Rock Torhout wrote:
Ik begrijp echt niet dat iedereen om te beginnen zo negatief doet over Bastille (oké, een overload, I get it, maar er zijn serieus ergere bands om live mee te maken). Bovendien ben ik er echt zo zeker niet van zoals de meesten hier, dat Bastille wel op Werchter staat komende editie. De organisatie heeft toch maar bewezen door bv. Green Day niet te boeken, dat ze wel eens verrassend uit de hoek kunnen komen. En dan hebben we het nog niet gehad over festivals als Les Ardentes en Dour die toch steeds grotere namen gaan programmeren, waardoor het best kan dat zij met een Bastille gaan uitpakken.
Het is natuurlijk grotendeels persoonlijke smaak. Maar naast een overload, maakt Bastille ook wat al te veilige radiorock. Laatst nog live op de radio gehoord en de zang was niet echt steady. Daarnaast mikken ze op 15 jarige meisjes door dankbaar gebruik te maken van de looks van de zanger (ok, je kunt natuurlijk een heel lijstje van bands opvoeren die dat ook doen). En tenslotte tijdens optredens iets te gemakkelijke trucjes om het publiek te activeren, waardoor het een beetje infantiel aandoet als je de trucjes doorhebt.
Dit is vooral mijn mening en als je ze leuk vindt, laat je dan zeker niet tegenhouden.