrijdag in Slowakije. Da’s toch niet echt een buurland, dus in principe zouden ze er zondag nog kunnen staan, maar ik gok dat ze gewoon even niet zullen komen.

Gok: Lokerse Feesten pakt dit jaar uit met Bastille.
Ik denk inderdaad ook in die richting. Als ze toch zouden komen, lijkt de enige echt realistische dag nog de zondag.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.272
1.344
mattman wrote:
Bastille speelt vrijdag in Slowakije. Da’s toch niet echt een buurland, dus in principe zouden ze er zondag nog kunnen staan, maar ik gok dat ze gewoon even niet zullen komen.

Gok: Lokerse Feesten pakt dit jaar uit met Bastille.


Ik denk inderdaad ook in die richting. Als ze toch zouden komen, lijkt de enige echt realistische dag nog de zondag.

Zulke jonge groepen worden kapot getourd hoor. Bastille kan volgens mij dan ook nog perfect op donderdag of zaterdag. Sommigen nemen hun wensen wat te veel voor werkelijkheid denk ik... het blijft wel Rock Werchter he, Bastille staat er 100% zeker.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.148
802
Dropkick Murphys op 14/7 in Frankrijk. Doen dus festivals in 2017, net als Flogging Molly... Wie gaan we op Werchter zien?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.272
1.344
Over Sigur Ros... volgens mij staan ze op Rock Werchter (althans, ik hoop het vurig).

Maar mijn hoop is gebaseerd op het feit dat ze met nieuw werk komen: als ze met nieuw werk komen is de kans groter dat ze op Rock Werchter staan dan dat ze 'uitbesteed worden' aan een kleiner festival.

Dat was in het verleden zo bijvoorbeeld met Pixies (nieuw werk: Rock Werchter, anders kleiner festival), alsook met The Prodigy, The Vaccines, Pharell Williams, dEUS, Iggy Pop, Placebo, AIR... Damien Rice is ook al herhaaldelijk een goed voorbeeld gebleken.

Al zijn er ook wel voorbeelden die deze regel tegenspreken. Maar goed, het geeft ze een streepje voor volgens mij.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.272
1.344
Dropkick Murphys op 14/7 in Frankrijk. Doen dus festivals in 2017, net als Flogging Molly… Wie gaan we op Werchter zien?

Stonden er al in 2012 en 2014... Ik denk (en ik hoop) dat het nu eens de beurt is aan Flogging Molly (al van 2005 geleden). Bovendien heeft Dropkick Murphys op Graspop goed uitgepakt als ik het goed begrepen heb. Kan daar dus perfect een mainstage vullen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.271
6.762
Sigur Ros zou nochtans een perfecte headliner zijn voor Cactus, maar ik denk dat de Schuer ze echt niet van ze gaat laten afsnoepen hoor. Ik gok ook Elbow vandaag als laatste naam voor het nieuwe jaar, zou sneu zijn moesten ze met niks komen. Ik vraag nu wel af waar ze dan The XX gaan zetten, feit is dat The XX in Europa zijn rond de periode van Werchter dus gaan ze die dan laten schieten, nee toch? En als ze op andere festivals (sub)headliner mogen zijn, dan zou ik niet snappen waarom niet op RW. Ik zie 2 opties voor die vrijdag en dat is ofwel Elbow ofwel The XX. Ik zie Elbow nog sneller als Barnheadliner dan The XX eerlijk gezegd, maar das dan mijn mening.
Bastille kan best nog op donderdag spelen of ze kunnen tijdens Foo Fighters in de Klub C / Barn spelen, dat kan ook. Maar dat gaan ze echt niet aanpakken hoor :p Dus ofwel donderdag ofwel niet.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
451
62
Hier ook GnR tickets in de pocket, vet.!

Ik hoop vandaag iig niet op Elbow, sowieso niet, niet mijn ding.
Had eigenlijk Bastille verwacht, ook niet mijn ding, maar die kans is al een stuk kleiner lees ik.

Ik laat me verrassen, denk wel dat ze weer met een lossen naam komen, wss een dansbare afsluiter?

Maar een lijst van 5, met Dropkick Murphys, Rancid of Pixies erin zou ook al lekker zijn. Al verwacht ik die lijstjes pas later...

 

jesse453

Randprogramma
4 feb 2014
113
0
Manu chao staat op 13 juli op La vieilles charrues. Dat zou ook echt een mooi feestje zijn, al schat ik de kans niet zo groot in dat die werchter aandoet.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.755
1.338
Ik verwacht wel een pakketje namen (om de verkoop voor de feestdagen wat harder te boosten).

Hoop is gevestigd op:
Bon Iver, Pixies, Whitney, Nicolas Jaar en Car Seat Headrest.

Maar 2x van dit lijstje zou al onwaarschijnlijk goed zijn voor mij
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.535
835
Manu chao staat op 13 juli op La vieilles charrues. Dat zou ook echt een mooi feestje zijn, al schat ik de kans niet zo groot in dat die werchter aandoet.


 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.897
9.853
Pixies op een Frans festival op 29 juni. Héél dicht in de buurt dus, maar niet voor de donderdag.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken