Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
432
22
The Kooks op 15 mei in de AB, kunnen we ook schrappen
1f642.svg

Wanneer je je al verlaagt tot het headlinen van Crammerock waren hun kansen om nog op Werchter te staan wel al geslonken. Alhoewel, Kaiser Chiefs deed beide vorig jaar.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.755
1.338
Yannick wrote:
The Kooks op 15 mei in de AB, kunnen we ook schrappen
1f642.svg



Wanneer je je al verlaagt tot het headlinen van Crammerock waren hun kansen om nog op Werchter te staan wel al geslonken. Alhoewel, Kaiser Chiefs deed beide vorig jaar.

Domste reactie ooit...
Ze stonden dit jaar boven oa. Black Box Revelation, Bazart en Balthazar allemaal prima Werchter namen!

Afgelopen jaren stonden er ook bands als: Dinosaur Jr, The Flaming Lips, Stereophonics, White Lies, Arsenal, Sum 41, Therapy?
Ook allemaal bands die wel op Werchter kunnen staan.

Crammerock is een leuk festival met meestal de populaire Belgsche bands van dat jaar en hier en daar een buitenlandse band (die zich zeker niet verlaagt tot Crammerock, maar die zelfs beter tot zijn recht komt op Crammerock dan op Werchter)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.271
6.762
Kygo naar Balaton Sound, ehm.. Bij zonsondergang zoals Goose? Voor mij liever niet en zou volgens mij at this point ook veel te duur zijn voor wat z'n act ook maar inhoudt lol.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Yannick wrote:
The Kooks op 15 mei in de AB, kunnen we ook schrappen
1f642.svg



Wanneer je je al verlaagt tot het headlinen van Crammerock waren hun kansen om nog op Werchter te staan wel al geslonken. Alhoewel, Kaiser Chiefs deed beide vorig jaar.
Volgens die redenering kunnen we meteen ook Manic Street Preacher, Stereophonics, Triggerfinger, Sx, Black box revelation, Flaming lips, Dinosaur Jr., etc. ook schrappen als mogelijke kanshebbers.

Uitspraken zoals "Als je op dit festival speelt, zou je niet meer op een 'major' mogen staan" of "Als je naar dit soort muziek luistert, ken je er niets van" laten mijn nekharen toch wat overeind komen. Je bent als artiest echt niet afgeschreven door op één of ander kleiner festival te spelen, net zomin dat als je naar een bepaalde artiest/type muziek luistert, je daarom geen muziekliefhebber of kenner kunt zijn.
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
454
158
Bloody Beetroots staan Live op Balaton Sound... Ie heeft ongeveer 2jaar als dj getourd.. Zou er een nieuw album aankomen, zoja, dan is dit ook een kanshebber om zo ergens in de late namiddag de KluB C af te breken.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.524
4.854
Ik begrijp echt niet dat iedereen om te beginnen zo negatief doet over Bastille (oké, een overload, I get it, maar er zijn serieus ergere bands om live mee te maken). Bovendien ben ik er echt zo zeker niet van zoals de meesten hier, dat Bastille wel op Werchter staat komende editie. De organisatie heeft toch maar bewezen door bv. Green Day niet te boeken, dat ze wel eens verrassend uit de hoek kunnen komen. En dan hebben we het nog niet gehad over festivals als Les Ardentes en Dour die toch steeds grotere namen gaan programmeren, waardoor het best kan dat zij met een Bastille gaan uitpakken.

Het is natuurlijk grotendeels persoonlijke smaak. Maar naast een overload, maakt Bastille ook wat al te veilige radiorock. Laatst nog live op de radio gehoord en de zang was niet echt steady. Daarnaast mikken ze op 15 jarige meisjes door dankbaar gebruik te maken van de looks van de zanger (ok, je kunt natuurlijk een heel lijstje van bands opvoeren die dat ook doen). En tenslotte tijdens optredens iets te gemakkelijke trucjes om het publiek te activeren, waardoor het een beetje infantiel aandoet als je de trucjes doorhebt.
Dit is vooral mijn mening en als je ze leuk vindt, laat je dan zeker niet tegenhouden.
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
432
22
Waarom zo vijandig? Eerst en vooral: niks tegen The Kooks en al zeker niet tegen Crammerock, waar ik de voorbije jaren zelf van de partij was. Ik heb het ook helemaal niet over de Belgische groepen die je opnoemt, logisch dat die meerdere Belgische festivals doen. Je geeft trouwens zelf aan dat The Kooks beter passen op Crammerock. Ik zeg ook helemaal niet dat ze "niet mogen op een major staan", ik zeg gewoon dat die kans daarop slinkt wanneer je beslist om kleinere festivals te headlinen. Zo'n buitenlandse groepen die wat over hun toppunt heen zijn (kun je niet ontkennen), vragen vaak hoge spots die RW liever aan een opkomend talent geeft. Om dat de domste reactie ooit te noemen, fijn maar ik sta achter mijn standpunt
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.051
346
Helemaal niet vijandig, gewoon dat die vergelijking niet klopt.
Dan kan Damien Rice (Afsluiten Barn 2015) ook niet meer komen want heeft vorig jaar Exclusief op Cactus gestaan.
En zo kunnen we nog wel enkele vergelijkingen bovenhalen
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.755
1.338
Waarom zo vijandig? Eerst en vooral: niks tegen The Kooks en al zeker niet tegen Crammerock, waar ik de voorbije jaren zelf van de partij was. Ik heb het ook helemaal niet over de Belgische groepen die je opnoemt, logisch dat die meerdere Belgische festivals doen. Je geeft trouwens zelf aan dat The Kooks beter passen op Crammerock. Ik zeg ook helemaal niet dat ze “niet mogen op een major staan”, ik zeg gewoon dat die kans daarop slinkt wanneer je beslist om kleinere festivals te headlinen. Zo’n buitenlandse groepen die wat over hun toppunt heen zijn (kun je niet ontkennen), vragen vaak hoge spots die RW liever aan een opkomend talent geeft. Om dat de domste reactie ooit te noemen, fijn maar ik sta achter mijn standpunt

Ik bedoel niet dat ze er beter passen, ik bedoel dat het voor hen interessanter is om een "klein" festival (al is 30.000 man toch ook niet echt "klein" meer) te headlinen, dan in een tent of vroeg in de namiddag op een groot festival te staan.

Fans die speciaal voor The Kooks willen gaan, gaan misschien geen €100 voor een dag Werchter neer leggen. Maar wel €20-30 voor Crammerock. Dus meer echte fans (die in hun geval meer kennen dan de 3 grote hits kennen).

Kleine festivals worden jaar na jaar groter. Crammerock, Cactusfestival, Lokerse Feesten, Rock Herk... zijn allemaal een pak gegroeid. De grens tussen "klein" en "groot" (los van de headliners bij een major) wordt steeds kleiner.

Ook Dour en Les Ardentes snoept altijd maar meer "Werchter-namen" (wat een lelijke term) weg.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.051
346
Kleine festivals worden jaar na jaar groter. Crammerock, Cactusfestival, Lokerse Feesten, Rock Herk… zijn allemaal een pak gegroeid. De grens tussen “klein” en “groot” (los van de headliners bij een major) wordt steeds kleiner.

De festivals die jij opsomt hebben inderdaad een goed jaar achter de rug maar momenteel is er in Belgié een "zuivering" binnen de festivals aan de gang.
Heel veel "midden" festivals (vooral binnen dance genre) hebben serieuze kloppen gekregen. Als je 30% minder bezoekers over de vloer krijgt, meer kosten hebt door slecht weer,... rekensom snel gemaakt
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Rock Torhout wrote:
Ik begrijp echt niet dat iedereen om te beginnen zo negatief doet over Bastille (oké, een overload, I get it, maar er zijn serieus ergere bands om live mee te maken). Bovendien ben ik er echt zo zeker niet van zoals de meesten hier, dat Bastille wel op Werchter staat komende editie. De organisatie heeft toch maar bewezen door bv. Green Day niet te boeken, dat ze wel eens verrassend uit de hoek kunnen komen. En dan hebben we het nog niet gehad over festivals als Les Ardentes en Dour die toch steeds grotere namen gaan programmeren, waardoor het best kan dat zij met een Bastille gaan uitpakken.


Het is natuurlijk grotendeels persoonlijke smaak. Maar naast een overload, maakt Bastille ook wat al te veilige radiorock. Laatst nog live op de radio gehoord en de zang was niet echt steady. Daarnaast mikken ze op 15 jarige meisjes door dankbaar gebruik te maken van de looks van de zanger (ok, je kunt natuurlijk een heel lijstje van bands opvoeren die dat ook doen). En tenslotte tijdens optredens iets te gemakkelijke trucjes om het publiek te activeren, waardoor het een beetje infantiel aandoet als je de trucjes doorhebt.
Dit is vooral mijn mening en als je ze leuk vindt, laat je dan zeker niet tegenhouden.
Haha, ik ben zeker geen fan hoor. Ik zie ze in februari in het Sportpaleis - maar dat is veeleer een verplicht nummer dan dat het mijn eigen keus is. Ik wil maar zeggen dat een live-optreden van Bastille ver van afschuwelijk is zoals sommigen zich er hier over uitlaten. Ik ben het er overigens volledig mee eens dat ze niet opnieuw op Werchter hoeven te staan, nadat ze al talloze keren ons land hebben aangedaan de laatste jaren.

Wat betreft die trucjes: daar valt duidelijk over te discussiëren. Ik kan bv. veel meer genieten van een optreden van pakweg Kings of Leon, waar er nauwelijks interactie met het publiek is, maar wel strak wordt gespeeld, dan pakweg een optreden van Green Day, waar om de haverklap iemand op het podium wordt geroepen of er een 'trucje' komt. Langs de andere kant zijn er ook mensen die het allemaal fantastisch vinden dat bands voortdurend met het publiek bezig zijn.

Anyway, wat mij betreft mag Bastille ver van Werchter wegblijven hoor, ik hoop namelijk echt wel op The Xx / Sigur Ros als sub voor Radiohead ...
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Buiten het feit dat ik fan ben van deze groepen, lijkt het me veel logischer om Sigur Ros en/of The xx voor Radiohead te programmeren. Allebei bands die toch wat meer aansluiten ofzo. Ook denk ik zelf dat fans van Bastille (veelal jongere meisjes) niet voor hen een dagkaart van 100€ gaan kopen, omdat ze België al zovaak aandoen met zaalshows.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
Is nero misschien kanshebber om een avond dance afsluiter te zijn?? Staan in juli in Roemenië. Of zijn die daar te klein voor??
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Is nero misschien kanshebber om een avond dance afsluiter te zijn?? Staan in juli in Roemenië. Of zijn die daar te klein voor??

Martin Garrix is voor enkele festivals een dance-act toevoeging.
Festivals in Zuid Amerika op Estéreo Picnic en Lollapalooza Brazil in Europa in juni op Den Store Sommerfesten en i-Days Milaan.
Wellicht is Rock Werchter een optie?
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
superginger wrote:
Is nero misschien kanshebber om een avond dance afsluiter te zijn?? Staan in juli in Roemenië. Of zijn die daar te klein voor??


Martin Garrix is voor enkele festivals een dance-act toevoeging.
Festivals in Zuid Amerika op Estéreo Picnic en Lollapalooza Brazil in Europa in juni op Den Store Sommerfesten en i-Days Milaan.
Wellicht is Rock Werchter een optie?

Dance afsluiters doen op Werchter normaal een live set, geen DJ set. Volgens mij doet Martin Garrix alleen dat laatste. Volgens mij was Like Mike and Dimitri Vegas de enige uitzondering die een hoge spot kreeg (tent afsluiter) en dat is destijds niet heel goed bevallen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.271
6.762
Martin Garrix is op zo'n festivals geen afsluiter maar eerder afsluiter van het EDM-podium daar. Afsluiten laten ze over aan de echte headliners Metallica & The Strokes; The XX en The Weeknd zullen daarbij wel South headliners zijn. En ook bij Estéreo Picnic is echte de headliner die dag Deadmau5 en Garrix een soort 2e dance act ofso, toch als je kijkt naar hoe de namen staan op de website. + het feit dat Garrix niks verloren heeft op Werchter.
NERO en The Bloody Beetroots zouden kunnen, is toch al even geleden dat ze op Werchter stonden maar ik stel me vragen bij hun relevantie in België, staan ze dan niet beter op Dour ofso?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.376
2.718
The Bloody Beetroots zou ik wel eens willen zien. Toch interessanter dan iemand dat wat plaatjes staat te draaien.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.897
9.853
Dour komt morgen om 4u met 5 namen, geen aankondiging deze week dan?

Die nieuwe namen zijn voor straks, binnen 3 kwartier.

Morgen zullen we zeker weer wat horen van RW hoor.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken